| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Iøvrigt bruger mange lokalradioer (og, gud forbyde at man skulle ramme den frekvens: The Voice) komprimerede filer fra en PC. For disse stationer vil det formentligt være en ubetinget fordel at bruge DAB frem for FM. Om lydkvaliteten af en kanal der per definition lyder dårligt så er relevant, det er så en anden diskussion.
|
|
|
Jeg forstår hvad du mener, og jeg gider ikke mere at høre FM radio af samme årsag.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iznogood skrev:
|
Har tænkt mig at investere i den billige MAXIMUM + de har i Kvickly. Men først ville jeg gerne lige høre, om folk er tilfredse med DAB ?
Er man mange steder nødsaget til at investerer i en 30 mtr. gittermast med DAB antenne, eller er signalet de fleste steder okay med en stueantenne ? ( bor i Nyk.F. )
|
|
|
Nå Iznogood, det gav debat, men mener du at du har fået svar på dit spørgsmål ?? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe... ja der blev godtnok luftet en del forskellige synspunkter... Men alt sammen i en god tone... Så det er jo helt fint 
Jeg bor selv i København og har ingen problemer med at få fuld niveau på modtagelsen med en stump ledning. Hvordan det forholder sig i Nyk. F. ved jeg ikke... Der er et dækningskort inde på DR hjemme side men om det holder 100% stik ved jeg heller ikke... Jeg er godtnok ikke til meget hjælp  __________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
| Nå Iznogood, det gav debat, men mener du at du har fået svar på dit spørgsmål ?? |
|
|
Hehe, jeg tror faktisk at "tilfredse med DAB" hentydede mere til om det virker, end om hvordan det lyder, så debatten har nok været lidt skæv... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Hehe, jeg tror faktisk at "tilfredse med DAB" hentydede mere til om det virker, end om hvordan det lyder, så debatten har nok været lidt skæv...
|
|
|
Ja den havde jeg ikke lige tænkt over, men du har nok ret igen.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet at finde den rigtig DAB tuner, havde i tankerne at købe en
brugt Tandberg 3001A FM tuner, med den fremtid der er for FM ville den
havde en kort levetid.
Så hvad skal man vælge i samme lyd klasse som den omtalte Tandberg
tuner (det findes, eller gør det ?), eller skal man købe en bilige
udgave og en god DAC ?.
Og håbe på at de i fremtide kan finde udsende i en godt kvaltets, har i
meget lang tid, ikke hørt radio på grund af den konstand i falde kvalitet
fra dette medie.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret ville heller ikke tro på at DAB ville komme op på samme niveau, selv om Otto slår lidt på det at den kan  .
Man bliver helt forviret  , hvad skal man vælge ????
|
| Til top |
|
| |
Iznogood Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Iznogood skrev:
|
Har tænkt mig at investere i den billige MAXIMUM + de har i Kvickly. Men først ville jeg gerne lige høre, om folk er tilfredse med DAB ?
Er man mange steder nødsaget til at investerer i en 30 mtr. gittermast med DAB antenne, eller er signalet de fleste steder okay med en stueantenne ? ( bor i Nyk.F. )
|
|
|
Nå Iznogood, det gav debat, men mener du at du har fået svar på dit spørgsmål ??
|
|
|
Hehe......ja det har været en sand informations-"storm". Lækkert. Ja jeg var lidt klar over fra start, at lydkvaliteten ikke var noget at råbe hurra for, så spørgsmålet gik vel specifikt på, om man kunne regne med at det var noget der virkede......også med f.eks en stueantenne visse steder.
Men jeg takker for AL den gode snak i denne tråd. Og bliv da endelig ved 
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må sige at DAB IKKE VIRKER  .
Hold dog fast på FM, se det skulle virker, der er meget letter at få noget fint udstyre i en meget højer klassse end det udvalg der findes af DAB.
Det er vel her i lille Danmark at vi ikke har opdaget det i nu.
Må nok kalde DAB for LowFi
sammen med Mp3 eller som det lyder, en DAMP radio, tilbage til den dag
hvor radione var ny, og stereo ikke var opfundet i nu. Det er hvad jeg
kalder fremskrit.
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Man må sige at DAB IKKE VIRKER .
Hold dog fast på FM, se det skulle virker, der er meget letter at få noget fint udstyre i en meget højer klassse end det udvalg der findes af DAB.
Det er vel her i lille Danmark at vi ikke har opdaget det i nu.
Må nok kalde DAB for LowFi sammen med Mp3 eller som det lyder, en DAMP radio, tilbage til den dag hvor radione var ny, og stereo ikke var opfundet i nu. Det er hvad jeg kalder fremskrit.
|
|
|
Er det her et indlæg du laver for ligesom at få det sidste ord i diskussionen? Det skulle man ihvertfald tro da det ikke indeholder andet end usaglige postulater. Jeg synes ellers vi i denne tråd nåede at komme et godt stykke vej i at klarlægge fordelene og ulemperne ved de to radio typer. Nu er det som om du prøver at bombe tråden helt tilbage til starten og ned på et usagligt niveau med uholdbare postulater. Det gider jeg ikke beskæftige mig med... Slut her fra...
Til slut skal jeg måske lige sige at DAB skam virker upåklageligt her hos mig... Hvorfor det ikke virker hos janwa skal jeg ikke kunne udtale mig om.  __________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var lige som at sætte det lidt på spisen, og ikke får at bombe
tilbage, viller eller gerne købe en DAB tuner men kan stadig ikke finde
ud hvilken model der er best, der er vel nogle der jo er glad for deres
DAB men hvilken model bruger i, kunne måske være en rød tråd om hvilken
mærke der virker, det kan ikke være mange modeler, da som denne tråd
siger er der ikke mange af tuner type.
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
| Det var lige som at sætte det lidt på spisen, og ikke får at bombe tilbage, viller eller gerne købe en DAB tuner men kan stadig ikke finde ud hvilken model der er best, der er vel nogle der jo er glad for deres DAB men hvilken model bruger i, kunne måske være en rød tråd om hvilken mærke der virker, det kan ikke være mange modeler, da som denne tråd siger er der ikke mange af tuner type. |
|
|
OK så Jeg bruger, som skrevet tidligere, en ren DAB tuner fra AVI (www.avihifi.co.uk)... Denne har hverken FM/AM kun DAB... Jeg er super glad for den og mener sagtens den kan hamle op med gode FM tunere, især, når man som jeg, bor i lejlighed og ikke har mulighed for at sætte sin egen antenne op...
Modtageforholdene på DAB er tip top i København. Jeg ved ikke hvordan det forholder sig i resten af landet! __________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, har læst det, så det var en type (prøver stadig at finde den røde
tråd om tuner model, prøver at finde DAB udgaven af Tandberg 3001A
tuner som der ikke er nogle diskusson om er en af de beste FM tuner der
er lavet) men det var en fra AVI  .
Hvad koster en sådan en fætter ?
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt at Tandberg ikke laver tuner mere og aldrig har lavet DAB tuner  .
Men det var få at få et samlings grundlag i pris kontra kvalittets,
prøver faktisk i dette link at finde en DAB tuner og som ikker er en
Bilka udgave  .
|
| Til top |
|
| |