Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Paul Simon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 November 2003 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

He..he...

Efter at have læst denne tråd, måtte jeg i går aftes hive den første PS frem på vinyl.

Mesterværk. Han er altså tekstskriver af et særligt stof....

P.S. - SES, jeg spillede et par numre fra "Capeman", da jeg var hos jer første gang.....

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 November 2003 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

I jager med en gammel mand, ja I gør. Theres Goes Rhymin', Paul Simon, Hearts and Bones var de 3!. Capemann på vinool? Nå snuppede også Bonnie Raitts Takin My Time fra 73, herligt at de kommer remastert på cd, så varer det ikke længe før der er gode nooodler at hente.

Yes Schelde, kan godt huske nu den var der ikke lige. Gad vide om man forsikre for at huse synker under vægten af viinoooler, må spørge proffesor dr. Know ved lejlighed.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 November 2003 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Glæder mig til at høre din mening. Det er netop disse 3 jeg ikke har. Det er da meget sjovt hva? haha??? :)

Det er rigtigt hvad Schelde siger, den mand er en genial poet. der e sådan en sjov hyggelig underfundighed over ham. mmmmmmmmm - ørefløde.

Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 November 2003 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Lad mig straks tilslutte mig den almene jubel over Paul Simon, som er en af mine absolutte yndlingskunstnere.

Det er svært at vælge det bedste album, men hvis det skal være, holder jeg mest af perioden sidst i 70'erne, hvor hans musik var mest jazz'et. Selvom hans senere orkestre med diverse karnevalspræg bestemt også har deres 'moments', er hans lille kvintet fra denne periode med Steve Gadd, Richard Tee, Eric Gale og Tony Levin helt fantastisk.

Har I set, at der netop er udkommet en koncert-dvd med Paul Simon fra 1980, dvs. fra One Trick Pony-turneen? Min er undervejs, så jeg har ikke set den endnu, men hvis det er ligeså godt som de live-optagelser, der er på One Trick Pony, er den vel uundværlig for alle Simon-fans?

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B0000BWVDN/qid=1068573052/sr=2-3/ref=sr_2_3/002-9120228-8020861

I øvrigt er Simon & Garfunkels legendariske koncert fra Central Park i 1981 også udkommet på dvd. Hidtil har den kun været udgivet på cd og vhs.

Jeg er i New York dette efterår og denne diskussion har virkelig fået mig til at savne pladesamlingen og anlægget derhjemme. Hvad gør andre hifinørder, når de er ude at rejse i længere tid? Findes der en særlig medicin, der dæmper hangen til god lyd og god musik?

mvh

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2003 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Steve Gadd har jo været med på de fleste af Simons plader. En ualmindeligt dygtig trommeslager, højt anset for bla "50 ways" shufflen, og det der nummer hvor han bruger 4 stikker. !

Rettet pga idioti hos undertegnede.

Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2003 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Øhh...Obi-Wan...det er ikke for at hænge mig i detaljer, men mener du med det, du skriver, at Steve Gadd skulle være død?

Jeg er ret overbevist om, at han lever efter bedste velgående, og han spiller så vidt jeg ved stadig med Paul Simon, selvom der ind imellem er en erstatning med, når Gadd er ude med Clapton, James Taylor og andre. Han har spillet på de seneste Simon-plader og var også med, da de spillede i Randers sidste sommer.

Det jeg mente var nok, at der var en særlig magi over det lille band, som er gået tabt i den store forestilling, hvor Steve Gadd mere er blevet orkesterleder for de mange percussionister osv.

Jeg er selv gammel trommeslager og Gadd er den ubetingede favorit. Der findes ingen andre, der på samme måde kan kombinere jazz og rock efter min mening. 

mvh

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2003 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Slettet pga Mere idioti herfra. Sorry, jeg er vist lidt træt.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2003 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Hmm, tjekkede lige op på det. jeg tror det er noget jeg har misforstået.

PYHA DA.

Var du til koncerten, hvordan var det?

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2003 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Koncerten var glimrende. Hver gang han spillede gamle Simon&Garfunkel-klassikere var de omarrangeret i nye og meget kreative udgaver, så vi slap for at høre 8000 jyder forsøge at krænge halsen op på de høje linier i 'Bridge over Troubled Water".

Derfor forstår jeg heller ikke, hvorfor han nu er på turne med Art Garfunkel, hvor de forsøger at synge som om de er 25 år. Men koncertbilletterne koster op til $250 for de gode pladser, så der er måske svaret.

Kom lige i tanke om en bizar reference. Betyder dit brugernavn, at du også er Star Wars-fan eller hvad det nu hedder? Vidste du, at Paul Simon engang har været gift med Carrie Fisher? (som spillede Princess Leia). Det var vistnok et kort og smertefuldt bekendtskab og jeg tror nogle af sangene fra Graceland er inspireret deraf.

mvh

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2003 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Nej det er Jon jeg er vild med. Bare han ville trampe mig i hovedet :)

Det er da klart det var smertefuldt, hun kan jo ikke nyde hans musik med de der store frikadeller på ørene!

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2003 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Derfor forstår jeg heller ikke, hvorfor han nu er på turne med Art Garfunkel, hvor de forsøger at synge som om de er 25 år. Men koncertbilletterne koster op til $250 for de gode pladser, så der er måske svaret.

Det gør jeg heller ikke. S&G er da meget sjovt at høre på en gang i mellem, men det forekommer noget uvedkommende og ligegyldigt i forhold til simons egne udgivelser. Jeg så dem forresten i fjerneren live for ikke så længe siden, hvor de her 2 gamle mænd skulle synge som et par små 17årige knægte. Jeg mener det var "sound of silence" det sang, og det var ikke imponerende. Det de havde dengang har de ikke mere, ikke sammen ihvertfald.

Det var lissom et problem for dem at stenene var røget ned i pungen hvor de hører hjemme!!! :)

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2003 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Så godt S&G på Letterman. Det de sang der var nu slet ikke så slemt som da Art Garfunkel for et par år siden var med til tv-showet i anledningen af åbningen af Storebæltsbroen. Der forsøgte han at krænge sin stemme op i Bridge over Troubled Water og det var noget af det mest ulidelige, jeg har hørt.

Det må unægtelig være svært at genopfinde sin schoolboy attitude, når man er over 60.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 November 2003 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Halløjsa Obi

Fy ha da for en glat barberet ..................

Har lige inviteret "...the Capeman" på afspilleren, og sikken en oplevelse. På alle måde en gennemført skive, og især track 3 "satin in summer nights", imponerer grænseløst.  Man føler sig nærmest hensat til Cubanske havanesere og passende stemnigsfyldte night-clubs.:P

Han lidt "fistel" stemme har i perioder holdt Gl.jas lidt i stand by, men jeg må erkende at "rhythm og the saints" og "capemann" vender billedet radikalt. Har du flere emner i godteposen, bør du ikke holde dig tilbage.

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2003 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Hans nyeste cd "You're the One" er også rigtigt god. Men i mine ører/øjne er der intet der kommer op på siden af "Capeman" Den cd er så grænseløst genial at man får gåsehud af hvert eneste nummer.

Det er meget sjovt at den musical sangene er skrevet til, efter sigende floppede fuldstændig. Det må have været nogle elendige skuespillere hvis de har kunnet mane de musikalske vidundere til jorden, som Simon har skabt her! 

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2003 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Halløjsa Obi

Han lidt "fistel" stemme har i perioder holdt Gl.jas lidt i stand by, men jeg må erkende at "rhythm og the saints" og "capemann" vender billedet radikalt. Har du flere emner i godteposen, bør du ikke holde dig tilbage.

Tjaa, Paul Simon har jeg jo nævnt, så hvad har jeg ellers. Hmm, bum bum.

Jeg hører jo også andet end Simon en sjælden gang imellem, og når jeg gør er det gerne:

Leonard Cohen: Ten New Songs.

Nick Cave: The Boatmans Call.

NHØP/DOKY/RIEL: Misty Dawn.

Det er nok de eneste jeg lige kan komme i tanke om som stemningsmæssigt kommer op på siden af "Capeman". Misty Dawn er dog den eneste der også musikalsk er på Simons niveau (eller lidt højere). Men stemningerne her er jo helt anderledes end hos Simon. Men har man stiftet bekendtskab med disse herrer før, er det jo næppe nogen nyhed. :)  

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2003 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Så er det vist på tide der bliver pustet lidt liv i den her tråd igen. Må vi høre - der nogen der har anskaffet "Capeman" og hvad er deres indtryk?

MVH

Essoxfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 November 2003 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Hello Obi.

Jeg var ude ved min pladepusher idag. Han havde den ikke. Han er hermed blevet fyret. (Efter jeg havde hevet lidt andre lækkerier ned af hylderne)

Har du skaffet Misen?

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2003 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Det var en skam. Men så har du jo noget at glæde dig til :)

Hvad var det lige for Mis jeg skulle skaffe, kan ikke lige huske, har ikke været uden for en dør hele weekenden, og kommer det heller ikke, så jeg er lidt forvirret :) Er det en sådan et kæledyr eller hvad? Jeg tror ikke man må ha kat her hvor jeg bor :)

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 November 2003 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Hejsa!
Har kigget efter den d.d.
Men desværre var den ikke på lager.
Jeg prøver Christian i pladekisten mandag, der er der nok bonus.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2003 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Surt nok Kurt :)

Har du hørt den NHØP-skive der er nævnt tidligere i tråden, og hvad synes du om den? Jeg kunne forestille mig den var noget for dig, efter at have læst dine indlæg i "mikrofonteknik" (eller nogle af dem ihvertfald). Den har hvad jeg ville betegne som "realistisk" og "ufarvet/Autentisk" lyd. Og så er det god musik. :)

Og så er den jo optaget med DPA-mikes - og dem kan du jo så godt lide :)

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes