Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 08:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: fordobling af effekt eller ej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Somme tider prøver producenterne at sælge til de samme kunder, som de allerede har lokket ind i folden, og ikke blot nye kunder.

Det er vist meget almindeligt, indenfor alle brancher.

Det er nu meget sjovt at følge de der hopper med på en ny teknologi lige fra starten, og før den er modnet, og luget ud for børnesygdomme.

Jeg husker nogle der ikke kunne lide de første digitale forstærkere fra TacT - men hvordan ser det ud nu ? Er de blevet bedre ?

Digitalteknologien har et stort potentiale - tror jeg.
Jeg har selv haft denne forstærker på prøve: http://www.tnt-audio.com/ampli/t-amp_morsiani_e.html

Den spillede fabelagtigt kontrolleret og detaljeret, men holdt desværre kun en anelse længere end en nytårsraket, og røg retur dagen efter. Musikalsk var det dog lidt af en åbenbaring, men dog ikke en smag af 50k highend.

Den føromtalte 3020'er formår at hive musik ud af små elektrolytter, og det er også noget man ser på de nye chipamps fra National Semiconductor (Texas Instruments).

Så småt kan det gøres

Mere info: http://www.6moons.com/audioreviews/audiooasis/audiozone.html

Chippen fra National Semiconductor er ikke digital, men en ganske alm. miniudgave af et tratitionelt kredsløb, hvor transistorerne er parret korrekt fra start, og integreret i en chip.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Mr.EntryLevel skrev:
NAD 3020 er eksemplet på hver lidt der skal til (og hvor svært det tilsyneladende er) at lave en god simpel forstærker. Men den representerer noget meget vigtigt: SAMMENHÆNG ! Så snart man vil have mere så går det, uanset prisklasse, ofte galt. Måske er det derfor mange kan lide den gamle 3020 bedre end 320BEE (og gamle  Sugden forstærkere f.eks.). Kunsten er altid at få sammenhæng i tingene - og det eksponeres voldsomere på High End udstyr da enhver lyd-parameter der stikker ud fra sammenhængen vil stå tydeligere frem.

Det tror jeg er en meget præcis beskrivelse - det er ekstremt nemt at proppe store trafo'er, store lytter og dyre transistorere i en lækkert udført kasse, og bilde folk ind at det er et kvalitetsprodukt. Men at lave et produkt hvor sammenhængen fungerer, det er uhyre vanskeligt - _uanset_ hvor mange penge man har til rådighed. Og selv ellers dygtige konstruktører kan have en tendens til, at når de bliver pålagt at lave et dobbelt så dyrt produkt, så føler de sig "tvunget" til at benytte sig af bestemte materialer eller konstruktionsfilosofier, fordi "ellers er det jo ikke high-end". Igen må jeg - beklager meget - pege på DLS R55. Den lyder ganske enkelt bedre end dens storebror, U66 - der gik for meget "det skal jo være scan-speak diskant" og "membranen kan da ikke bare være af pap" i den. I stedet for at vælge det simple, at tage en R55 og gøre den bedre, skulle konstruktionen "retfærdiggøre prisen". I de nye topmodeller som der arbejdes på i øjeblikket, arbejdede konstruktøren længe med at få ring-radiatoren til at fungere, for "det er dét markedet vil have". Han har heldigvis opgivet dét projekt, og arbejder videre med dét der _fungerer_, frem for dét "markedet vil have"...



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

@Knoxville... Nu må du ike tage det her personligt. Sådan er det virkelig ikke ment! Men du virker som prototypen på den type person High End industrien gennem mange år har forsøgt at udvikle.

Og i virkeligheden udvikler High End branchen nok mere på de folk de sælger til, end de gør på de produkter de sælger.
Frem for at lave et produkt der abre spiller musik så fuglene synger, vælger de i stedet at lave et vildt flot produkt, med de bedste komponenter og kæmpe forsyning sov, og så fortæller man folk, at sådan skal High End lyde. Også selvom det ikke nødvendigvis er musik på 1. klasse.

Det ses opleves også når folks HighEnd forstærker får høvl af en 3020'er. De kan være 100% enige i, at 3020'eren spilelde bedre. Men i stedet for at skifte High End maskineriet ud med en 3020'er, beslutter de i stedet at det alligevel er mere High End med den anden. Også selvom den på lyden fik høvl. Lyden prioteres altså ned, i kampen for at finde noget der kan kaldes High End. Men hvad er der ved betegnelsen HIgh End, hvis det lyder jammerligt??



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

nu hvor den her famøse nad 3020 bliver nævnt, kan i så fortælle mig om den nad 3020 i snakker om er den samme som den nad 3020i jeg har til at stå?

Otto, TC skrev:

Det kunne da være skægt at høre R55 med en 3020'er og en Musical A5 CD...

i så fald er jeg da helt klar på at lave et sammenskuds gilde, når som helst(nemt når man bor i århus C) kunne faktisk også godt tænke mig at høre denne combo, da jeg har hørt R55 og MF A5 CD, og synes det lød rigtig godt.



__________________
mvh Morten Fog
Til top Vis Morten Fog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Fog
 
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

...he he, tager det skam ikke personligt, men anfægter nok dit synspunkt. At brancen som helhed søger at moddelere forbrugerne - tja, det ligner stadig en konspirationsteori som jeg ikke finder sandsynlig.

Det ville være det samme som at sige at jeg ikke bruger mine ører når jeg vælger grej - Personligt har jeg aldrig tænkt over hviket mærke der står på grejet, og har haft mange underlige og ikke altid fine/pæne/dyre komponenter igennem tiderne..... og udtaler mig kun fsv. ting jeg selv har hørt...

Det ses opleves også når folks HighEnd forstærker får høvl af en 3020'er. De kan være 100% enige i, at 3020'eren spilelde bedre. Men i stedet for at skifte High End maskineriet ud med en 3020'er, beslutter de i stedet at det alligevel er mere High End med den anden. Også selvom den på lyden fik høvl. Lyden prioteres altså ned, i kampen for at finde noget der kan kaldes High End. Men hvad er der ved betegnelsen HIgh End, hvis det lyder jammerligt??

tja, hvad skal man sige,  det er stadig som om du på andres vegne påpeger sandheden om musikalitet og lyd, og det mener/ved jeg ikke du kan. Jeg kender flere som har hørt benævnte Nad, og absolut ikke er imponerede - faktum er bare at man ser (hører) forskelligt på tingene....



__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 903
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Man kan jo godt sige at det bliver jo efterhånden drejet over på at jo mere effekt jo bedre forstærker.

Og det er der sikkert meget der sælges på, og angående NAD 3020 så har jeg selv 4 forskellige af dem, men det undre mig lidt at  NAD 3130 aldrig bliver nævnt, eller NAD 3150, da disse forstærkere efter hifi bladene var væsenligt bedre lydende en 3020.

NAD 3130, NAD 3150, NAD 7240 fik nogle test rundt om i verden som overgik 3020érn på alle punkter.

Er det for ingen kender disse modeller eller hvorfor er de aldrig nævnt



__________________
NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes