Forfatter |
|
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
"De enste subwofer jeg har hørt der kunne spille med Quad var et sæt af de Finske Gradiens"
jeg HAR prøvet gradient,plus lukkede og åbne systemer - endte med transmissionline der har samme Q (læs temperament) som quad els 63.
ok med mig at du ikke kan høre overgangen fra en 15" til diskanten i tannoy - det er et held for dig - men så igen fatter jeg ikke hvad du så vil med els 63,da deres homogene lyd er deres eneste force i mine ører - typebetegnelser osv på tannoy jeg har hørt,kan jeg ikke huske - men nøgleord som blødt/stift ophæng,og stor større største kabinetter falder mig ind!!
mvh/slowon
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slowon !!
Det er da rigtigt at der er end overgang mellem diskant og de 15" som du skriver
men det er der jo mellem alle enheder uanset hvad man gør, og det men stort kabinet
og de stive ophængt Tannoy MG som de hedder. Jo større kabinet jo bedre lyd er der og
overgangen bliver mindre, jeg har personligt hørt de støtste horn Westminster og ders
Lockwood boxe og som sagt jo større jo bedre, min mening og der findes jo ikke det
perfekte hifi gudske lov for det, for så ville der jo ikke være noget og snakke om ????????.
Hilsen Pmoren.
|
Til top |
|
|
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
pmoren.
Har du orginal kabler i din AKG K1000? Hvis så har du overvejet at bytte dem ud?
Hilsen Kristjan
__________________ Hilsen
Kristjan
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fedt at have gammel HIFI (bare det nu ikke går i stykker)
Fed pladespiller du har Efter at have hørt vinyl gennem min gamle Luxman, så kan jeg godt drømme om en vinylplov igen. En SME, bliver der nok ikke råd til
< =text/>
__________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
"jo større jo bedre, min mening"
min mening også 
letdrevne systemer i store kabinetter understreger dynamikken qua evnen til at flytte luft,uden store membranudsving og deraf følgende dobblerforvrængning.
endvidere kan den slags systemer drives uden store strømkrav,hvilket betyder at små extremt vellydende forstærkere kommer til sin ret - har du prøvet en ægte triode singleended forstærker på dine tannoy? og hvad er driftseffekten på dem?
mvh/slowon
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 06:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Kristajn !!
Jo det er orginale kable der sider i mine AKG 1000, og de skal ikke byttes ud hverken
hovedtelefoner eller kabel, for de par gange om året jeg bruger dem må det jo godt
lyde godt. ikke
Hilsen pmoren
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 06:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slowon !!
Ja store højtaller er sagen helt rigtigt, og mine små 100 l kabineter er nok lige
det mindeste de kan side i men passer nu meget godt til min lillle stue og med
lyden, men som jeg også skrev på mit indæg om studie monitor / under højtaller,
så er det kan rene lyd og ikke alt det komprimret og farvet lyd meget spiller i dag
og jeg har ikke prøvet med et par singleeded forstærker men læste end test i Hi fi Vorld
at de hvade testet et sæt af de meget store horn med en singleendet model de var meget
tilfreds, og hvad drifteefkt ligger på omkring 2 W.
Hilsen Pmoren
|
Til top |
|
|
Kristjan Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pmoren
Der er en i USA der laver kabler til AKG'erne
http://www.stefanaudioart.com/StefanAudioArt.html
Jeg overvejer selv at prøve dem da der er mange som har haft meget positivt oplivelse ved at bytte dem ud. Men nu kommer de ikke fra England så det er måske ikke noget for dig  __________________ Hilsen
Kristjan
|
Til top |
|
|
Fox1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da ikke gammelt ud .
Ret sikker på det spiller MAX  __________________ Krell/ML udstyr .
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kristjan !!
Det ser jo meget ud til bare at være noget snoet sølvkabel pakket ind i end strømpe??
efter det foto på ders hjemmeside, så det virke sikkert meget fint, men den lyd, som
er i det orginale kabel er jeg nu ikke utilfreds med, og bare fordi at kabelt ikke er fra
England gør da ikke noget , jeg bruger jo Vdh 501-502- og har også kørt med ders gammle
Thunderline kabel vældig godt kom bare til at forære det væk, og mellem Konverter og cd bruger
jeg da Vdh MC Video link 75 med stor glæde, så hvor det kommmer fra spiller inden rolle.
Og til dine AKG 1000 har du så hørt og haft den lille 1W Klass A forstærker de solgte sammen med
??? den var ret spænde, jeg hvade den end lille periode og har også brugt den sammen med
et par Bayer Dynamiks ELS hovedtelefoner.
Hilsen Pmoren
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rockforlife !!!
Hvorfor skulle det dog gå istykker ?? bare fordi det er halvgammlet, og hvis
man bare engang imelllem har strøm på det ,så lytter og modstande og rør
ikke tørre ud ( nu tørre rør ikke ud ) og end SME pladespille jo den koster da penge
men da den kom på marked var det nu ikke så kostbart i England, og mindre kan da også
gøre det, du kune jo kigge der om efter end Garrard 401 eller TD 124 og sættet end SME
enten 3009 eller 3012 arm så har du jo pladespiller i mange år frem.
Hilsem Pmoren
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
pmoren skrev:
Hej Rockforlife !!!
Hvorfor skulle det dog gå istykker ?? bare fordi det er halvgammlet, og hvis
man bare engang imelllem har strøm på det ,så lytter og modstande og rør
ikke tørre ud ( nu tørre rør ikke ud ) og end SME pladespille jo den koster da penge
men da den kom på marked var det nu ikke så kostbart i England, og mindre kan da også
gøre det, du kune jo kigge der om efter end Garrard 401 eller TD 124 og sættet end SME
enten 3009 eller 3012 arm så har du jo pladespiller i mange år frem.
Hilsem Pmoren
|
|
|
Nå ja, gå i stykker. Der tænker jeg nok mest på gamle transistor forstærkere som min egen, der kan være alt muligt med. Jeg har købt en gammel Luxman L550, som jeg er meget begejstret for. Den kan være en dyr herre at danse med, hvis den skal have skiftet transistore, eller efterloddes i alle leder og kanter. Min fejler heldigvis ikke noget (damm den lyder godt)
< =text/>
__________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dolph !!
Det du skriver med at der er sket meget med højtaller i de sidste 20 år hvad, for
jeg syndes nu ikke de spiller bedre, når jeg tager mine meget gamle Quad 57 fra og sætter
noget musik ind i dem så bliver jeg da stædigvæk over rasket over den gode og behalige lyd
der kommer ud af dem. Og det er jo nok også derfor at jeg spiller på Tannoy og andet gammelt
l**t, men jeg har et sæt enhedder og delfilter liggene i et kosteskab til et par ATC 50 monitor som
skal bygges endgang inden jeg skal på pention / efterløn, for det er jo end lidt moderne højtaller.
men du kan læse min mening og disse fine højtaller på det lille indlæg jeg kom med om
Studie Monitor / under højtaller.
Hilsen Pmoren
|
Til top |
|
|
Kristjan Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pmoren
Det er faktiskt kobber kable men ikke sølv, ud fra de mange positiv omtalelse så tror jeg at jeg prøver, jeg melder måske tilbage til dig om der er forbedring når den dag kommer.
Den AKG forstærkere har jeg ikke selv hørt, men hørt andre snakke meget positivt om.
Jeg kører med 40Wsingelended triode rørforstærker som giver omkring 2,66W til AKG'erne. Efter et godt tip så har jeg set en 10 Ohm effektmodstand i paralelle med AKG'erne så forstærkeren ser ud i en lavere modstand.
Kristjan
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kristjan !!!
På de fotos af kablet ser det nu ud som det så er forsølvet kobber, og lederne
se ug til også at være ret stive ???? ( en leder ), men fotos kan jo godt synde,
og hvad er der ved det orginale kabel du ikke syndes om ??. Den Sugden A 28
jeg bruger til at trække dem køre omkring max 10W Klass A. Og der er meget styr på bas
og ro og den fine klare diskant, som jeg godt kan lide. Og det skal også lige være sagt at
jeg har nu ikke haft liv i dem et 1/2 års tid, men her i efter midddags fik de strøm igen og
de spiller jo meget godt.
Men du må da godt hvis du indkøber sådan er kable melde tilbage hvad du mener om det
altid sjovt at høre sådan noget.
Hilsen Pmoren.
ps er det ikke lige voldsomt at bruge end Singelended sjover til dem ??
|
Til top |
|
|
Kristjan Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
>>ps er det ikke lige voldsomt at bruge end Singelended sjover til dem ??<<
I mit tilfælde er det et total overkill, men AKG'erne tjener mig godt mens jeg finder de rigtig højtallere.
Kristjan
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
pmoren Pragtfuldt anlæg du har. Ang.high fidelity hornene så har jeg fundet sådan et par i perfekt stand med Richard Allen new golden8 enheder texstilophæng. Jeg bruger dem i min udestue og er imponeret. Jeg er især forbavset over at der brugbar bas ned til 30hz, men nu har jeg studeret den originale bygge artikel og forstår bedre hvorfor de er så gode. Flere som har hørt dem her er gået igang med at bygge.
Jeg driver dem med en singelended 6AS7G baseret forstærker, men er der fest bruger jeg min Fisher X101 15Wrørforstærker. Så er ruderne på vej ud.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
per41 Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tannoy - YES
Der skulle vel ikke er en af de herrer (eller damer), som kunne være mig behjælplig (udførerende) med at bygge et sæt AutoGraph?
Jeg spiller på et sæt DC6000 - De kan lave musik
hilsen Per
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 06:09 | IP-adresse registreret