| Forfatter |
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er at man skal havde en valg mulighed, tænk hvis man en dag
ville begynde at dynamik-komprimering LP bare fordig at LP bliv succes
igen for at kunne få flere nummer ind.
Bare fordig at Mp3 er blivet en succes er det ikke rigtig at alt skal
ned på det plan, hvad ville du sige til at gå på kunst udstilling der
hjemme på din computer og se lav opløst bilder af kunste, fordig at man
har lukket alle kunstmuseum fordig at det er det er kommet på mode.
|
| Til top |
|
| |
Iznogood Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Problemet er at man skal havde en valg mulighed, tænk hvis man en dag ville begynde at dynamik-komprimering LP bare fordig at LP bliv succes igen for at kunne få flere nummer ind.
Bare fordig at Mp3 er blivet en succes er det ikke rigtig at alt skal ned på det plan, hvad ville du sige til at gå på kunst udstilling der hjemme på din computer og se lav opløst bilder af kunste, fordig at man har lukket alle kunstmuseum fordig at det er det er kommet på mode.
|
|
|
Jamen jeg er både konservativ og nostalgisk. Og hvis dèt kan kombineres med bedre lyd er den da fjong . Ang. LPér, så troede jeg kun det var en fåtal kunstere som stadig udgiver musik på LP.....eller ?
Personligt er jeg glad for at slippe for vinyl, men smag og behag.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinyl er rigtig godt men det er SACD også, næsten vinyl lyd med med CD´s betjening  , håbet at det var fremtiden, det se desvære ikke sådan ud  .
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Ja men DVD (med opløsning på 576 er og Dolby Digital/DTS 5.1/6.1) et fremskridt fra VHS mod VHS med opløsning på 250 og max Dolby surround).
Det samme er HD-DVD og Blu-R. med deres ny lydformater hvor man forsøger at gå væk fra alle former for komprimering.
|
|
|
Hvis man kan, som du åbentbart mener, se hvilket system som er bedst ved at sammenligne tal så er DAB da klart bedre end FM. Signal/støj forhold som på en cd afspiller, Noget der ligner fuldt frekvens område kontra 15Khz fra FM, Ingen støj og susen osv... Jeg mener dog ikke man kan sammenligne på denne måde...
Jeg mener heller ikke at man skal lade det at nogen engang har købt en dyr FM tuner stå i vejen for udviklingen. I det lange løb vil et 100% skift til DAB være en fordel for alle i form af et bredere udbud samt bedre lydkvalitet. Alt dette vil der nemt blive plads til hvis man stopper med FM sendinger.
Så må vi med de dyre FM tunere stille FM maskinen op på loftet ved siden af DAT båndoptageren, VHS maskinen, kasette båndoptageren, Minidiscen, spolebåndoptageren og alt det andet grej vi i tiden løb har købt og som nu er forældet... __________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at hør musik fra Netradio medens du læser/skriver om DAB radio. 
Har du allerede installeret Windows media player og tilsluttet et par højttaler
til din PC, er du godt på vej. Aktivere dette link, find den netradio station du
vil høre.
Eks. vælg DR Soft og aktiver høj .
Så starter musikken på din media player med 128 K bit/ sekund.
_________________________________________________
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
dr. jeep skrev:
|
Jeg spiller selv på en AVI DAB tuner... www.avihifi.co.uk og er vældigt tilfreds med lydkvaliteten... Den koster ca. 10k hos Vassago...
M.h.t. komprimering så skal vi jo huske på at lyden også bliver amputeret på FM båndet... Alt over 15Khz er væk...
Til Dolph: Der findes også folk der engang har invisteret mange penge i en high end VHS maskine... Og tænk nu kan man ikke leje VHS'ere mere kun DVD... Sikke noget, det kan man da ikke være bekendt... 
|
|
|
Sådan en VHS har jeg også. Du har ret.Verden er grum. 
"dolph"
|
|
|
Ja... verden er grum... Her den anden dag var jeg nede i Fona for at købe kasetter til den Phillips DCC maskine jeg købte for en 10-15 år siden... Og ved du hvad? Ham sælgeren havde ikke den fjerneste idé om hvad det var jeg snakkede om... Hvor efterlader det så mig og min 8000 kroners DCC maskine??? Jeg syens det er for dårligt og at Phillips straks burde genoptage produktionen af DCC bånd....  __________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvis vi skal prøve at få tråden tilbage på rette spor så vil jeg sige, uden at kende til den Kvickly model der spørges til, at kvalitet koster lige som med alt andet udstyr. Så hvis man bare er klar over at det hverken er hifi eller high end så er den sikker ok hvis man bare skal have lidt baggrunds støj... FM i den prisklasse er heller ikke noget at skrive hjem om...
__________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udvilken er fin hvis det, så da føre til et fremskrit.
DAB ville
kunne give en bedre lydkvalitet, hvis man så gider at udnytte det, dedt
hjålper heller ikke at udgive en DVD i VHS kvalittet, med ægte dolby
sur. lyd (der er nok nogle der gør det) hvis alle går det så ville DVD
hurtig end på loften sammen med VHS maskinen mm. Der er vel en grundt
til at vinyl er ved at komme frem, så skal vi skal nok snart finde
Spolebåndoptager frem fra loftet, den sammen med Pladespiller er stadig
de beste musik gengiver der er lave i dette år 1000.
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
STOP STOP STOP
Hvorfor skal vi nu putte det hele op på loftet.
Mine kassettemaskiner og min spolemaskine virker da upåklageligt og spolemaskinen i særdeleshed er der INTET der slår lydmæssigt.
Det er en uhensigtsmæssig accept af en udvikling væk fra kvalitet og varige goder og hen mod konsumering og et affaldssamfund.
Det svarer til at acceptere at købe al HiFi i Netto fremover............og skifte det ud årligt.
Aldrig i livet.
"dolph"
[/QUOTE]
Jeg siger da heller ikke at du skal stille det gamle grej på loftet... Jeg lytter da selv med stor glæde til gamle vinyler på min plade spiller... Men vi må nok indse at det er teknologier 98% af forbrugerne ikke skænker en tanke... Og slet ikke 'main stream' producenterne... De vil overordnet set forblive niche produkter. Du forventer vel heller ikke at kunne gå ned i Fona og købe færdigindspillede spole bånd med tidens hotteste kunstnere, lige så vel som vi om nogle år ej heller vil kunne forvente at kunne hive FM transmissioner ned fra æteren...
__________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
| Udvilken er fin hvis det, så da føre til et fremskrit vefr. DAB ville kunne give en bedre lydkvalitet, hvis man så gider at udnytte det, dedt hjælper heller ikke at udgive en DVD i VHS kvalittet, med ægte dolby sur. lyd (der er nok nogle der gør det) hvis alle gør det så ville DVD hurtig end på loften sammen med VHS maskinen mm. Der er vel en grundt til at vinyl er ved at komme frem, så vi skal nok snart finde Spolebåndoptager frem fra loftet, den sammen med Pladespiller er stadig de beste musik gengiver der er lave i dette år 1000. |
|
|
Overordnet set er vinyl jo ikke på vej frem... Jo salget er steget lidt i de senere år men er MEGET lang fra cd salget. Vinyl og spole bånd er niche ting som vi nørder nyder... 98% af befolkningen er fuldt ud tilfredse med halv dårlige cd'ere... De kan alligevel ikke høre forskel på deres bilka anlæg...
Misforstå mig nu ikke... Jeg nyder selv vinyl i fulde drag... Men jeg er jo også selv en 'nørd'  __________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig forresten til DR-X som starter på DAB til April...  __________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mente bare at DAB kunne havde en fremtid også for os 'nørd', eller er
det sjovt så meget rigtig dyrt HIGH-END der bliver spyttet til dages,
men hvad hjælper det at du har en super dyrt anlæg og ikke noget at
spille på det.
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 18 Marts 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener bestemt DAB også ville kunne være/er for os nørder.. Jeg er f.eks. rimeligt godt tilfreds med min DAB invistering. Der er dog flere ting der kunne gøres bedre... F.eks. bedre kvalitet 192Khz på alle musik kanaler samt et bredere udbud/flere kanaler med niche genre, i stil med udbuddet i England. Men det bliver der jo ikke plads til uden at FM så må lade livet...
__________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hviken DAB tuner omkring de 10k er best ?
Hvornår kan man modtage DAB over cabletv ?
|
| Til top |
|
| |
Iznogood Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 02:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Hviken DAB tuner omkring de 10k er best ?
Hvornår kan man modtage DAB over cabletv ?
|
|
|
Ville personligt ALDRIG kaste 10K efter en DAB radio pt. Næææ....600 bobs for den i Kvickly, og så kaste den efter datterne når det en dag blev alvor 
|
| Til top |
|
| |
Analog Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 05:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
DAB er at sammenligne med MP3 og netradio, og ingen ved sine fulde fem ville investere i en MP3 afspiller til 10k. Prøv at se udvalget, det er næsten udelukkende køkken- og retroradioer. Kun her overskygger fordelene ulemperne: Den elendige lydkvalitet - uanset hvor meget kostbar elektronik der ofres på et ødelagt signal.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analog skrev:
DAB er at sammenligne med MP3 og netradio, og ingen ved sine fulde fem ville investere i en MP3 afspiller til 10k. Prøv at se udvalget, det er næsten udelukkende køkken- og retroradioer. Kun her overskygger fordelene ulemperne: Den elendige lydkvalitet - uanset hvor meget kostbar elektronik der ofres på et ødelagt signal.  |
|
|
Jeg deler mening med dig. Når wave filen er ødelagt er det ikke muligt at genoprette HiFi lyden med dyrt grej. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
| Jeg deler mening med dig. Når wave filen er ødelagt er det ikke muligt at genoprette HiFi lyden med dyrt grej. |
|
|
Jeg er ikke nødvendigvis uenig, men husk nu at wave filen i sig selv er en "ødelagt" version af musikken. Og at der er mange måder at smadre et digitalt signal på udover komprimering. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |