Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 04:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Prioritet af faktore i hifi gengivelse. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 November 2003 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Ja, heldigvis kan vi da altid diskutere - Vi bliver nok aldrig enige over en kam

Smag og behag, flest forskelle, brum og overstyring bla bla vrøvle mm.

Man keder sig ikke

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 November 2003 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Nej, aldrig!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 01 December 2003 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Ronin skrev:

Godt svaret - ikke flere spørgsmål herfra, for du har højest sandsynligt ret, og du udelukker jo ikke ordet "subjektivitet"!

Hej Ronni og i andre rødder

Tjaa det er ordet subjektivit jeg ikke mener man kan bruge til noget i HIFI sammenhæng.

Det er et godt ord for gamle damer og små piger, så komme i jo ikke op og skændes fordi alle har lige meget ret og alle er lige gode. Det er jo som at lytte på pædagoger der sidder i en rundkræs og giver hinanden ret.

Morten har et anlæg der lyder efter hans metode, du Ronni har et anlæg der lyder som du vil have det og Mike-j har et helt treide anlæg og fælles for alle jeres anlæg er at de spiller forskelligt, så I kan altså ikke alle have ret når man sammenligner med virkeligheden det må i da fatte en af jer mår være tættest på ?

Ja, og du har noget der spiller som du synes lyder godt! Du havde jo begejstringen for dit grej da du demoede det - at jeg ikke forstår hvordan begejstringen kan være så stor for så hidsig en lyd og så meget bulderbass, er mig uforstående! Men det er jo din smag......

Jeg er sku glad for i ikke er Ingeniøere for her skal man altså gå meget mere systematisk til værks og benytte de modeller man har tilrådighed med den viden man har. F.eks er den fysik der sker i kærvdannelser i sprøde brud noget man ikke har helt styr på men man har lavet matematiske modeller som kommer tæt på virkeligheden men man gætter sig altså ikke frem med en tilfældige personlig smag eller andre tilfældighed som i gør med HIFIen. Kommer der en bedre model skifer man straks til denne og herved sker der en udvikling.

Derfor nægter jeg at gætte mig frem som jer og bedømme HIFI udfra min tilfældige smag. Jeg bruger så den meget simple MODEL og fremgangs måde at jeg vil have forskelle og så længe nogle ikke kan vise en bedre model så fortsætter jeg men denne. Jeg godtager ikke at noget skal lydde på den ene eller ande måde blot fordi en har en tilfældig smag og lader sig lede af denne.

Nå, det gør du alligevel ikke?? Jeg kan mindes noget med en bestemt plade du spillede med et eller andet kvindemenneske jeg ikke kan huske navnet på - hertil sagde du selv "prøv at lægge mærke til lyden af hendes stemme......"! Det var din smag - vi synes ikke der var noget imponerende over det!

I kan sige at jeg er uvidende omkring HIFI og elektronik og endda hvad der er på pladen men fordi jeg kender min begrænsning tror jeg faktisk at min model og fremgangsmetode er bedre fordi jeg netop har valgt en model der holder i forhold til den faktiske viden, for INGEN ved hvad der er på pladen. Så længe INGEN og jeg gentager INGEN har vist mig at man kan tilføre musikken for store forskelle så holder min metode endnu.

Hvis vi skal nå et mål og komme nærmere musikken skal i altså stoppe denne Te-klub for gamle signile dame og gå mere målrettet frem og ikke lade jer lede at jeres tilfældige subjektive smag hvær i sær, for i havner jo i øst og vest og nogle gange er det sku svært at holde masken når noget spiller dårligere end min clock radio.

I må gern gætte jer frem man lad være med at kalde det for virkeligheden eller HIFI, se selv Kurt kubik har indrømmet at microfoner og microfon kabler farver men alligevel vil han sammenligne med virkeligheden det er jo det samme som at tilføre fejl i første skridt ikke at erkende dette. At i hårnakket påstår fordi i har været i et eller andet tilfældigt studie at i ved hvad der er på pladen må jeg le i mit ikke udgroede skæg. Kabler tænke på alle de kabler i en studie hen til optageren og i ved jo selv hvor meget bare kabler har at sige så kom ikke her og sig at i ve hvad der er på pladen.

Nej, og så længe mikrofonerne også farver går du allerede her galt i byen for så er der tillagt en farvning på pladen som dit grej skal kompensere for indtil du mener at det spiller dine forskelle! Men folk der har været i studier har trods alt hørt andre ting end dig der IKKE har været i et studie, og høre hvad man kan og ikke mindst IKKE kan i et studie!

NEj prøv heller at komme med metoder til hvordan i vil bedømme pladernes indhold hvis vi nu antager at i kunne indrømme at i ikke kender pladens indhold ? dette kunne være sjovt at se hvad modeller i vil komme med lad mig høre  og ikke noget med jeres subektive gætte metode

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 01 December 2003 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

duck64 skrev:

IGEN!  : NÅR DU GÅR EFTER DET DER VISER STØRST FORSKELLE! HVORFOR HAR DU DET SÅ IKKE?

Jeg har det udstyr der til pengene viser de største forskelle kan du vise mit et andet setup som viser større forskelle til sammen penge må jeg råde dig til at fortælle hvad og hvor samt tidspunkt. Hvis du har ret så skifter jeg anlæg, jeg har jo ikke testet alt men meget.

hehe du er nu sød Morten  det lyder som om at du gerne vil fremprovokere lidt stemning men ser du, jeg er selvtiliden selv   og så længe ingen af jer på Bornholmerland har vist mig noget eller fortalt noget jeg skal teste så ser jeg altså kun jeres ting og snak som luftkasteller og diakant betonet musik.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 01 December 2003 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Jonas bojer skrev:
Ronin skrev:

Godt svaret - ikke flere spørgsmål herfra, for du har højest sandsynligt ret, og du udelukker jo ikke ordet "subjektivitet"!

Tjaa det er ordet subjektivit jeg ikke mener man kan bruge til noget i HIFI sammenhæng.

Det er et godt ord for gamle damer og små piger, så komme i jo ikke op og skændes fordi alle har lige meget ret og alle er lige gode. Det er jo som at lytte på pædagoger der sidder i en rundkræs og giver hinanden ret.

Morten har et anlæg der lyder efter hans metode, du Ronni har et anlæg der lyder som du vil have det og Mike-j har et helt treide anlæg og fælles for alle jeres anlæg er at de spiller forskelligt, så I kan altså ikke alle have ret når man sammenligner med virkeligheden det må i da fatte en af jer mår være tættest på ?

Ja, og du har noget der spiller som du synes lyder godt! Du havde jo begejstringen for dit grej da du demoede det - at jeg ikke forstår hvordan begejstringen kan være så stor for så hidsig en lyd og så meget bulderbass, er mig uforstående! Men det er jo din smag......

Du er utroværdig se svar neden for.

Jeg er sku glad for i ikke er Ingeniøere for her skal man altså gå meget mere systematisk til værks og benytte de modeller man har tilrådighed med den viden man har. F.eks er den fysik der sker i kærvdannelser i sprøde brud noget man ikke har helt styr på men man har lavet matematiske modeller som kommer tæt på virkeligheden men man gætter sig altså ikke frem med en tilfældige personlig smag eller andre tilfældighed som i gør med HIFIen. Kommer der en bedre model skifer man straks til denne og herved sker der en udvikling.

Derfor nægter jeg at gætte mig frem som jer og bedømme HIFI udfra min tilfældige smag. Jeg bruger så den meget simple MODEL og fremgangs måde at jeg vil have forskelle og så længe nogle ikke kan vise en bedre model så fortsætter jeg men denne. Jeg godtager ikke at noget skal lydde på den ene eller ande måde blot fordi en har en tilfældig smag og lader sig lede af denne.

Nå, det gør du alligevel ikke?? Jeg kan mindes noget med en bestemt plade du spillede med et eller andet kvindemenneske jeg ikke kan huske navnet på - hertil sagde du selv "prøv at lægge mærke til lyden af hendes stemme......"! Det var din smag - vi synes ikke der var noget imponerende over det!

I skulle lytte forskelle på stemninger og følelserne på pladerne ikke kun lytte til en enkelt stemme men det har du vel allerede glemt.

I kan sige at jeg er uvidende omkring HIFI og elektronik og endda hvad der er på pladen men fordi jeg kender min begrænsning tror jeg faktisk at min model og fremgangsmetode er bedre fordi jeg netop har valgt en model der holder i forhold til den faktiske viden, for INGEN ved hvad der er på pladen. Så længe INGEN og jeg gentager INGEN har vist mig at man kan tilføre musikken for store forskelle så holder min metode endnu.

Hvis vi skal nå et mål og komme nærmere musikken skal i altså stoppe denne Te-klub for gamle signile dame og gå mere målrettet frem og ikke lade jer lede at jeres tilfældige subjektive smag hvær i sær, for i havner jo i øst og vest og nogle gange er det sku svært at holde masken når noget spiller dårligere end min clock radio.

I må gern gætte jer frem man lad være med at kalde det for virkeligheden eller HIFI, se selv Kurt kubik har indrømmet at microfoner og microfon kabler farver men alligevel vil han sammenligne med virkeligheden det er jo det samme som at tilføre fejl i første skridt ikke at erkende dette. At i hårnakket påstår fordi i har været i et eller andet tilfældigt studie at i ved hvad der er på pladen må jeg le i mit ikke udgroede skæg. Kabler tænke på alle de kabler i en studie hen til optageren og i ved jo selv hvor meget bare kabler har at sige så kom ikke her og sig at i ve hvad der er på pladen.

Nej, og så længe mikrofonerne også farver går du allerede her galt i byen for så er der tillagt en farvning på pladen som dit grej skal kompensere for indtil du mener at det spiller dine forskelle! Men folk der har været i studier har trods alt hørt andre ting end dig der IKKE har været i et studie, og høre hvad man kan og ikke mindst IKKE kan i et studie!

Jeg vil stadig have de største forskelle om det så er med eller uden microfonens farvninger det er jeg helt ligeglad med. Folk fra studier sidder på deres øre og er alt for ensrettet i deres lytte formåen.

NEj prøv heller at komme med metoder til hvordan i vil bedømme pladernes indhold hvis vi nu antager at i kunne indrømme at i ikke kender pladens indhold ? dette kunne være sjovt at se hvad modeller i vil komme med lad mig høre  og ikke noget med jeres subektive gætte metode

Tjaa du er en svær en at finde udaf du siger noget i en sitiuation og noget andet på nettet. Du må finde dig selv før jeg kan tage dig alvorligt.

Her er lige et citat fra dig i en anden tråd hvor jeg udfordre i forskelle.

Citat Ronni : Men bare rolig, til de der tror at der er bulderbass hos Jonas - niks, tro om igen. Der er bass og der er i allerhøjeste grad rigeligt, men den er ikke på noget tidspunkt ukontrolleret, ikke engang i et splitsekund. Forstærkerne holder det hele i jerngreb sådan som de skal og burde gøre!

dette sitat er taget fra http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1683&KW =udfordring&PN=0&TPN=2

Ja dine rock plader var hidsige der var front på lyden specielt guitaren som sprang midt ud i rummet, men så længe jeg kunne smide en anden plade på med blød guitar spil og blid musik så har jeg de forskelle som jeg snakker så meget om. Du havde dengang et anlæg som måske er afrundet og begrænset mod toppen derfor syntes disse plader ikke så anmasende hjemme ved dig, altså ikke så store forskelle på pladerne.

Nogle syntes jeg har for lidt bass andre for meget man kan ikke stille folk med tilfældige og forskellig smag tilfreds men det er jo også KUN mig der skal være tilfreds 0med MIT anlæg og så længe mit anlæg kan spille alle plader og vise de største forskelle på forskellige plader så er jeg tilfreds.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 December 2003 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jonas bojer] 

Jeg har det udstyr der til pengene viser de største forskelle,

Tror du åbenbart!! ( ak ja!selvbedrag der vil noget! ok, det er set før i historien, Hitler var jo også overbevist om at han var ved at vinde krigen, lige indtil Russerne mf. bankede på døren til føre bunkeren og ville "snakke" lidt med ham angående et par "små ting")

kan du vise mit et andet setup som viser større forskelle til sammen penge må jeg råde dig til at fortælle hvad.

Marklevinson, Krell, Classe, Burmester, Accuphase, Gryphon, Dynamic Pressision, Rowland reserch, Chello, Advantage mf.

Viser sgu alle lige så store forskelle eller for enkelte endda flere og er mindst lige så gode og nogle af dem noget mere korekte og mindre farvende end dit Linn.

Ikke at din cd.12 er decideret meget forkert eller dårlig, og din Klimax Control er også ganske fornuftig.

Men dine effekttrin er ikke helt på linie med dette og farver for meget på den typiske linn klister og sirup måde, samt dine kabler og især højtalere er jo total ude i "skoven" det er næsten til at grine over, hvis ikke det var så tragisk at du kan helt alvorligt sidde der og tro og påstulere at du har lyd af dette der bare nærmer sig noget der har hold i virkligheden og kan spille rigtig musik.

Hvis du har ret så skifter jeg anlæg,

Frem med tegne "drengen" "kære" Jonas og ud og starte HELT! forfra.

jeg har jo ikke testet alt men meget.

Du har åbenbart ikke testet nok? eller også er du total musik og tone døv?

ser du, jeg er selvtiliden selv   og så længe ingen af jer på Bornholmerland har vist mig noget eller fortalt noget jeg skal teste så ser jeg altså kun jeres ting og snak som luftkasteller og diakant betonet musik.

Du har lige fået at vide hvad der SPILLER.

Diskant betonet?  den var ny? 

Well hvis B&K`s idiel kurve ( som eks. Mike mf. går efter) er diskant betonet sååååå.

Du aner som altid ikke hvad du snakker om

mvh.

Morten.

Ducks rule!
Til top Vis duck64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duck64

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 01 December 2003 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

duck64 skrev:
[QUOTE=Jonas bojer] 

Jeg har det udstyr der til pengene viser de største forskelle,

Tror du åbenbart!! ( ak ja!selvbedrag der vil noget! ok, det er set før i historien, Hitler var jo også overbevist om at han var ved at vinde krigen, lige indtil Russerne mf. bankede på døren til føre bunkeren og ville "snakke" lidt med ham angående et par "små ting")

Lad nu være med de Hitler sammenligner det er at gå for langt hvorfor skal du synke så dybt ? jeg syntes det er lidt ubehageligt specielt når min familie som kommer fra Ålborg og som var blandt de første i modstandskampen.

kan du vise mit et andet setup som viser større forskelle til sammen penge må jeg råde dig til at fortælle hvad.

Marklevinson, Krell, Classe, Burmester, Accuphase, Gryphon, Dynamic Pressision, Rowland reserch, Chello, Advantage mf.

Eneste 2 som ikke er lyttet er Dynamic Pressision og Chello men de andre kender jeg udemærket. Bedst er nok Gryphon det har en musikalsk tildens men det er noget lyst pjat måske derfor i kan lide det "der sker noget på toppen"

Viser sgu alle lige så store forskelle eller for enkelte endda flere og er mindst lige så gode og nogle af dem noget mere korekte og mindre farvende end dit Linn.

Ikke at din cd.12 er decideret meget forkert eller dårlig, og din Klimax Control er også ganske fornuftig.

Jeg har ikke Klimax Kontrol jeg har Klimax Soloer, ved ikke hvor du har det andet fra. Men ja jeg leder efter en ny forforstærker og tester en del fortiden.

Men dine effekttrin er ikke helt på linie med dette og farver for meget på den typiske linn klister og sirup måde, samt dine kabler og især højtalere er jo total ude i "skoven" det er næsten til at grine over, hvis ikke det var så tragisk at du kan helt alvorligt sidde der og tro og påstulere at du har lyd af dette der bare nærmer sig noget der har hold i virkligheden og kan spille rigtig musik.

Jeg syntes nu Klimax Solo er nogle fine forstærkere som giver mig endnu flere forskelle. Mine højtalere har slået alt op til 50.000kr uden problemer specielt de sløve B&W802 men jeg tror ikke på du har hørt dem tunet efter reglerne og ikke opsat af et tilfældig bornholmer nørd.

Hvis du har ret så skifter jeg anlæg,

Frem med tegne "drengen" "kære" Jonas og ud og starte HELT! forfra.

jeg har jo ikke testet alt men meget.

Du har åbenbart ikke testet nok? eller også er du total musik og tone døv?

ser du, jeg er selvtiliden selv   og så længe ingen af jer på Bornholmerland har vist mig noget eller fortalt noget jeg skal teste så ser jeg altså kun jeres ting og snak som luftkasteller og diakant betonet musik.

Du har lige fået at vide hvad der SPILLER.

Næ du så let slipper du ikke du må fortælle hvor anlægget findes så jeg kan lytte for jeg gider ikke bruge mere energi på f.eks. ML eller Classe det er simpelthed for Umusikalsk jeg vil heller have et lille Rega anlæg end de 2 førnævnte, for skal der bruges så mange penge på hifi er ML og Classe alt for ens i lyden til at opfylde mine forskels smag.

Diskant betonet?  den var ny? 

Well hvis B&K`s idiel kurve ( som eks. Mike mf. går efter) er diskant betonet sååååå.

Du aner som altid ikke hvad du snakker om

mvh.

Morten.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 01 December 2003 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Ronin skrev:
Jonas bojer skrev:
Ronin skrev:

Du er utroværdig se svar neden for. Jaja, jeg kan da trøste mig med at vi har samme problem!

I skulle lytte forskelle på stemninger og følelserne på pladerne ikke kun lytte til en enkelt stemme men det har du vel allerede glemt. Jeg har ikke glemt noget som helst - endnu engang begår du din klassiske fejl med at tro at dine ører er en gave fra gud. Uanset stemmer og føleleser ændrer det ikke på hvordan dit grej spiller - men du vil jo ikke kommentere de negative og positive ting som VI observerede. Vi ville være godt dumme hvis vi bare bøjede os i støvet og sagde at dit anlæg var verdens bedste, for det er det ikke. Af og til skal der andre indtryk til at fortælle hvad ens grej måske kunne gøre bedre - sådan gælder det for os alle! Man er indbilsk hvis man tror at man har det bedste, for det bedste kan altid blive bedre! Du er forhåndsindtrykt, og alt andet der kommer indenfor din dør vil derfor fejle - sådan er det bare, og det er din smag!

Jeg vil stadig have de største forskelle om det så er med eller uden microfonens farvninger det er jeg helt ligeglad med. Folk fra studier sidder på deres øre og er alt for ensrettet i deres lytte formåen.

Ja, men det er trods alt folk fra studier der skal levere de plader du skal høre på dit anlæg - ergo sidder du selv på dine ører! Der må jo være nogle der laver noget rigtigt siden du kan finde plader du godt kan lide!

Tjaa du er en svær en at finde udaf du siger noget i en sitiuation og noget andet på nettet. Du må finde dig selv før jeg kan tage dig alvorligt. Endnu engang - vi har samme problem. Forskellen på os er bare at jeg ikke snakker udenom!

Her er lige et citat fra dig i en anden tråd hvor jeg udfordre i forskelle.

Citat Ronni : Men bare rolig, til de der tror at der er bulderbass hos Jonas - niks, tro om igen. Der er bass og der er i allerhøjeste grad rigeligt, men den er ikke på noget tidspunkt ukontrolleret, ikke engang i et splitsekund. Forstærkerne holder det hele i jerngreb sådan som de skal og burde gøre!

dette sitat er taget fra http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1683&KW =udfordring&PN=0&TPN=2

Og du konkluderer hvad ud af det? Selvom din bass er kontrolleret er der stadig for meget af den, og vi påpegede alle dit rent ud sagt elendige rum - smid det anlæg ind i en stue på 30 kvm. - så vil du høre en forskel der er værd at snakke om. Det lille hummer ødelægger for meget - lyden er in your face, og det er ikke pga. grejet men pga. rummet!

Ja dine rock plader var hidsige der var front på lyden specielt guitaren som sprang midt ud i rummet, men så længe jeg kunne smide en anden plade på med blød guitar spil og blid musik så har jeg de forskelle som jeg snakker så meget om. Du havde dengang et anlæg som måske er afrundet og begrænset mod toppen derfor syntes disse plader ikke så anmasende hjemme ved dig, altså ikke så store forskelle på pladerne.

Du aner intet om hvordan mit grej spiller, så drop dine forudindtagede meninger. De plader er skam ganske hidsige herhjemme hos mig, men ikke i overdrevet forstand seælvom jeg spiller på JBL med titanium-diskant! Den diskant dine højttalere præsenterede var ganske uudholdelig på Espekkerne - hvorfor tror du jeg tog pladerne med? Du bad jo selv om nogle plader der var gode til at vise et og andet - til notits skal siges at Dream Theater f.eks. altid har fået ros for at lave kvalitetsindspilninger, og det faldt bl.a. igennem! Men hvor jeg f.eks. ikke er bleg for at indrømme de ting mit anlæg sagtens kunne gøre bedre, går du istedet ned på et andet stadie og mener at det er for dårligt at dit Linn ikke kan lave Cola. Måske var det et godt forslag til dem, næste gang de opgraderer den skotske lyd! Derfor spurgte jeg dig om du kunne nævne noget dit anlæg godt kunne gøre bedre - jeg bad ikke om en stil skrevet af en 4-årig frisk fra børnehaven! Der er altid noget der kan gøres bedre og vi har givet vores bud på hvad dit kunne gøre bedre, men den er jo svær når man mener at man har det bedste, ik?

Men jeg kunne sagtens finde plader som også bliver blødere i lyden, men hvis det er din fortolkning af at vise forskelle på plader, er jeg ked af at meddele dig at det er den naturlige forskel der er på plader fra forskellige selskaber og det er der absolut intet, INTET specielt i at kunne demonstrere! At du så spiller plader som kun er fokuseret på bestemte områder og samtidig kun kører numrene i 10-20 sekunder af gangen, fortæller jo bare lidt om hvad du ikke går efter, for oplevelser er det da ikke!

Nogle syntes jeg har for lidt bass andre for meget man kan ikke stille folk med tilfældige og forskellig smag tilfreds men det er jo også KUN mig der skal være tilfreds 0med MIT anlæg og så længe mit anlæg kan spille alle plader og vise de største forskelle på forskellige plader så er jeg tilfreds.

Nemlig - her er vi 100% enige, for det er nemlig din smag der gør at du kan lide dit anlæg som det er! Der er ikke andre der skal leve med det end dig, og det samme gælder vores andres grej. Det rager ingen hvad vi har, for det er kun os der skal leve med det, og hvis du mener at dit grej giver dig ekstasen, så er dit mål jo nået , ik?? At vi andre havde følelsen af at kvinden var faldet i søvn halvvejs under sexakten er jo en helt anden side af sagen!

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 01 December 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Hejsa Ronni

Sagen er enkel i mine øjne du er helt og aldeles utroværdig i det du skriver for den ene dag skriver noget og en anden dag noget helt andet. 

Du skriver i et indlæg følgende

Du havde jo begejstringen for dit grej da du demoede det - at jeg ikke forstår hvordan begejstringen kan være så stor for så hidsig en lyd og så meget bulderbass, er mig uforstående! Men det er jo din smag......

I et indlæg før har du skrevet følgende :

Men bare rolig, til de der tror at der er bulderbass hos Jonas - niks, tro om igen. Der er bass og der er i allerhøjeste grad rigeligt, men den er ikke på noget tidspunkt ukontrolleret, ikke engang i et splitsekund. Forstærkerne holder det hele i jerngreb sådan som de skal og burde gøre!

Jeg er helt ligeglad med om du kan lide mit anlæg for det er mig som har købt det men min troværdighed til dig forsvinder når du skriver sådanne forskellige ting på forskellige tidspunkter.

Hvad skal vi nu tro om de ting du tester for den ene dag er det noget med bulder bas og senere har det ikke længere bulder bas. Du er ikke konkret og struktureret nok i dine metoder og derfor kan seriøse folk ikke bruge dine erfaringer til noget.

At jeg har svært ved at forklare hvad jeg mener med forskelle er noget andet det er lettere at vise.

PS gamut spiller stadig ikke mere musik end min clockradio se jeg har ikke ændret mening siden da, men glæder mig da til at høre deres nye produkter når og hvis de kommer.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 December 2003 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Lad mig lige blande mig et øjblik og svare udfra min mening!!

Jonas : Eneste 2 som ikke er lyttet er Dynamic Pressision og Chello men de andre kender jeg udemærket.

Bedst er nok Gryphon det har en musikalsk tildens men det er noget lyst pjat måske derfor i kan lide det "der sker noget på toppen"

NEJ! der skal ikke ske mere  i toppen end der skal!!!

Det skal følge B&K`s idial kurve!! og det har INTET!! med lyst eller noget mere i toppen!!..

Jeg ved ikke hvor du har dette fra!!??

Jeg syntes nu Klimax Solo er nogle fine forstærkere som giver mig endnu flere forskelle. Mine højtalere har slået alt op til 50.000kr uden problemer specielt de sløve B&W802 men jeg tror ikke på du har hørt dem tunet efter reglerne og ikke opsat af et tilfældig bornholmer nørd.

??????

Undskyl MEN!!!!!

Hvad skal en sådan ufin og decideret fornærmende bemærkning til for!! hvem er den nørd???  skulle du ikke lige tage og finde en anden tone hr. Jonas B.???

Du kan være grov med Morten når han er grov mod dig! men jeg finder det for lavt fra din side at du skal svine andre til!..

Skal jeg til at kalde dig en "skide dum Jyde røv " eller andet minre værdigt og i dette forum uværdigt????? ( der er masser at finde på!! )

EJ!! det gider jeg ganske enkelt ikke at nedlade mig til!!..

Se blot din reaktion på at blive tilnærmelselsvis sat i bås med Hitler!  ikke rat vel?? og JA! det er lige lovligt groft! det må jeg medgive dig!!.. men du beder sgu selv om det nu og da!!

iøvrigt HVILKE regler?? og Hvis regler?? DINE????

Bortset fra det så at dine højtalers skulle slå alt op til 50000 kr. kan jeg kun grine ad!! men ok!! hvis det er din opfattelse!?? så fint for dig!!

Jonas : ML eller Classe det er simpelthed for Umusikalsk jeg vil heller have et lille Rega anlæg end de 2 førnævnte, for skal der bruges så mange penge på hifi er ML og Classe alt for ens i lyden til at opfylde mine forskels smag.

Det er jo så bare DIN!! smag og ikke andet! det gør ikke denne opfattelse til nogen universel sandhed!!

Jeg er ganske uenig med dig!!!

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 01 December 2003 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Undskyl MEN!!!!!

Hvad skal en sådan ufin og decideret fornærmende bemærkning til for!! hvem er den nørd???  skulle du ikke lige tage og finde en anden tone hr. Jonas B.???

Du kan være grov med Morten når han er grov mod dig! men jeg finder det for lavt fra din side at du skal svine andre til!..

Det må du undskylde jeg troede Morten var bornholmer også det var nu ikke møntet på dig. Jeg ringer lige til min kusine som bor i Hasle hun kan komme forbi med 2 kolde fra kassen så håber jeg at vi er gode venner igen.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 01 December 2003 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Ronin skrev:

Hejsa Ronni

Sagen er enkel i mine øjne du er helt og aldeles utroværdig i det du skriver for den ene dag skriver noget og en anden dag noget helt andet. 

Du skriver i et indlæg følgende

Du havde jo begejstringen for dit grej da du demoede det - at jeg ikke forstår hvordan begejstringen kan være så stor for så hidsig en lyd og så meget bulderbass, er mig uforstående! Men det er jo din smag......

I et indlæg før har du skrevet følgende :

Men bare rolig, til de der tror at der er bulderbass hos Jonas - niks, tro om igen. Der er bass og der er i allerhøjeste grad rigeligt, men den er ikke på noget tidspunkt ukontrolleret, ikke engang i et splitsekund. Forstærkerne holder det hele i jerngreb sådan som de skal og burde gøre!

Jeg er helt ligeglad med om du kan lide mit anlæg for det er mig som har købt det men min troværdighed til dig forsvinder når du skriver sådanne forskellige ting på forskellige tidspunkter.

Hvad skal vi nu tro om de ting du tester for den ene dag er det noget med bulder bas og senere har det ikke længere bulder bas. Du er ikke konkret og struktureret nok i dine metoder og derfor kan seriøse folk ikke bruge dine erfaringer til noget.

At jeg har svært ved at forklare hvad jeg mener med forskelle er noget andet det er lettere at vise.

PS gamut spiller stadig ikke mere musik end min clockradio se jeg har ikke ændret mening siden da, men glæder mig da til at høre deres nye produkter når og hvis de kommer.

JAmen det er da godt at du kan hænge dig i og kommentere en enkelt ting, for det tyder jo på at du ikke læser en skid af hvad jeg skriver til dig! Selvom bassen er kontrolleret kan man sgu sagtens have bulderbass - hvis dit grej spiller så meget bass at man ligeså godt kan stå inde i Jomfru Ane Gade og lytte til deres grej - det betyder ikke at det ikke kan være kontrolleret!

At du finder det utroværdigt, betyder udelukkende at du ikke forstår hvad det går ud på, så sæt dig ind til dit anlæg og lyt lidt - måske det gavner forståelsen! Hvorvidt du betragter mig som utroværdig er i og for sig kun dit problem, for så har vi da den ene ting til fælles!

I det mindst har jeg holdninger til de ting jeg hører og oplever, og hvis din indstilling til tingene er den måde du gør tingene på så foretrækker jeg at fortsætte som jeg gør nu, for det får jeg i det mindste noget ud af, og vigtigst af alt - jeg bliver ikke snævertsynet! Jeg er bare ked af det på dine vegne at jeg er kommet i så dårligt lys hos dig, fordi jeg rent faktisk har hørt dit grej og tør både rose og kritisere i samme ombæring! Det kunne du måske lære lidt af!

Og hvorvidt det er brugbart eller ej, hvad jeg siger interesserer mig sådan set ikke - i det mindste er jeg ærlig og ikke bare påståelig!

Have a nice life!

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 02 December 2003 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

QUOTE=Jonas bojer

Det må du undskylde jeg troede Morten var bornholmer også det var nu ikke møntet på dig. Jeg ringer lige til min kusine som bor i Hasle hun kan komme forbi med 2 kolde fra kassen så håber jeg at vi er gode venner igen.

Undskylning godtaget!!

Og... by the way!!.... Morten er ikke rigtig Bornholmer, men bor & arbejder bare her over!..

mvh.

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 04 December 2003 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Hej rødder, et lille citat til denne tråd fra James Bongiorno:

"The ego unfortunately protects our belief system(s) regardless of whether they are right or wrong."

Resten af den meget interessante artikel, hvorfra dette er sakset findes her:

http://www.ampzilla2000.com/Pandoras.html

mange hilsner

Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 December 2003 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Det er klart at der er forskel på dyrt og mindre dyrt grej! og at  Linn Klimax serien er bedre end mine egne LcAudio forstærkere.. det er også bedre end Densen eller Primare eller NAD, Vincent, Cayin, eller eller eller ( alt  i samme priskalssse!! ) det er bedre på de fleste områder end alt andet end hvad der er i samme prisklasse som ”det selv”.

Hvor har du det fra , bare forbi det er dyre , er det langtfra bedre .

Det er det værste pis jeg har hørt længe , nu dyre nu mere snop .

j

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 04 December 2003 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
miju skrev:

Det er klart at der er forskel på dyrt og mindre dyrt grej! og at  Linn Klimax serien er bedre end mine egne LcAudio forstærkere.. det er også bedre end Densen eller Primare eller NAD, Vincent, Cayin, eller eller eller ( alt  i samme priskalssse!! ) det er bedre på de fleste områder end alt andet end hvad der er i samme prisklasse som ”det selv”.

j

Enig med dig Jensen det kommer helt an på ens mål hvad der er bedst. F.eks. vil en lille billig rør slæde i nogles øjne kunne slå alt. Jeg ser kun mike-j gå så meget op i prisen hvis man går op i lyden kan man sagtens finde billigere komponenter som slår mange af de dyre.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 December 2003 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

QUOTE=jensen

Der er som regel sammenhæng mellem pris og ydelse!! at opåstå andet er idioti!! der er dog altid undtagelser til reglen!! og det er ikke altid at det aller dyreste er det bedste!! hvilket bringer mig til svaret til Jonas.

QUOTE=Jonas bojer

Enig med dig Jensen det kommer helt an på ens mål hvad der er bedst. F.eks. vil en lille billig rør slæde i nogles øjne kunne slå alt.

JA!! det er ganske rigtigt!!!  der er altid undtagelser!! og rigtignok er at der sagtens kan findes noget i en billigere prisklasse der slår eller matcher noget dyre!..

Jeg ser kun mike-j gå så meget op i prisen.

Jeg går sgu da ikke så meget op i prisen! men som jeg sage før! DET ER SOM REGEL SAMMEHÆNG MELLEM PRIS & YDELSE!! ( som regel!!)

Hvis man går op i lyden kan man sagtens finde billigere komponenter som slår mange af de dyre.

JA!!!!   Se bare på din egen cd12 til 150000 kr. her er der mange billigere maskiner der matcher denne og enkelte LANGT! bedre!! 

Så jo vist det kan du have ret i!!.. 

QUOTE=jensen :  nu dyre nu mere snop .

Tag DEN!! Jonas!!!

OK!! din cd. maskine ER!! god!.. men som sagt der er billigere der lyder bedre!! ( eller mere korekt sagt RIGTIGERE!! for hvad der er godt er stærkt subjektivt!!) det har du selv åbenet muligheden op for ved at give Jensen ret her!!... og som sagt jeg er rørende enig!!..

mvh.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 04 December 2003 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
QUOTE=jensen

Der er som regel sammenhæng mellem pris og ydelse!! at opåstå andet er idioti!! der er dog altid undtagelser til reglen!! og det er ikke altid at det aller dyreste er det bedste!! hvilket bringer mig til svaret til Jonas.

ROFL ROFL ROFL ROFL!
Der er som regel ALDRIG sammenhæng mellem ydelse og pris. Der er meget meget få undtagelser. Ikke sådan at forstå, at ht´`er i en serie ikke bliver bedre med størrelsen, men dem der har rigtig fat i tingene, kan meget ofte lave rigtig gode produkter til mindre end 10% af prisen for et tilsvarende.
Pris = kvali = fake.

QUOTE=Jonas bojer

Enig med dig Jensen det kommer helt an på ens mål hvad der er bedst. F.eks. vil en lille billig rør slæde i nogles øjne kunne slå alt.

JA!! det er ganske rigtigt!!!  der er altid undtagelser!! og rigtignok er at der sagtens kan findes noget i en billigere prisklasse der slår eller matcher noget dyre!..

Jeg ser kun mike-j gå så meget op i prisen.

Jeg går sgu da ikke så meget op i prisen! men som jeg sage før! DET ER SOM REGEL SAMMEHÆNG MELLEM PRIS & YDELSE!! ( som regel!!) Nope!

Hvis man går op i lyden kan man sagtens finde billigere komponenter som slår mange af de dyre.

JA!!!!   Se bare på din egen cd12 til 150000 kr. her er der mange billigere maskiner der matcher denne og enkelte LANGT! bedre!!  (Har desværre ikke hørt den yet!

Så jo vist det kan du have ret i!!.. 

Tag DEN!! Jonas!!!

OK!! din cd. maskine ER!! god!.. men som sagt der er billigere der lyder bedre!! ( eller mere korekt sagt RIGTIGERE!! for hvad der er godt er stærkt subjektivt!!) det har du selv åbenet muligheden op for ved at give Jensen ret her!!... og som sagt jeg er rørende enig!!..

mvh.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 December 2003 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Det her ligner en af de tråde som fortsætter i det uendelige og hvor de samme ting er blivet sagt til hudløshed. Jeg har læst det meste af første indlæg og springer så alle de andre gentagelser over og vil blot minde om HI-FI Guruen, Ivor Tiefen-et-eller-andet's eviggyldige ord:

"Lyder det godt eller lyder det dårligt"?

Så enkelt kan det siges og lad så dette være enden på denne ligegyldige tråd.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 04 December 2003 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Tag DEN!! Jonas!!!

hehe jeg har faktisk ikke taget imod den jeg regner SLET ikke med at jensen ser mig som en snob. Hvis i har set mit lille værelse hvor jeg bor set mit gamle tøj vil i opdage jeg slet ikke går op i status symboler jeg vil blot nå musikken så tæt på som jeg kan. Faktisk er snop det længeste man kan komme fra hvad min person er.

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes