Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 11:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 804S (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

chillipepper skrev:

Hej....ja Solu men her hvor jeg kommerfra er det enten HFK eller fona og fona har ikke noget der er værd at skrive hjem om.........men hvor i storkøbenhavn vil du foreslå at kikke??.....det er sgu bare så nemt at gå i HFK de har masser af fedt udstyrså behøver jeg ikke at fise fra butik til butik for at se lidt foreskelit...........men jeg er åben for alle foreslag

HFK er helt klart at foretrække frem for Fona, ingen tvivl om det!! HFK har mange lækre produkter, men især på højttalersiden er udvaglet meget småt. Det eneste jeg har imod FKH er, at deres produkter er dikteret fra oven - dvs. medarbejderne i en lokale HFK kan ikke tage på messe for at lytte til nye produkter og begynde at sælge dem, for de ved allerede at de skal have den nye serie fra Dali og B&W, uanset lyd og pris. Det betyder selvfølgelig ikke at deres produkter er dårlige, de er bare udvalgt efter navn og ikke lyd/pris. B&W, Holfi og Classe er gode solide mærker, som de fleste HFK'er vist har i dag.

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Jeg ville klart anbefale dig at kigge forbi lydbutikken. Har selv lige fået mig en exposure-forstærker, og jeg er meget tilfreds med den. Jeg tror den vil falde i din smag, hvis du er til "up-front" lyd. Der er masser af smæk for skillingen og den er ikke voldsomt dyr.
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

hej lige tid til en update....var inde og høre noget COPLAND i dag og det lød da osse ret fedt men kunde desvære ikke høre det på B&W. Er der nogle der har erfarning med denne sammensætning??? hver for sig er det en utrolig god lyd (syntes jeg) men hvad når de bliver blandet??????

MVH

chillipepper

Til top Vis chillipepper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chillipepper

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Hej chillipepper

Jeg vil med det samme sige, at jeg hverken har en livslang erfaring med B&W-højttalere eller har en " jeg kan ikke lide andre højttalere end de, jeg selv har" - attitude. Jeg vil bare gerne have nogle flere folk ud at lytte til en højttaler, jeg synes er i særklasse i sit prisleje.

Det lyder på mig som om du godt kan lide en detaljeret og luftig diskantgengivelse, når du på dem ene side er så positiv overfor Denon-804S-konstellationen - på den anden side giver udtryk for, at NADen tilsvarende lød mørk.

804S koster 12-15k/stk (ikke sandt?) - i den prisklasse er der MANGE muligheder for at få rigtig meget højttaler, for små to år siden lyttede jeg selv rundt i prisklassen.

Jeg endte med de her, som jeg siden har opgraderet til storebror, VSA VR4jr:

Den hedder Von Schweikert VR2 og er en transmissionsline-højttaler, der går dybt (25hz +/- 3db) samtidigt med at stemmer, detaljer og 3D er i særklasse.

http://www.vonschweikert.com/vr2.html

De vil gerne have god plads og strømstlrke watt, men så kvitterer de også med fuld båndbredde og ukomprimeret, neutral og afslørende gengivelse af, hvad spillekæde og medie leverer.

De koster ca. 22K for et sæt og kan vist høres i Lydstuen i Silkeborg og i Activ Hifi i Esbjerg.

Hvis du har mulighed for det, skulle du tage et lyt på dem.

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

tak for tipet......kan de høres på sjæland???????

de ser da flotte ud

mvh

chillipepper

Til top Vis chillipepper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chillipepper

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes