Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: DVD rip. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

hejsa

Har ikke før lavet kopi af mine dvd'er, men er nu kommet lidt i gang med det. Det er til eget brug. Jeg kan sagtens rippe uden det bliver komprimeret. Men når nu det skal brændes igen kommer problemet jo. Det bliver nød til at blive komprimeret, da der jo som bekendt kun er plads til ca.4.3Gb på en hjemmebrændt dvd. Men hvad nu med kvaliteten, bliver den væsentlig forringet? Billede og lyd? Kan man evt. dele det på to skiver og hvis, hvordan gøres det?

Nogen der har kendskab til dette emne og vil øse ud med deres erfaringer?

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

jeg bruger dvd shrink, virker meget fint
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Dvd Shrink er helt klart et af de bedre programmer og så er det gratis (og lavet af danskere).
Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

dvdshrink - fjerner alt det overflødige space som er lagt ind for at hindre folk i at kopiere dvd`er!kompressionen kan jeg kun se som tal,ikke som reduktion af billedkvalitet.

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

DVDshrink bruger jeg. Virker fint.

Men går det slet ikke ud over kvaliteten overhovedet. ? Er det bare space der er lagt ind? utroligt...

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

nogle DVD'er kan ikke kopiers med DVD decrypter eller DVD shrink pga. copy beskyttelse installere Any DVD, som findes her... http://www.slysoft.com/en/anydvd.html

Ány DVD ligger så i baggrunden derefter benytter du DVD decrypter eller Shrink som normalt... Det virker altid

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:

Men går det slet ikke ud over kvaliteten overhovedet. ? Er det bare space der er lagt ind? utroligt...

Jo, det går ud over kvaliteten, men hvor meget afhænger selvfølgelig af komprimeringsgraden (dvs. hvor meget plads man frigør ved at fjerne ekstramateriale). Om man kan se det afhænger (ud over øjnene) selvfølgelig også af displayet.

Jeg synes digitale komprimeringsfejl er ret tydelige, men det er nok sådan noget man ikke kan holde op med at se, når først man er begyndt at lægge mærke til det.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:

jo det koster nogen gange lidt kvalitet. nogle film fylder jo mere end andre . Hvis du vil opnå den bedste kopi så fjern alle lydspor som du ikke benytter. Jeg ripper altid mine film med DTS (hvis det er der) og 5.1 lyd og så kun med dansk subtitle og ingen menuer. Her kan du jo vælge kun at tage DTS med så er der mere plads til filmen. Du kan altid i DVD shrink se hvor meget filmen så "shrinkes" for at kunne være på en DVD. Elles benyt en Dual layer DVD, men de koster jo lidt...

Generelt syntes jeg der skal en del til før man kan se et kvalitets tab. På et alm. TV kan du ikke se det... men på et 100" lærred  vil jeg tror det...

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

jeg bruger DVD rebuilder, som er helt kanon til det job, men at kompromere en film tager også nemt 10 timer. og har man først set den kvalitet går man ALDRIG tilbage til shrink..
Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

DVDShrink kan jeg også helt klart anbefale. Det kan alt hvad man har brug for.

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:
KBAndersen skrev:

jo det koster nogen gange lidt kvalitet. nogle film fylder jo mere end andre . Hvis du vil opnå den bedste kopi så fjern alle lydspor som du ikke benytter. Jeg ripper altid mine film med DTS (hvis det er der) og 5.1 lyd og så kun med dansk subtitle og ingen menuer. Her kan du jo vælge kun at tage DTS med så er der mere plads til filmen. Du kan altid i DVD shrink se hvor meget filmen så "shrinkes" for at kunne være på en DVD. Elles benyt en Dual layer DVD, men de koster jo lidt...

Generelt syntes jeg der skal en del til før man kan se et kvalitets tab. På et alm. TV kan du ikke se det... men på et 100" lærred  vil jeg tror det...

Ok... En dvd rip/kopi jeg lavede i går, blev "shrinket" ca.53%... Digital billede fnider kan vel være mange ting?.. "hakken" i billedet" digitale "firkanter" ?

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Visca Blaugrana skrev:
jeg bruger DVD rebuilder, som er helt kanon til det job, men at kompromere en film tager også nemt 10 timer. og har man først set den kvalitet går man ALDRIG tilbage til shrink..

10 timer.. ok, det tog kun ca.40min i går med den film jeg shrinkede?

DVD rebuilder?  Kan du fortælle lidt om det... Lyder spændende..

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:
Kristian T skrev:
KBAndersen skrev:

Ok... En dvd rip/kopi jeg lavede i går, blev "shrinket" ca.53%... Digital billede fnider kan vel være mange ting?.. "hakken" i billedet" digitale "firkanter" ?

53% ...... så kan du ligeså godt finde din gamle betamax frem igen. Du kan jo også købe skiver der kan være 8,5 GB på. De er lidt dyrere men kvalitet koster som bekendt..

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har en program pakke med alt hvad man skal bruge inc. guide. Mener dog det fylder 20 mb. Men måske nogen ved hvor man kan uploade sådanne filer??

Ellers er her et rigtig godt forum

http://forum.doom9.org/forumdisplay.php?forumid=75

og her er deres hp

http://dvd-rb.dvd2go.org/

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:
KBAndersen skrev:
Kristian T skrev:
KBAndersen skrev:

53% ...... så kan du ligeså godt finde din gamle betamax frem igen. Du kan jo også købe skiver der kan være 8,5 GB på. De er lidt dyrere men kvalitet koster som bekendt..

Jo men de kan ikke brændes i en alm dvd brænder?

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:

DVDshrink bruger jeg.Ok... En dvd rip/kopi jeg lavede i går, blev "shrinket" ca.53%... Digital billede fnider kan vel være mange ting?.. "hakken" i billedet" digitale "firkanter" ?

Kunsten består i at få den så tæt på 100% som muligt. Som nævnt så kræver det ofte at man fravælger diverse lydspor som man ikke bruge, tekster og menuer. Jeg kører mine film fra start til slut uden menuer og unødvendigt gejl.

Yderligere er det en god ide at bruge de start / slut punkter man kan sætte på disken så du f.eks. kan slutte umiddelbart efter filmen og spare 300-400 MB på ikke at have alle rulleteksterne med.

Og ja, man vil kunne se de ting som du nævner når en disk bliver komprimeret men det eneste andet alternativ er at købe DVD9 discs.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fundet et sted jeg kan uploade.. Så hvis det har interesse så smid lige et vink

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:
[QUOTE=KBAndersen]

Ja, projektorer er specielt hårde ved den slags, men jeg kan som regel også sagtens se det på mit tv, som er helt og aldeles almindeligt (29" CRT). Min pointe var sådan set bare, at Shrink i de fleste tilfælde forringer kvaliteten så meget, at jeg ikke gider bruge det til at lave backups af mine dvder. Hvis det andet program, der nævnes, tager væsentlig længere tid om komprimeringen, kunne det måske fordi det ganske enkelt var en bedre og mere skånsom komprimering?

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Visca Blaugrana skrev:
Så har jeg fundet et sted jeg kan uploade.. Så hvis det har interesse så smid lige et vink

jeps.. klart nok... bare kom med det...

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Kan man på nogen måde dele filmen i 2? Altså fra original til 2 stk dvd?

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes