| Forfatter |
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
Shadow skrev:
den ser ellers rimelig heftig ud, den nye ultra sub 
prøvede lige at regne lidt på det og hvis prisen bliver 20% dyrere end den nuværende PB12-ultra så fandt jeg frem til at den ville koste lige omkring 14-15k for boks-versionen i træ-finish. Hvis de holder hvad de lover om dens ydelse, så lyder det da bestemt ikke så slemt hvis man samtidig kan få solgt sin gamle sub |
|
|
Du PBér bare når du køber den Ultra. Så skal jeg nok overveje at aftage din PCI20-39
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Har også kigget på den nye Ultra, dne ser godt nok dejlig ud. Det enesste der bekymrer mig, er at det er en basrefleks? __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
| blackhawk
Har også kigget på den nye Ultra, dne ser godt nok dejlig ud. Det enesste der bekymrer mig, er at det er en basrefleks?
[/QUOTE skrev:
|
Alle SvSér, pånær SB12, er bass-refleks. Hvis det er pustelyde du tænker på, så har jeg aldrig hørt det fra min SvS. Jeg synes ikke den har |
|
|
Alle SvSér, pånær SB12, er bass-refleks. Hvis det er pustelyde du tænker på, så har jeg aldrig hørt det fra min SvS. Jeg synes ikke den har problemer med musik. Men den spiller så også kun under 40hz.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan vist også lukke alle tre porte på den nye ultra hvis man vil
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
Shadow skrev:
den ser ellers rimelig heftig ud, den nye ultra sub 
prøvede lige at regne lidt på det og hvis prisen bliver 20% dyrere end den nuværende PB12-ultra så fandt jeg frem til at den ville koste lige omkring 14-15k for boks-versionen i træ-finish. Hvis de holder hvad de lover om dens ydelse, så lyder det da bestemt ikke så slemt hvis man samtidig kan få solgt sin gamle sub |
|
|
Du PBér bare når du køber den Ultra. Så skal jeg nok overveje at aftage din PCI20-39
Mvh. l´Blundt |
|
|
Hehe der går nok lige noget tid  Men skal da huske på det hvis det bliver aktuelt
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye Ultraen er "ja tak, begge dele". Uanset, så længe en portet sub er tunet dybt nok ligger portens arbejdsområde nede i frekvenser som er så dybe at de aligevel ikke kan høres, kun føles.
Dog, SVS har sagt at de vil lave en lille, lukket SB13-Ultra. Når den kommer skal det blive sjovt at se hvilke kvaliteter de to ulige designene har sammnelignet med hinanden. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Techtor Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
..Og så er de nye sider om PB-13 Ultra oppe på svsound.com!
 Kig en gang på 15Hz-kurven!  It must be mine! Edit: link til større billede.
__________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
PB-13 er storebror til PB-12? Synes godt nok, at størrelsen bliver mere og mere ekstrem (hvad ved jeg)...men måske kan man komprimere størrelsen, da det er et lukket system?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er storebroren, men når man ser på ydelse sammenlignet med størrelse så er den ikke så stor. Den kan levere samme lydtryk som en Plus/2 fra 35hz og opover, og mere derunder, men rent fysisk er den lidt mindre. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Acorn Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Dog, SVS har sagt at de vil lave en lille, lukket SB13-Ultra. Når den kommer skal det blive sjovt at se hvilke kvaliteter de to ulige designene har sammnelignet med hinanden.
|
|
|
Det lyder spændende. Har du flere oplysninger om den? Evt. hvornår den vil være i handelen?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acorn Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, så er den nok ikke lige på trapperne.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan der  __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Techtor Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Artikel om de kommende SVS'er på norske Lyd & Bilde. Den kommer til at koste fra ca. 15.000 NOK, og antages at være leveringsklar i løbet af september..
|
| Til top |
|
| |
Techtor Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdatering fra LSound!! De starter preorder-perioden i juli, og giver 5% rabat. De, der bestiller flere PB13 Ultra i samme finish får yderligere 5% i rabat.  Mmmh - vil gerne have en sådan en!  Priser bliver snart annonceret..
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhh, jeg skal have mig sådan PB13 i rosewood på et tidspunkt.. Men for pokker, hvor er det front-cover-gitter-ting dog grimt. Min kommer i hvert fald til at stå uden så, med mindre de kan fikse noget old-school-stof i stedet.
Ærgeligt at den kun går pænt til 200hz dog. Så skal der deles ret skarpt opadtil. Jeg ser dog meget frem til at få det prøvet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stengaard skrev:
Uhh, jeg skal have mig sådan PB13 i rosewood på et tidspunkt.. Men for pokker, hvor er det front-cover-gitter-ting dog grimt. Min kommer i hvert fald til at stå uden så, med mindre de kan fikse noget old-school-stof i stedet.
Ærgeligt at den kun går pænt til 200hz dog. Så skal der deles ret skarpt opadtil. Jeg ser dog meget frem til at få det prøvet.
|
|
|
Den findes også med traditionelt frontstof, det var ikke kun du der reagerede på gitteret så de blev nødt til at tilbyde et alternativ.

Kun pent op til 200hz? Hmm, nu er jeg nordmand, og mistænker at det her måske er et eksempel på den berømte danske ironien Fladt op til 200hz er meget, meget pent for en subwoofer. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Stengaard skrev:
| Men for pokker, hvor er det front-cover-gitter-ting dog grimt. Min kommer i hvert fald til at stå uden så, med mindre de kan fikse noget old-school-stof i stedet. |
|
|
Den findes også med traditionelt frontstof, det var ikke kun du der reagerede på gitteret så de blev nødt til at tilbyde et alternativ.

|
|
|
Næh, hvor lækkert. Så er der jo intet problem der.
ManicMiner skrev:
Stengaard skrev:
| Ærgeligt at den kun går pænt til 200hz dog. Så skal der deles ret skarpt opadtil. Jeg ser dog meget frem til at få det prøvet. |
|
|
Kun pent op til 200hz? Hmm, nu er jeg nordmand, og mistænker at det her måske er et eksempel på den berømte danske ironien Fladt op til 200hz er meget, meget pent for en subwoofer. |
|
|
Ironi er det nu ikke. Jeg ser gerne, at jeg kan få indlagt en delefrevens omkring de 150-200 hz, fordi jeg ved, hvor meget bedre lyden bliver med mere membranareal deroptil. Det der slag i maven på trommer og den der kropsfølelse i dybe mandestemmer kræver, at vi kommer helt derop før vi deler. Jeg vil selvfølgelig ikke bruge subben til at hæve niveau'et her, så jeg ender med en massiv, resonant og dårligt defineret PA/disco-bas. På den JBL GTi-enhed, som jeg overvejede at bygge selv med på et tidspunkt kunne man dele helt oppe ved 500 hz, men med denne må jeg så bare dele meget skarpt efter de 150-200 for ikke at få for meget niveau der, hvor den ikke kan være med mere..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok muligt at få en subwoofer til at spille så højt op i frekvens, men de fleste komercielle subs har deres øvre -6db et sted i mellem 80-150hz.
Jeg har selv eksperimenteret lidt med delefrekvens med min SB12-Plus. Den har dens -6db et sted i underkant af 300hz, men ved 200hz delefrekvens lød det dog ikke så voldsomt godt. 150hz derimod lyder meget, meget godt. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
SVS har "lækket" lidt omkring MTS højtalerene. De vil ha en ScanSpeak diskant, og en custom mellemtone/bas bygget af Peerless. Det skal blive sjovt at se hvilke enheder der er tale om, og hvordan priserne bliver.
De siger videre at nyhedssiden om MTS kommer op torsdag på svs' hjemmeside __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |