| Forfatter |
|
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansC. skrev:
|
Det eneste du får ud af at sætte AVR'en til dit TV er at du kan indstille "power-up volume" - resten kan klares uden.
Tryk på "speaker" på din remote og derefter på "pil op" - og du skifter mellem large og small højttalere.
/HC
|
|
|
Det mener jeg da også man kan, jeg har haft en avr 7000 og den var aldrig tilsluttet noget fjernsyn den indstillede man ved hjælp af front displayet.
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKMIK skrev:
HansC. skrev:
|
Det eneste du får ud af at sætte AVR'en til dit TV er at du kan indstille "power-up volume" - resten kan klares uden.
Tryk på "speaker" på din remote og derefter på "pil op" - og du skifter mellem large og small højttalere.
/HC
|
|
|
Det mener jeg da også man kan, jeg har haft en avr 7000 og den var aldrig tilsluttet noget fjernsyn den indstillede man ved hjælp af front displayet.
|
|
|
Det er muligt 
Jeg haft 4500 - 4550 - 5500 - 7000 & 2×8500 hjemme, og har egentlig aldrig brugt TV ud på AVR'en (kun lige for at prøve, og så er kablet røget af igen..)
/HC
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har et kabel på min avr7000, og det er self. ikke nødvendigt men jeg synes det giver et godt overblik over instillingerne.
men man kan sagtens indstille næsten alt uden kablet, nogle af indstillingerne har nogle lidt tricky "genvejstaster" som fx VFD (dimmer) funktionen.
|
| Til top |
|
| |
x-therock Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
klop skrev:
|
Jeg har B&W højtalere (CDM 7NT & CDM center) - er der nogen der ved hvordan AVR8500'ere lyder med dem eller måske generelt med B&W højtalere? Jeg mener ville der være noget problem med at koble en AVR8500 til B&W?
Hvor har I set AVR8500 til kr. 12.000?
På forhånd tak.
\Klop |
|
|
jeg har nh/k signature 2.0-2.1 og front højtalere er b&w cdm 7 nt og jeg kan kun anbefale det til h/k men kender ikke cdm 7 nt på h/k 8500
|
| Til top |
|
| |
Sten Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke hvad den koster herhjemme, men har fundet AVR 8500 til 9750 kroner i Tyskland. Er det en god pris?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det må siges at være en god pris!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Sten Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Ja, det må siges at være en god pris! |
|
|
Læste lige et af dine andre indlæg, hvor du nævner, at det ikke er ualmindeligt at HK er befundet med fejl, og at de godt kan bryde sammen samt at de er lavet i Kina.
I mine øre lyder det ikke som et godt tegn på kvalitet, som mange herinde har givet udtryk for.
|
| Til top |
|
| |
sorlar Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 250
|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sten skrev:
Ronin skrev:
| Ja, det må siges at være en god pris! |
|
|
Læste lige et af dine andre indlæg, hvor du nævner, at det ikke er ualmindeligt at HK er befundet med fejl, og at de godt kan bryde sammen samt at de er lavet i Kina.
I mine øre lyder det ikke som et godt tegn på kvalitet, som mange herinde har givet udtryk for.
|
|
|
Opbygningsmæssigt set er det massive produkter, men der er sparet nogle steder som desværre alt for ofte viser sig at være de forkerte steder! Selve apparaterne er aldeles glimrende når de ikke har fejl - og der er heldigvis længere imellem fejlene end i de første serier der kom! AVR-100, AVR-300 og AVR-500 var det helt tosset på, og det smittede specielt af på f.eks. AVR-1500, 2000, 2500, 3000 osv. som delte den basale opbygning med dem! I AVR-7000 er der en del eksempler på effekt-trin der er brændt af selv uden nævneværdig belastning og det samme gælder for AVR-8500, men jeg tror såmænd at de er ovre det problem! Tuner-delen har også voldt problemer og det samme gælder selve processor-delen. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Sten Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2004 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, for info´en, Ronin.
Nu har jeg heller ikke en HK, men Pioneer AX3, som jeg er meget glad for. Dog var jeg meget tæt på, at vælge en HK 7500. Vil sikkert inddrage HK, næste gang jeg står for, at skulle skifte receiver, men der går nok mange år endnu.
|
| Til top |
|
| |