|
"Jeg har derimod fundet ECC85 interessant som LF rør.
tak for tippet - jeg tror ecc85 gør det så godt pga sit 50% højere strømforbrug i glød - hvilket giver en langt højere transconductans,eller stejlhed om du vil.. Nemlig , det er et godt rør til mange ting,
har selv brugt det som standalone driver til 300b trioden,hvor det erstatter mit ellers velfungerende ecc81 (som spændingsforstærker) ind i 6sn7 (buffer) drivertrin. Netop det havde jeg i tankerne. Ganske sjovt.
har du erfaring med ecc85 som fasesplitter? eller kan du give mig et godt tip til noget der driver en pushpuller el34? - uden global modkobling,tak! Det kan vi nok finde ud af. jeg bruger det jo i min konstruktion
pft/slowon
ps:81/6sn7 kører pt her ved 600v som driver til 845 - og lyder temmelig meget bedre end alt jeg ellers har prøvet - og det er næsten pinligt så mange tåbelige ting der ligger på nettet,som fx ecc88 i srpp ind i 6sn7 ind i 300b ind i 845 - eller trafokoblinger uden båndbredde! Det lyder vildt!
pps:i betragtning af hvor mange der leder efter et linietrin - er du så med på at lave et DIY for dummies projekt? komplet med tegninger og målinger - her på sitet. Ja et trin med lav udgangsimpedans. Frekvensområde mindst 100Khz-3dB. SN 90dB
|