Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 06:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Aurum Cantus + Marantz (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Nå, men det er jo heller ikke så underligt...det er jo et super fedt setup!!
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
Nå, men det er jo heller ikke så underligt...det er jo et super fedt setup!!

Hehe, tak for komplimentet. Jeg er dog ikke helt hifi-liderlig, men jeg har længe villet tage nogle ordentlige billeder. Jeg kedede mig i går, da jeg kom hjem fra skole, og tænkte "hvorfor ikke?". Desuden får jeg øvet mig i at tage nogle billeder med mit nye kamera

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

thomand3 skrev:
Dette likte jeg. Marantz er bare deilig.

Tak Thomand. Jeg er også misundelig på dit Primare udstyr

nimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Nimand, jeg er ikke den største kameraekspert - tværtimod, men hvilket kamera bruger du?

M-103'eren kan købes hos Ardency Audio og Hifi4you. Jeg købte min hos Jørgen, Ardency Audio. Super service, og så fik jeg modellen til intropris. Normalprisen er vist omkring 12-13k, da den er lakeret (ca. 70-75% high gloss paint). Jeg mener, han stadig kører tilbud på dem til 8k (intropris). Det er naturligvis modellen uden lak, men tag ikke fejl - det ER stadig en flot højttaler. Utrolig finish til prisen. Jeg har set højttalere i 40k's klassen, der ikke kan måle sig med M-103 i finér arbejde (og diskant-gengivelse ).

Bruger selv Olympus E-500 spejlrefleks, men med en meget mørk stue uden ret meget lysindfald, er det svært at tage ordentlige billeder uden blitz (blitz=crap billeder).

Ja Ardency har en fantastisk service! Har ikke købt hos Jørgen, men fik leveret et sæt Aurum Cantus Leisure 2SE på min adresse af Jørgen til afprøvning. Jeg havde dem et par uger og besluttede mig for, at de manglede bas til min store stue. Afleverede dem igen hos Jørgen uden sure miner. Lyttede i den forbindelse til M-103'eren hos ham - hold da fast! Den lyd var lige i øjet. Dog var kontanterne ikke til dette sæt på daværende tidspunkt, men måske jeg falder over et sæt brugt en dag  Nu mangler jeg bare at få lyttet til Moon Goddess II - måske farligt for så forelsker man sig nok bare i dem

Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

nimand skrev:

AM-E skrev:

Nimand, jeg er ikke den største kameraekspert - tværtimod, men hvilket kamera bruger du?

M-103'eren kan købes hos Ardency Audio og Hifi4you. Jeg købte min hos Jørgen, Ardency Audio. Super service, og så fik jeg modellen til intropris. Normalprisen er vist omkring 12-13k, da den er lakeret (ca. 70-75% high gloss paint). Jeg mener, han stadig kører tilbud på dem til 8k (intropris). Det er naturligvis modellen uden lak, men tag ikke fejl - det ER stadig en flot højttaler. Utrolig finish til prisen. Jeg har set højttalere i 40k's klassen, der ikke kan måle sig med M-103 i finér arbejde (og diskant-gengivelse ).

Bruger selv Olympus E-500 spejlrefleks, men med en meget mørk stue uden ret meget lysindfald, er det svært at tage ordentlige billeder uden blitz (blitz=crap billeder).

Ja Ardency har en fantastisk service! Har ikke købt hos Jørgen, men fik leveret et sæt Aurum Cantus Leisure 2SE på min adresse af Jørgen til afprøvning. Jeg havde dem et par uger og besluttede mig for, at de manglede bas til min store stue. Afleverede dem igen hos Jørgen uden sure miner. Lyttede i den forbindelse til M-103'eren hos ham - hold da fast! Den lyd var lige i øjet. Dog var kontanterne ikke til dette sæt på daværende tidspunkt, men måske jeg falder over et sæt brugt en dag  Nu mangler jeg bare at få lyttet til Moon Goddess II - måske farligt for så forelsker man sig nok bare i dem

Jeg tror ikke dit kamera fejler noget. Faktisk vil jeg sige, at de fleste kameraer, spejrefleks eller ej, har samme problem (ret mig hvis jeg tager fejl). Har du mulighed for at indstille ISO og hvidbalance manuelt? Jeg tog mine billeder ved middagstiden, hvor solen var på sit højeste. I mørke rum tager mit kamera også dårlige billeder. Og mht til blitzen? Tjae, det gør det i hvert fald ikke pænere/bedre, tværtimod

Ang. Music Goddess I/II, ser den også meget imponerende ud! Kender du prisen på den? Jeg har også set en model ved navn M-102. Den ligner M-103 på en prik, men er en 3-vejs konstruktion. Det kunne være spændende at give den et lyt!

nimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Mit kamera fejler intet Der er mulighed for at indstille ISO samt hvidbalance. Problemet er lyset i min stue - vi har en overdækket terrasse foran vores eneste vinduer i stuen så det kniber med dagslyset. Men til sommer når der er blæs på solen, så kan jeg sikkert tage nogle ordentlige billeder

Music goddess kender jeg ikke prisen på, men Moon Goddess II koster vist i omegnen af 20k for et sæt. Der er et sæt til salg på ksb mener jeg til 10k.

Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

nimand skrev:

Mit kamera fejler intet Der er mulighed for at indstille ISO samt hvidbalance. Problemet er lyset i min stue - vi har en overdækket terrasse foran vores eneste vinduer i stuen så det kniber med dagslyset. Men til sommer når der er blæs på solen, så kan jeg sikkert tage nogle ordentlige billeder

Music goddess kender jeg ikke prisen på, men Moon Goddess II koster vist i omegnen af 20k for et sæt. Der er et sæt til salg på ksb mener jeg til 10k.

Se, 20k er faktisk ikke galt. Jeg troede de stod i omegnen af 30-40k...og 10k for et sæt brugte er jo en rigtig god pris!

nimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Havde de bare stået nærmere min bopæl, så havde jeg nok overvejet om der skulle nuppes lidt fra pensionopsparingen :D

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Peiter skrev:

Nydeligt

Nu du siger du har haft Ole (HiFi4You) med på sidelinien, så undrer det mig en del at du ikke har haft lyttet til Magneplanar højttalerne ?

Mvh. Peter

Hej Peiter.

Nej, du læste forkert. Højttalerne er købt hos Ardency Audio, men jeg påpegede bare, at Ole (Hifi4You) også fremførte dem.

Jeg har aldrig lyttet til Magneplanar el. elektrostat højttalere, selvom de har fået meget ros i hifi-kredse. Dem gad jeg godt at lytte til engang, men jeg ved ikke rigtigt, om de ejner sig til min musiksmag(?). Prisen er vel også ret høj? Og de må vel også være svære at trække?

Hvad er da din musiksmag ?

Jeg købte sidste år et par nye Magneplanar MG1.2 QR/SE af Ole for 15k. De bliver trukket af en Thule IA100 og den gør det slet ikke så ringe enda

Mvh. Peter

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:
AM-E skrev:
Peiter skrev:

Nydeligt

Nu du siger du har haft Ole (HiFi4You) med på sidelinien, så undrer det mig en del at du ikke har haft lyttet til Magneplanar højttalerne ?

Mvh. Peter

Hej Peiter.

Nej, du læste forkert. Højttalerne er købt hos Ardency Audio, men jeg påpegede bare, at Ole (Hifi4You) også fremførte dem.

Jeg har aldrig lyttet til Magneplanar el. elektrostat højttalere, selvom de har fået meget ros i hifi-kredse. Dem gad jeg godt at lytte til engang, men jeg ved ikke rigtigt, om de ejner sig til min musiksmag(?). Prisen er vel også ret høj? Og de må vel også være svære at trække?

Hvad er da din musiksmag ?

Jeg købte sidste år et par nye Magneplanar MG1.2 QR/SE af Ole for 15k. De bliver trukket af en Thule IA100 og den gør det slet ikke så ringe enda

Mvh. Peter

Jeg lytter til alt fra rock, jazz, r&b, soul/neo-soul til hiphop. Altså rimelig bas-tung musik.

15k var desuden også over mit egentlige budget, men hvis jeg ledte efter højttalere i prisklassen, så var de meget interessante. Jeg tvivler bare på, at min 16kvm stue vil yde dem retfærdighed, da de vist kræver god plads for at yde optimalt. MG 1.2 er rimelig stor/fylder meget ikke?

Lige et spørgsmål: Magneplanar har da ikke enheder monteret, eller? Er det ikke "bare" paneler?

Ps. hvis du har billeder af dit setup/højttalere, er jeg da interesseret i at se dem

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Hey folkens.

Er der nogen herinde med forstand på cdp-tweaks? Jeg tænker specifikt på LCaudio's løsninger. Jeg kunne godt tænke mig at prøve deres LClock XO3 opgradering. Min cd-afspiller er, som I kan se, en Marantz CD-17 MK III. Ville I anbefale sådan et indgreb?

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

meget lækkert setup

Jeg er en sucker for disse nærbilleder der fremhæver detaljerne

Er der 2 porte bagpå Ht? og kan man lokke et billede MED frontstof ud af dig?

Det er en virkelig flot og enkel HT at se på, lyden kan jeg ikke udtale mig om men det virker som om at den har ramt plet til pengene.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:

meget lækkert setup

Jeg er en sucker for disse nærbilleder der fremhæver detaljerne

Er der 2 porte bagpå Ht? og kan man lokke et billede MED frontstof ud af dig?

Det er en virkelig flot og enkel HT at se på, lyden kan jeg ikke udtale mig om men det virker som om at den har ramt plet til pengene.

Hej Mashuro.

Mange tak for de pæne ord.

Der er "kun" monteret 1 port bagpå højttaleren, men den er tilgengæld nøje afstemt. Den har i hvert fald en postiv effekt på lyden - ingen portstøj her. Til pengene tror jeg næppe, at du kan få noget bedre. Især i diskantgengivelsen - bare min mening. Jeg vil faktisk gå så vidt og sige, at den sagtens kan hamle op med højttalere til den dobbelte pris...ja måske 3 gange så meget. I hvert fald hvad finish og diskantgengivelse angår! Men en dyr højttaler er jo nødvendigvis ikke en god højttaler!

Er du ude efter nye højttalere, må du endelig give den et lyt.

Jeg skal nok lige tage et billede fra sweetspot m. fronstof. Det bliver dog lidt senere - måske i morgen, da jeg har travlt med studieopgaver osv..  Men du får naturligvis dit billede

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Er der en forhandler i hovedstaden? Eller er det kun i det mørke at man kan hører dem...

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:

Er der en forhandler i hovedstaden? Eller er det kun i det mørke at man kan hører dem...

Så vidt jeg ved, er det kun Hifi4You i Esbjerg og Ardency Audio i Støvring, der sælger Aurum Cantus.

Men jeg havde da nær glemt, at du har et par VA stående, ikke?  Det er da også en fremragende højttaler! Men det kan være, at de ikke passer perfekt til dit rum? Uden at lyde som en salgsmand, så er jeg 100% sikker på, at dit Densen anlæg, får det bedste frem i M-103!

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

AM-E kan du sige lidt mere om de Vibrapods? Bruger du cones  eller  bare alm?

Der er meget at vælge  imellem på deres side...Har du købt  dem  direkte?

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Værsgo' Mashuro.

Et par billeder u/m frontstof. Beklager kvaliteten, men der er dårlig belysning i stuen i dag (og blitz giver crap billeder).

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
AM-E kan du sige lidt mere om de Vibrapods? Bruger du cones  eller  bare alm?

Der er meget at vælge  imellem på deres side...Har du købt  dem  direkte?

Hej Raskolnikov.

Jeg bruger både Pods og Cones (se evt. billederne af mit anlæg). Vibrapod siger dog, at deres Cones sagtens kan bruges alene - Men anmelderen på 6moons anbefaler begge dele.

Jeg har købt mine pods og cones hos CJ's Audio Video Inc.

Har handlet der flere gange uden problemer. CJ giver god service, og du sparer desuden et par hundrede ift. priserne herhjemme.

Må jeg spørge, hvilket apparat de skal bruges til?

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

De skal måske under min Denon DVD 2200..takker. 

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Jeg takker og så fra sweetspot!

De ser s** flotte ud

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave