Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 20:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Emne slettet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zenon
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 29 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Hvis lyd var som en bil, ville jeg tage den langsommeste da jeg når at få alle indtryk med......

Til top Vis Zenon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zenon

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

"Det er endnu ikke lykkedes mig at skaffe "Breaking Silence" men jeg har nu lyttet til 4 andre med samme kunstner og hverken den tekniske kvalitet eller musik appeal er tilstede. Jeg håber at den nævnte er bedre når jeg får den."

det kan jeg med sindsro love dig den er..selv som cd

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

Zenon
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

På cdèn med Katie Melua svinger kvalitteten meget synes jeg......der er direkte dårlige optagelser og andre er i top, men kan ikke lige huske hvilke numre men kommer man ind i bestemte sange begynder der en ubehagelig forvrængning i hele lyden!! -lidt som om de har skruet lidt for højt op.....

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Zenon skrev:
På cdèn med Katie Melua svinger kvalitteten meget synes jeg......der er direkte dårlige optagelser og andre er i top, men kan ikke lige huske hvilke numre men kommer man ind i bestemte sange begynder der en ubehagelig forvrængning i hele lyden!! -lidt som om de har skruet lidt for højt op.....

Nu har hun (desværret) lavet mere end én...

Det hele er præget af 0 (nul) dynamik. Siger det lige igen: NUL dynamik! Hvis der er lidt forvrængning, skyldes det sandsynligvis at en retarderet tekniker ved et uheld er kommet til at slå limiteren fra et øjeblik.

Man skulle tro at det er de samme teknikere der står bag de beklagelige udgivelser fra Norah Jones. De er også totalt maltrakterede og uden nogensomhelst form for dynamik. Det kunne måske gå an hvis musikken var spændende eller interessant. Men den er minsandten også flad og kønsløs...og uden dynamik. Selv Norah Jones' tomme øjne er uden dét... 

I gamle dage var der bogafbrændinger... Måske skulle man igen.... Nå, det er nok bare mig der er kommet for tidligt op... 

Hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Man skulle tro at det er de samme teknikere der står bag de beklagelige udgivelser fra Norah Jones. De er også totalt maltrakterede og uden nogensomhelst form for dynamik. Det kunne måske gå an hvis musikken var spændende eller interessant. Men den er minsandten også flad og kønsløs...og uden dynamik. Selv Norah Jones' tomme øjne er uden dét... 

Nilau

[/QUOTE]

Jep har samme oplevelse, de er fuldstændigt drænet for liv. Uambitiøse teknikere burde kølhales.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Mht. "lydkvalitet", så har jeg stadig en optagelse fra Nytårsaftens-dag ca. 1991, hvor Busborg og Backseat (Boys) var i P3. Aske Jacoby spillede guitar mens Ivan og Busborg sang og jammede.

Hold da kæft en live-stemning og musikalitet der strømmer ud af højttalerne. Optagelse spørger du?.... Ja på stereo VHS!!

Optagelsen er i og for sig ikke teknisk perfekt, men de beviser endnu engang, at hvis kildematerialet er godt, så vil det også skinne igennem på ikke-kostbare anlæg! (som mit).

mvh

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

PS

Jeg er godt klar over, at P3 også dengang benyttede dynamikkompressor, så rent dynamisk set er optagelsen ikke sammenlignelig med en tilsvarende sendt over P2 (dengang uden kompression).

Men alligevel..

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Følgende kommentarer.

Dolph`s indlæg var en række af temmeligt interessante spørgsmål, som øjensynligt i højere grad blev opfattet som svar ! Dolph`s spørgsmål om, hvorfor der fandtes "gode" og dårlige forhandlere, blev helt ufortjent udsat for kritik, hvilket synes mærkeligt, når flere af kritikerne bagefter udnævner Otto til konge. Jeg går udfra at tildelingen af den titel er forankret i Otto`s specielt gode måde at tackle kunder på og hans svar. Hermed understreges det jo at der ER forskel på forhandlere nogle er dårlige, nogle er middelmådige og en er "Konge". Så spørgsmålet, står vel stadig "hvorfor er der den forskel"

Slowon mener, at dynamik, i højere grad er transientgengivelse, end det er forskel på svage og kraftige passager. Nu kan man mene, hvad man vil, men et dynamikområde måles i DB og er forskellen på de svageste og kraftigste udladninger. Transientvillighed og altså hurtigheden, hvormed et signal afleveres, er noget ganske andet, hvorfor den retoriske sammenkobling af disse to, er irrelevant.  Hvis man følger Slowon`s tankegang, hvornår er en højttaler så følsom nok ?? er det med en følsomhed på 93-94-95-96-97-98-99 db og er højttalere med en følsomhed under 99db ikke i stand til at være DYNAMISK ? Hvis sammenblandingen af transientvillighed og dynamik kunne stoppe, så mangler vi stadig et svar på, hvorfor en dobbelt så kraftig forstærker ikke kan kompensere, DYNAMISK, for den halve følsomhed. Sammenligningen med biler er muligvis underholdende, men fuldstændig ubrugelig.

Med hensyn til børnearbejde og slavelignende forhold for nogle af de mennesker der fremstiller Hi fi, så synes jeg , i lighed med Slowon, at vi skal betænke den tjeneste, vi helt ugennyttigt gør de små børn, der ofte roder med sundhedsfarlige ting i 16 timer om dagen, til en latterlig løn og så glæde os over, at vi med vores indkøbsvaner sikrer dem et godt fast arbejde. Vi kan så i samme moment glemme, at vi samtidigt sikrer deres arbejdsgivere arbejdsro, høje indtægter og aflad for deres grove udnyttelse, i og med, at vi som deres kunder direkte motiverer udnyttelsen.

Tilsidst blot dette til Otto, du er muligvis konge, men du kan sgu`ikke holde ordentligt fast på et ølglas og se, det er straks meget værre end ikke, at kunne gennemskue ohm`s lov.

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

bent`s satire over børnearbejde er da meget sjov,men uegennyttighed udøves sjældent af forbrugere - og ALDRIG af arbejdsgivere! jeg efterlyste blot alternativet til indtægten for disse børns vedkommende,ifald de intet arbejde havde..

med hensyn til hvorvidt dobbelt så mange watt kan kompensere for en halvt så følsom højtaler - hvis definationen på dynamik er lydtryksforskel - så er mit svar naturligvis ja! men forskellen på en lodret impuls,gengivet over en ineffektiv box kontra fx en lowther er da slående - den viden deler jeg med mange,men tilsyneladende er det uhørt hos deltagerne i denne tråd!

mvh/slowon

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Hej igen...

Det kunne være at deltagerne i denne tråd ikke er istand til at forstå dit høje teknisk niveau Slowon...pokkers også. Det kan jeg kun beklage på alle andres vegne...og min egen. Det gode ved siden her, at eksperter som dig selv kan forklare sig, så selv dem der ikke kan ohms lov har en chance. Hvis deltagerne i tråden her tilsyneladende ikke være med, så er vel sådan...sh*t happens. Der er ikke noget galt med at være teknisk geni, men så kunne du finpudse din formidling så novicer kan forstå komplekse bregreber som dynamik og db. Jeg kender Dynamo, den vasker allerede rent ved 30 db.

Mvh

Peter

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:
Tilsidst blot dette til Otto, du er muligvis konge, men du kan sgu`ikke holde ordentligt fast på et ølglas og se, det er straks meget værre end ikke, at kunne gennemskue ohm`s lov.

Det var en Gin & Tonic. Ellers er jeg enig!  

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Jeg har også engang brugt en ægte VHS HiFi maskine til lydoptagelser.

Når jeg skriver "ægte" er det fordi der er mange producenter der uberettiget kalder (eller kaldte) deres VHS mskiner for HiFi maskiner. De "ægte" var i stand til at benytte hele båndets bredde til lydspor når man benyttede dem til HiFi optagelser.

Med fare for at udstille min uvidenhed endnu en gang: Hvordan vil du optage stereo-lyd på et VHS-bånd, uden at bruge hele båndets bredde?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

peter bradford

blev du sagt op hos DAT pga inkompetence? spørgsmålet er ikke ment som et angreb på din person - men jeg har svært ved at forestille mig dig som rådgivende udi højtalerbyggeriets kunst!

manglende viden er ok,men at udstille den ved at håne bedrevidende er patetisk,og tjener intet formål udover at latterliggøre emnet og den dumme selv - plus selfølgelig at censuren lukker tråden inden evt mere konstruktive bidrag gavner fælles forståelse.

slowon

Zenon
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Transient og dynamik.....hmm for mig er det absolut ikke det samme, Transient er hurtighed og dynamik er volumen...... -vil næsten påstå man ikke kan bruge ordet transient når man taler højttaler......eftersom en højttaler ikke kan være hurtigere end lyden....

Jeg vil da gerne spørge "Slowon" om han selv bygger højttalere og om han er bedrevidende i forhold til os andre??

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes