Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 07:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Vinyl på højere niveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
znefi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

øhh jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det men i mine øre lyder lyden fra vinyl mere varm og blød og realistisk det er nok den bedste forklaring jeg kan gi ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det syns cd godt kan komme til at lyde lidt kunstig (nu for jeg nok nogen på hovedet)
Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Grammofon og CD kan noget hver for sig....hvad smager bedst pærer eller æbler ?
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
znefi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

det er jeg overhoved ikke uenig i syns bare til nogen typer musik er vinyl perfekt og det skal ikke forstås sådan at jeg er imod cd for det er jeg bestemt ikke
Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi
 
RolfeZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 292
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

RolfeZ

Nu var spørgsmålet om retip af Benz. vdh tager 1900 for retip og max 4000 for total rebuild, hvor lang tid det tager ??? London retip er det Cartridge Man eller Walrus?

I UK findes kun Expert Stylus. Ellers er der, som du nævner, VdH foruden Garrott mv. Cartridge Man, Walrus og de andre sender til Expert Stylus. Har i øvrigt lige fået min Troika retur derfra. Diamanten ser meget fin ud under mit legetøjsmikroskop, så nu skal jeg bare lige finde de rigtige, umagnetiske skruer.

Hilsen RolfeZ



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
Til top Vis RolfeZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RolfeZ
 
RolfeZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 292
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Grammofon og CD kan noget hver for sig....hvad smager bedst pærer eller æbler ?

Pærer



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
Til top Vis RolfeZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RolfeZ
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Hvad tager Expert stylus for retip, uden andre modifikationer?
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

RolfeZ skrev:

Dr. Lyd skrev:
Grammofon og CD kan noget hver for sig....hvad smager bedst pærer eller æbler ?

Pærer

Jeg kunne ikke undvære nogle af medierne, men grammofonen er stadig for fed.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
RolfeZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 292
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:
Hvad tager Expert stylus for retip, uden andre modifikationer?

£205,44. De fjerner så også magnetiske partikler omkring spolen, lyttechecker og pudser lidt. Til orientering koster komplet rebuild yderligere £100. Inspektion koster £25 som fratrækkes, hvis man får noget lavet efterfølgende.

Hilsen RolfeZ



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
Til top Vis RolfeZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RolfeZ
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Nå men det er ikke billigere end van den Hul, der tager 1900 kr for en retipning og 1900 for en knækket fane
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes