| Forfatter |
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forleden havde jeg besøg at en entusiast og han sagde at man tit ser ting stå mellem højtalerene,og det var ikke hesigtsmæssigt.Han anbefalede mig at prøve at fjerne mit TV.Har godt før tidligere hørt at et tv var noget skidt at have stående rent lydmæssigt.
Det har jeg dog ikke gjort bare flyttet det noget tilbage til bagvæggen og da højtalerene står over en meter fra bagvæggen er tv'et rykket så der er mere rum mellem højtalerene.Det har ikke været en dårlig løsning,det rummelige i lyden er øget syntes jeg.Den ny indkøbte cd maskine viser nu bedre sin kunnen,dejligt når man rykker op i et nyt stadie.
Man ser jo ganske rigtig ofte tv'et stå midt i det hele eller en masse hylder og lign. med udstyr på billeder fremvist herinde.I praksis er det ofte ikke så nemt tingene skal jo være et sted og boligen skal også fungere.Men måske skulle vi tænke lidt mere over det....også set i lyset af de indvesteringer vi nu engang gør i udstyr.
Der er en anden tråd der går på at få bedre lyd mest via. forbedringer på strømtrækket og debat på dette område,så kunne denne tråd måske fint suplere den anden tråd. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at smide et tæppe over TV'et, det virker også fint som absorber...
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nok mest med basrefleks speakere...
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja. praktisk erfaring i mit tilfælde viser at det virker.Mine højtalere er trykkammer.Jeg har også hørt om det at dække tv'et til med en tæppe ved seriøs musiklytning har dog ikke selv prøvet det i praksis.Lyden kan jo ikke spredes naturlig mellem højtalerne de bremses af ting.Skal ikke kunne sige om det også er mere tydelig i mit tilfælde pga. der sidder en båndenhed som spiller bagud så bruges bagvægen jo nok mere.
Kunne sagtens forstille mig glasset og kabinettet de indbyggede højtalere.....lave unoder pga. resonanser i tv'et.
Nogle er vel også under pres fra den der WAF så det kan gå i retning af potteplanter på højtalere og andre unoder.  __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
Kunne sagtens forstille mig glasset og kabinettet de indbyggede højtalere.....lave unoder pga. resonanser i tv'et. |
|
|
Det kunne jeg også. Løsningen er vist lige om hjørnet med fladskærme og endnu bedre et læred som rulles væk når det ikke bruges.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 06:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
JRGW skrev:
Kunne sagtens forstille mig glasset og kabinettet de indbyggede højtalere.....lave unoder pga. resonanser i tv'et. |
|
|
Det kunne jeg også. Løsningen er vist lige om hjørnet med fladskærme og endnu bedre et læred som rulles væk når det ikke bruges. |
|
|
Yep, jeg vil også sige at en fladskærm må være løsningen på det problem  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
L.B. skrev:
JRGW skrev:
|
|
Det kunne jeg også. Løsningen er vist lige om hjørnet med fladskærme og endnu bedre et læred som rulles væk når det ikke bruges.
|
|
|
Yep, jeg vil også sige at en fladskærm må være løsningen på det problem  |
|
|
Jeg ved ikke rigtig om fladskærm kan hjælpe på problemet, da jeg ikke har fladskærm. (Jeg tvivler stærk på at en fladskærm vil have nogen som helst indflydelse på lyden )
Men jeg ved at tæpper har en positiv indflydelse på lyd gengivelsen fra anlægget.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
Acer skrev:
L.B. skrev:
JRGW skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jeg ved ikke rigtig om fladskærm kan hjælpe på problemet, da jeg ikke har fladskærm. (Jeg tvivler stærk på at en fladskærm vil have nogen som helst indflydelse på lyden )
Men jeg ved at tæpper har en positiv indflydelse på lyd gengivelsen fra anlægget.
|
|
|
Det var ment som et alternativ til at kyle et tæppe over kassen - så er det da noget federe at kyle den gamle kasse ud og hænge en fladskærm op istedet , alternativt et lærred som L.B. siger. En fladskærm har jo praktisk talt ikke noget kabinet og burde derfor ikke "snakke med", men forbedre lyden gør en fladskærm nok ikke __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en projektor.... __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
keyvan skrev:
Acer skrev:
L.B. skrev:
JRGW skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det var ment som et alternativ til at kyle et tæppe over kassen - så er det da noget federe at kyle den gamle kasse ud og hænge en fladskærm op istedet , alternativt et lærred som L.B. siger. En fladskærm har jo praktisk talt ikke noget kabinet og burde derfor ikke "snakke med", men forbedre lyden gør en fladskærm nok ikke Netop, derfor bør man ikke udskifte sin kasse ud med en fladskærm i forhåbning om bedre lyd. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det som måske kunne være en fordel er at den ikke rager ret langt ud hvis den monteres på vægen,der er dog stadigvæk glasfladen som nok ikke er så god.Jeg kan nu godt vente mht. fladskærm det haster nu ikke så meget. __________________ Hilsen JRGW
|
| Til top |
|
| |
R2D2 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 03:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at det ikke lyder godt med et billederørs fjernsyn mellem højttalerne er ikke at det "spiller med"...
Det er fordi det jo nærmest er en lille væg der er rykket frem, hviket svarer til at højttalerne er rykket tæt på bagvæggen.. Den lyd der bliver spredt bag ud, bliver reflekteret af TV'et, hvilket i sær ødelægger dybde perspektivet...
|
| Til top |
|
| |
kibe Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 05:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan også høre at mit billedrør spiller med... Vil prøve det med tæppet...
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem af jer, som påstår at CRT-TV spiller med har jeg en ting at sige. I tager fejl.
Jeg vil enda vove at påstår at det har en positiv indflydelse på lyden (akustikken).
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan, hvordan skulle det dog have en positiv indvirkning? du må forklare nærmere.
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kibe skrev:
R2D2 skrev:
|
Grunden til at det ikke lyder godt med et billederørs fjernsyn mellem højttalerne er ikke at det "spiller med"...
Det er fordi det jo nærmest er en lille væg der er rykket frem, hviket svarer til at højttalerne er rykket tæt på bagvæggen.. Den lyd der bliver spredt bag ud, bliver reflekteret af TV'et, hvilket i sær ødelægger dybde perspektivet...
|
|
|
ja det hjælper meget på dybde perspektivet,at fjerne tvet eller alt muligt andet skrummel der står mellem højttalerne,skal selv have købt mig en fladskærm pga det.
|
|
|
Hold da op... Vokser der penge på træerne der hvor du bor? 
Skulle man da tro sådan som du øser afsted med high-end ustyr og nu også fladskærm fordi det gamle CRT fylder.
Ja, det er jo nok lettere end at flyte CRT-monsteret. 
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
keyvan, hvordan skulle det dog have en positiv indvirkning? du må forklare nærmere.
|
|
|
Først og fremmest min egen personlige eksperimenter med møbler (Jeg betragter et CRT TV som møbel), tæpper, kunst malerier på væggen og lyddæmpende materiale.
Desuden kan du, hvis du ikke har tid prøve selv ved linket nedenunder og taste nogen parameter ind i CARA Computer Aidede Room Acustic.
http://www.cara.de/ENU/index.php?load=quick.html
Når du har siden på din skærm, kilkker du på Lounch CARA quick in new window. Derefter skal du taste forskellige værdier ind for Cabin, Shelves parameteret i den nye window. Samtidigt hold øje med diagrammet til venstre. (prøv med 8 og 0 kvadrat meter)
Jeg gentager igen, Jeg betragter CRT TV som en møbel.
R2D2 og kibe: Jeg skal nok kommentere jeres indlæg senere på dagen når jeg har bedre tid.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|