Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 13:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: YES..så gjorde han det igen... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 April 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

FEDT kim... så er vi jo begge kørende igen , nu mangler jeg bare at få fingrene i en Denon 103R ligesom dig , efter hvad jeg har kunne finde på nettet skulle det være en virkelig god PU , tillykke med den...
Til top Vis Træmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Træmanden

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 April 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Træmanden skrev:
FEDT kim... så er vi jo begge kørende igen , nu mangler jeg bare at få fingrene i en Denon 103R ligesom dig , efter hvad jeg har kunne finde på nettet skulle det være en virkelig god PU , tillykke med den...

Den 103r er vild

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

danish-analog
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Hifishark/Dacapo Audio

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 April 2006 kl. 03:08 | IP-adresse registreret  

Hej Træmanden og Jean M Jarre,

jeg synes det lyder som om i nogle meget risikovillige herrer. At købe så dyre ting uden at have hørt dem i forvejen. Der er godt nok tale om super high-end produkter af meget lækker kvalitet, men det er min erfaring at selv meget dyr udstyr spiller meget forskelligt, og man derfor kan risikere at et bestemt high-end produkt lige nøjagtig ikke lyder så godt i kombination med resten af den hifi-kæde man har.

Jeg undrer mig også over at I køber så dyre RIAA-er og så nøjes med at købe en 2.000 kroners Denon, som sikkert lyder udmærket, og har fået god kritik især for pris/ydelses forhold, men som efter min bedste overbevisning ikke kan matche de ekstremt dyre RIAA-er I har købt.

På nedenstående review fra www.audiocubes.com kan jeg næsten fornemme at den er en lidt mere velopløst udgave af den gamle 103 som jeg også selv har haft på et tidspunkt og som er noget kedelig i lyden.

Citat: "The 103R seems to be a 'polarising' product. People either love it, or hate it. I can see the attraction in it, as it provides ( in an RB300) a warm, well-rounded presentation that I would describe as 'inoffensive'. It is definitely lacking in detail and adds a kind of 'mushy' distortion near the limit of it's range, but the quid-pro-quo is that tracing noise almost completely disappears. I've run this in tandem with a Goldring 1042. Both can give fine performances, but two more different cartridges you are unlikely to find. 103R lacks attack , but is something of an enigma because it does nothing particularly badly, and excels at nothing either", citat slut.

Hvilke pladespiller og tonearm skal den køre i hos jer?

Mange hilsener

Ole

Til top Vis danish-analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish-analog

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 30 April 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

danish-analog skrev:

jeg synes det lyder som om i nogle meget risikovillige herrer. At købe så dyre ting uden at have hørt dem i forvejen. Der er godt nok tale
om super high-end produkter af meget lækker kvalitet, men det er min erfaring at selv meget dyr udstyr spiller meget forskelligt, og man derfor
kan risikere at et bestemt high-end produkt lige nøjagtig ikke lyder så godt i kombination med resten af den hifi-kæde man har.

Jeg undrer mig også over at I køber så dyre RIAA-er og så nøjes med at købe en 2.000 kroners Denon, som sikkert lyder udmærket, og har
fået god kritik især for pris/ydelses forhold, men som efter min bedste overbevisning ikke kan matche de ekstremt dyre RIAA-er I har købt.

På nedenstående review fra www.audiocubes.com kan jeg næsten fornemme at den er en lidt mere
velopløst udgave af den gamle 103 som jeg også selv har haft på et tidspunkt og som er noget kedelig i lyden.

Citat: "The 103R seems to be a 'polarising' product. People either love it, or hate it. I can see the attraction in it, as it provides ( in an RB300) a
warm, well-rounded presentation that I would describe as 'inoffensive'. It is definitely lacking in detail and adds a kind of 'mushy' distortion near
the limit of it's range, but the quid-pro-quo is that tracing noise almost completely disappears. I've run this in tandem with a Goldring 1042. Both
can give fine performances, but two more different cartridges you are unlikely to find. 103R lacks attack , but is something of an enigma because
it does nothing particularly badly, and excels at nothing either", citat slut.

Mange hilsener

Ole

Jeg har flere gange hørt EAR 324 og det har været på udstyr magen til det jeg har, så der ser jeg da ingen risiko for jeg kender produktet ganske
udemærket og elsker lyden.
Jeg kunne da aldrig finde på at købe et produkt stortset uanset pris før end jeg har hørt det.

Med henblik på pickup så skal du ikke undervuderer den Denon, den kan nogle ting som mange pickupper der er meget, meget dyrer ikke kan og
ja den har da sine begrænsninger, men det er altså ikke altid kun de dyre pickups der spiller fedt.

Jeg har også andre pickupper liggende jeg køre med, men lige nu er det Denon 103R jeg skal lytte på når min riaa kommer hjem den lyd den
pickup leverer er bare for fed.

Så jeg vil da bare sige lad dig ikke forblinde af prisen, det samme gælder for et eksempel Dynavector 10x5 den spiller også som en pickup der i
mine øjne sagtens kunne koste det dobbelte.

Hvad du læser i test er jo altid bare i andmelders øre, måske han opfatter tingene anderledes end andre, den Denon 103R mangler på ingen
måde attack, den er vild dynamisk, måske han bare ikke har forstået at få den ordentligt op at køre eller parre den med det rigtige grej hvem
ved, det er jo ikke altid at andmelderne ved alt om det produkt de tester.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

danish-analog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Hej Jean M Jarre,

jeg kan ikke være uenig idet du skriver.

Pris og kvalitet hænger ikke altid sammen. Og specielt når man ser på disse vellykkede mellemsklasse PU-er som Dynavector 10x5, Micro Benz Gold, Ortofon MC25, Ortofon Kontrapunkt A, er der efter min mening kun marginal lydkavlitet op til de allerdyreste, og at det lige så meget er resten af kæden som har indflydelse på resultatet end selve PU-en.

Hvad angår Denon-en, ved jeg af erfaring at den gamle model var meget krtisk overfor hvad den blev sat sammen med. Den skulle helst i en lidt tung arm for at lukke op, f.eks. en SME 3012. Hvilken tonearm bruger du? - og hvilket værk? Kunne du prøve at beskrive lyden af Denon-en lidt mere detaljeret så man kan få et indtryk af hvordan den spiller hos dig.

M.h.t. at du havde høbt den ASR riaa uden at høre den, så er det nok bare mig der ikke forstår at læse dine indlæg rigtigt. Jeg misforstod det i hvert fald.

Mange hilsener

Ole

Til top Vis danish-analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish-analog

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 30 April 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

danish-analog skrev:

Hej Jean M Jarre,

jeg kan ikke være uenig idet du skriver.

Pris og kvalitet hænger ikke altid sammen. Og specielt når man ser på disse vellykkede mellemsklasse PU-er som Dynavector 10x5, Micro
Benz Gold, Ortofon MC25, Ortofon Kontrapunkt A, er der efter min mening kun marginal lydkavlitet op til de allerdyreste, og at det lige så meget
er resten af kæden som har indflydelse på resultatet end selve PU-en.

Hvad angår Denon-en, ved jeg af erfaring at den gamle model var meget krtisk overfor hvad den blev sat sammen med. Den skulle helst i en
lidt tung arm for at lukke op, f.eks. en SME 3012. Hvilken tonearm bruger du? - og hvilket værk? Kunne du prøve at beskrive lyden af Denon-en
lidt mere detaljeret så man kan få et indtryk af hvordan den spiller hos dig.

M.h.t. at du havde høbt den ASR riaa uden at høre den, så er det nok bare mig der ikke forstår at læse dine indlæg rigtigt. Jeg misforstod det i
hvert fald.

Mange hilsener

Ole

Jeg havde først bestildt en ASR brugt, dennkom dog aldrig frem, den riaa havde jeg hørt før dog ikke på mit eget udstyr.

Da den ikke kom frem bestildte jeg en fabriksny EAR 324, denne har jeg som tidligere skrevet, hørt flere gange på udstyr magen til mit eget.

Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

danish-analog skrev:

jeg synes det lyder som om i nogle meget risikovillige herrer. At købe så dyre ting uden at have hørt dem i forvejen. Der er godt nok tale om super high-end produkter af meget lækker kvalitet, men det er min erfaring at selv meget dyr udstyr spiller meget forskelligt, og man derfor kan risikere at et bestemt high-end produkt lige nøjagtig ikke lyder så godt i kombination med resten af den hifi-kæde man har.

Jeg undrer mig også over at I køber så dyre RIAA-er og så nøjes med at købe en 2.000 kroners Denon, som sikkert lyder udmærket, og har fået god kritik især for pris/ydelses forhold, men som efter min bedste overbevisning ikke kan matche de ekstremt dyre RIAA-er I har købt.

På nedenstående review fra www.audiocubes.com kan jeg næsten fornemme at den er en lidt mere velopløst udgave af den gamle 103 som jeg også selv har haft på et tidspunkt og som er noget kedelig i lyden.

Citat: "The 103R seems to be a 'polarising' product. People either love it, or hate it. I can see the attraction in it, as it provides ( in an RB300) a warm, well-rounded presentation that I would describe as 'inoffensive'. It is definitely lacking in detail and adds a kind of 'mushy' distortion near the limit of it's range, but the quid-pro-quo is that tracing noise almost completely disappears. I've run this in tandem with a Goldring 1042. Both can give fine performances, but two more different cartridges you are unlikely to find. 103R lacks attack , but is something of an enigma because it does nothing particularly badly, and excels at nothing either", citat slut.

Mange hilsener

Ole

Hej Ole tak for dit synspunkt , jeg vil give dig ret i at min risikovillighed er temmelig høj , nogle chancer må man jo tage her i livet.

Med hensyn til min efterspørgsel , af Denon 103R , er det udelukkende af nysgerrighed idet jeg mindes at netop denne pickup blev rost til skyerne i tests tidligere , pris/kvalitetsforhold var fuldstændig ude at trit med vad man ellers så , det er ingenlunde besluttet at Denon 103R ender med at blive den PU jeg vælger at beholde.

Du spørger om vilken pladespiller Jean M Jarre og jeg spiller med , for mit vedkommende er det en Avid Acutus med SME 345 , i øjeblikket er  min Pu Dynavector DV 20X low output

danish-analog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Træmanden skrev:

Nu har jeg været på vanvidets  rand i flere måneder , har ledt som en vanvittig efter er riaa der kunne passe ind i mit setup.

Dette betød at jeg som flere gange før tog kontakt til Rene Jensen fra Vassago Hifi , med ønske om at han forsøgte at finde det jeg skulle bruge.

DET SKAL JEG LIGE LOVE FOR HAN GJORDE , der er 1 stk. Graaf GM 70 på vej en af dagene til den helt rigtige pris, den mand er i særklasse

Hej Træmanden,

når man følger med i debatten her på www.hifi4all.dk kan man ikke undgå at støde på ros til Vassago Hifi, som tilsyneladende er en rigtig god forretning.

Jeg har svært ved at gennemskue hvad det er du roser forretningen for? Sådan som jeg læsr din historie så sælger de dig et apparat som de annonserer deres hjemmeside, og som der åbenbart er leveringstid på, så de har det åbenbart ikke på lager, og du har sansynligvis ikke hørt det inden du køber?

Kan du ikke prøve at præcisere hvad der var så godt ved den service de ydede i dit tilfælde?

Ole

Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Hej Ole

Jeg vil hermed forsøge at redegøre for mine positive erfaringer med Vassago Hifi.

Jeg henvendte mig for ca. 1 år siden til Rene Jensen , Vassago Hifi , faldt tilfældigt over hans hjemmeside. Jeg stod på et sted i mit liv hvor jeg ønskede at genoptage en gammel interesse for hifi , jeg har haft en pause på omkring 10 år pga. børn , opstart af egen virksomhed bla.

Hos Rene fik jeg fra start af en dybfølt og ærlig personlig betjening , det skal sige at salget foregår under private forhold , dvs. at det er 100% dig han koncentrerer sig om medens du er hos ham , og ikke i en butik hvor der konstant er afbrydelser af telefon sælger kolleger samt andre kunder.

Rene har en årelang erfaring med hifi , og har i den forbindelse haft et utal af pruduktet i mellem hænderne , han er ikke fastlåst til nogle bestemte mærker , han skaffer gerne præcist dine ønsker hjem til dig , og ikke mindst til de helt rigtige priser.

Med dette indlæg ønsker jeg ikke at sætte Rene op på en trone , som den ultimative hifi guru , det tror jeg slet ikke han ønsker , der findes givetvis også andre der er lige så dygtige som ham , jeg har bare ikke mødt dem endnu.

Det er utrolgt svært at beskrive det du efterlyser , man er simpelthen nødt til at prøve selv for at forstå hvad det går ud på.

Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Beklager , Jean M Jarre , det ser ud som om det bliver mig der modtager min riaa først , ifølge Jensen har den forladt Italien , skulle gerne modtage den i denne uge.....det er da lige til at holde ud

Hvad med dig , er din EAR på trapperne  ?

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 Maj 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Heheheheh

Jeg ved du ikke har fået din riaa endnu, jeg fik min i fredags

Jeg får desværre ikke koblet den til før om ca 1 uges tid, jeg har desværre ikke tid til at slutte anlæget til da vi er ved at flytte lidt rundt og jeg har ikke fundet et nyt Rack endnu

Men skal da nok lige skrive når jeg har lyttet lidt på den.

Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Du er heldig mand , så vandt du kapløbet , håber at den EAR lever op til dine forventninger når du bliver færdig med at flytte rundt.

Ja du har ret min Graaf er stadig under vejs , helt ærligt så er det snart ikke til at holde ud længere , måske man må til at lede efter noget andet , måske en EAR 324 som dig , jeg har haft sådan en før , det var bestemt ikke dårligt , hvor lang tid var Hans om at levere den  ?? , når så endelig den Graaf dukker op han jeg jo lave en direkte sammenligning og derefter forsøge at sælge den der passer dårligst ind.

Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Så er min Graaf GM 70 riaa , hentet hos Vassago HIFI i Odense , har lyttet kort til den , det tegner rigtigt godt.

Mellem Graaf GM 13.5 B og Graaf GM 70 anvender jeg Van den Hul Orcide , det har tilsyneladende løst mit problem med brum   , PU er også skiftet , har fået Sumiko Blackbird , den er jeg spændt på at få monteret.

Vender tilbage om nogle uger når jeg har lyttet noget mere , hvad med dig Jean M Jarre , har din Ear 324 levet op til dine forventninger.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Hej Træmand! TILLYKKE!

Det er godt nok også min drømme riaa!!
Den GM 70 er altså så lækker at se og høre på, de italienere kan... Resten af deres produkter er lige så lækre, så du dem nede i Vassago biksen? EDIT: Ups så åbenbart ikke helt hvad du havde skrevet!
Desværre er der lige en tand for lidt gain (55 dB) til min PU! Men det kan selvfølgelig løses med en stepup trafo.

Mvh. og god fornøjelse!
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hej Milu

Ja den GM 70 er bestemt top klasse , jeg kan se at vores set-up på manger punkter er ens , jeg kan bestemt anbefale dig den Graaf Gm 70 i stedet for Rouge Stealth , Rene har en mere til salg.

Prøv evt. at høre den sammen med Graaf Gm 13.5 , kan bestemt anbefales , med hensyn til gain på riaa , der har du mulighed for at vælge mellem high og low gain , så du burde kunne få det til at passe.

Hvilken pladespiller og Pick up har anvender du ?

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Træmanden skrev:

Hej Milu

Ja den GM 70 er bestemt top klasse , jeg kan se at vores set-up på manger punkter er ens , jeg kan bestemt anbefale dig den Graaf Gm 70 i stedet for Rouge Stealth , Rene har en mere til salg.

Prøv evt. at høre den sammen med Graaf Gm 13.5 , kan bestemt anbefales , med hensyn til gain på riaa , der har du mulighed for at vælge mellem high og low gain , så du burde kunne få det til at passe.

Ja GM 70 er tankerne, den er for lækker, og nej det er prøvet, der er for lavt gain, jeg skal bruge mere end 55 dB som er max. Men en højkvalitets stepup foran MM indgangen vil løse det problem, men det koster det hele.
Jae, men Stealth er ikke så dårlig endda, og så har den gain på 65 dB så det burde gå. Desuden skal den sikkert updates med nogle BlackGate kondensatorer hist og pist...
PU er en Van den Hul Condor XCM med 0,45 mV pladespiller bliver enten en VPI Scout eller VPI Aries 3.

Mvh.:´*`:.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Træmanden skrev:

Hej Milu

Ja GM 70 er tankerne, den er for lækker, og nej det er prøvet, der er for lavt gain, jeg skal bruge mere end 55 dB som er max. Men en højkvalitets stepup foran MM indgangen vil løse det problem, men det koster det hele.
Jae, men Stealth er ikke så dårlig endda, og så har den gain på 65 dB så det burde gå. Desuden skal den sikkert updates med nogle BlackGate kondensatorer hist og pist...
PU er en Van den Hul Condor XCM med 0,45 mV pladespiller bliver enten en VPI Scout eller VPI Aries 3.

Mvh.:´*`:.

Ja , den opgradering af Stealth har jeg også hørt Rene tale om , der er jo ikke andet for at prøve , under alle omstændigheder er den Stealth uden sidestykke til prisen .

Jeg har skiftet min Dynavector DV 20 X lowoutput ud netop pga. den lave udgangsspænding , kun 0,25 mv , istedet har jeg fået en Sumiko Blackbird med udgangsspænding på 2,5 mv , det har løst m,it problem med indstråling af radiostøj , hvad med den Van den Hul Condor , er den følsom for indstråling og baggrundsstøj ?

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

På min Luxman riaa kan der køres med pickuper med udgangsspænding under 0,20 mv og der er ingen støj eller brum  

Jeg køre lige nu med en Dynavector Karat 19A MKll og den har en udgangsspænding på kun 0,2 mv og den luxman er tavs ingen støj eller brum  

Den er også kanon godt skærmet i kobber -  og har en kanon strømforsyning som også er skærmet i kobber  !

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

king skrev:

På min Luxman riaa kan der køres med pickuper med udgangsspænding under 0,20 mv og der er ingen støj eller brum  

Jeg køre lige nu med en Dynavector Karat 19A MKll og den har en udgangsspænding på kun 0,2 mv og den luxman er tavs ingen støj eller brum  

Den er også kanon godt skærmet i kobber -  og har en kanon strømforsyning som også er skærmet i kobber  !

Hej King

Er der noget jeg har fået helt galt i halsen , eller hvad ? . Jeg mener at den støj jeg taler om bliver opfanget i pick uppen , hvorefter den forstærkes yderligere i riaa´en , det er tilladt at rette mig hvis jeg er forkert på den.

Graaf GM 70 , er total lydløs , dvs. ingen støj overhovedet uden pladespiller tilkoblet i indgangen , den brum og til tider radiostøj jeg havde før , er jeg sikker på blev opfanget i min Dynavector DV 20X low out put , har Sumiko Blackbird nu , her er udgangsspændingen 2,5 mv , altså 10 x højere .

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Tror du at de laver en pickup der fra fabrikken laver støj ?

Dynavector pickup med en udgangsspænding på 0,20mv skal bare have en kanon god riaa der kan køre med de små udgangsspænding på 0,10mv - 0,20mv

Fejlen ligger skam ikke ved pickup - men der er ikke mange riaa/MC stepup som kan køre med pickuper med en udgangsspænding på kun 0,2 mv - så begynder riaa og opfanger radiostøj sus og brum !!

Min Dynavector har samme udgangsspænding på 0,20mv som din pickup - men der er nul støj eller brum

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes