Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ariston RD 40 Jubilee... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 29 November 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Igen 100% korrekt

Mission 774 var så vanskelig at have med at gøre, at det tog nærmest hele efteråret/vinteren at optimere viskosen i karet, at når vejret blev varmere igen startede optimerings showet om en gang til ...LOL!

Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 29 November 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Men når/hvis det endelig lykkedes lød den vist udmærket med bløde MM'ere ikk'?

Et rigtigt engelsk produkt: Ligner noget der er hjemmebakset i garagen og er pi**e irriterende at omgås i det daglige. MEN: Spiller til gengæld så englene synger men kun én eller måske to gange om året.

Nåh ja, bortset fra SME og visse andre...
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 29 November 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Ja ..., det er rigtigt at den var fremstillet til super bløde pick up'er, problemmet omkring justeringen var at arm-røret var ophængt i en tråd!!! ..., meget, meget engelsk, men faktisk et produkt med en fantastisk flot finish (eloxeringen)

Mechanic armen er tilgængæld noget af det ypperste vinyl grej som jeg har "leget" med, den var "state of the art" i det at den havde "NASA" kvalitet af lejre (keramiske) 

Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 29 November 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Du har vist leget med lidt af hvert.

Nå men mon ikke vi skal undlade at afspore den rare hr. Audio-Kjaer's tråd yderligere?

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 30 November 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

 

      Tak for de informative indlæg .....

      Hev lige af nysgerrighed pladetallerkenen op og vejede den

      på digitalvægten ..... 1,5 kg.     ????

      Måler jeg på løst med en tommestok fra centret af tonarmen`s

      ophæng ( Enigma ) og centret af pladetallerken får jeg 220 mm +- 1-2 mm. ??

      Burde jo egenligt være 210 mm. +- lidt.



__________________
VINYL ... For the Joy of Music !
Til top Vis Audio-Kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio-Kjaer Besøg Audio-Kjaer's Websted
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 30 November 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

"Burde jo egenligt være 210 mm. +- lidt."

Selv om den er produceret af Jelco betyder det ikke nødvendigvis at den følger Linn data.

Hvis man ønsker at bruge en Rega arm med Baerwald nulpunkter (66.0mm/120.9mm) kan denne arm med fordel monteres 219.5mm fra center. Så skal PU'en bare sidde en bitte smule skrå i hovedet (1-2 grader).

Rega's egne nulpunkter er jo 60.0 & 114.7mm.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes