Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 04:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Vinyl på højere niveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1779
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:

"uddyb lige det for mig..."

læs nu mellem linierne,manden forsøger at være sjov,men er på gyngende grund!

mvh/slowon

Hey hurtig slowon.. jeg vidste ik' lige hvad B&O har med Ortofon at gøre nemlig...
Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1779
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

B&O har altid haft øgenavnet Brum & Overstyring fordi der ikke er så meget vellyd i deres produkter. De lever højt på deres design.

"dolph"

P.S.: jeg har tilsyneladende haft en forbigående hjerneblødning med forstyrret læse- og tankevirksomhed i forlængelse af at jeg stod op i morges.

B&O har jo intet med Ortofon at gøre.

Jeg beklager selvfølgelig.

Jeg vil dog alligevel anbefale af udskifte Ortofon P.U. med noget bedre.

Venligst

"dolph"

Hvad vil du anbefale da ???

det kunne måske godt være en anden Ortofon PU eller ? er de total ude i din verden

jeg kigger på en Ortofon Rondo (Red,Blue,Bronze) nemlig....

hvad vil du købe til ca. 3-5000,- ellers... (måske lidt mere)

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

pu til ca 5k kan være van den hul eller Lyra (deres entry model henholdsvis), men Rondo er fin (min favourit er bronzen)
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

hey jacobsen

benz er bedre end ortofon krone for krone - og uanset anskaffelsesprisen koster en retipning 1500kr

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

det er ikke den info jeg har, desuden tager det år før det bliver udført
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:
det er ikke den info jeg har, desuden tager det år før det bliver udført

Hej gli-

Jeg forstår ikke helt dit svar...

Mener du at prisen ikke holder, samt at en retipning tager lang tid?

Jeg er lidt nysgerrig, da jeg selv har overvejet en pickup fra Benz....

 

Mvh.

Nilau

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

retipning koster 25-4000 kr, og ifølge flere jeg har været i kontakt med, bliver det ikke udført hurtigt her i Danmark, men de venter til de har samlet et parti sammen (hvad så det er).

Retipning koster efter hvor meget der skal udføres, selve skift at diamant billigst, dyrest er udskift at nålefane og hel renovering med nyt gummi osv. Det er jo nok klogt at få udskiftet gummi ophæng, når man er ved det. Ved ikke med fragt.

Det er stadig billigt med 4k for en pu til 8k+. de fleste Benz liger nok over 8-10k (dem der sælges flest af, vil et bud være) Har også hørt om indbytning for Benz a la Ortofon, men det er vist forhandler bestemt.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Har en makker der fik lavet Retipning og nålefane samt gummi ophæng - efter det var lyden ikke den samme som før

Så køb en ny mener jeg !

Hilsen King -)

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1779
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Jakobsen skrev:
niklasthedolphi skrev:

B&O har altid haft øgenavnet Brum & Overstyring fordi der ikke er så meget vellyd i deres produkter. De lever højt på deres design.

"dolph"

P.S.: jeg har tilsyneladende haft en forbigående hjerneblødning med forstyrret læse- og tankevirksomhed i forlængelse af at jeg stod op i morges.

B&O har jo intet med Ortofon at gøre.

Jeg beklager selvfølgelig.

Jeg vil dog alligevel anbefale af udskifte Ortofon P.U. med noget bedre.

Venligst

"dolph"

Hvad vil du anbefale da ???

det kunne måske godt være en anden Ortofon PU eller ? er de total ude i din verden

jeg kigger på en Ortofon Rondo (Red,Blue,Bronze) nemlig....

hvad vil du købe til ca. 3-5000,- ellers... (måske lidt mere)

Umiddelbart vil jeg sige Benz eller Audio Note.

Men jeg aner jo ikke hvad du spiller på.

"dolph"

Spiller ikke på noget endnu er ved at finde udaf hvad jeg skal starte op med...

både Plov, PU , Riaa og derudaf

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
znefi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

jeg er den lykkelige ejer af en Classic wood og syns den spiller utroligt den er monteret med en rega arm og en rondo red pickup og har så en Dino riaa til at ta sig af signalet og er godt tilfreds syns den spiller utroligt har flere gange overvejet at at sælge og gå over til cd igen da det ikke jo ligfrem er en billig ting at ha stånde og der ikke er så meget af det jeg lytter til som udkommer på vinyl men når jeg så smækker en plade på som jeg også har hørt på cd bliver jeg overbevist  - er det musik man vil høre så er det vinyl det lyder bare mere meneskeligt
Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi
 
skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 603
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Træmanden skrev:
Har set at HIFI4You i Esbjerg i øjeblikket har en Thorens 321 med Mørch UP4 arm til salg , jeg har selv haft en pladespiller magen til fra 90 - 92 , husker den som værende virkelig god , der bliver så nogle penge tilovers , måske du skulle overveje at købe en Dynavector 10x5 PU.

 

Det er svært at få overblik over alle de modeller der findes. Er der flere der kan tilsutte sig at Thorens 321 er en god afspiller?

Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum
 
ypke
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hej!

Synes den Thorens 321 der lyder som en god ide! Specielt når jeg hører alle de besværlige og avancerede forslag som kommer herinde. Tror slet ikke det er nødvendigt at bruge så høje beløb for at få god plade lyd!

Det er åbenbart standard herinde at man skal spilde så mange penge så muligt!!!!

Znefi, forklar lige den her: LP lyder mere menneskeligt?? Den forstår jeg ikke, tror jeg ikke på!!

Venlig Hilsen

YkP

Til top Vis ypke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ypke
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
RolfeZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 292
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

retipning koster 25-4000 kr, og ifølge flere jeg har været i kontakt med, bliver det ikke udført hurtigt her i Danmark, men de venter til de har samlet et parti sammen (hvad så det er).

Retipning koster efter hvor meget der skal udføres, selve skift at diamant billigst, dyrest er udskift at nålefane og hel renovering med nyt gummi osv. Det er jo nok klogt at få udskiftet gummi ophæng, når man er ved det. Ved ikke med fragt.

Det er stadig billigt med 4k for en pu til 8k+. de fleste Benz liger nok over 8-10k (dem der sælges flest af, vil et bud være) Har også hørt om indbytning for Benz a la Ortofon, men det er vist forhandler bestemt.

Lidt off-topic, men hvis nogen ønsker detaljer om retipping så send en mail. Jeg har pt. en Troika hos Expert i London og har en Klyde, som de også har retippet. Priser er ca £200 for retip og £300 for rebuild. Det tager 4-8 uger.

RolfeZ



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
Til top Vis RolfeZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RolfeZ
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

RolfeZ

Nu var spørgsmålet om retip af Benz. vdh tager 1900 for retip og max 4000 for total rebuild, hvor lang tid det tager ??? London retip er det Cartridge Man eller Walrus?

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
ypke
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Ja jeg har faktisk pladespiller erfaringer, men det er nok med lidt andre og mere rimeligt prissatte pladepsillere *s*. Kender ikke Thorens af egen erfaring men de klarer sig altid godt, når jeg har læst test af pladepsillere.

Mener godt man må have lov til at have en mening, selv om man ikke har en dyr eller englesk pladespiller!!

Det med at ingen digital lydkilde kan hamle op med en god pladespiller, arm/værk kombination, det er jo bare din påstand, derfor er det jo ikke nødvendigvis lov!

ypke

Til top Vis ypke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ypke
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
ypke
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Igen hvis dit ord er lov *g*, så har jeg måske ikke! men det kan jo diskuteres!!

Ypke

Til top Vis ypke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ypke
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes