| Forfatter |
|
TikiZ Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er det med garantien på pixelfejl hos hifigalleriet.dk på f.eks. et Samsung LE-40M61B?
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 03:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har vel intet med hifigalleriet at gøre..det er vel samsungs garanti der skal kikkes på..
|
| Til top |
|
| |
TikiZ Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
| Det har vel intet med hifigalleriet at gøre..det er vel samsungs garanti der skal kikkes på.. |
|
|
Ja, men der er jo nogle regler for at det ikke gælder ved parallelimport f.eks.
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pixe-fejl er generelt ikke noget problem på større tvskærme (da alle større lcd-tv er nyere typer af paneler hvor reaktionstiden og kvaliteten er ok) , mere på pc-monitore og helt billige lcd-tv. Det skyldes simpelthen at pris på disse varer skal holdes meget lav. Mig bekendt er den eneste tv producent der yder 100% pixel garanti de første 24md thomson (igen købt via dk) andre producenter betragter det først som en væsentlig mangel når er er flere eller lysende pixel i synsfeltet (læs midterste område af skærmen)
Hvis du bliver lovet andet af butikken der sælger dig f.eks. det samsung du nævner (hvor pixel-fejl absolut ikke burde være et problem) skal du bede om at få det på skrift
ps:
(generelt vil jeg sige at skal man købe flat-tv, bør man uden tvivl holde sig til en mærkevare, og aldrig deres budget-model. hvis det syntes for dyrt må men vente eller leve med hvad man får. det er meget mere end bare reaktionstid, lysstyrke og kontrast der bestemmer billede kvaliteten. desuden er der ingen standard for hvordan man måler f.eks. kontrasforholdet. derfor kan disse tal manipulere voldsomt)
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvis man modtager en skærm med pixelsfejl, så er det jo bare at anvende sin returret og læste for nyligt at det faktisk er butikken der skal betale fragten tilbage når man anvender sin returret. Det har jeg aldrig været klar over og det er godt nok ikke noget butikkerne skilter med  __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
| Men hvis man modtager en skærm med pixelsfejl, så er det jo bare at anvende sin returret og læste for nyligt at det faktisk er butikken der skal betale fragten tilbage når man anvender sin returret. |
|
|
Hvor? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
tonka Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måake lidt off topic men følgende er gaflet fra forbrugerstyrelsens hjemmeside:
Der kan ikke lovligt ske fradrag af omkostningerne til fremsendelse til forbrugeren. Det følger af praksis vedrørende forbrugeraftaleloven, at det er det fulde beløb, der skal tilbagebetales, herunder altså også fragtomkostninger ved fremsendelsen til forbrugeren. Forbrugeren kan pålægges at betale omkostningerne til returnering.
Forbrugeraftalelovens § 21, stk. 2.
__________________ hilsen Tonka
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket betyder at kunden selv skal betale for returtransporten, men kunden skal have pengene tilbage vedr. de oprindelige leveringsomkostninger.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
Men hvis man modtager en skærm med pixelsfejl, så er det jo bare at anvende sin returret og læste for nyligt at det faktisk er butikken der skal betale fragten tilbage når man anvender sin returret. Det har jeg aldrig været klar over og det er godt nok ikke noget butikkerne skilter med  |
|
|
Man kan læse meget, men der eksisterer ikke returret i DK, hvornår siver den egentlig ind.
Særlige aftaler mellem køber og sælger kan altid indgåes, men da skal de fås på tryk.
Ved postordrekøb kan sælger forlange at køber dækker returporto.
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Insaniac skrev:
| Men hvis man modtager en skærm med pixelsfejl, så er det jo bare at anvende sin returret og læste for nyligt at det faktisk er butikken der skal betale fragten tilbage når man anvender sin returret. |
|
|
Hvor?
|
|
|
Jeg kan ikke huske præcis hvornår og hvor jeg læste det, men det var i en forbrugerbrevkasse i en avis, tror jeg, hvor det var nævnt og var vist refereret til et sted med forbrugerstyrelsen, men som sagt, kan jeg ikke huske det yderligere. Nævnte det for en af mine venner, som godt kendte til det og han havde da også været ude for at få dækket de udgifter.
Jeg synes bare stadig det er lidt underligt, hvis det altså forholder sig sådan, at et firma skal have ekstra udgifter fordi kunden fx ikke er tilfreds med sit køb eller har valgt forkert.
Men ang returret, så ja, så mener jeg da at man altid har 14 dages returret over nettet hvorimod hvis det er i fysisk butik, så er der nogen butikker der tilbyder en 8 dages returret, men er ikke en pligt.
Er det korrekt forstået? __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er forstået korrekt, man har altid 14 dages returret på postordre og lign.
Men det gælder dk butikker. Tør ikke sige hvad loven siger om køb fra f.eks. tyske, hvor man i tillæg kun har 12 md reklamation
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
|
Pixe-fejl er generelt ikke noget problem på større tvskærme (da alle større lcd-tv er nyere typer af paneler hvor reaktionstiden og kvaliteten er ok) , mere på pc-monitore og helt billige lcd-tv. Det skyldes simpelthen at pris på disse varer skal holdes meget lav. Mig bekendt er den eneste tv producent der yder 100% pixel garanti de første 24md thomson (igen købt via dk) andre producenter betragter det først som en væsentlig mangel når er er flere eller lysende pixel i synsfeltet (læs midterste område af skærmen)
|
|
|
Samsung har faktisk også garanti mod pixelfejl - jeg kender dog ikke deres holdning til parallelimport....
http://www.samsung.com/dk/presscenter/samsunglocalpress/sams unglocalpress_20050201_0000097086.asp
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
Jeg kan ikke huske præcis hvornår og hvor jeg læste det, men det var i en forbrugerbrevkasse i en avis, tror jeg, hvor det
var nævnt og var vist refereret til et sted med forbrugerstyrelsen, men som sagt, kan jeg ikke huske det yderligere. Nævnte det for en af mine
venner, som godt kendte til det og han havde da også været ude for at få dækket de udgifter.
Jeg synes bare stadig det er lidt underligt, hvis det altså forholder sig sådan, at et firma skal have ekstra udgifter fordi kunden fx ikke er tilfreds
med sit køb eller har valgt forkert. |
|
|
Det har de heller ikke, hvis du læser ovenstående fra Forbrugerstyrelsen. Du skal som kunde selv betale returfragten ved returnering.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Man kan læse meget, men der eksisterer ikke returret i DK, hvornår siver den egentlig ind. |
|
|
Der er tale om onlinekøb, så jo, der er returret i DK.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
| Samsung har faktisk også garanti mod pixelfejl |
|
|
Den gælder dog ikke døde pixels og gælder også kun i 14 dage.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo virkeligt et tiltag man må rose Samsung for, det er bestemt noget der kan få en til at lægge sine køb hos Samsung, da kvaliteten i forvejen er helt i top. Hvis ikke de andre producenter gør det samme, må det hurtigt kunne mærkes på salget.
Samsungs nye garanti betyder, at man ikke tolererer nogen lysende pixels. Findes der en fastlåst lysende hvid, blå, grøn eller rød pixel, kan forbrugeren inden for fjorten dage efter købet levere skærmen tilbage.
I den forbindelse må det jo være forretning eller importør, som sørger for fragtomkostningerne, uanset om skærmen er købt via nettet eller i en butik, da der er tale om ombytning pga. produktionsfejl.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
kaso skrev:
| Samsung har faktisk også garanti mod pixelfejl |
|
|
Den gælder dog ikke døde pixels og gælder også kun i 14 dage. |
|
|
Tilsyneladende ikke døde pixels, men de har siden udvidet garantien til 3 år mod "lysende pixels": http://www.newsonline.se/release.asp?PmId=55112&ComId=52 48
Jeg beklager første link, der viste 14 dage!
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Westergaard skrev:
|
Pixe-fejl er generelt ikke noget problem på større tvskærme (da alle større lcd-tv er nyere typer af paneler hvor reaktionstiden og kvaliteten er ok) , mere på pc-monitore og helt billige lcd-tv. Det skyldes simpelthen at pris på disse varer skal holdes meget lav. Mig bekendt er den eneste tv producent der yder 100% pixel garanti de første 24md thomson (igen købt via dk) andre producenter betragter det først som en væsentlig mangel når er er flere eller lysende pixel i synsfeltet (læs midterste område af skærmen)
|
|
|
Samsung har faktisk også garanti mod pixelfejl - jeg kender dog ikke deres holdning til parallelimport....
http://www.samsung.com/dk/presscenter/samsunglocalpress/sams unglocalpress_20050201_0000097086.asp
|
|
|
Der er alligevel ret stor forskel, samsung giver (kun på deres dyreste modeller) garanti mod lysende pixel. hvorimod f.eks. thomson giver både på lysende og døde/slukkede pixel (på alle modeller)
Ikke fordi at jeg skal sidde og prøve at sælge thomson tv, da jeg mener at der er mange langt bedre producenter på banen som f.eks. LG.Philips
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til hvem og hvordan fragten betales kan jeg oplyse at de 4 gange mit første LCD måtte retur til Hugoson betalte jeg intet, hvilket jeg er meget glad for, for det koster da en del at sende sådan et til Sverige.
Nu er jeg så meget spændt på hvad der sker med mit sidste nye LCD, der faktisk er et Samsung som jeg har haft i godt 3 uger, det er stået af fra det ene sekund til det andet alt blev meget lyst så man stort set ikke kunne se noget og intet kunne efterfølgende justeres, men om jeg får et nyt eller de reparere det andet ved jeg ikke, det får vi se.
Stor kardon for at jeg kunne låne et tilsvarende af min forhandler, som er den lokale 2tal.
mvh.
kiro
|
| Til top |
|
| |
nimand Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik i går et nyt Samsung LE-32R41B for anden gang pga. pixelfejl. Nu skal jeg ind til forhandleren igen, da det nye jeg fik i går også har en pixelfejl. De har indtil nu byttet uden at stille spørgsmål.
Er snart træt af at tage turen ind til forhandleren og vil foreslå/forlange, at de giver mig en anden model (til samme pris naturligvis).
|
| Til top |
|
| |