Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 08:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Accuphase lookalike (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Der er også Denon

http://denon.jp/museum/products/poa3000z.html

Jeg kunne nævne Restek som værende noget kvalitets lignende med fede VU meter osv.

Det er det rene lir, ellers har Kjeldsen ramt rigtigt med Denon POA 3000 Z........og POA 1500 mindre en del om den, blot 10 kg. lettere, men altså stadig en ret god poweramp. De tilhørende forforstærkere hedder PRA 2000 Z til det store trin og PRA 1000 til det mindre trin. Men inden begejstringen bliver for stor, så er gamle forstærker ikke nødvendigvis i orden. De har ofte noget knas, en koldlodning, et par lamper som er gået...så går idéen med VU-meter lidt la la. Men flot ser det ud. Jeg har selv gang i 3000/2000 sættet for tiden og er ret begejstret for den "over all" performance. Det mindre sæt som jeg også har erhveret til en anden er ikke så tosset...klangen er noget af det samme, dog med lidt mindre bund..men megt behageligt.'

Mvh

Bradford



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Lidt mindre ka´ da gøre det , og det spiller faktisk også godt. POA 1500 / PRA 1000



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 447
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Ellers er der jo også de fleste af Onkyos ældre effekttrin, som næsten alle har VU-metre.
F.eks.  M-508:


M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

... Nu er VU-metre jo ikke alt.

Husk lige at lytte inden du køber - Jeg ville holde mig fra de gamle Technics, men kunne sagtens finde på at gå ombord i gammelt Accuphase... der venter dig gode oplevelser

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 07 April 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Ja de test jeg har læst af Technics forstærkersæt med VU metre har ikke været videre imponerende.

Brugt Onkyo og Accuphase vil derimod give god ydelse hvis du får det til en fornuftig pris.

 

Til top Vis LarsOhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsOhl
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 07 April 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige at POA 1500 / 3000 også holder fint på VU-meter-siden, men de elektriske pærer ryger efterhånden og må loddes påny. Jeg har lige laven en POA 1500. Pærerne kostede vist 150 kr. fra klubben.

__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 08 April 2006 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

er vist en der har en Accuphase E210 til salg i brugtforum til 7k.

vil dog synes at det måske er lige i overkanten

Til top Vis LarsOhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsOhl
 
LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 08 April 2006 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Gah sorry så lige på Accuphase´s hjemmeside at den vist ikke har egentlige VU metre...de kommer først fra E211 som er nummeret nyere
Til top Vis LarsOhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsOhl
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 08 April 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Ellers er den Restek Fable til salg......har VU meter, godt lavet, men ligner vel ikke helt Accuphase?

__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes