Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 29
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
Hey ville gerne vide hvor meget luft en 15 tommer 250 W bass skal hav af luft i et lukket kabinet og et med 2*70Mm reflex rør.. og hvordan r det man regner det ud? :)
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
uha har du en anelse om hvad jeg skal skrive når det r den her bass?
SP-15 15" Bas, 250W musik, 50-4500Hz/96db/8 ohm (http://www.danskdiscoteknik.dk/htdisco.htm)
delfilter ved jeg ingen ting om ... r første gang jeg prøver selv :)så ved dybest set ingen ting
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
yes sir.. men den virker ik særlig godt så vil gerne pøve at lave en lukket en i stedet for uden de 2 reflexrør... hvor mange litter der skal være der...
Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
Den var straks værre. Du bør være opmærsom på at en enhed der er optimeret til basrefleks sandsynligvis ikke vil gå særligt dybt i et lukket kabinet, med mindre du har en equalizer. Hvis du har et datablad på enheden kan vi nok hjælpe dig med et startgær.
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
og li et andet spørgsmål... hvad r nemmest at starte med? 2 vejs eller 3 vejs og hvad skal man så have af enheder hvis man skal lave en højtaler hvo jeg har den bass enhed her
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
ja ved ik om det r mig der er total dum .. skal jeg ikk kunne sige men det hele ryster godtnok i rummet men der kommer intet "tryk" eller hvad man vil kalde det som man kan mærke... ved ik hvordan jeg skal forklare det men ved jo ik rigtig om det r en ordenlig kasse jeg har lavet det eneste jeg har lavet r en træ kasse med en enhed i siden også sat strøm t den ...
Zenon Lukket konto Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 153
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
He he.....om man er til lukkede eller punkterede "basport" højttaler er vel en smagssag, men mig får man sgu aldrig til at købe højttaler med basport uanset hvor dyr den så end er......
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
K-Lund skrev:
27pH... eq... kan jeg ik bar bruge min winamp's eq t at rette det til?
Nok ikke nok :) Winamp eq'er vist nok omkring ned til en 70-80 Hz. Det er lige i techno-dunke-området. Det kan man selvfølgelige godt booste, så får man det der bil-dunk. Egentlig dybbas kan winamp ikke rette til.
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
27pH... det kulle vel ik lade sig gøre at du sådan bar li fortæller mig hvordan man skal starte også starter jeg li forfra :P med hvad man skal købe og alt det pjat .. for kender ik li nogen som har ordenligt forstand på det her på efterskolen :)
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
K-Lund skrev:
27pH... det kulle vel ik lade sig gøre at du sådan bar li fortæller mig hvordan man skal starte også starter jeg li forfra :P med hvad man skal købe og alt det pjat .. for kender ik li nogen som har ordenligt forstand på det her på efterskolen :)
Jeg vil godt starte med at spørge hvilket udstyr du har og hvordan du har tilsluttet enheden.
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
ja li nu har jeg kun den 15" bas enhed for har smidt den sub delfilter ud der var inde på siden... også har jeg en DENON AVR-1706 surround receiver (http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/Rece iver/DENON_AVR-1706_surround_receiver_.htm) det resultat jer gerne vil ende med r at have en højtaler som bar kan udnytte alle de watt min forstærker kan trække som kun er 75...
Zenon Lukket konto Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 153
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
Man kan næsten forstå der intet delefilter sidder i den pågældende højttaler, eller har jeg ikke helt forstået.....så er det jo næsten oplagt der ingen dunken er......
Basporte er jo netop gode til at man får følelsen af bas....
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
hehe Zenon... det gjorde der og der fik man ik den følelsen af bas :) men fik den sjove ide at jeg ville lave en højtaler i stedet for en sub så derfor kan jeg ik bruge den t noget :)
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum