Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 02:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Vincent Lyden??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Den bruger max 230Watt og ser ret lækker ud.

http://www.vincent-tac.de/en/produkt/end/sp_997.php

5 stk = 5.1

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

lau16 skrev:

5 stk = 5.1

Som sagt er der så også temmeligt væsentlig forskel på SP 991 og SP 997!

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
lau16 skrev:

5 stk = 5.1

Som sagt er der så også temmeligt væsentlig forskel på SP 991 og SP 997!

YEP men det var da 997 der refereres til i første indlæg

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Er Vincent egentlig kinesisk? Synes bare jeg har læst et eller andet sted, at de arbejder sammen med Cayin/Spark.

Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt et sæt SP-997, og er umiddelbart meget tilfreds. Jeg havde "problemer" med meget lys lyd, og manglende krafter ved høj volume over længere tid. Det "problem" synes at være løst nu. Lyden er dejlig varm, og der er virkelig kommet kontrol over bassen.

De kan kun anbefales.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Er Vincent egentlig kinesisk? Synes bare jeg har læst et eller andet sted, at de arbejder sammen med Cayin/Spark.

Såvidt jeg har forstået er Vincent et tysk mærke, der får apparaterne produceret i Kina.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Jeg har en ven der har 991 blokkene og han er vældig tilfreds.

I skal dog være opmærksom på at de trækker 500W strøm i timen hvis jeg husker ret så der er indbygget et godt tilskud til NESA eller SEAS eller hvem der nu levere strøm til boligen

Jeg har målt mine SP991 og de bruger som tidligere nævnt 300W pr. side altså 600W ialt når de er tændt.

Der har været en test i et Tysk blad og de mente at de mangler lidt opløsning sammenlignet med noget af det bedre udstyr på markedet,her menes sikkert også væsentlig dyrer,men de er da ok til prisen.Og de kan forbedres væsentligt hvis man tør.

Det kan være svært at få noget med de spec. fra ny,så skulle man evt. kigge på brugtmarkedet.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:
Henrik300 skrev:

Jeg har en ven der har 991 blokkene og han er vældig tilfreds.

I skal dog være opmærksom på at de trækker 500W strøm i timen hvis jeg husker ret så der er indbygget et godt tilskud til NESA eller SEAS eller hvem der nu levere strøm til boligen

Jeg har målt mine SP991 og de bruger som tidligere nævnt 300W pr. side altså 600W ialt når de er tændt.

Der har været en test i et Tysk blad og de mente at de mangler lidt opløsning sammenlignet med noget af det bedre udstyr på markedet,her menes sikkert også væsentlig dyrer,men de er da ok til prisen.Og de kan forbedres væsentligt hvis man tør.

Det kan være svært at få noget med de spec. fra ny,så skulle man evt. kigge på brugtmarkedet.

Forbedres væsentligt det må vi lige hører noget mere om, snakker vi tomgangsstrøm???

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Det er nu andre ting også,hurtig ensretterbro'er Rifa ladelytter,bypas relæer i udgangen,fjerne spole og modstand i udgangen o.s.v ,det tager noget af opløsningen det sidstnævnte.Men så slår den ikke fra længere så der er risiko ved det.

Hvornår har et relæ eks. lydt godt,sikkert aldrig.  

Man kan også sige at så hælder man også noget flere penge i projektet,gode stumper koster sådan er det bare.....og kan man lide at rode og løbe en risiko.

Er nu selv af den overbevisning at der skulle bruges betydelig flere penge hvis man bare skulle købe sig til det med standard udstyr,de sparer jo hvor de kan ellers er det jo næsten ubetallig.

Havde besøg af en entusiast og han havde ikke hørt Vincent spille sådan før.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Det er nu andre ting også,hurtig ensretterbro'er Rifa ladelytter,bypas relæer i udgangen,fjerne spole og modstand i udgangen o.s.v ,det tager noget af opløsningen det sidstnævnte.Men så slår den ikke fra længere så der er risiko ved det.

Hvornår har et relæ eks. lydt godt,sikkert aldrig.  

Man kan også sige at så hælder man også noget flere penge i projektet,gode stumper koster sådan er det bare.....og kan man lide at rode og løbe en risiko.

Er nu selv af den overbevisning at der skulle bruges betydelig flere penge hvis man bare skulle købe sig til det med standard udstyr,de sparer jo hvor de kan ellers er det jo næsten ubetallig.

Havde besøg af en entusiast og han havde ikke hørt Vincent spille sådan før.

Okey lyder som et større projekt, som jeg tror at jeg ville udelade og så bare have dem "straght" hvis det var mig. Jeg skulle ikke have pillet i noget

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Det lyder helt sikkert som et en lyd der kunne tiltale mig, og designet er jo også i topklasse. Nogen der har kendskab til en forhandler i det jyske, hvor man kan få det demonstreret? sådan en SP 997 ved siden af mine infinity'er, det kunne se godt ud... hvornår får du lagt et billed ind af dine Kasper B.P.?

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:
Det lyder helt sikkert som et en lyd der kunne tiltale mig, og designet er jo også i topklasse. Nogen der har kendskab til en forhandler i det jyske, hvor man kan få det demonstreret? sådan en SP 997 ved siden af mine infinity'er, det kunne se godt ud... hvornår får du lagt et billed ind af dine Kasper B.P.?

Jeg har forsøgt at kigge lidt rundt, og så vidt jeg har kunne spotte er der ikke nogen steder i dk at det forhandles. Eller det er der sikkert, men det er ikke noget som jeg har kunne finde desværre. Jeg skrev en mail til dem igår for at høre hvor det bliver solgt, der er åbenbart en eller anden form for importør, men jeg har endnu ikke fået svar. Jeg er nemlig også meget interesseret, i en 991 eller 993 tror jeg. Men nu må vi se hvad det ender med.

- Finder jeg ikke ud af noget, tror jeg den kommer til at stå på "ROTEL" i stedet for, synes heller ikke det er så grimt at det gør noget og så lyder det godt i mine ører, dog ville jeg gerne høre vincent først.

Michael

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan forstå er multimedia presentations importør af Vincent, og www.danstv.dk er forhandler af det, der var også en mere, men om det er rene internetshopper, eller de også har butiks lokaler ved jeg ikke... www.highsound.dk har da noget demo på udsalg, måske det var en mulighed?

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

ps Rotel har også jeg også selv haft kig på, især deres helt store AV-reciever er jeg helt skudt i...

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:
Så vidt jeg kan forstå er multimedia presentations importør af Vincent, og www.danstv.dk er forhandler af det, der var også en mere, men om det er rene internetshopper, eller de også har butiks lokaler ved jeg ikke... www.highsound.dk har da noget demo på udsalg, måske det var en mulighed?

Umiddelbart tror jeg at "danstv" er en internet shop, siden opbygning synes jeg ligner meget, men om man kan komme der og lytte ved jeg ikke. Det har jeg ikke lige undersøgt. "highsound" havde jeg ikke liiiige tænkt på, men den ligger jo også på "Djævleøen". Men mange tak for "forsøget" i alle tilfælde.

Du har ret i det med "Rotel" det ville ikke være tosset, men på den anden side synes jeg at vincent er flottere, ikke så "klumpe dumpe" trods alt, så hvis det også lyder godt, tror jeg det skal være dét for mit vedkommende. Mangler nogle effektblokke og efter hvad jeg kan se i deres sortiment, så har de alt lige for enkelte monoblokke til flerkanals blokke. Hvad det så skal være ved jeg ikke, men det kunne da være lidt underholdende med 6 monoblokke ved siden af hinanden på 30 kg hver

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

He he du har det vist lidt som mig, jo mere jo bedre he he, kunne nu også se det fede i sådan en flok monoblokke, men har du f.eks set målene på de SP-997 der er kun 26,5 cm i højde, så store er de ligefrem ikke, som otto siger: Mikroblokke...

Mht Rotel og ja andre forstærkere for den sags skyld, kan jeg godt li når produktet er stort, ala Denons nye surround flagskib, eller Rotels store AV reciever, pioneers topmodel, eller sonys, jeg synes det er et fedt design og ser frygtindgydende ud, når det står i ens rack, og skaber en vis respekt. Selvfølgelig skal lyden også være der, det er trods alt vigtigst

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Der er 991 og 991 plus er der nogen der kender forskellen?

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2006 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:

He he du har det vist lidt som mig, jo mere jo bedre he he, kunne nu også se det fede i sådan en flok monoblokke, men har du f.eks set målene på de SP-997 der er kun 26,5 cm i højde, så store er de ligefrem ikke, som otto siger: Mikroblokke...

Mht Rotel og ja andre forstærkere for den sags skyld, kan jeg godt li når produktet er stort, ala Denons nye surround flagskib, eller Rotels store AV reciever, pioneers topmodel, eller sonys, jeg synes det er et fedt design og ser frygtindgydende ud, når det står i ens rack, og skaber en vis respekt. Selvfølgelig skal lyden også være der, det er trods alt vigtigst

Pt har jeg et meget "anonymt" system, så det er nok derfor jeg drømmer lidt, om noget andet. Det skal ikke bare været stort for at være stort, der er mange store GRIMME skrumler efter min mening, men på billederne i alle tilfælde synes jeg at vincent ser alegant ud. Det er SP-991 jeg har øje på. Fordelen er jo at man når det er mono kan købe lidt hen af vejen som man nu har råd til det. Jeg tror ikke at sp-991 er 26 cm i højden med en vægt på 42 kg stykket, men hvad ved jeg....billeder kan snyde *S*

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2006 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Der er 991 og 991 plus er der nogen der kender forskellen?

Uden at vide det, tror jeg at det er noget med "plus" modellen er nyere, men jeg har ikke fundet nogen forskel.

Michael

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2006 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Nå okay troede du mente SP 997 blokkene, der er en noget billigere model, de kører heller ikke i klasse A, minder mest af alt om et pc tower, så du er i lidt en anden klasse

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum