Bruger siden: 08 November 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 80
Sendt: 08 November 2003 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
Jeg er 22 år og er underudannelse, så jeg har ikke så mange penge så jeg har kikket på højtaller i bla hifiklubben, og andre steder bla på nettet, men jeg har det store problem at jeg når jeg kommer i en butik og hører en højtaller så kan jeg ikke så godt hører forskel. derfor vil jeg hører om der har været nogle test med nogle af disse billige højtaller som ligger inde for det jeg kan give for en højtaller, jeg skal bruge 2 fronthøjtaller, til at se film og spille musik, det skal ikke være teckno, men rock musik og popog ikke vildt højt. så vil jeg så senere når jeg får råd køb baghøjtallere,center osv. så det må godt værer et sæt jeg kan bygge videre på. jeg vil godt bruge 3-4000kr på noget godt, måske også 5000 hvis det jeg får er så meget bedre men ikke mere.
jeg har kikke på følegene men har ikke set test nogen steder, er der nogle der har det?
og er der nogle der har dem her, eller lavet en side hvor folk der har sådan højtaller kan skive hvad de syntes om dem, så andre der ikke ved så meget kan læse om dem, måske har det noget at have et link på denne side til billigere højtallere end dem de fleste her snakker om. på forhånd tak
jeg har en DENON 1603 forstærker, også nogle sony højtallerer som jeg har købt billigt i merlin til 300kr for 2for,2bag,1center.
MVH frank
ps hvis der er nogle andre der er gode som jeg ikke har med så må i godt lige skrive et link til mig.
pps, dem her elgigaten havde på tilbud til 799 koster nu 1299, hvad er det for nogle og jeg syntes lyden var ok i dem også, men hvad kvalitet er de i forhold til ander? er det bare plastik eller noget billigt skrammel. keder ikke så meget til højtaller kun til pc udstyr, derfor nok de dumme spørgsmål
alle højtaller er pr stk B&W DM309 2500kr B&W DM602.5 S3 2500kr
Cerwin Vega V10F 1800kr Cerwin Vega V12F 2500kr
Cerwin Vega V6F 1300kr
Dali 3003 1700kr Dali 5005 2000kr Dali 6006 2500kr
Bruger siden: 08 November 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 80
Sendt: 09 November 2003 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
nu kende jeg mest til computer ting, så derfor leder jeg efter test af højtallere, jeg har godt nok kikket efter gale men syntes det ser lidt for billigt ud, og jeg ville gerne købe dansk, jeg ved godt at man i dba kan købe billigt, men det hjælper mig bare ikke da jeg ikke kan beslutte mig til hvad højtaller det skal være de lyder ens for mig.
Nu har jeg ikke hørt alle de forskellige Dali og B&W højtalere, men jeg tror at Avancen er noget nær et par lysår eller 3 bedre end hele banden. En rigtig god allround HT til en kanon pris...(nypr. stættet er 8k) Ellers se i dba efter et par Avance Epsilon 910, de kan fåes billigt til omkring 2k sættet. Det er lillebroren til Sig 3'eren.
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
Sendt: 09 November 2003 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
Jeg ville købe dem her (set i den blå avis):
Audiovector M2 i kirsebær m. superstands, orig. emball., kvitt. og termineret Kimber 4PR højt. kabel. Virkelig god og flot højttaler. nypris: 11500
Jeg syntes de spiller meget musikalsk. Man får lyst til at sætte mere og mere musik på.
Højttalerene er forberedt for at blive opgraderet, da alle modellerne i den serie benytter samme kabinet, men forskellig delefilter og enheder. dvs. at du senere kan få dem opgraderet ved en autoriseret forhandler, helt op til den største model. Så behøver du ikke at skifte højttalere mere.
Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
Sendt: 10 November 2003 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
Jeg ville også gå efter nogle brugte højtalere. Audiovector kan jeg roligt anbefale. Derudover har man jo hørt meget godt om Dali Evidence 470 og Dali 6006. Disse har jeg dog aldrig hørt helt rigtig selv, men mange taler varmt for dem. Hvis du kan finde et sæt Dali 6006 til den fornuftig brugtpris, får du rigtig meget for pengene.
Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
Sendt: 10 November 2003 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
Jeg ville vælge et sæt Dali Evidemnce 470, det er en højtaler der er god allround til musik såvel som film brug. Og de kan fåes til ca. 5000kr. i Den blå avis. Hvis du vil have nyt, så syntes jeg også at Dali 6006 er et godt valg, men kan du få et sæt evidence til samme pris eller tæt på, så køb dem :).
Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
Sendt: 10 November 2003 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
jisimu skrev:
Hvor svært er det at bygge højttalere selv hvis man ingen elektronik erfaring har og er rimelig ny inden for HiFi?
Kan det lade sig gøre at bygge et helt surround sæt så de lyder ens hvis front skal være gulvhøjttalere og surround skal være reol højttalere?
M.v.h.
Jeppe
Hej Jisimu,
Jeg har selv samlet mine højttalere ( købte et byggesæt i Dansk Audio Teknik). Jeg klarede opgaven uden problemer, og jeg er bestemt ingen handyman Og jeg er rigtig godt tilfreds med højtttalerne, jeg synes de lyder supergodt, og føler selv jeg har fået rigtig meget for pengene!! Så mine ( sparsomme) erfaringer er kun gode!!
Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
Sendt: 10 November 2003 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
Thomas skrev:
Hej Jisimu, Jeg har selv samlet mine højttalere ( købte et byggesæt i Dansk Audio Teknik). Jeg klarede opgaven uden problemer, og jeg er bestemt ingen handyman Og jeg er rigtig godt tilfreds med højtttalerne, jeg synes de lyder supergodt, og føler selv jeg har fået rigtig meget for pengene!! Så mine ( sparsomme) erfaringer er kun gode!!
Tak for dit svar Thomas, hvilket sæt har du købt og er der nogen fabriks højttaler som du menere de kan sammenlignes med?
Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
Sendt: 11 November 2003 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
Hvis jeg var dig, ville jeg købe de avance sig3 der er til salg her på forum. Men det er selvfølgelig en reol-ht, men hvis det ikke gør dig noget, så er dt altså et kanon bud eftermin mening. (har dem selv - selvfølgelig - hehe)
MVH Obi Jon Kenobi / som har dem selv!!! Altså ikke til salg vel!!!
(Jeg er blevet ret god til de der Modifix-afslutninger der. Læg mærke til at det rimer!!!)
Bruger siden: 16 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
Sendt: 17 November 2003 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
Hvis det har interesse har jeg et sæt Dali 8008 til salg for 5500 kr. De er kun et halvt år gamle og selvfølgelig 100% i orden. Der er stadig et 1,5 års restgaranti hos Hifi-Klubben. Du snakkede om at udvide til surround. Jeg har også en Dali C1000 center til 1500 med 1 års restgaranti. Alle i farven sort.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum