| Forfatter |
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Super lækkert rum du er ved at få lavet der ....har kun gode erfaringer med H/K og B&W syns du skal kigge efter den nye AVR745, den HDMI switche og kan kører 7.2 hvis man er til det, prisen på H/Kén kender jeg ikke da den er helt ny, alternativt kunne Marantz være int. at kigge på, er dog i tvivl om de har en receiver som kan HDMI switche.

|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må man være så fræk at spørge, hvad du sådan ca gav for sættet? Det ser da godt ud
|
| Til top |
|
| |
vnv nation Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Det er meget lækkert dit set. Kender godt det at man starter ud med et budget, men man ender altid over.
Jeg mener at Yamaha har en receiver der hedder 4600 til ca. 10K.
Den skulle have det hele og feb lyd.
/Thomas
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sku noget af et projekt 
Er lige med på en kikker.
Nu er jeg ikke klar over hvor mange penge du ønsker at bruge på grejet så det er svært at råde/vejlede. (eller har jeg ikke fulgt nok med) __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
pefo Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
Jeg regner med at de sidste ting render op i omkring 50.000 kr.
Jeg har følgende opsætning i tankerne.
Pj.: sony HS 60
Lærede.: Lissau 92"
forstærker: måske denon 3806
Dvd: måske en denon
Er der nogen der har en ide om hvor jeg kan købe kabler... Elektrikeren skal snart til at trække rør og det ville jo være smart at få dem med i med det samme. Kan man købe en hel rulle og så evt slæge resten vidre når man har brugt det man har brug får...
JEg er lidt bange for aukustiken i rummet. Har først lige overtalt mig selv i dag til at hænge 2 lag gips forskudt op, som jeg er belvet anbefanldet her inden. Er der andre ting jeg kan gør nu.
Er der nogen måde hvor jeg kan se hvormeget en projeekter som hs 60 kan zoom jeg jeg er sikker på at billede passer til mit lærede i forhold til afstanden?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højttalerkabler, vil jeg uden tvivl anbefale VdH Clearwater til 45kr/m. i dobbelttræk, til alle højttalere. gert (high-end sound) har ruller stående. det med dobbelttræk er magien, ikke noget med at benytte det som biwire Til Pj ville jeg trække et hdmi og et komponent kabel, resten duer alligevel ikke til ordentligt billed.
Brug nu noget ordentligt rør(min Ø50mm) flexrør duer ikke til hifi installation det er et surt sted at spare når du om 2år vil have nye kabler trukket i rørene (tro mig det er prøvet )
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
pefo skrev:
|
Kenneth skrev: Må man være så fræk at spørge, hvad du sådan ca gav for sættet?
Jeg gav 4200 euro for hele sættet med hvilket ca. er 31.000 nyprisen på fakturaen var 7092 euro.
Jeg regner med at de sidste ting render op i omkring 50.000 kr.
Jeg har følgende opsætning i tankerne.
Pj.: sony HS 60
Lærede.: Lissau 92"
forstærker: måske denon 3806
Dvd: måske en denon
Er der nogen der har en ide om hvor jeg kan købe kabler... Elektrikeren skal snart til at trække rør og det ville jo være smart at få dem med i med det samme. Kan man købe en hel rulle og så evt slæge resten vidre når man har brugt det man har brug får...
JEg er lidt bange for aukustiken i rummet. Har først lige overtalt mig selv i dag til at hænge 2 lag gips forskudt op, som jeg er belvet anbefanldet her inden. Er der andre ting jeg kan gør nu.
Er der nogen måde hvor jeg kan se hvormeget en projeekter som hs 60 kan zoom jeg jeg er sikker på at billede passer til mit lærede i forhold til afstanden?
|
|
|
Hej.
Gør nu dig selv en tjeneste og lyt til Yamaha og Marantz og H/K inden du løber ud og køber den Denon receiver, A/V-Connection sælger kabler i ruller... 
|
| Til top |
|
| |
pefo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kyhn skrev: Til Pj ville jeg trække et hdmi og et komponent kabel, resten duer alligevel ikke til ordentligt billed.
Vil du ikke mene at et hdmi kabel er nok hvis jeg køber en forstærker der kan fordele komponent kabel?
gert (high-end sound) har du evt et link eller et nummer?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
pefo skrev:
|
Kyhn skrev: Til Pj ville jeg trække et hdmi og et komponent kabel, resten duer alligevel ikke til ordentligt billed.
Vil du ikke mene at et hdmi kabel er nok hvis jeg køber en forstærker der kan fordele komponent kabel?
gert (high-end sound) har du evt et link eller et nummer?
|
|
|
HDMI er nok med mindre du løber tør for indgange, jeg bruger f.eks mit Komponent til playstation som ikke var med i den oprindelige plan!
http://www.highend-sound.com/kontakt.asp
|
| Til top |
|
| |
Trash_Master Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm det her det ser ud til at blive en fed bio  *trykker på overvåg dette emne knappen*
|
| Til top |
|
| |
pefo Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går stille og rolig den rigtige vej. Der er blevet sat dobbelt lag gips op, og man høre straks at lyden bliver langt bedre. Jeg har været nød til at vende hele mit setup så det aligevel bliver ude i kanapen. Alle ledninger er trukket og der sidste udstyr er ved at blive handlet. Her er lidt opdateret billeder.

Der er trukekt kabler som går op ved hver af de to store stolber, og så har jeg for en sikkerheds skyld trukket kabler til 7.1 setup så jeg kan hænge højtaler lige der hvor rummet drejer 90 grader lige vedsiden af den indbygget hylde til anlæget.

Det lystætte læreder på 92" er lidt større end vinduet og kommer til at køre ned lige foran dette vinduet.

Anlæget har jeg valgt at bygge ind i skunken
De fleste kabler er fra Supra
|
| Til top |
|
| |
Trash_Master Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser super nice ud   håber snart at se mere
|
| Til top |
|
| |
Naddali Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pefo
Spændende projekt... men skal der ikke lige følges op på denne tråd ? ... kunne være fedt med lidt opdaterede billeder og udstyrslister.
Rune __________________ "Gode ører lytter bedst"
|
| Til top |
|
| |
deejaysteff Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg rettet af witzel, grundet salg i forum
og iøvrigt suuuper fedt projekt.. drømmer selv om at udnytte vores 1 sal til at lave en monster bio
__________________ www.spinnmusic.com
|
| Til top |
|
| |