Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 10:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Accuphase lookalike (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
foxtrot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Hej, glimrende forum I har her.

Jeg står over for at skulle købe nyt anlæg, og selv om lyden selvfølgelig er det vigtigste i den sammenhæng, så spiller det også ind, hvordan skidtet ser ud.

Jeg er især blevet ret så vild med udseendet på en forstærker som Accuphase E-213, som kan ses her: http://www.accuphase.com/e-213_e1.htm 

De 23.000 kr eller hvor meget det nu er den koster, er desværre uden for mit budget, så mit spørgsmål lyder: Findes der en forstærker, der har noget af det samme design i prisklassen 5-10.000 kroner? 

Det er især vu-metrene, der er piv-frække.  

Til top Vis foxtrot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af foxtrot
 
kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Der er lidt af det samme over Pioneer m/c 90 sættet, findes også i en lidt nyere udgave der vist nok hedder m90A og c90A.

Sættet laves i starten af 90'erne .

 



__________________
Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted
 
waggy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hmm, hvad med det gamle Tecnics? De lavede da i sin tid et forstærker sæt med for og effekt. Effekten med nogle seriøse VU-metre. Ret fedt endda. Aner desværre ikke hvad det hedder

__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
Til top Vis waggy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waggy
 
foxtrot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Cool, tak for det. Havde håbet på, at der var et nyt anlæg, der lignede, men det er måske lige lovligt optimistisk. Der er selvfølgelig en grund til, at det er dyrere.

Edit: Og tak for Technich-forslaget også.

Til top Vis foxtrot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af foxtrot
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Prøv LUXMAN
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
foxtrot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Prøv LUXMAN

Jeg havde faktisk også kigget på den, der hedder l-505, men den er vel også dyr. Og kan man overhovedet få den herhjemme?

Jeg må vist på brugtmarkedet.

 

 

Til top Vis foxtrot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af foxtrot
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2296
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hvad med de ældre udgaver af Accuphase E-213? Mener at de fra model E-211 osse fik Watt-Metre, og lyden er nok osse meget den samme som E-213.......

Sådan en E-211 burde kunne fåes nede omkring de 10 K, hvis jeg ikke tager helt fejl?

Se den her: http://www.accuphase.com/e-211.jpg

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
foxtrot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Hvad med de ældre udgaver af Accuphase E-213? Mener at de fra model E-211 osse fik Watt-Metre, og lyden er nok osse meget den samme som E-213.......

Sådan en E-211 burde kunne fåes nede omkring de 10 K, hvis jeg ikke tager helt fejl?

Fra ny af? For så lyder det virkelig interessant. Hvor køber man sådan én henne? En googling gav ikke noget umiddelbart svar.  

Til top Vis foxtrot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af foxtrot
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2296
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Nej nej.....så skal du på brugt-markedet, da det som skrevet er en ældre udgave. Men mener den model er max 5-6 år gammel.....

Det er altså en fed model, og er bygget til at holde mange år endnu.....

Edit: Den er lavet fra 1998-2001

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
waggy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

http://www.vintagetechnics.com/controlpower/sea3000.htm

Tjek lige denne her Foxtrot. Den ER da fed!! Findes også i mindre udgaver...... Ta "back" linket, og tjek de mindre udgaver.



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
Til top Vis waggy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waggy
 
foxtrot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Nej nej.....så skal du på brugt-markedet, da det som skrevet er en ældre udgave. Men mener den model er max 5-6 år gammel.....

Det er altså en fed model, og er bygget til at holde mange år endnu.....

Edit: Den er lavet fra 1998-2001

Ok, tak. Det lød også for godt til at være sandt.

Hvilke sider er gode at holde øje med, når det gælder brugtmarkedet? Udover den her altså.

(Jeg er lidt grøn i kvali-hifi-køb)

Til top Vis foxtrot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af foxtrot
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

foxtrot skrev:

Hej, glimrende forum I har her.

Jeg står over for at skulle købe nyt anlæg, og selv om lyden selvfølgelig er det vigtigste i den sammenhæng, så spiller det også ind, hvordan skidtet ser ud.

Jeg er især blevet ret så vild med udseendet på en forstærker som Accuphase E-213, som kan ses her: http://www.accuphase.com/e-213_e1.htm 

De 23.000 kr eller hvor meget det nu er den koster, er desværre uden for mit budget, så mit spørgsmål lyder: Findes der en forstærker, der har noget af det samme design i prisklassen 5-10.000 kroner? 

Det er især vu-metrene, der er piv-frække.  

Der er desværre ikke særlig mange nyere Accuphae på brugt markedet. Men for de 10k du du max. vil bruge, kan du godt få dig en flot Accu. Men det kræver tålmodighed. Hvis du godt kan lige lidt old-school HIFI, kan du også kigge på denne side http://www.hificlassic.dk/ Det er ældre brugt udstyr, som selvfølgelig er et større sats at købe, end en Accuphase 211 ville være. < =text/>



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
foxtrot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

waggy skrev:

http://www.vintagetechnics.com/controlpower/sea3000.htm

Tjek lige denne her Foxtrot. Den ER da fed!! Findes også i mindre udgaver...... Ta "back" linket, og tjek de mindre udgaver.

Uha, ja den er cool  Lillebroderen med træsiderne faldt også min smag.

Til top Vis foxtrot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af foxtrot
 
waggy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg vidste jeg kunne imponere en mand der er vild med VU-metre



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
Til top Vis waggy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waggy
 
foxtrot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Det er ældre brugt udstyr, som selvfølgelig er et større sats at købe, end en Accuphase 211 ville være.

Ja, det er nok mit problem. Jeg vil gerne have vintage-looket, men som nyt. Og så helst for under 10k.  

Til top Vis foxtrot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af foxtrot
 
mirland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Audiomega har en nyere Luxman:
http://www.audiomega.dk/hifi/amp.htm

Det er en absolut rimelig pris og en rigtig lækker lille sag :)

/Mirland


Til top Vis mirland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirland Besøg mirland's Websted
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

foxtrot skrev:

Hej, glimrende forum I har her.

Jeg står over for at skulle købe nyt anlæg, og selv om lyden selvfølgelig er det vigtigste i den sammenhæng, så spiller det også ind, hvordan skidtet ser ud.

Jeg er især blevet ret så vild med udseendet på en forstærker som Accuphase E-213, som kan ses her: http://www.accuphase.com/e-213_e1.htm 

De 23.000 kr eller hvor meget det nu er den koster, er desværre uden for mit budget, så mit spørgsmål lyder: Findes der en forstærker, der har noget af det samme design i prisklassen 5-10.000 kroner? 

Det er især vu-metrene, der er piv-frække.  

 

Jeg ved ikke hvad der er blevet af det gamle mærke LUXMAN om det eksisterere endnu eller hvad det gør, men deres "byggemetoder" minder forsvindende meget det som du viser hér og søger synes jeg, og så spiller det fantastisk. Jeg har en kammerat der har en forstærker der er fra 79 tror jeg det er, og den spiller og spiller bare endnu. Jeg kan ikke huske modelnavnet på den lige nu, men du kunne prøve at se om du kunne finde noget brugt LUXMAN, det kan du i alle tilfælde sagtens få for 10K og med et design, noget retro, som du synes er fedt. Smag og behag, men det spiller i alle tilfælde fantastisk, dét kan man ikke tage fra dem.

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
mirland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

Nåja, hvis du har en VU-meter fetish så burde du kigge ovre hos Verner Becker:
http://hificlassic.dk/

Der kan du da ihvertfald få afløb for retro og han er fin at handle med.

/Mirland
Til top Vis mirland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirland Besøg mirland's Websted
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Nåja, hvis du har en VU-meter fetish så burde du kigge ovre hos Verner Becker:
http://hificlassic.dk/

Der kan du da ihvertfald få afløb for retro og han er fin at handle med.

/Mirland

Nøøøøøøøøøøøøøøøø, jeg har jo allerede være ude med link til Verner

Jeg har selv lige købt en gammel HIFI klassiker, og man må i den forbindelse "advare" folk af køb af gammel HIFI. Man tager altid en chance med gammelt udstyr. Men der kan være meget vellyd at hante, for ralativt små penge.

Hvis jeg skulle komme med et eksempel på HVOR dyrt det kan være, at have at gøre med gammel HIFI, så kan sådan en som min Luxman L-550, være et godt skræk eksempel. Hvis man køber sådan en, og det viser sig at der skal skiftes trabsistorer, bare i den ene kanal, så koster det ca. 2500,- pr. kanal i sådan en.......... 

< =text/>

__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
mirland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Nøøøøøøøøøøøøøøøø, jeg har jo allerede være ude med link til Verner

My bad ! Jeg så det ikke i min iver :)

Med hensyn til det med at købe brugt: Ja, det er et gamble. Men ofte er der god gevinst. Mine dårlige erfaringer ligger mest i cdafspiller-området. Men du kan sagtens risikere at stå med en fin forstærker der "bare lige" skal have skiftet lytter eller lignende. Og hvis du ikke lige er diy-nørd, så kan det godt blive en træls oplevelse. Men jeg ville aldrig fraråde brugt-køb. Tværtimod. Men du skal selvfølgelig have hovedet med :)

Der er forresten en Luxman cd til salg her på sitet. Den ser ud til at passe til Lux'en hos Audiomega. Vupti. Så har du et fedt sæt for omk. 10k. Det er ikke dumt :)

/Mirland
Til top Vis mirland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirland Besøg mirland's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes