Forfatter |
|
Astrup1 Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Poul Moren
Dejligt anlæg du har fået skabet sammen. Nostalgi for alle pengene og så spiller det garanteret fantastisk. Glæder mig til at høre det.))
Hilsen Johnny
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle !!
Jeg syndes i skulle læse besøgsartikel " en levende anakronisme " på forsiden
det er end mand der Elsker rigtig HIFI, lige en efter mit lille hoved.
Og den er også godt skrevet.
Pmoren
|
Til top |
|
|
danish-analog Forum Bruger

Tidl. Hifishark/Dacapo Audio
Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Poul,
det er et rigtig lækkert anlæg du har, og du viser jo med din sammensætning af anlæg, at her er en mand der har forstand på hifi. Og du har da også fået alt for meget ros i denn tråd så det vil jeg ikke fortsætte på 
Nå men jeg er jo helt misundelig over den pladespiller du har. Jeg havde selv en i en kort periode, men solgte den desværre p.g.a. pengemangel. Det er nok den bedste pladespiller jeg har hørt. Men jeg har jo heller ikke hør storebroren.
Dejligt at der stadig findes sådan nogle nørder som dig, som ikke kun køber hifi på baggrund af tests og artikler, men bruger deres ører og deres sunde fornuft. Jeg har i hvert fald lært meget af dig. Og jo også købt ATC SCM-100 på din anbefaling, som jeg er ekstremt tilfredse med.
Ses vi snart i Kbh.?
Ole
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
pmoren skrev:
Hej Tubj !!
Jeg ville nok bruge end enten K 3808 eller K3838 forskæld på dem den ene
stiv i ophænget og den anden er blød i ophænget, men det kræver meget store
lytte stuer at spiller på de Tannoy horn for dynamikken er voldsom men også fantastisk
De 2 modeller fårs også i 12" måske mere til Danske stuer, men se April måneds nummer
af HiFi-World der er noget test at Westminter , spænde læsning.
Hilsen pmoren.
|
|
|
Hej pmoren,
Jeg faldt lige over det HiFi-World du referere til og den Tannoy anmeldelse er i sandhed spændene læsning. Det er vel rettelig Yorkminster der testes selvom der også er to siders omtale af Westminster. Sidstnævnte ligner godt nok den sikre vej til en skilsmisse men det kunne dæleme være sjovt at ligge øre til dem.
Haugaard
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Haugaard !!
Jo det var end lidt sjovt opdelt test, og som du skriver var det Tannoy Yorkminster
de testet( dem har jeg nu aldrig hørt selv ) og testen af Tannoy Westminster ( horn )
var rigtig god men de fotos snyder lidt for så store er de nu ikke. Om det er vejen til skilsmisse
ved jeg ikke , og hvis så bare kedeligt " for der er jo kvinder nok der ude, men ikke nær så
meget rigtig HIFI, jeg ville vælge HIFI " ( min mening ) men de spiller nu godt har hørt dem
nogle gange.
Hilsen pmoren.
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Danish-Analog !!!
Jo den spiller da meget godt , men hvade dine ikke SME V arm ?, Og jeg er ikke nørd
for der er nu også andre sjove ting end HIFI ( hifi høre jo vinter halvåret til og sommer skal
man jo have frisk luft og gril og øl. Så hifi er end vinter ting ) Og dine ATC100 ja de spiller
og når du nu får dine nye diskanter så skulle det jo blive meget bedre , for de nye diskanter
som ATC ( Bill Woodman er begyndt at bruge skulle der være mere renhed og smæk i dem )
Hilsen Pmoren
ps hvornår får du din DIY pladespiller til at køre ????
|
Til top |
|
|
jan.bas Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 229
|
Sendt: 20 April 2006 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Poul..
Ja, jeg må hellere skrive lidt om den rystende oplevelse over hos jer..
Har været på besøg hos Poul Moren og hørt hans setup. Og det kan spille musik,og ikke HIFI selv om han spiller på MC pickup. Syntes det spiller musik og har hurtighed og nerve.
Var også forbi Poul Mathiesen og høre Tannoy 15" Lockwood og ikke mindst hans ATC setup, er stadigvæk noget rystet over den lyd...
Tak for en god dag
jan
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 20 April 2006 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon setup
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan-bas !!
Jo det spiller da meget godt, mit lille anlæg. Men det skulle gerne blive noget bedre
når jeg nu får min ny indkøbte EAR 864 forforstærker med denne meget roste Riaa,
endgang i næste uge, det skal nok blive ret godt.
Hilsen Pmoren
|
Til top |
|
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
Sendt: 20 April 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, du må snart omdøbe din tråd til "Mit halvnye anlæg". Håber nyindkøbet lever op til forventningerne. Din lagerkælder må da snart bugne af udstyr?
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået min EAR864 pre med denne meget fine Riaa, og jeg må nok sige at jeg fik et lille chok da der kom liv i den. Den fik min lidt gamle Radford STA25 til at spille med en stramhed jeg ikke har hørt før, og top. Bedre end de forskellige pre jeg har haft i tiderne, min sidste var en Croft og den var nu ikke ringe, med denne EAR 864 kan noget som de andre ikke har kunnet, så det er nok min sidste pre i dette liv ( måske snart slut ).  Og jeg har fået den igennem ham som nogle jo kalder en "gammel mand med blød hat" nemmelig Poul Mathiasen, fra www.poulsaudiobutik.dk Meget fin service og en HIFI viden der ikke er for tøsedrenge. Men de folk fra Syd Afrika laver jo ting der skinner og ikke lige er til at fotografere uden genskin, men det er jo ikke udseendet der spiller, men de rør der er i den. Så jeg kan kun anbefale sådan en EAR 864 PRE, nu er der kommet lidt mere liv i mit "mit halv gamle hifi ".
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
så det er nok min sidste pre i dette liv ( måske snart slut ).???????????
Det håber jeg da ikke??????
Bortset fra det ser det super lækkert ud.
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
danish-analog Forum Bruger

Tidl. Hifishark/Dacapo Audio
Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Poul, tillykke med din nye forforstærker. Hvis den lyder lige så godt som den ser ud, så må den være god.
Ser du har købt den hos Pouls Audiobutik. Man må sige at Poulsaudobutiks menighed ikke er så markdsføringsmindede som en vis Jensen's menighed. Hvis det havde været en Jensen discipel der havde fået et sådan produkt indendøre så ville der traditionen tro være oprettet et nyt indlæg i "Analog" afdelingen med nogenlunde denne overskrift "Yes, så gjorde han det igen, igen...", - vel at mærke lang tid før man havde fået produktet hjem.
Men du er jo en besindig mand der ikke vil ovetræde hifi4all's reklamerestriktioner, som jeg har noteret mig er meget lempelige, og stort set substansløse.
Hvor ligger den største forbedring i forhold til Croften? I liniedelen eller i riaa-en?
Når nu du får råd til det engang, skulle du tage og lægge øre til en Holfi PRE 1.5.1.
Ole
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej danish-analog !!
såmænd ligger fordelen over det hele , både i liniedelen og riaa-en, som du
spørge om . og jeg har hørt end Holfi pre og den er noget slap og blød og det ved
du godt OLE ?? for det plejer vi jo og diskutere, når vi ses!!
hilsen og god tur
P.moren
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
danish-analog skrev:
Hej Poul, tillykke med din nye forforstærker. Hvis den lyder lige så godt som den ser ud, så må den være god.
Ser du har købt den hos Pouls Audiobutik. Man må sige at Poulsaudobutiks menighed ikke er så markdsføringsmindede som en vis Jensen's menighed. Hvis det havde været en Jensen discipel der havde fået et sådan produkt indendøre så ville der traditionen tro være oprettet et nyt indlæg i "Analog" afdelingen med nogenlunde denne overskrift "Yes, så gjorde han det igen, igen...", - vel at mærke lang tid før man havde fået produktet hjem.
Men du er jo en besindig mand der ikke vil ovetræde hifi4all's reklamerestriktioner, som jeg har noteret mig er meget lempelige, og stort set substansløse.
Hvor ligger den største forbedring i forhold til Croften? I liniedelen eller i riaa-en?
Når nu du får råd til det engang, skulle du tage og lægge øre til en Holfi PRE 1.5.1.
Ole
|
|
|
Tag nu og slap lidt af med alt det Jensen-kontra-alle-de-andre-fis - i dagens Danmark står det alle frit for at handle hvor de så end lyster. At nogle så vælger at handle andre steder end f.eks. folk der handler hos Poul, kan for pokker da ikke være et problem?? Det er jo værd at bemærke at Jensen ikke har bedt dem om at skrive noget som helst - det står folk frit for.
Der skal sgu ærligt talt ikke meget til før folk bliver stemplet i dette samfund - hifi eller ej, så er alle åbenbart "kriminelle", hvis de ikke handler det "rigtige" sted, og indlæg som dette er lige det der skal til for at der igen kommer en masse unødvendigt person-fnidder.
Har du et problem med Hifi4all´s regler synes jeg ærligt talt at du skulle smide os en mail om det, istedet for at forsøge at piske op til et eller andet med den bemærkning du smider i dit indlæg! Der er ingen restriktioner der gør det forbudt for en privatmand at vise sit grej - ej heller at fortælle vidt og bredt hvor det er købt henne, så gem lige småligheden. Hvis Poul er en supersej forhandler, så fortæl det dog til masserne - det kunne sikkert gavne flere, Poul inklusive 
Tag den dog med ro, og fokusér på alle de gode ting der er ved denne hobby!!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
pmoren skrev:
Hej Alle !!
Jeg syndes i skulle læse besøgsartikel " en levende anakronisme " på forsiden
det er end mand der Elsker rigtig HIFI, lige en efter mit lille hoved.
Og den er også godt skrevet.
Pmoren
|
|
|
Han har, som dig, SME pladespillere. Jeg bliver helt lun når jeg ser dem, for de er så lækre og gennemførte, og på trods af alderen på dem så kan de jo stadig være med på alle felter hvad angår konstruktionen - og lyden er vel også stadig i topklasse?
JEg kan huske får år tilbage - nævnte man SME for en vinyl-entusiast så lyste han helt op. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
jan.bas Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 229
|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Men SME kan ikke spille musik, kun HIFI 
mvh jan
|
Til top |
|
|
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Fed anlæg.
Kigger selv lidt efter sådan en 864 som du har fået dig købt. Ser meget interessant ud.
|
Til top |
|
|
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende opsætning og klart et af de anlæg jeg helt ville lægge ører til herinde!
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, afgjort! Altid skønt at se et anlæg, der er lagt lidt arbejde i  .
Går selv netop og overvejer et sæt Tannoy af den gamle slags, og du er vist manden der kan gi' et godt råd  : hvordan er sådan nogle egentlig? Skal de f.eks ha' rør for ikke at lyde skingre?
-Er der noget ved de mindre modeller - tænker især 12 tommeren?
mvh S.R
|
Til top |
|
|