Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 15:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: YES..så gjorde han det igen... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 153
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Så tager vi den lige en gang til forfra.

Jeg mener jo ikke at det er pick uppen der laver støjen , men det er den der opfanger de radiosignaler jeg taler om , det kan pick uppen jo ikke gøre for , dvs . enten må man forsøge at fjerne den fra støjkilden , eller også må man skifte den ud , jeg valgte det sidste

Til top Vis Træmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Træmanden
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Der kan vel opstå støj mange steder når vi taler så lave spændinger?
Nå men det step up du har King, kan vel ikke købes nyt mere? Hvis ikke er den sikkert for svær at skaffe...

Mvh.:´*`:.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 153
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Der kan vel opstå støj mange steder når vi taler så lave spændinger?
Nå men det step up du har King, kan vel ikke købes nyt mere? Hvis ikke er den sikkert for svær at skaffe...

Mvh.:´*`:.

Lige netop Milu , jeg har forsøgt med jeg ved ikke hvor mange forskellige signalkabler , jeg har flyttet mit setup flere gange rundt i stuen , intet hjalp..

Jeg slap først af med radiostøj og brum , efter jeg fik Graaf GM 70 samt Sumiko Blackbird... det var sgu en lettelse efter flere måneder hvor jeg ikke har kunnet ferne støjen.

 

Til top Vis Træmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Træmanden
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Den Sumiko Blackbird har jo heller ikke en udgangsspænding under 0,20 mv !

Det kræver sku.. mere af en riaa og skulle køre med pickuper med en udgangsspænding under 0,2mv som en på 0,50mv !! 

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Der var ingen støj da den (Condor) kørte nede ved Jensen... Kun støj fordi der ikke var nok gain på GM70 så vi måtte skrue MEGET op for GM 13.5

Men altså den GM 70 har jeg våde drømme om om natten!
Måske jeg bare en dag knalder en stepup trafo på, er ikke så dyrt, så er der fløde på kanden!

Mvh.:´*`:.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1148
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give King ret, jo lavere output din pickup har, jo bedre skal din riaa være.

Har også haft brum problemer med en riaa hvor jeg havde en Empire 5 pickup på, riaa'en var ikke god nok til dens lave udgangs effekt, da jeg så fik en meget bedre riaa så forsvandt det sjovt nok :-)

 

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

He - Ortofon har lavet nogle MC pickuper som hed MC3000 og MC7000 og vist nok en MC7500 som har udgangsspæning på 1,2mv  

Se det kræver sku.. noget fra en supper riaa/MCstepup !!!

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 153
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Den Sumiko Blackbird har jo heller ikke en udgangsspænding under 0,20 mv !

Det kræver sku.. mere af en riaa og skulle køre med pickuper med en udgangsspænding under 0,2mv som en på 0,50mv !! 

Det kan vi godt blive enige om , dog mener jeg at hvis riaa´en er fuldstændig støjfri uden tilkobling af PU , må det der forsager støjen være signalet fra PU , dvs. hvis man har en pickup med lav udgangsspænding feks. 0,25 mv og støjkilden eksempelvis en trafo i nærheden udsender brum, herefter forstærkes signalet i riaaen og sendes videre til forforstærkeren .

Tager man herefter en Pu med 10 X så stor udgangsspænding dvs.2,5 mv , har man så ikke lige formindsket sit brum 10 X , da signalet kun kræver 1/10 forstærkning i forhold til en Pu med 0,25 mv udgangsspænding ???

Til top Vis Træmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Træmanden
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Forøvrigt, så er den super lækker den Sumiko Blackbird!
Havde selv kraftig overvejet den, inden jeg faldt over mit tilbud.
Måske en dag som 2. pu når min Kontrapunkt A er slidt op.

Mvh.:´*`:.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 153
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Forøvrigt, så er den super lækker den Sumiko Blackbird!
Havde selv kraftig overvejet den, inden jeg faldt over mit tilbud.
Måske en dag som 2. pu når min Kontrapunkt A er slidt op.

Mvh.:´*`:.

