| Forfatter |
|
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
som udgangspunkt mener jeg at sælgere af hifi bør være rigtig godt inde i grundliggende tekniske begreber som fx ohm`s lov - samt at være istand til at formidle denne viden til kunden ubesværet og pædagogisk,ifald kunden har relevante spørgsmål. ellers ender det med at ALLE handler stereo hos aldi,og hifi via nettet - med andre ord skal en sælger være pengene værd.! at pakke kasser ud og prakke folk noget på,kan selv en motiveret (lønnet) hifiignorant klare.
som tidligere anført har jeg søgt at anskueliggøre dynamik defineret som flankestejlhed ved hjælp af ohm`s lov - og anført tabsfrit delefilter og lav bevægelig masse som optimale udgangspunkter - i grel modsætning til komplekse voltædende filtre og tunge membraner foran ineffektive magneter! hvor svært kan du gøre det?
slowon
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
| som udgangspunkt mener jeg at sælgere af hifi bør være rigtig godt inde i grundliggende tekniske begreber som fx ohm`s lov - samt at være istand til at formidle denne viden til kunden ubesværet og pædagogisk,ifald kunden har relevante spørgsmål. |
|
|
Fair nok, jeg mener så bare ikke at dén diskussion vi har gang i lige nu er noget man skal forlange at en sælger skal vide noget om. Og eftersom det tyder på at der ikke er mere end 2-3 læsere der fatter hvad hulen du fabler om, så mener jeg at dén påstand er rimeligt velbegrundet. At du mener at de ting du udtaler i denne tråd er "almen hifi-viden", siger som sagt mere om dig end om mig. Jeg har ekstremt svært ved at se en relevant situation i butikken hvor jeg kan have brug for den vide du efterspørger her, jeg har aldrig været i den situation før, og hvis jeg kommer det vil jeg påstå at det udelukkende er fordi en eller anden langhåret, selvfed hifi-NØRD (i modsætning til hifi-entusiast) har sat sig for at teste sælgerens viden, ikke fordi der opstår et relevenat spørgsmål.
Lad mig stille dig et spørgsmål, som de fleste vil mene en sælger burde kunne svare på, og som man i modsætning til Ohms lov-diskussioner rent faktisk kan få brug for i butikken: Jeg har en Pioneer VSX-C100 surround-receiver, og jeg har tænkt mig at købe en Pioneer DV 380 DVD-afspiller. Hvilket kabel skal jeg bruge til at forbinde dem med?
DEN slags spørgsmål skal en sælger kunne svare på. Og så skal han nok så vigtigt, som OP er inde på, vide hvordan hans udstyr spiller, og hvordan man sammensætter udstyret fordelagtigt.
slowon skrev:
| som tidligere anført har jeg søgt at anskueliggøre dynamik defineret som flankestejlhed ved hjælp af ohm`s lov - og anført tabsfrit delefilter og lav bevægelig masse som optimale udgangspunkter - i grel modsætning til komplekse voltædende filtre og tunge membraner foran ineffektive magneter! hvor svært kan du gøre det? |
|
|
Dvs. du mener dynamik er lig med flankestejlhed? Du vil slet ikke _forholde_ dig til mit spørgsmål om hvorvidt den almene opfattelse af dynamik, dvs. forskellen på min. og max. lydtryk er påvirket af højttalerens følsomhed?
Det er altså dig der gør det svært. Jeg har stillet dig et simpelt spørgsmål, der stort set er ja/nej - og du svarer med at du ikke vil bevæge dig "ned på det niveau" - og så mener du at det er MIG der gør det svært?
Og iøvrigt, hvis det er så nemt som du siger det er, så må det være en smal sag at overføre de tekniske termer til en almindelig dansk forklaring af praktiske forhold, hvis ikke af dig, så af andre. Det kan godt ske du mener dit sprog er almindeligt, letforståeligt dansk - men så må jeg skuffe dig med at det ikke er tilfældet. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slowon...
Som hifi-sælger bør man kunne formidle sine produkter, kunne lytte og forstå hvad kunden ønsker.....når dagen er omme...så skal der være solgt noget....thats life. Er det specielt spændende med ohms lov, tabet i store delefiltre (eller ingen tab), forskydningen mellem spænding og strøm....flankestejlhed, vægten på en membran, tesla i magnet gappet, prisen på strøm, forvrængnings procenter, kapacitet på laddelytter, typer halvleder (find selv på flere).
Kommer du ud til Scala hifi, så køber du et "system", og de gider ikke bruge dagen på at snakke fase, spænding og strøm. Du kan lytte til deres produkter, vælge (eller lad være) med tro på deres Linn-koncept osv. Men den der snak om ohms lov, den synes jeg måske også siger en meget lidt om hifi´en. Skal jeg selv sige det, så forstår jeg godt de IKKE gider. De er trods alt de færreste som reelt forstår alt det videnskablig. Så er det passende at snakke om lyden og måske om strømkapaciet.
Jo mere man ved, jo mindre ved man...det er da let at forstå.
Mvh
Men måske er der også lige lovlige mange fordomme imod hifi-sælgere. Det er nemt at karakteriserer andre om uduelig....så synes jeg også man er lidt selvfed...og det er ikke noget kompliment, desvære. Som hifi sælger skal man kunne høre på så meget ævl. Hvis man ikke har fat i den lange ende, så kunne en hifi-sælger høre på folk hifi-ævl hele dagen...uden at omsætte. Kunsten er at høre hvad kunder har behov for, omsæt det til praksis, sælge nogle sager. __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Jeg vil ikke påstå at du tager fejl, men jeg vil gerne forstå hvad det er du forsøger at sige. Kan du ikke forklare mig hvad forskellen er på at sætte en højttaler med en følsomhed på 86 dB til en 50 watts forstærker, og på at sætte en højttaler med en følsomhed på 93 dB på en 250 watts forstærker?"
mener du jeg skal svare på den slags?
"du mener dynamik er lig med flankestejlhed? Du vil slet ikke _forholde_ dig til mit spørgsmål om hvorvidt den almene opfattelse af dynamik, dvs. forskellen på min. og max. lydtryk er påvirket af højttalerens følsomhed?Det er altså dig der gør det svært. Jeg har stillet dig et simpelt spørgsmål, der stort set er ja/nej"
jeg mener flankestejlhed=dynamik - en transient skal komme så hurtigt og uindskrænket som overhovedet muligt - at sløve ineffektive boxe har et problem der må være tydeligt også for dig - at noget kan præstere fra 0 til 110 db er ikke i mine ører dynamik,men lydtryksforskel!
at du mener en køber der spørger ind til den slags er en "langhåret,selvfed HIFINØRD" bør være årsag nok til at undgå din butik..
iøvrigt vil jeg ikke spilde min tid på at udvikle forståelse for grundprincipperne i lydgengivelse på folk med din attitude - man behøver ikke være ekspert for at sælge hifi.
slowon
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen...
Tør lige øjene. Der er fire typer kunder
- dem som er vidende inkompetent
- dem som er uviden inkompetent
- dem som er viden inkompetent
- dem som er viden kompetent
Hvilket type er du ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
" Det er nemt at karakteriserer andre om uduelig....så synes jeg også man er lidt selvfed..."
jeg karakteriserer ikke otto som uduelig - tværtimod skal han sikkert nok præstere fine tal når dagen er omme..
nu står han heldigvis heller ikke i en butik hvor folk kommer for at søge råd om mere specifikt stof til fx højtalerselvbyg (korriger mig bare,men jeg håber ikke jeg tager fejl..) men han forstår tydeligvis ikke hvad fx jeg ønsker når talen går på dynamik,så på det punkt (som du selv nævner) slår dueligheden altså ikke til - når det er sagt,skal det retfærdighedsvis siges at det trykte ord er en elendig erstatning for de fleste,set i forhold til det talte ord.
men den der butik som i sin tid udviklede og solgte højtalere på sjælland,ville nok kunne finde mere egnede ekspedientemner!
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
|
"Jeg vil ikke påstå at du tager fejl, men jeg vil gerne forstå hvad det er du forsøger at sige. Kan du ikke forklare mig hvad forskellen er på at sætte en højttaler med en følsomhed på 86 dB til en 50 watts forstærker, og på at sætte en højttaler med en følsomhed på 93 dB på en 250 watts forstærker?"
mener du jeg skal svare på den slags? |
|
|
Det må du da virkelig selv om om du vil nedværdige dig til. Jeg stiller dig et spørgsmål, om du vil svare på det er frivilligt. Jeg siger bare at hvis du ikke gider forsøge at sætte dig på læserens niveau i dét du skriver, så er det dit eget ansvar at han ikke forstår det - så skal du ikke brokke dig over at din pointe ikke træder igennem. Spørgsmålet ER bare hvad der er din bevæggrund for at komme med de udtalelser du gør - hvis det er for at andre skal blive klogere af din viden/erfaring, så synes jeg helt ærligt ikke du kommunikerer særligt hensigtsmæssigt. Hvis det er for at du kan sidde og få jern på over at du ved mere end os andre, så går det fint.
slowon skrev:
| "du mener dynamik er lig med flankestejlhed? Du vil slet ikke _forholde_ dig til mit spørgsmål om hvorvidt den almene opfattelse af dynamik, dvs. forskellen på min. og max. lydtryk er påvirket af højttalerens følsomhed?Det er altså dig der gør det svært. Jeg har stillet dig et simpelt spørgsmål, der stort set er ja/nej"
jeg mener flankestejlhed=dynamik - en transient skal komme så hurtigt og uindskrænket som overhovedet muligt - at sløve ineffektive boxe har et problem der må være tydeligt også for dig - at noget kan præstere fra 0 til 110 db er ikke i mine ører dynamik,men lydtryksforskel! |
|
|
Det var dog utroligt... Du taler om hvad der er "almenvidenskabelig" viden. Vil du påstå at den almene opfattelse af ordet "dynamik" IKKE er lydtryksforskel? Det kan da godt ske at du definerer dynamik som transienter, men så er det fordi DU lægger andre ting i ordene end de alment accepterede, og så er det ved gud din egen skyld at folk ikke forstår hvad du snakker om.
Som jeg ser det snakker du udenom. Det burde være åbenlyst for dig på nuværende tidspunkt at min definition af dynamik er (som jeg mener er den alment accepterede definition) lydtryksforskel. Hvis du er enig med mig i at dynamik i denne definition ikke er afhængig af højttalerens følsomhed, så er diskussionen færdig her. Hvordan transienter og flankestejlhed påvirkes af højttalerens følsomhed, det er en helt anden diskussion. Jeg vil ikke afvise at du har ret i dét, det ved jeg ganske enkelt ikke noget om (og i modsætning til dig, så mener jeg ikke at dét er et problem).
slowon skrev:
| iøvrigt vil jeg ikke spilde min tid på at udvikle forståelse for grundprincipperne i lydgengivelse på folk med din attitude - man behøver ikke være ekspert for at sælge hifi. |
|
|
Punkt 1: At jeg er sælger er udelukkende dig selv der har bragt ind i den her diskussion. Punkt 2: At du inddrager min signatur i en diskussion tyder på at du har en grundlæggende mangel på forståelse for hvordan man kommunikerer i et forum. Punkt 3, så har du misforstået min signatur, for den drejer sig ikke om hvorvidt _jeg_ er ekspert, men om hvorvidt den almindelige hifi-entusiast nødvendigvis behøver være "ekspert" (dvs. f.eks. vide noget om dét vi diskuterer lige nu) for at kunne nyde god lyd, eller bare at høre musik. Jeg har aldrig påstået at man ikke skal være ekspert for at sælge hifi. Jeg har så heller ikke påstået det modsatte, men uanset hvad, så er det jo urelevant for vores diskussion. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
|
" Det er nemt at karakteriserer andre om uduelig....så synes jeg også man er lidt selvfed..."
jeg karakteriserer ikke otto som uduelig - tværtimod skal han sikkert nok præstere fine tal når dagen er omme..
nu står han heldigvis heller ikke i en butik hvor folk kommer for at søge råd om mere specifikt stof til fx højtalerselvbyg (korriger mig bare,men jeg håber ikke jeg tager fejl..) men han forstår tydeligvis ikke hvad fx jeg ønsker når talen går på dynamik,så på det punkt (som du selv nævner) slår dueligheden altså ikke til - når det er sagt,skal det retfærdighedsvis siges at det trykte ord er en elendig erstatning for de fleste,set i forhold til det talte ord.
men den der butik som i sin tid udviklede og solgte højtalere på sjælland,ville nok kunne finde mere egnede ekspedientemner!
|
|
|
Det vil sige at du udtaler dig om min kompetence ud fra områder som jeg slet ikke forhandler? Herregud da, jeg ved ikke noget om hvordan man konstruerer en højttaler, så må jeg da i hvert fald være inkompetent som projektor-sælger. Det kan jeg godt se, hvorfor sagde du ikke bare det med det samme?
Men du fastholder altså at den almene definition af dynamik ikke er lydtryksforskel? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er du heldigvis ikke eksponent for "læseren" hvad niveau angår..
"Hvis det er for at du kan sidde og få jern på over at du ved mere end os andre, så går det fint." din måde at kommunikere på diskvalificerer dig som værdig til sitet her!
slowon
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
| "Hvis det er for at du kan sidde og få jern på over at du ved mere end os andre, så går det fint." din måde at kommunikere på diskvalificerer dig som værdig til sitet her! |
|
|
Jeg beklager meget at jeg lod mig rive med ned på dit niveau. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
|
mvh/slowon
|
|
|
Jo, det er formodentlig min fortid i DAT på Frederiksberg du hentyder til? Jeg vil selv karakteriserer min fortid i DAT som en god tid, og det ville da være sjovt hvis jeg ikke selv mente at kunderne havde fået en god og seriøs behandlinger af yours truely. Men er det ikke tilfældet, så rager det mig da også i den grad, man kan kun prøve at gøre sit bedste. Er jeg ikke en diskenspringer af din støbeske, så er det ikke noget jeg over dårligt over......husk at sælgerne skal kunne snakke med alle kunder, men kunder har ikke samme pligt til at lide alle sælgerne. Det sidste nævnte kan også du være tilfreds med. Kunderne er ikke blot uviden, men nogle gange forbeholder de sig retten til at spille klog....men samtidig være uviden. Det kan være du ikke kan lide attituden, så det er ok med mig....måske er det endda fint at vandet skilles.
Mvh
Bradford
Fint nok, men jeg opfatter din skrivelser som udtryk for du er frustreret - og det er helt ok. Jeg kan ikke hænge mig i det.
|
| Til top |
|
| |
christianx Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)
Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i tråden, og hold på hat og briller.
Der er da ikke noget, at hidse sig op over, denne "slowon" har blot glemt at tage sine lithium tabletter og den antidepressive medicin de sidste dage, og det bør vi være voksne nok til, at bære over med!!!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle vi ikke forsøge at dreje diskussionen tilbage til Dolph's oprindelige oplæg? Egentlig er diskussionen jo ret relevant i den sammenhæng: Skal man nødvendigvis vide noget om den tekniske baggrund bag hifi-produkter, for at kunne få glæde af dem? For at kunne vælge rigtigt? For at kunne rådgive rigtigt? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jae, det er trods alt weekend... Gem al brokken til en træls onsdag... Skulle vi ikke lige tage og sætte noget musik på, og hælde et glas rødvin op (eller øl, alt efter hvor romantiske I nu er ;) ).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har ikke bedt om enighed her i tråden - men anført at et af de vigtigste parametre i lydgengivelse er dynamik - og har otto ret i at begrebet er almenvidenskabelig (whatever that means) defineret som lydtryksforskel,kan alle tiltag i retningen af at skabe bedre og hurtigere hel og halvledere,samt højtalere til at formidle dette positivt,være fuldstændigt uden betydning!
og christianx har som tidligere set i sine 6 indlæg bidraget med nok et mudderkast i sandkassen - noget der understreger hvor voksen han er!
slowon
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i tråden...
Nu er typen som kan find på at sige "stik det op hvor solen ikke skinner" når tråden er kørt af sporet. Det gør jeg ikke idag. Tråden er lang, den har været omkring, og den har også vist mig at nogen mennesker her på siden er langt væk fra hvor jeg står. Otto´s ide om at forsætte tråden vil jeg heller ikke tage imod.....det mange indlæg siden efter min mening. Men tilgengæld vil jeg ønske alle en god weekend, og JA - dagen imorgen skal bruges til at dyrke lidt hifi, og med det mener jeg at lytte til musik, brænde nogle fede tracks af....måske endda i MP3 format, blot for at bevise overfor mig selv at det ikke gøre noget lyden er lidt barberet. Selvmedicineringen skal jeg nok senere Christian K !
Mvh
|
| Til top |
|
| |
christianx Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)
Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
|
jeg har ikke bedt om enighed her i tråden - men anført at et af de vigtigste parametre i lydgengivelse er dynamik - og har otto ret i at begrebet er almenvidenskabelig (whatever that means) defineret som lydtryksforskel,kan alle tiltag i retningen af at skabe bedre og hurtigere hel og halvledere,samt højtalere til at formidle dette positivt,være fuldstændigt uden betydning!
og christianx har som tidligere set i sine 6 indlæg bidraget med nok et mudderkast i sandkassen - noget der understreger hvor voksen han er!
slowon
|
|
|
Der er da ikke noget du skal skamme dig over.
At du, i lighed med så mange andre (godt nok helt almindelige, og jo slet ikke i samme klasse som dig) mennesker bliver medicineret for psykiske lidelser, skal da ikke afholde dig fra at kravle helt her ned til os andre.
God bedring
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
| jeg har ikke bedt om enighed her i tråden - men anført at et af de vigtigste parametre i lydgengivelse er dynamik - og har otto ret i at begrebet er almenvidenskabelig (whatever that means) defineret som lydtryksforskel,kan alle tiltag i retningen af at skabe bedre og hurtigere hel og halvledere,samt højtalere til at formidle dette positivt,være fuldstændigt uden betydning! |
|
|
Jeg håber så vi kan begrave stridsøksen, og diskutere emnet videre: Jeg kan lige så godt sige med det samme at jeg ikke besidder den samme viden om den grundlæggende teknik som du gør, men det betyder ikke at jeg ikke finder den interessant. Derfor vil jeg gerne kommentere/stille spørgsmål til dine indlæg, og så må du jo vurdere om du vil bruge din tid på at uddybe/diskutere eller ej - det er helt fint med mig hvis du ikke vil.
Du kan jo ikke først sige at "dynamik er vigtigst", og så fordi jeg siger ordet "dynamik" betyder noget andet end du mener, oversætte dét til at forbedringer i transienter osv. ikke er vigtige - hvis du mener dynamik er vigtigst, må det vel være fordi du mener transienter og flankestejlhed osv. er vigtigt at koncentrere sig om i konstruktionen, og ikke lydtryksforskelle?
Med andre ord: Eftersom der åbenbart kan være tvivl om hvad ordet dynamik betyder, kan vi så ikke forholde os til det ud fra andre termer i stedet?
Og nu vil jeg iøvrigt glemme alt om hifi for en stund, og gå ud og høre noget live-musik! __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChristianK skrev:
| Jae, det er trods alt weekend... Gem al brokken til en træls onsdag... Skulle vi ikke lige tage og sætte noget musik på, og hælde et glas rødvin op (eller øl, alt efter hvor romantiske I nu er ;) ). |
|
|
Hørt!
Selv om det heldigvis hører til sjældenhederne på dette forum, er det utrolig ærgeligt at konstatere at det indlæg der startede det hele, kan udvikle sig til en så spydig diskussion. Efter min opfattelse var det ikke særlig groft og fornærmende, men blot et oplæg til refleksion. Men de efterfølgende kommentarer understreger at der ikke nødvendigvis er plads til den slags. Og dermed er en del af indlægets pointe bekræftet.
Hvor er det ærgeligt at et indlæg der lægger op til en interessant diskussion bliver drejet i en retning der primært drejer sig om at p***e videns-teritorier af og kritisere hinanden på form - ikke indhold. Øv
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
|
slowon
|
|
|
Det har tidligere været en meget lang tråd der handlede om begrebet "dynamik". Og det viste sig at der var endog meget divergerende opfattelser af dette begreb...
Og så vil da lige indskyde at man skam udmærket kan tale om dynamik selv i en ganske svag passage i et stykke musik. Et enkelt strøg med buen på en violin kan skam være præget at stor dynamik. Og så må anlægget kunne 'følge med'. Dynamik er ikke nødvendigvis lig med stor "tju-bang-effekt"!
Dynamikken er, efter min mening, mest vigtig at have styr på, når der spilles meget lavt på anlægget... Hvis man kan opnå fuld 'musiknydelse' ved lavt niveau er man på rette spor...
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |