| Forfatter |
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
|
"uddyb lige det for mig..."
læs nu mellem linierne,manden forsøger at være sjov,men er på gyngende grund!
mvh/slowon |
|
|
Hey hurtig slowon..  jeg vidste ik' lige hvad B&O har med Ortofon at gøre nemlig...
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
|
B&O har altid haft øgenavnet Brum & Overstyring fordi der ikke er så meget vellyd i deres produkter. De lever højt på deres design.
"dolph"
P.S.: jeg har tilsyneladende haft en forbigående hjerneblødning med forstyrret læse- og tankevirksomhed i forlængelse af at jeg stod op i morges.
B&O har jo intet med Ortofon at gøre.
Jeg beklager selvfølgelig.
Jeg vil dog alligevel anbefale af udskifte Ortofon P.U. med noget bedre.
Venligst
"dolph"
|
|
|
Hvad vil du anbefale da ???
det kunne måske godt være en anden Ortofon PU eller ? er de total ude i din verden
jeg kigger på en Ortofon Rondo (Red,Blue,Bronze) nemlig....
hvad vil du købe til ca. 3-5000,- ellers... (måske lidt mere)
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
pu til ca 5k kan være van den hul eller Lyra (deres entry model henholdsvis), men Rondo er fin (min favourit er bronzen)
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey jacobsen
benz er bedre end ortofon krone for krone - og uanset anskaffelsesprisen koster en retipning 1500kr
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er ikke den info jeg har, desuden tager det år før det bliver udført
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
| det er ikke den info jeg har, desuden tager det år før det bliver udført |
|
|
Hej gli-
Jeg forstår ikke helt dit svar...
Mener du at prisen ikke holder, samt at en retipning tager lang tid?
Jeg er lidt nysgerrig, da jeg selv har overvejet en pickup fra Benz....
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
retipning koster 25-4000 kr, og ifølge flere jeg har været i kontakt med, bliver det ikke udført hurtigt her i Danmark, men de venter til de har samlet et parti sammen (hvad så det er).
Retipning koster efter hvor meget der skal udføres, selve skift at diamant billigst, dyrest er udskift at nålefane og hel renovering med nyt gummi osv. Det er jo nok klogt at få udskiftet gummi ophæng, når man er ved det. Ved ikke med fragt.
Det er stadig billigt med 4k for en pu til 8k+. de fleste Benz liger nok over 8-10k (dem der sælges flest af, vil et bud være) Har også hørt om indbytning for Benz a la Ortofon, men det er vist forhandler bestemt.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en makker der fik lavet Retipning og nålefane samt gummi ophæng - efter det var lyden ikke den samme som før 
Så køb en ny mener jeg !
Hilsen King -)
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
Jakobsen skrev:
niklasthedolphi skrev:
|
B&O har altid haft øgenavnet Brum & Overstyring fordi der ikke er så meget vellyd i deres produkter. De lever højt på deres design.
"dolph"
P.S.: jeg har tilsyneladende haft en forbigående hjerneblødning med forstyrret læse- og tankevirksomhed i forlængelse af at jeg stod op i morges.
B&O har jo intet med Ortofon at gøre.
Jeg beklager selvfølgelig.
Jeg vil dog alligevel anbefale af udskifte Ortofon P.U. med noget bedre.
Venligst
"dolph"
|
|
|
Hvad vil du anbefale da ???
det kunne måske godt være en anden Ortofon PU eller ? er de total ude i din verden
jeg kigger på en Ortofon Rondo (Red,Blue,Bronze) nemlig....
hvad vil du købe til ca. 3-5000,- ellers... (måske lidt mere)
|
|
|
Umiddelbart vil jeg sige Benz eller Audio Note.
Men jeg aner jo ikke hvad du spiller på.
"dolph"
|
|
|
Spiller ikke på noget endnu er ved at finde udaf hvad jeg skal starte op med...
både Plov, PU , Riaa og derudaf
|
| Til top |
|
| |
znefi Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er den lykkelige ejer af en Classic wood og syns den spiller utroligt den er monteret med en rega arm og en rondo red pickup og har så en Dino riaa til at ta sig af signalet og er godt tilfreds syns den spiller utroligt har flere gange overvejet at at sælge og gå over til cd igen da det ikke jo ligfrem er en billig ting at ha stånde og der ikke er så meget af det jeg lytter til som udkommer på vinyl men når jeg så smækker en plade på som jeg også har hørt på cd bliver jeg overbevist - er det musik man vil høre så er det vinyl det lyder bare mere meneskeligt
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 603
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Træmanden skrev:
| Har set at HIFI4You i Esbjerg i øjeblikket har en Thorens 321 med Mørch UP4 arm til salg , jeg har selv haft en pladespiller magen til fra 90 - 92 , husker den som værende virkelig god , der bliver så nogle penge tilovers , måske du skulle overveje at købe en Dynavector 10x5 PU. |
|
|
Det er svært at få overblik over alle de modeller der findes. Er der flere der kan tilsutte sig at Thorens 321 er en god afspiller?
|
| Til top |
|
| |
ypke Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Synes den Thorens 321 der lyder som en god ide! Specielt når jeg hører alle de besværlige og avancerede forslag som kommer herinde. Tror slet ikke det er nødvendigt at bruge så høje beløb for at få god plade lyd!
Det er åbenbart standard herinde at man skal spilde så mange penge så muligt!!!!
Znefi, forklar lige den her: LP lyder mere menneskeligt?? Den forstår jeg ikke, tror jeg ikke på!!
Venlig Hilsen
YkP
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
|
retipning koster 25-4000 kr, og ifølge flere jeg har været i kontakt med, bliver det ikke udført hurtigt her i Danmark, men de venter til de har samlet et parti sammen (hvad så det er).
Retipning koster efter hvor meget der skal udføres, selve skift at diamant billigst, dyrest er udskift at nålefane og hel renovering med nyt gummi osv. Det er jo nok klogt at få udskiftet gummi ophæng, når man er ved det. Ved ikke med fragt.
Det er stadig billigt med 4k for en pu til 8k+. de fleste Benz liger nok over 8-10k (dem der sælges flest af, vil et bud være) Har også hørt om indbytning for Benz a la Ortofon, men det er vist forhandler bestemt.
|
|
|
Lidt off-topic, men hvis nogen ønsker detaljer om retipping så send en mail. Jeg har pt. en Troika hos Expert i London og har en Klyde, som de også har retippet. Priser er ca £200 for retip og £300 for rebuild. Det tager 4-8 uger.
RolfeZ __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
RolfeZ
Nu var spørgsmålet om retip af Benz. vdh tager 1900 for retip og max 4000 for total rebuild, hvor lang tid det tager ??? London retip er det Cartridge Man eller Walrus?
|
| Til top |
|
| |
ypke Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Ja jeg har faktisk pladespiller erfaringer, men det er nok med lidt andre og mere rimeligt prissatte pladepsillere *s*. Kender ikke Thorens af egen erfaring men de klarer sig altid godt, når jeg har læst test af pladepsillere.
Mener godt man må have lov til at have en mening, selv om man ikke har en dyr eller englesk pladespiller!!
Det med at ingen digital lydkilde kan hamle op med en god pladespiller, arm/værk kombination, det er jo bare din påstand, derfor er det jo ikke nødvendigvis lov!
ypke
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
ypke Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen hvis dit ord er lov *g*, så har jeg måske ikke! men det kan jo diskuteres!!
Ypke
|
| Til top |
|
| |