Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 22:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Til røreksperterne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:

"Jeg har derimod fundet ECC85 interessant som LF rør.

tak for tippet - jeg tror ecc85 gør det så godt pga sit 50% højere strømforbrug i glød - hvilket giver en langt højere transconductans,eller stejlhed om du vil.. Nemlig , det er et godt rør til mange ting,

har selv brugt det som standalone driver til 300b trioden,hvor det erstatter mit ellers velfungerende ecc81 (som spændingsforstærker) ind i 6sn7 (buffer) drivertrin. Netop det havde jeg i tankerne. Ganske sjovt.

har du erfaring med ecc85 som fasesplitter? eller kan du give mig et godt tip til noget der driver en pushpuller el34? - uden global modkobling,tak! Det kan vi nok finde ud af. jeg bruger det jo i min konstruktion

pft/slowon

ps:81/6sn7 kører pt her ved 600v som driver til 845 - og lyder temmelig meget bedre end alt jeg ellers har prøvet - og det er næsten pinligt så mange tåbelige ting der ligger på nettet,som fx ecc88 i srpp ind i 6sn7 ind i 300b ind i 845 - eller trafokoblinger uden båndbredde! Det lyder vildt!

pps:i betragtning af hvor mange der leder efter et linietrin - er du så med på at lave et DIY for dummies projekt? komplet med tegninger og målinger - her på sitet. Ja et trin med lav udgangsimpedans. Frekvensområde mindst 100Khz-3dB. SN 90dB

Jeg blev ikke klar over om du mener srpp generel er noget skidt eller det kun var med det famøse ECC88.

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

"Jeg blev ikke klar over om du mener srpp generel er noget skidt eller det kun var med det famøse ECC88. "

jeg har tilgode at høre et vellykket linietrin med srpp! princippet ser fint ud på scop over det hørbare område,men ligner l**t i det område vi skal bruge!

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes