| Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
) Elimination of the base plate allowed a substantial increase in interior enclosure volume, which improves output/efficiency at the deepest frequencies. 2) Porting is triple 3.5" (about 15% more port area than dual 4") in the native 20 Hz tune, with 15 Hz, 10 Hz, and sealed tuning options. 3) The single driver Ultra products will feature BASH amps (power range is still being tweaked but expect anywhere 750-950 watts) with: - RCA I/O with bypassable high pass for daisy-chaining - XLR I/O with bypassable high pass for daisy-chaining - variable low pass filter with bypass - variable phase - variable tuning switch (20/15/10/sealed) - room gain compensation control 4) Ultra-13 Woofer Features: • High-temp, flat-wire 3” US aluminum voice coil • Polyimide impregnated fiberglass “former” • Nickel-plated 1008 low-carbon steel motor components • Copper “Faraday ring” for enhanced frequency response • 13.5” Foam-core/glass composite cone (Polymethacrylimide) • High-excursion parabolic SBR Surround, w/integrated top gasket • Dual linear 9” Spiders, w/integrated lead wires • Exclusive high-strength aluminum die-cast frame • Chrome plated, spring-lock power terminals • Low distortion, FEA optimized motor assembly • Dual stack select grade ferrite magnets (Y-35) 5) Prices - TBD. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også har SVS samarbejdet med Audessey og lavet en rumkorrektions enhed a la SMS-1. Det ser ud for at den er lidt dyrere end SMS-1, men kan mere. Separat korrektion af 2 subs med Time Domain korrektion, og selvfølgelig MultEQ

__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Også har SVS samarbejdet med Audessey og lavet en rumkorrektions enhed a la SMS-1. Det ser ud for at den er lidt dyrere end SMS-1, men kan mere. Separat korrektion af 2 subs med Time Domain korrektion, og selvfølgelig MultEQ
|
|
|
Hej Manic Har du prøvet at lege med sådan en rumkorrektionsenhed? Er der meget at vinde med sådan en dims?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Behringer, den billigste løsningen der findes, og ja der kan være meget at vinde ved at bruge en. Det kommer selvfølgelig an på om dit rom har nogle problemer der skal kompanseres for __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice!..kunne være spændende hvis de fik den bygget ind i fremtidige subs ligesom velodyne...og selvfølgelig til en bedre pris...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt noget om at de vil lave en intern version, men utenkeligt er det da ikke. Men netop denne er det nok bedst at ha eksternt da den kan EQ og tidskorrigere 2 separate subs. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige rettet lidt billeder til, hold dem lige i max 800 pixels bredde
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey manicminer (ved ikke om du kan huske mig, men det var dig der gjorde mig opmærksom på SVS i sin tid  ) Har du nogen ide om Lsound skulle få cylindersubs til salg ? Har selv en PCi 20-39 og spekulerer da lidt over om jeg skulle anskaffe mig én mere. Grunden til dette er, at jeg har lidt problemer med at få den "skjult" i lydbilledet (og så er det lang tid siden jeg har opgraderet  ) - kan ofte høre ret tydeligt hvor den er placeret i rummet.. og det kunne en ekstra måske afhjælpe?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ingen ide, men om du spør Jan Ove hos Lsound kan han helt garanteret hjelpe dig med det!
Men om du har penger der brænder hul i dine lommer så ser jeg at man nu kan købe NSD elementer om du vil opgradere din ISD. Jeg har lest rapporter fra de der har gjort det, og de rapporterer alle om en vesentlig forbedring. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
den ser ellers rimelig heftig ud, den nye ultra sub  prøvede lige at regne lidt på det og hvis prisen bliver 20% dyrere end den nuværende PB12-ultra så fandt jeg frem til at den ville koste lige omkring 14-15k for boks-versionen i træ-finish. Hvis de holder hvad de lover om dens ydelse, så lyder det da bestemt ikke så slemt hvis man samtidig kan få solgt sin gamle sub
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye Ultraen er en helt ny konstruktion, helt uden nogle deler fra den gamle, og med mere af alt. Mere kabinetvolum, større element, mere portareal, større forstærker, slaglængde har de ikke sagt noget om, men jeg ville ikke blive overrasket om den har mere af det også.
De har også sagt at elementet har en meget høj powerhandling, de har testet det med helt op til 2000 watt. Det jeg håber at det betyder er at de vil lave en lille lukket Ultra.
Forresten Shadow, lyktes det med Behringeren? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Den nye Ultraen er en helt ny konstruktion, helt uden nogle deler fra den gamle, og med mere af alt. Mere kabinetvolum, større element, mere portareal, større forstærker, slaglængde har de ikke sagt noget om, men jeg ville ikke blive overrasket om den har mere af det også.
De har også sagt at elementet har en meget høj powerhandling, de har testet det med helt op til 2000 watt. Det jeg håber at det betyder er at de vil lave en lille lukket Ultra.
Forresten Shadow, lyktes det med Behringeren? |
|
|
Ikke endnu.. der var nogle adaptorer de ikke havde på lager, og jeg gad ikke lige fise rundt i alverdens butikker for at få fat i dem, så ventede på at de fik det på lager  Men har netop i dag fået en email om at de har sendt pakken af sted med det hele, så regner med at jeg kan rode lidt med det i weekenden
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 April 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shadow skrev:
den ser ellers rimelig heftig ud, den nye ultra sub 
prøvede lige at regne lidt på det og hvis prisen bliver 20% dyrere end den nuværende PB12-ultra så fandt jeg frem til at den ville koste lige omkring 14-15k for boks-versionen i træ-finish. Hvis de holder hvad de lover om dens ydelse, så lyder det da bestemt ikke så slemt hvis man samtidig kan få solgt sin gamle sub |
|
|
Du PBér bare når du køber den Ultra. Så skal jeg nok overveje at aftage din PCI20-39
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |