| Forfatter |
|
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så tager vi den lige en gang til forfra.
Jeg mener jo ikke at det er pick uppen der laver støjen , men det er den der opfanger de radiosignaler jeg taler om , det kan pick uppen jo ikke gøre for , dvs . enten må man forsøge at fjerne den fra støjkilden , eller også må man skifte den ud , jeg valgte det sidste
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan vel opstå støj mange steder når vi taler så lave spændinger?
Nå men det step up du har King, kan vel ikke købes nyt mere? Hvis ikke er den sikkert for svær at skaffe...
Mvh.:´*`:.
|
| Til top |
|
| |
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Der kan vel opstå støj mange steder når vi taler så lave spændinger? Nå men det step up du har King, kan vel ikke købes nyt mere? Hvis ikke er den sikkert for svær at skaffe...
Mvh.:´*`:. |
|
|
Lige netop Milu , jeg har forsøgt med jeg ved ikke hvor mange forskellige signalkabler , jeg har flyttet mit setup flere gange rundt i stuen , intet hjalp..
Jeg slap først af med radiostøj og brum , efter jeg fik Graaf GM 70 samt Sumiko Blackbird... det var sgu en lettelse efter flere måneder hvor jeg ikke har kunnet ferne støjen.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Sumiko Blackbird har jo heller ikke en udgangsspænding under 0,20 mv !
Det kræver sku.. mere af en riaa og skulle køre med pickuper med en udgangsspænding under 0,2mv som en på 0,50mv !!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var ingen støj da den (Condor) kørte nede ved Jensen... Kun støj fordi der ikke var nok gain på GM70 så vi måtte skrue MEGET op for GM 13.5
Men altså den GM 70 har jeg våde drømme om om natten!
Måske jeg bare en dag knalder en stepup trafo på, er ikke så dyrt, så er der fløde på kanden!
Mvh.:´*`:.
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil give King ret, jo lavere output din pickup har, jo bedre skal din riaa være.
Har også haft brum problemer med en riaa hvor jeg havde en Empire 5 pickup på, riaa'en var ikke god nok til dens lave udgangs effekt, da jeg så fik en meget bedre riaa så forsvandt det sjovt nok :-)
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
He - Ortofon har lavet nogle MC pickuper som hed MC3000 og MC7000 og vist nok en MC7500 som har udgangsspæning på 1,2mv
Se det kræver sku.. noget fra en supper riaa/MCstepup !!!
|
| Til top |
|
| |
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Den Sumiko Blackbird har jo heller ikke en udgangsspænding under 0,20 mv !
Det kræver sku.. mere af en riaa og skulle køre med pickuper med en udgangsspænding under 0,2mv som en på 0,50mv !!
|
|
|
Det kan vi godt blive enige om , dog mener jeg at hvis riaa´en er fuldstændig støjfri uden tilkobling af PU , må det der forsager støjen være signalet fra PU , dvs. hvis man har en pickup med lav udgangsspænding feks. 0,25 mv og støjkilden eksempelvis en trafo i nærheden udsender brum, herefter forstærkes signalet i riaaen og sendes videre til forforstærkeren .
Tager man herefter en Pu med 10 X så stor udgangsspænding dvs.2,5 mv , har man så ikke lige formindsket sit brum 10 X , da signalet kun kræver 1/10 forstærkning i forhold til en Pu med 0,25 mv udgangsspænding ???
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forøvrigt, så er den super lækker den Sumiko Blackbird!
Havde selv kraftig overvejet den, inden jeg faldt over mit tilbud.
Måske en dag som 2. pu når min Kontrapunkt A er slidt op.
Mvh.:´*`:.
|
| Til top |
|
| |
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Forøvrigt, så er den super lækker den Sumiko Blackbird! Havde selv kraftig overvejet den, inden jeg faldt over mit tilbud. Måske en dag som 2. pu når min Kontrapunkt A er slidt op.
Mvh.:´*`:. |
|
|
Det er den første Sumiko jeg har , det var mest af nysgerrighed jeg købte den , den har bestemt ikke skuffet mig , Van den Hul PU har jeg ingen erfaring med , med de skal helt bestemt prøves på et tidspunkt , hvad måtte du slippe for den Condor
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum


Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Træmanden skrev:
Milu skrev:
| Forøvrigt, så er den super lækker den Sumiko Blackbird! Havde selv kraftig overvejet den, inden jeg faldt over mit tilbud. Måske en dag som 2. pu når min Kontrapunkt A er slidt op. Mvh.:´*`:. |
|
|
Det er den første Sumiko jeg har , det var mest af nysgerrighed jeg købte den , den har bestemt ikke skuffet mig , Van den Hul PU har jeg ingen erfaring med , med de skal helt bestemt prøves på et tidspunkt , hvad måtte du slippe for den Condor |
|
|
Ca. 7500,- kr. med under 10 timer på nålen, købt (af ham jeg købte den af) feb. 2006
Mvh.:´*`:.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal jo have ingangen på din riaa belastet med en pickup inden du kan høre om din riaa laver støj !
Ellers kan du jo bare tage en billig riaa - de laver heller ingen støj når der ikke er tilsluttedet en pickup på ingang 
Du kan vende og dreje det - men sådan hænger det ikke sammel 
Prøv at tage en Ortofon MC Rohmann og se om der så kommer støj på din riaa - den Rohmann stiller nemlig også store krav til ens riaa/MCstepup .. Jeg har prøvet med en Creek riaa/MC og da kom der også støj og radio på !
Jeg har også set den Graff riaa og det er nok en af de riaa jeg meget gerne ville have - lyden skulle være kanon god .. men du skal nok ikke have nogle pickuper med en lav udgangsspæning .. men det har du jo heller ikke nu med den pickup du køre med nu 
Og med den Avid pladespiller og Graff riaa som du har så ville jeg side og høre musik hele dage - hvis det var mit vinyl setup !!!!!!!!!!!
Hilsen King-)
|
| Til top |
|
| |
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for informationen , så blev jeg lidt klogere , det ser ud til at tingene passer sammen hos mig nu.
Er helt enig med dig i at man burde sidde og høre musik hele dagen , det er imidlertid ikke så let i disse tider , byggeriet er som du sikkert selv ved i øjeblikket fuldstændigt kogt over , så det bliver til pænt mange timer , det går ud over musikken....
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 26 Maj 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå Træ nu har du haft den et stykke tid, hvordan lyder den så ?????
Du har jo også haft EAR 324 er den bedre end den eller er de lige gode, men på hver sin måde.
EAR 324 er en af de Riaa jeg har hørt der spiller bedst, men jeg har ikke hørt din Garff og har ikke hørt alle Riaa, men jeg syntes EAR 324 er ret god.
Men lad os nu høre hvordan er lyden i den Graff ????
|
| Til top |
|
| |
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
|
Nå Træ nu har du haft den et stykke tid, hvordan lyder den så ?????
Du har jo også haft EAR 324 er den bedre end den eller er de lige gode, men på hver sin måde.
EAR 324 er en af de Riaa jeg har hørt der spiller bedst, men jeg har ikke hørt din Garff og har ikke hørt alle Riaa, men jeg syntes EAR 324 er ret god.
Men lad os nu høre hvordan er lyden i den Graff ????
|
|
|
Har desværre ikke haft tid til at lytte ret meget denne uge pga. arbejde , og at udtale sig om hvilken riaa der er bedst uden at have begge i huset til en direkte sammenligning , vil vist ikke være særligt seriøst.
Mit setup er idag helt anderledes end den gang jeg havde EAR 324 , dengang bestod det af Mark Levinson forstærkere , DSP Pladespiller m/ Dynavector PU.
Idag har jeg udelukkende rørforstærkere , AVID pladespiller m/ Sumiko PU , det eneste der er det samme er mine Mahler HT , så det er lidt som at starte forfra igen , som det er nu passer den Graaf riaa perfekt hvis man er til rørlyd.
|
| Til top |
|
| |