Emne: fordobling af effekt eller ej? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Somme tider prøver producenterne at sælge til de samme kunder, som de allerede har lokket ind i folden, og ikke blot nye kunder.
Det er vist meget almindeligt, indenfor alle brancher.
Det er nu meget sjovt at følge de der hopper med på en ny teknologi lige fra starten, og før den er modnet, og luget ud for børnesygdomme.
Jeg husker nogle der ikke kunne lide de første digitale forstærkere fra TacT - men hvordan ser det ud nu ? Er de blevet bedre ?
Digitalteknologien har et stort potentiale - tror jeg. Jeg har selv haft denne forstærker på prøve: http://www.tnt-audio.com/ampli/t-amp_morsiani_e.html
Den spillede fabelagtigt kontrolleret og detaljeret, men holdt desværre kun en anelse længere end en nytårsraket, og røg retur dagen efter. Musikalsk var det dog lidt af en åbenbaring, men dog ikke en smag af 50k highend.
Den føromtalte 3020'er formår at hive musik ud af små elektrolytter, og det er også noget man ser på de nye chipamps fra National Semiconductor (Texas Instruments).
Så småt kan det gøres
Mere info: http://www.6moons.com/audioreviews/audiooasis/audiozone.html
Chippen fra National Semiconductor er ikke digital, men en ganske alm. miniudgave af et tratitionelt kredsløb, hvor transistorerne er parret korrekt fra start, og integreret i en chip. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.EntryLevel skrev:
| NAD 3020 er eksemplet på hver lidt der skal til (og hvor svært det tilsyneladende er) at lave en god simpel forstærker. Men den representerer noget meget vigtigt: SAMMENHÆNG ! Så snart man vil have mere så går det, uanset prisklasse, ofte galt. Måske er det derfor mange kan lide den gamle 3020 bedre end 320BEE (og gamle Sugden forstærkere f.eks.). Kunsten er altid at få sammenhæng i tingene - og det eksponeres voldsomere på High End udstyr da enhver lyd-parameter der stikker ud fra sammenhængen vil stå tydeligere frem. |
|
|
Det tror jeg er en meget præcis beskrivelse - det er ekstremt nemt at proppe store trafo'er, store lytter og dyre transistorere i en lækkert udført kasse, og bilde folk ind at det er et kvalitetsprodukt. Men at lave et produkt hvor sammenhængen fungerer, det er uhyre vanskeligt - _uanset_ hvor mange penge man har til rådighed. Og selv ellers dygtige konstruktører kan have en tendens til, at når de bliver pålagt at lave et dobbelt så dyrt produkt, så føler de sig "tvunget" til at benytte sig af bestemte materialer eller konstruktionsfilosofier, fordi "ellers er det jo ikke high-end". Igen må jeg - beklager meget - pege på DLS R55. Den lyder ganske enkelt bedre end dens storebror, U66 - der gik for meget "det skal jo være scan-speak diskant" og "membranen kan da ikke bare være af pap" i den. I stedet for at vælge det simple, at tage en R55 og gøre den bedre, skulle konstruktionen "retfærdiggøre prisen". I de nye topmodeller som der arbejdes på i øjeblikket, arbejdede konstruktøren længe med at få ring-radiatoren til at fungere, for "det er dét markedet vil have". Han har heldigvis opgivet dét projekt, og arbejder videre med dét der _fungerer_, frem for dét "markedet vil have"... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Knoxville... Nu må du ike tage det her personligt. Sådan er det virkelig ikke ment! Men du virker som prototypen på den type person High End industrien gennem mange år har forsøgt at udvikle.
Og i virkeligheden udvikler High End branchen nok mere på de folk de sælger til, end de gør på de produkter de sælger. Frem for at lave et produkt der abre spiller musik så fuglene synger, vælger de i stedet at lave et vildt flot produkt, med de bedste komponenter og kæmpe forsyning sov, og så fortæller man folk, at sådan skal High End lyde. Også selvom det ikke nødvendigvis er musik på 1. klasse.
Det ses opleves også når folks HighEnd forstærker får høvl af en 3020'er. De kan være 100% enige i, at 3020'eren spilelde bedre. Men i stedet for at skifte High End maskineriet ud med en 3020'er, beslutter de i stedet at det alligevel er mere High End med den anden. Også selvom den på lyden fik høvl. Lyden prioteres altså ned, i kampen for at finde noget der kan kaldes High End. Men hvad er der ved betegnelsen HIgh End, hvis det lyder jammerligt?? __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Morten Fog Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu hvor den her famøse nad 3020 bliver nævnt, kan i så fortælle mig om den nad 3020 i snakker om er den samme som den nad 3020i jeg har til at stå?
Otto, TC skrev:
|
Det kunne da være skægt at høre R55 med en 3020'er og en Musical A5 CD... |
|
|
i så fald er jeg da helt klar på at lave et sammenskuds gilde, når som helst(nemt når man bor i århus C) kunne faktisk også godt tænke mig at høre denne combo, da jeg har hørt R55 og MF A5 CD, og synes det lød rigtig godt. __________________ mvh Morten Fog
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
...he he, tager det skam ikke personligt, men anfægter nok dit synspunkt. At brancen som helhed søger at moddelere forbrugerne - tja, det ligner stadig en konspirationsteori som jeg ikke finder sandsynlig.
Det ville være det samme som at sige at jeg ikke bruger mine ører når jeg vælger grej - Personligt har jeg aldrig tænkt over hviket mærke der står på grejet, og har haft mange underlige og ikke altid fine/pæne/dyre komponenter igennem tiderne..... og udtaler mig kun fsv. ting jeg selv har hørt...
Det ses opleves også når folks HighEnd forstærker får høvl af en 3020'er. De kan være 100% enige i, at 3020'eren spilelde bedre. Men i stedet for at skifte High End maskineriet ud med en 3020'er, beslutter de i stedet at det alligevel er mere High End med den anden. Også selvom den på lyden fik høvl. Lyden prioteres altså ned, i kampen for at finde noget der kan kaldes High End. Men hvad er der ved betegnelsen HIgh End, hvis det lyder jammerligt??
tja, hvad skal man sige, det er stadig som om du på andres vegne påpeger sandheden om musikalitet og lyd, og det mener/ved jeg ikke du kan. Jeg kender flere som har hørt benævnte Nad, og absolut ikke er imponerede - faktum er bare at man ser (hører) forskelligt på tingene.... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan jo godt sige at det bliver jo efterhånden drejet over på at jo mere effekt jo bedre forstærker.
Og det er der sikkert meget der sælges på, og angående NAD 3020 så har jeg selv 4 forskellige af dem, men det undre mig lidt at NAD 3130 aldrig bliver nævnt, eller NAD 3150, da disse forstærkere efter hifi bladene var væsenligt bedre lydende en 3020.
NAD 3130, NAD 3150, NAD 7240 fik nogle test rundt om i verden som overgik 3020érn på alle punkter.
Er det for ingen kender disse modeller eller hvorfor er de aldrig nævnt __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|