Det er den første Sumiko jeg har , det var mest af nysgerrighed jeg købte den , den har bestemt ikke skuffet mig , Van den Hul PU har jeg ingen erfaring med , med de skal helt bestemt prøves på et tidspunkt , hvad måtte du slippe for den Condor

Til top Vis Træmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Træmanden
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Træmanden skrev:

Milu skrev:
Forøvrigt, så er den super lækker den Sumiko Blackbird! Havde selv kraftig overvejet den, inden jeg faldt over mit tilbud. Måske en dag som 2. pu når min Kontrapunkt A er slidt op. Mvh.:´*`:.


Det er den første Sumiko jeg har , det var mest af nysgerrighed jeg købte den , den har bestemt ikke skuffet mig , Van den Hul PU har jeg ingen erfaring med , med de skal helt bestemt prøves på et tidspunkt , hvad måtte du slippe for den Condor



Ca. 7500,- kr. med under 10 timer på nålen, købt (af ham jeg købte den af) feb. 2006

Mvh.:´*`:.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 06:36 | IP-adresse registreret  

Du skal jo have ingangen på din riaa belastet med en pickup inden du kan høre om din riaa laver støj !

Ellers kan du jo bare tage en billig riaa - de laver heller ingen støj når der ikke er tilsluttedet en pickup på ingang

Du kan vende og dreje det - men sådan hænger det ikke sammel

Prøv at tage en Ortofon MC Rohmann og se om der så kommer støj på din riaa - den Rohmann stiller nemlig også store krav til ens riaa/MCstepup .. Jeg har prøvet med en Creek riaa/MC og da kom der også støj og radio på ! 

Jeg har også set den Graff riaa og det er nok en af de riaa jeg meget gerne ville have - lyden skulle være kanon god .. men du skal nok ikke have nogle pickuper med en lav udgangsspæning .. men det har du jo heller ikke nu med den pickup du køre med nu

Og med den Avid pladespiller og Graff riaa som du har så ville jeg side og høre musik hele dage - hvis det var mit vinyl setup !!!!!!!!!!!

Hilsen King-)

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 153
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Tak for informationen , så blev jeg lidt klogere , det ser ud til at tingene passer sammen hos mig nu.

Er helt enig med dig i at man burde sidde og høre musik hele dagen , det er imidlertid ikke så let i disse tider , byggeriet er som du sikkert selv ved i øjeblikket fuldstændigt kogt over , så det bliver til pænt mange timer , det går ud over musikken....

Til top Vis Træmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Træmanden
 
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1148
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Nå Træ nu har du haft den et stykke tid, hvordan lyder den så ?????

Du har jo også haft EAR 324 er den bedre end den eller er de lige gode, men på hver sin måde.

EAR 324 er en af de Riaa jeg har hørt der spiller bedst, men jeg har ikke hørt din Garff og har ikke hørt alle Riaa, men jeg syntes EAR 324 er ret god.

Men lad os nu høre hvordan er lyden i den Graff ????

 

 

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre
 
Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 153
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Nå Træ nu har du haft den et stykke tid, hvordan lyder den så ?????

Du har jo også haft EAR 324 er den bedre end den eller er de lige gode, men på hver sin måde.

EAR 324 er en af de Riaa jeg har hørt der spiller bedst, men jeg har ikke hørt din Garff og har ikke hørt alle Riaa, men jeg syntes EAR 324 er ret god.

Men lad os nu høre hvordan er lyden i den Graff ????

 

 

 

Har desværre ikke haft tid til at lytte ret meget denne uge pga. arbejde , og at udtale sig om hvilken riaa der er bedst uden at have begge i huset til en direkte sammenligning , vil vist ikke være særligt seriøst.

Mit setup er idag helt anderledes end den gang jeg havde EAR 324 , dengang bestod det af Mark Levinson forstærkere , DSP Pladespiller m/ Dynavector PU.

Idag har jeg udelukkende rørforstærkere , AVID pladespiller m/ Sumiko PU , det eneste der er det samme er mine Mahler HT , så det er lidt som at starte forfra igen , som det er nu passer den Graaf riaa perfekt hvis man er til rørlyd.

Til top Vis Træmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Træmanden
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes