| Forfatter |
|
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din holdning er jo at de har truffet forkerte valg - så må du jo få indflydelse
kaso skrev:
Man har i årtier diskuteret "digitale motorveje" - men vælger alligevel at satse på en række parallelle "landeveje", hvilket -
samlet set - er langt dyrere for samfundet.
Du kan sammenligne med at etablere et vejnet til personbiler, et andet til varevogne, et tredie til lastbiler, et fjerde til busser ifht. at etablere et
samlet vejnet, der kan bruges til al trafik. |
|
|
Det er så din påstand. Hvorfor skal al trafik ske gennem IP? Er det konsekvent den billigste, nemmeste og bedste måde?
Det kræver 5mbps at sende til 100.000 husstande fra én sender - det kræver meget mere via internettet.
Hvorfor bygge en motorvej og sende 100.000 biler rundt til hver eneste husstand med små ip-pakker, hvis en landevej og én bil giver samme
resultat?
Hvorfor kommer Metroen hurtigere fra Vanløse til Kgs. Nytorv end en bil? Man kan selvfølgelig bygge 16-sporede veje gennem København for at
få al trafik hurtig frem, men det er jo ikke økonomisk sundt, vel?
Det kan så godt være at samfundet burde investere i infrastruktur på internettet, men det er ikke og bliver aldrig DRs eller TV2s opgave, og vi
har nu på en meget billigere måde fået digitalt tv i stedet for at vi skulle vente i årevis på at end meget dyr opbygning af internettet har fundet
sted.
kaso skrev:
jeg havde foretrukket en forbedring for de mange på lidt længere sigt - alt sammen for de samme penge (totalt set)
|
|
|
Det er meget naivt at tro på - medmindre vi skal vente 10-15 år på det.
kaso skrev:
jBeslutningen er forlængst taget |
|
|
Netop, og der så verden nok noget anderledes ud end den gør i dag - det er netop pointen.
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digi tv leverer det herr og fru Jensen vil have.
Ingen fejl i billedet med nærmest ingen antenne, evt. som usb stick med en lille 15 cm ledning, eller direkte i scartstikket.
Sæt på pause og tis. Optag. Optag og se. Mobilt. Næste program og hvad ved jeg.
Fint nok. De er bedøvende overfor hd. Og vente på ovenstående for at få dobbelt så mange linier er direkte idiotisk - og lad være med at sige til din onkel, at du gerne ville have ventet 10 år i stedet - hvis det er din holdning Ellers får du sådan en her af ham 
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 01 April 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
kaso skrev:
jeg havde foretrukket en forbedring for de mange på lidt længere sigt - alt sammen for de samme penge (totalt set)
|
|
|
Det er meget naivt at tro på - medmindre vi skal vente 10-15 år på det.
|
|
|
10-15 år er ingen nødvendighed - vi kunne sagtens nå det til 2009/2010, hvis vi ville - nu har vi bare spildt pengene andetsteds! Hvor lang tid har vi brugt på at gå fra 56kb til 2Mbit? og hvor langt er der i sammenligning til 5 Mbit? (Selv med en forholdsmæssig større opgradering af infrastrukturen).
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 01 April 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
I går fik jeg så endelig købt en digital receiver og sat det til.
Resultatet er faktisk en del bedre end jeg forventede (jeg har et CRT-tv), og billedkvaliteten er langt bedre end den var dengang jeg havde kabel-tv fra Stofa.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
Digi tv leverer det herr og fru Jensen vil have.
|
|
|
Nej - hr. og fru Jensen er dybest set ligeglade. De har et OK billede idag - nu skal de bare betale 1000kr. pr. fjernsyn for at få lov til at se det samme. Bliver de gladere af det?
kramer71 skrev:
| Ingen fejl i billedet med nærmest ingen antenne, evt. som usb stick med en lille 15 cm ledning, eller direkte i scartstikket.
Sæt på pause og tis. Optag. Optag og se. Mobilt. Næste program og hvad ved jeg.
Fint nok. De er bedøvende overfor hd. Og vente på ovenstående for at få dobbelt så mange linier er direkte idiotisk - og lad være med at sige til din onkel, at du gerne ville have ventet 10 år i stedet - hvis det er din holdning Ellers får du sådan en her af ham 
|
|
|
Optagelserne kommer ikke af DTT - det kommer af harddiskoptagere. De, der interesserer sig for den slags har købt en - og skal nu tillægge 1000kr. for at bruge den - + 1000kr. pr. TV. Bliver de gladere?
Der er ca. 1.6millioner husstande uden kabelTV. Hvis de bare har 2 TV hver (eller 1 TV og en video/hdd), bliver det en investering på 3.2milliarder kr.- uden nævneværdige forbedringer. Dertil kommer bidrag via skatter og licens.....
Jeg tror, at hr. og fru Jensen ville ønske, at nogen havde tænkt sig lidt bedre om for deres penge - men du har ret: Hvis vi ikke fortæller dem det, kan det da godt være, at de kan blive narret til at tro at det er godt med DTT - DR/TV2 gør da deres bedste...
|
| Til top |
|
| |
Sir_Golf_Alot Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 01 April 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Et lille side-spørgsmål til tråden! - jeg er blevet lidt forvirret de seneste par uger, jeg har den fulde pakke fra TDC kabel-tv. Jeg har nu bestilt en Selector ( uden nogle ekstra program-pakker ), får jeg nu hele fuld-pakken i digitalt format ( som jeg har hørt nogle nævne ) eller får jeg bare et almindeligt analogt signal ud fra Selectoren ( som jeg har hørt andre nævne ) = ingen forbedring af billedkvalitet?
Jeg har købt den for at få mere "ægte 16:9" og 5.1 lyd og bedre billedkvalitet. Får jeg det?
JH __________________ SGA
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 02 April 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
I går fik jeg så endelig købt en digital receiver og sat det til.
Resultatet er faktisk en del bedre end jeg forventede (jeg har et
CRT-tv), og billedkvaliteten er langt bedre end den var dengang jeg
havde kabel-tv fra Stofa. |
|
|
Jeg vil meget gerne høre mere! Jeg har også CRT. Hvilken box købte du? Kører du med indendørs antene?
Flere indtryk!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 02 April 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sir_Golf_Alot skrev:
|
Hej
Et lille side-spørgsmål til tråden! - jeg er blevet lidt forvirret de seneste par uger, jeg har den fulde pakke fra TDC kabel-tv. Jeg har nu bestilt en Selector ( uden nogle ekstra program-pakker ), får jeg nu hele fuld-pakken i digitalt format ( som jeg har hørt nogle nævne ) eller får jeg bare et almindeligt analogt signal ud fra Selectoren ( som jeg har hørt andre nævne ) = ingen forbedring af billedkvalitet?
Jeg har købt den for at få mere "ægte 16:9" og 5.1 lyd og bedre billedkvalitet. Får jeg det?
JH
|
|
|
du får alle selectors muligheder med en fuld pakke, det er hvis du kun har grund pakken at du ikke kan bruge din Selector til andet end f.eks. canal+ el.l. det er lidt af en gåde de disponere som de gør. at det ikke er muligt holder ikke. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Sir_Golf_Alot Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 02 April 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
=>> Bent L.
takker for svar, så vil jeg se frem til at den ankommer ( 2 - 3 uger ), samt at mit special Coax kabel ankommer fra AV Connection.
JH __________________ SGA
|
| Til top |
|
| |
bred151 Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 04 April 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg fik lige dette svar omkring dd 5.1
Kære Christian Sørensen
__________________ Onkyo tx-sr875
Sony AX3ES
Panasonic bd 35
Dali Grand
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal
kaso skrev:
|
Man har i årtier diskuteret digitale motorveje - men vælger alligevel at satse på en række parallelle landeveje, hvilket - samlet set - er langt dyrere for samfundet.
Du kan sammenligne med at etablere et vejnet til personbiler, et andet til varevogne, et tredie til lastbiler, et fjerde til busser ifht. at etablere et samlet vejnet, der kan bruges til al trafik. |
|
|
Det er så din påstand. Hvorfor skal al trafik ske gennem IP? Er det konsekvent den billigste, nemmeste og bedste måde?
Det kræver 5mbps at sende til 100.000 husstande fra én sender - det kræver meget mere via internettet.
Hvorfor bygge en motorvej og sende 100.000 biler rundt til hver eneste husstand med små ip-pakker, hvis en landevej og én bil giver samme resultat?
Hvorfor kommer Metroen hurtigere fra Vanløse til Kgs. Nytorv end en bil? Man kan selvfølgelig bygge 16-sporede veje gennem København for at få al trafik hurtig frem, men det er jo ikke økonomisk sundt, vel?
Det kan så godt være at samfundet burde investere i infrastruktur på internettet, men det er ikke og bliver aldrig DRs eller TV2s opgave, og vi har nu på en meget billigere måde fået digitalt tv i stedet for at vi skulle vente i årevis på at end meget dyr opbygning af internettet har fundet sted.
kaso skrev:
|
|
|
|
Det er meget naivt at tro på - medmindre vi skal vente 10-15 år på det. [/QUOTE skrev:
|
Som tiden dog flyver, når man har det sjovt - der er allerede gået 10-15 år siden ovenstående indlæg: http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_tv_om

|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
TDCs IP TV eksisterede også, da vi havde denne diskusion - det er ikke nyt. Der findes også en masse andet IP baseret TV i Danmark (ComX bl.a.).
Men nu var det pris, du talte om, og jeg synes nu ikke at 3.385 i oprettelse samt 99 om måneden (dog inkl. Kanal 4) for at kunne se/optage én
kanal af gangen stort set er samme pris som en engangsudgift 5-600 for en DVB-T modtager og en antenne på taget.
Og hvad er nu lige dækningsområdet for TDC IP TV?
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var diskussionen ikke pris, men de tekniske muligheder - og de eksisterer jo tydeligvis - trods at du mente at infrastrukturen ikke ville være klar før om 10-15 år.
Dækningsområdet kender jeg ikke - men jeg kunne se, at jeg - der ellers bor i et "yderområde" - kan tilsluttes idag.
|
| Til top |
|
| |