| Forfatter |
|
znefi Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhh jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det men i mine øre lyder lyden fra vinyl mere varm og blød og realistisk det er nok den bedste forklaring jeg kan gi ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det  syns cd godt kan komme til at lyde lidt kunstig (nu for jeg nok nogen på hovedet  )
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grammofon og CD kan noget hver for sig....hvad smager bedst pærer eller æbler ?
|
| Til top |
|
| |
znefi Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er jeg overhoved ikke uenig i syns bare til nogen typer musik er vinyl perfekt og det skal ikke forstås sådan at jeg er imod cd for det er jeg bestemt ikke
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
|
RolfeZ
Nu var spørgsmålet om retip af Benz. vdh tager 1900 for retip og max 4000 for total rebuild, hvor lang tid det tager ??? London retip er det Cartridge Man eller Walrus?
|
|
|
I UK findes kun Expert Stylus. Ellers er der, som du nævner, VdH foruden Garrott mv. Cartridge Man, Walrus og de andre sender til Expert Stylus. Har i øvrigt lige fået min Troika retur derfra. Diamanten ser meget fin ud under mit legetøjsmikroskop, så nu skal jeg bare lige finde de rigtige, umagnetiske skruer.
Hilsen RolfeZ __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
| Grammofon og CD kan noget hver for sig....hvad smager bedst pærer eller æbler ? |
|
|
Pærer  __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad tager Expert stylus for retip, uden andre modifikationer?
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
RolfeZ skrev:
Dr. Lyd skrev:
| Grammofon og CD kan noget hver for sig....hvad smager bedst pærer eller æbler ? |
|
|
Pærer 
|
|
|
Hæ 
Jeg kunne ikke undvære nogle af medierne, men grammofonen er stadig for fed.
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
| Hvad tager Expert stylus for retip, uden andre modifikationer? |
|
|
£205,44. De fjerner så også magnetiske partikler omkring spolen, lyttechecker og pudser lidt. Til orientering koster komplet rebuild yderligere £100. Inspektion koster £25 som fratrækkes, hvis man får noget lavet efterfølgende.
Hilsen RolfeZ __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå men det er ikke billigere end van den Hul, der tager 1900 kr for en retipning og 1900 for en knækket fane
|
| Til top |
|
| |