Hej chillipepper
Jeg vil med det samme sige, at jeg hverken har en livslang erfaring med B&W-højttalere eller har en " jeg kan ikke lide andre højttalere end de, jeg selv har" - attitude. Jeg vil bare gerne have nogle flere folk ud at lytte til en højttaler, jeg synes er i særklasse i sit prisleje.
Det lyder på mig som om du godt kan lide en detaljeret og luftig diskantgengivelse, når du på dem ene side er så positiv overfor Denon-804S-konstellationen - på den anden side giver udtryk for, at NADen tilsvarende lød mørk.
804S koster 12-15k/stk (ikke sandt?) - i den prisklasse er der MANGE muligheder for at få rigtig meget højttaler, for små to år siden lyttede jeg selv rundt i prisklassen.
Jeg endte med de her, som jeg siden har opgraderet til storebror, VSA VR4jr:

Den hedder Von Schweikert VR2 og er en transmissionsline-højttaler, der går dybt (25hz +/- 3db) samtidigt med at stemmer, detaljer og 3D er i særklasse.
http://www.vonschweikert.com/vr2.html
De vil gerne have god plads og strømstlrke watt, men så kvitterer de også med fuld båndbredde og ukomprimeret, neutral og afslørende gengivelse af, hvad spillekæde og medie leverer.
De koster ca. 22K for et sæt og kan vist høres i Lydstuen i Silkeborg og i Activ Hifi i Esbjerg.
Hvis du har mulighed for det, skulle du tage et lyt på dem.
MVH
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse