| Forfatter |
|
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 06:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
5000 kr er ikke ret meget, så det gælder om at købe brugt. Jeg vil anbefale at kigge efter en ældre Dali højttaler, nemlig Dali 400. Den burde du kunne finde på dba.dk til 1000 kr. for sættet og så har du kun brugt 1/5 af budgettet.
Forstærkeren kunne være en Audiolab 8000A. Den kan med held også findes brugt til 1000 kr. Det er en rigtigt god forstærker. Nu har du så brugt 2/5 del af budgettet.
Dvs, at du har 3000 kr til en cdspille+kabler. Jeg har set en Denon S10 til 2500 kr. Men der er sikkert andre gode køb, tålmodighed lønner sig. Skriv, hvis du har spørgsmål. Held og lykke!!
Jeg er lidt overrasket over, hvad der er muligt at få for 5000 K. __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
Madmanden Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jack skrev:
|
5000 kr er ikke ret meget, så det gælder om at købe brugt. Jeg vil anbefale at kigge efter en ældre Dali højttaler, nemlig Dali 400. Den burde du kunne finde på dba.dk til 1000 kr. for sættet og så har du kun brugt 1/5 af budgettet.
Forstærkeren kunne være en Audiolab 8000A. Den kan med held også findes brugt til 1000 kr. Det er en rigtigt god forstærker. Nu har du så brugt 2/5 del af budgettet. |
|
|
Jeg kender ikke lige disse produkter, men jeg vil da kigge efter dem. 
Jeg har dog sat budgettet op til 8k, for at være lidt mere fleksibel.
Nu er der fire mærker, som jeg finder interessante, nemlig:
Hvilke mærker tror I, jeg vil få mest for pengene med, når der er ca. 3000 til forstærker + 2000 til CD-afspiller?
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil helt klart anbefale NAD eller H/K. Her får du god kvalitet og ikke mindst god lyd for pengene
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som kender noget til de Gale højtalere som hifiklubben sælger, de er vist markedsført som deres billige højtalere hvor man får rigtig meget for pengene, men er der nogen som har hørt dem?
|
| Til top |
|
| |
afm| Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
|
til afml :
Har du erfaring med noget af det du anbefaler eller rådgiver du på "fornemmeren" ?
|
|
|
HMM..! lidt på fornæmeren og rådgivning!
1. Jeg har hørt B&W HT'erne og de lød MEGET godt til de penge (De lyder godt i MINE øre)
2. H/K CD'eren har jeg os hørt og kun positivt herfra
3. H/K forstærkeren, har jeg dog ikke hørt, men den har fået gode andmendelser og H/K laver jo kun kvalitets ting!
Håber det var svar nok! __________________ Søren
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
omegasteffy skrev:
|
Er der nogen som kender noget til de Gale højtalere som hifiklubben sælger, de er vist markedsført som deres billige højtalere hvor man får rigtig meget for pengene, men er der nogen som har hørt dem?
|
|
|
MIN VURERING: De ligner noget som Bilka sælger under navnet eltax og de lyder som noget bilka sælger under navnet eltax.
Hold dig væk fra dem. For kun en anelse mere kan du istedet få nogle ganske gode højtalere. Men ok, hvis det er til lokummet så går de vel an
|
| Til top |
|
| |
afm| Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders_K skrev:
omegasteffy skrev:
|
|
|
|
MIN VURERING: De ligner noget som Bilka sælger under navnet eltax og de lyder som noget bilka sælger under navnet eltax.
Hold dig væk fra dem. For kun en anelse mere kan du istedet få nogle ganske gode højtalere. Men ok, hvis det er til lokummet så går de vel an
|
|
|
hmmm eller ikke!!!
Det er nok nogen af de bedste gulvhøjtalere i den prisklasse!!
__________________ Søren
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er mit forslag til et setup (nyt) til 8K:
NAD C320BEE forstærker
NAD C521BEE cd
2 x B&W DM600S3 stander/reol ht
Du kan få dette til 7.996,- i Hifiklubben og de spiller virkeligt godt (ja jeg hørt hørt det)
Med hesyn til kabler, så plejer Hifiklubben ( i hvert fald i Aalborg) at give dem med (næsten) gratis når man køber et system. Bare pres lidt på!
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som første Hifi-anlæg vil jeg også foreslå NAD 320BEE, NAD 521i eller den nye NAD 521BEE, samt et sæt højttalere enten Dali 2002 (reol) eller Dali 3003 (gulv) og kabler i en ordenlig kvalitet. Må det ikke koste så meget, så gå efter Cambridge og Gale, som er i en lidt dårligere kvalitet, men stadig OK folke-hifi!!! Hifi-klubben giver altid højttalerkabler til ca 50kr/meteren, selv på afbedrag, men signalkablerne må du selv købe, priserne starter ved ca 200kr!!!
|
| Til top |
|
| |