Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SVS Nyheder, nu med MTS! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Og her er de! Jeg har ikke en gang selv rukket at læse det hele, men de er så smukke, så smukke

http://www.lsound.no/nor/index.php?side=arkiv&group=690& amp;art=9376

Nu skal der læses, og til september skal jeg helt klart tage turen op til Norge for at lytte om lyden matcher designet

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juni 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Om valget af diskant er et eksempel på den indsatsen de har lagt i denne højtaleren, så har de virkelig anstrængt sig.

ScanSpeak D3004 koster om jeg ikke husker fejl 1.5-3x så meget som de forskellige 9500/9700 variantene der bruges i højtalere der er langt dyrere som feks VA og SA2K

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

har man nogen anelse om prislejet?

Edit: Fandt priser på den amerikanske side...

• MBS-01 Bookshelf Speaker Pair $899 [$999]
  • MTS-01 Tower Speaker Pair $1,399 [$1,499]
  • MCS-01 Center Channel $549 [$599]
  • Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

ManicMiner
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juni 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Prisene ligger på SVS' egen hjemmeside, og ser således ud:

MTS-01 Family Speakers (Pre-order price in bold):

• MBS-01 Bookshelf Speaker Pair $899 [$999]
    • MTS-01 Tower Speaker Pair $1,399 [$1,499]
    • MCS-01 Center Channel $549 [$599]

MTS-01 Family Systems Pending Pre-order Prices (see notes) :

• MTS-01 Compact 5.0 Channel System* $2,199 [$2,499]
    • MTS-01 Full-Size 5.0 Channel System** $2,599 [$2,899]
    • MTS-01 5.1 Channel Full-Size System (as immediately above) with PC-Ultra subwoofer** $3,499 [$3,899]
    • MTS-01 Full-Size 7.0 Channel System*** $3,449 [$3,899]
    • MTS-01 7.1 Full-Size Channel System*** with two (textured black) PB13-Ultra subwoofers $6,249 [$6,899]

Notes:

*Compact 5.0 system includes: MCS-01 center and four MBS-01 bookshelf mains/surrounds

**Full size 5.0/ 5.1 systems include: MTS-01 tower pair, MCS-01 center and two MBS-01 surrounds

***Full size 7.0/ 7.1 systems include: MTS-01 tower pair, MCS-01 center and four MBS-01 surrounds

Jeg vil tro at for at få danske priser inklusive levering så skal der ca. ganges med 10

ManicMiner
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Jeg ser nu endnu en ting med MTS jeg godt kan lide. Centerhøjtaleren er full size og bruger præcis de samme elementene som frontene.

Sist år var jeg til en presentation af Dali Ikon serien hvor det var direktøren for Dali der styrede seansen. Det blev da spurgt om hvorfor deres centerhøjtalere brugte mindre enheder end frontene, og svaret var at det var fordi de fysisk skulle passe ind i diverse reoler og racks, gjerne på den hyllen hvor VHS maskinen tidligere stod. Jeg har selv haft et surroundsæt fra Evidence serien hvor centeren brugte mindre enheder, og den lød så forskelligt fra frontene at der ikke var tale om nogen match.

Nu i dag har jeg 100% matchende højtalere fremme, og det løfter surroundoplevelsen til et nyt niveau. Også det at baghøjtalerene matcher har vist sig at betyde mere end hvad jeg hadde troed.

p.las
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
    Lokalitet: Jylland
    Sendt: 22 Juni 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Jeg ser nu endnu en ting med MTS jeg godt kan lide. Centerhøjtaleren er full size og bruger præcis de samme elementene som frontene.

Sist år var jeg til en presentation af Dali Ikon serien hvor det var direktøren for Dali der styrede seansen. Det blev da spurgt om hvorfor deres centerhøjtalere brugte mindre enheder end frontene, og svaret var at det var fordi de fysisk skulle passe ind i diverse reoler og racks, gjerne på den hyllen hvor VHS maskinen tidligere stod. Jeg har selv haft et surroundsæt fra Evidence serien hvor centeren brugte mindre enheder, og den lød så forskelligt fra frontene at der ikke var tale om nogen match.

Nu i dag har jeg 100% matchende højtalere fremme, og det løfter surroundoplevelsen til et nyt niveau. Også det at baghøjtalerene matcher har vist sig at betyde mere end hvad jeg hadde troed.

det er den samme oplevelse jeg også har haft.Med Front og center kommer det ikke som en overraskelse.Ang baghøjtalerne syntes jeg at 3D effekten(Lyden kommer evt 1 m foran front ht) slet ikke er til stede vis der ikke er ordentlig voice match.En god prøve er,vis man ikke sidder for tæt på bagkanalerne.Sæt i din lytte pos,på med DVE essential.Gå til det afsnit hvor man kalibrere alle ht til at spille lige højt.Send så pink noice signalet ud af din høre front+højre bagkanal samtidig.Hvis du kan høre lyden fra enten den forreste eller bageste ht er der sandsynligt ikke godt nok voice match.Hvis lyden derimod ikke kommer fra ht men et sted imellem har du god voicematch+at dine front og bag ht står godt placeret  i forhold til hinanden,den prøve har ihverfald afsløret mine problemer med dårlig intrigration mellem ht.Man ved ikke hvordan det kan lyde før man har hørt det
    Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

ManicMiner
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 17 Juli 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

L-Sound ser ud til at ha ekspenderet på nyt igen (ikke så viktigt for os), og i den anledning har de sat ned prisene (langt viktigere )

Nu har jeg en gullfisks hukommelse, men jeg kan i det mindste se at PB10 har kommet ned under 5000kr ferdig leveret, og at et 5.1 set med SBS har kommet ned under 10.000kr.

Der er også et rabatsystem ved køb af feks dual-subs.

http://www.lsound.no/nor/?side=arkiv&group=690&art=9 549&language_iso=nor

Gerdes
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
    Lokalitet: Vestjylland
    Sendt: 17 Juli 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

L-Sound ser ud til at ha ekspenderet på nyt igen (ikke så viktigt for os), og i den anledning har de sat ned prisene (langt viktigere )

Nu har jeg en gullfisks hukommelse, men jeg kan i det mindste se at PB10 har kommet ned under 5000kr ferdig leveret, og at et 5.1 set med SBS har kommet ned under 10.000kr.

Der er også et rabatsystem ved køb af feks dual-subs.

http://www.lsound.no/nor/?side=arkiv&group=690&art=9 549&language_iso=nor

Jeg synes efterhånden at mine argumenter for ikke at vælge SVS begynder at smuldre .

ManicMiner
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 19 Juli 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Det har blevet spesielt fristende at købe dual-sub løsninger pga den samlede effekten af 5% rabatten og billigere fragt pr. sub. Feks en Plus/2 koster 11858 kr leveret, men to stk koster 22215, dvs at sub #2 koster 10357, eller 1501kr mindre end den første, dvs en rabatt på 12.7%, og i SVS' verden er det meget. I den andre enden af prisspekteret vil en PB10 koste 4943kr, mens to koster 9263kr, dvs at sub #2 koster 4320kr, eller 624kr mindre end den første, en rabatt på 12.6%.

Den gang da SVS lukkede for eksporten til europa og L-Sound startede var jeg nok den der var mest skeptisk. Jeg frygtede for at prisene ville gå op og serviceniveauet ned. I dag er prisene lavere end da jeg importeret min egen sub, og servicen er bedre.

Endre mening er noget jeg er dyktig til, da jeg første gang så et billede af en PB12-Plus i ægte træ omtalte jeg den som en "flodhest i balkjole", i dag synes jeg den er å så smuk

Claus_DK
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
    Sendt: 19 Juli 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har benyttet mig af det nye 19% moms og skulle gerne snart få leveret en PB12+ i pianolak. Glæder mig helt vildt!

Servicen hos lsound er indtil videre upåklagelig og man bliver taget seriøst. Håber på det hele bliver en lykkelig historie!

Håber denne sub kan holde en stund inden jeg evt. for upgradeitis igen! :P

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

ManicMiner
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 19 Juli 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

SVS er så langt det eneste firmaet jeg har handlet med der har villet gi mig mere service end hvad jeg ville ha.

Den PB10en jeg havde begynte på et tidspunkt at lave nogle underlige lyder, jeg skrev lidt frem og tilbage med den ene ejeren af SVS, Tom Vodhanel og han ville nesten straks sende mig et nyt element. Jeg ved ikke hvor mange ganger jeg nægtet ham at gøre det fordi jeg ville være helt sikker på at det var elementet der var i stykker før han brugte penger på at sende mig noget som helst. Til slut fandt jeg også ud at det var et løst stykke papir inde i subben der lavde lyden. Det fortalte jeg ham, og nogle uger senere fik jeg en SVS plaque fra ham i posten som tak for at jeg havde vært så grundig.

Efter et halvt år løsnet frontstoffet fra rammen, jeg skrev da også til ham og brokkede mig, han ville hverken ha det gamle frontstoffet tilbage, eller se billeder af skaden, men sendte mig straks et nyt. I USA findes der masser af Internet Direkte højtaler/subwoofer producenter, men også der har SVS et rykte for at være i en klasse for sig hvad service angår. Det er noget jeg virkelig sætter pris på fordi jeg ved at uanset hvad der sker så vil mine klager blive taget på alvor og løst hurtigt.

ManicMiner
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Nu har de komplette resultatene fra Ilkkas seneste test kommet. Så langt er det godt nok kun med finske kommentarer, de engelske kommer senere på ugen.

Den subben jeg personligt synes er mest interessant er SB12-Plus sammenlignet med avtalks målinger af SPL1000R. Nu skulle det selvfølgelig aller helst ha vært SPL1200R det blev sammenlignet med, men der findes ikke nogle målinger af den. Siden målingene ikke bruger 100% samme metode bør resultatene heller ikke tages som den endegyldige sandhed, men man kan da se nogle trender og få en ide om hvordan de yder

SPL1000R

SB12-Plus

Husk nu at ikke kun se på formene og farvene på grafen, men også tallene til venstre

ASW675 kan vel også være interessant i den her sammenhengen, og måske også DD12 selv om den hører hjemme i en helt anden prisklasse

ManicMiner
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Og selvfølgelig, husk også at se på sammenhengen mellem lydtryk og forvrængning. Lydtrykgrafen alene vil være misvisende

ManicMiner
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 02 August 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

De første kundene i USA har nu begyndt at modtage deres PC-Ultraer. Her er et billede af elementet, pure evil!

http://fotoupload.dk/files/print_img.php?fil=14079

Nu tager jeg altid tidlige rapporter med en stor klype salt, de amerikanske forumene er tit præget af 'sub de jour', den nyeste er altid den bedste. Men en der har fået hans PC Ultra mener at den har bedre lydkvalitet end hans JL F113, og det er subben der vippet Velodyne DD18 af tronen for hvad lydkvalitet angår. Jeg må indrømme at jeg har tjekket status på min bankkonto for at se om der findes rum i økonomien for at bytte ud PB12-Plusen med en Ultra....

ManicMiner
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 30 August 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Her er et billede af SB12 sammen med den nye Ultraen så man kan ane størrelsen

http://fotoupload.dk/files/print_img.php?fil=14836

*for some reason kan man ikke lægge ind billeder fra fotoupload.dk her på forummet?

Claus_DK
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 31 August 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Haha, rimelig stor forskel, hvilket sikkert også afspejler sig i lyden!

Kan kun sige at min nye PB12+ spiller fantastisk godt - gad vide om jeg nogensinde får brug for den nye ultra!

ManicMiner
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 08 September 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Og her er de første målingene af den nye Ultraen. I den dybeste bassen setter den ny standard, selv den største Genelecen med 4x12" kan ikke holde følge. Den er et monster, og somehow skal den bare blive min! : )

http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=msg&th=22950&a mp;start=0&rid=14&SQ=1189180431

Claus_DK
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 09 September 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Ok, den sub er for vild!

Har nærmest lyst til at købe den nu!

MichaelWB
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
    Lokalitet: Stor-København
    Sendt: 14 September 2007 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Kan se at den engelske distributør har PC modellerne i sotimentet, så de må jo være blevet CE godkendt. Er der nogen der ved om L-sound har planer om at sælge PC modellerne?

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
    Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

ManicMiner
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 14 September 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Han har de kun på pre-order, og vistnok er de ikke CE godkendt endnu. Jeg spurgte Jan Ove om det for nogle måneder siden, og han sa at om de blev CE godkendte ville han sælge de, men han ville ikke annoncere de før de eventuelt blev godkendte. Efter hvad jeg har læst siden så ser det nu ud til at det er rimelig sikkert at de bliver godkendte.

Good news for de med begrænset gulvplads : )

<< Forrige Side af 6 Næste >>
      Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
    Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes