Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 17:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: VM i HD!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
marrix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 April 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

DVB-C fungerer fint til HDTV så længe signalet er i MPEG2 og ikke MPEG4.

TDC sender Canal+ HD som test og den kan jeg fint se via min HTPC med et DVB-C kort.

Det ser iøvrigt RET godt ud!

Til top Vis marrix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marrix

futt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2006
Sendt: 01 April 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

de sage på mødet i går at de får dem til landet den 14 maj og så bliver de kørt rundt til alle deres butikker så de er klar til den 28 maj , og den nye selector kan klare både Mpeg3 og Mpeg4.
Til top Vis futt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af futt

futt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2006
Sendt: 07 April 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

hejsa , har lige snakket med tcd i dag og de regnet med at de fik den nye selector i uge 17 så det er jo lige om lidt hehe
Til top Vis futt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af futt

Pete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 April 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Det er en meget interessant tråd. Jeg vil gerne snart have mere udbytte af min Philips fladskærm (37PF9830) og da jeg går meget op i fodbold, så er VM kampene i fuld HD opløsning næsten for godt til at være sandt. Problemet er så bare, at jeg flytter fra min lejlighed, hvor der er TDC kabel-TV til et hus, hvor der er indlagt STOFA kabel-TV. Er der nogen herinde i dette vidunderlige forum, der ved, om STOFA også når at blive "HD-ready" inden sommerens VM? Hvis ja, vides der noget om modtagerboksen mv.? I kundeservice hos STOFA kendte medarbejderen nemlig ikke til HDTV...

Bedste hilsener

Pete

Til top Vis Pete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pete

boborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 April 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Stofa har planer. http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1264 om de så når det er nok et spørgsmål om hardware.
Til top Vis boborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boborg

Mrbendix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 April 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Hvad med vision digital? Jeg har forsøgt at tale med deres kundeservice, men de er ikke de klogeste hoveder???
Til top Vis Mrbendix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrbendix

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 April 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Interessant tråd. Jeg håber at vi forbrugere kan få det som udbydere reklamere med, hvad jeg tvivler stærk på. (Jeg har ingen tiltro til teleselskaber)

I øjebilkket deltager jeg i et forsøg med digital TV leveret fra TDC, hvor jeg har fået lov til at låne en digital selector med hjem. (En Sagem ICD 60). Jeg har haft denne selector i ca. 6 uger og konklusionen er følgende:

Boksen har ikke digitalt udtag, hverken til lyd eller billede. På selector boksen/kassen og udsendte papir skriver TDC bland andet: knivskarpt billede og surround sound, hvordan kan man få surround sound uden coaxial/optisk/5.1-analog udgang?

Hvad det angår billedkvaliteten kan jeg ikke se forskel når jeg ser TV med eller uden et signal fra selector. Billedkvaliteten er generelt lige så dårlig med eller uden selector. (en undtagelse: kanal d har et bedre billedkvalitet når jeg anvender signalet fra den lånte selector det er så også det eneste fordel ved selectoren.)

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

MICH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Sendt: 09 April 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:

Interessant tråd. Jeg håber at vi forbrugere kan få det som udbydere reklamere med, hvad jeg tvivler stærk på. (Jeg har ingen tiltro til teleselskaber)

I øjebilkket deltager jeg i et forsøg med digital TV leveret fra TDC, hvor jeg har fået lov til at låne en digital selector med hjem. (En Sagem ICD 60). Jeg har haft denne selector i ca. 6 uger og konklusionen er følgende:

Boksen har ikke digitalt udtag, hverken til lyd eller billede. På selector boksen/kassen og udsendte papir skriver TDC bland andet: knivskarpt billede og surround sound, hvordan kan man få surround sound uden coaxial/optisk/5.1-analog udgang?

Hvad det angår billedkvaliteten kan jeg ikke se forskel når jeg ser TV med eller uden et signal fra selector. (Kanal d har et bedre billedkvalitet når jeg anvender signalet fra den lånte selector det er så også det eneste fordel ved selectoren jeg har.)

Den udgår jo også snart, eller afløses i hvert fald af en ny i næste måned

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

MICH: Hvad er din pointe?

MICH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Sendt: 09 April 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:

Der kommer en helt ny HD Selector i nsæte måned med HDMI udgang

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 April 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:

Selector Sagem 60 har "coax" udgang, men stikket er mini-jack.

Du kan få 5.1 lyden ud med et kabel som dette.

/Lars

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 April 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Jeg må bare have denne nye selector!

Fik ellers et "tilbud" ind af døren i sidste uge fra TDC. Det var på den seneste selector box, kostede vist 595 med det hele, og så 199 pr mnd for kort eller i den stil.

Virker lidt lusket at de sender disse tilbud ud, hvis der kommer en helt ny boks lige om hjørnet, omend den bliver dyrere.

Havde jeg ikke læst dette forum ville jeg muligvis have købt den, da jeg stadig bruger den første selector som kom ud.

Kan SLET ikke vente på den nye boks!

Mvh

claus

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

MICH skrev:

keyvan skrev:

Der kommer en helt ny HD Selector i nsæte måned med HDMI udgang

Hvis du læser min indlæg så kan/bør du med det samme kunne konkludere at TDC har lovet noget som, de ikke kunne leve op til (Det kalder jeg at tage røven på folk).

At de lancere en ny selector, som har HDMI udgang er for min vedkommende ikke ensbetydende med at jeg vil få knivskarpt billede eller Dolby digital lyd. Oven nævnte eksempel er nok en god argument for min skepsis.

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 09 April 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Der er folk der ikke har brug for HD og derfor er lige glade om der kommer en ny box med HDMI og HD og heller ikke skal bruge 5.1 lyd, da det kun skal sættes til en gammlet tv, eller en billige fladeskærm der ikke er HD rady og som ikke har HDMI, grunde til at de køber digitalbox er at der jo bliver lukket ned for det analog signal, og derfor er den enste mulig for at se tv (SD format) er at købet en digtal box.

Plus at TDC søreme også tager 200,- kr. om året for et kort, for at du kan se den fulde pakke, som der er betalt for en gang. 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

janwa: Jeg er da fuldstændig ligeglad hvad folk har eller ikke har.

Jeg skriver det igen:

1. Jeg blev lovet både mundtligt og skriftligt et knivskarpt billede og det har jeg ikke fået.
  2. Jeg blev lovet både mundtligt og skriftligt Dolby Digital lyd og det har jeg heller ikke fået.

Jeg er da hammerne ligeglad om folk har et gammelt Tv derhjemme eller de har et billigt LCD skærm osv.

Vedrørende analog signal: Ja den bliver lukket ned senest i 2011, og ikke om 3 måneder eller om 2 år. Ren ud sagt ingen ved præcis hvornår, men den bliver lukket ned senest i 2011.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 April 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
Vedrørende analog signal: Ja den bliver lukket ned senest i 2011, og ikke om 3 måneder eller om 2 år. Ren ud sagt ingen ved præcis hvornår, men den bliver lukket ned senest i 2011.

Hvis du tænker på de analoge sendere, så slukker de d. 30. oktober 2009.

Men analogt på kabel-tv kan fortsætte i mange år endnu, omend det sikkert også slukker på et tidspunkt.

/Lars

McDave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 April 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

som Larl skriver HAR du Dolby via minijack

og et knivskarpt billede er en subjektiv sag... hvis du havde et knivskarpt billede i forvejen, kan der jo ike komme de store forbedringer, og som du selv skriver er der forberinger på een af kanalerne, sååå... de har jo holdt hvad de har lovet.. både skriftlig og mundtlig!!!

ta en kiks!

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 April 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

keyvan: Mon ikke at TDC lukker ned for analog signal før 2011, mener ikke at cablet tv kan klare analog, SD, og HD på samme tid, uden at det går ud over det analog signal.

Så hvis du ikke køber en for for digital box (SD eller HD), har du den ringes kvalittes tilbage og nogle år.

Men de kunne godt havd lev. en SD box med HDMI udgang, for at få et knivskabt bilde, på fladskærm, og 5.1 lyd er dog på den, selv som det ikke ser sådan ud og kræver et ikke standt kabler (som TDC godt kunne lev. med box'en, eller sælge i en tilbehørs pose, med de bilde og lyd kabler der skal bruges til box'en).

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

McDave skrev:

som Larl skriver HAR du Dolby via minijack

og et knivskarpt billede er en subjektiv sag OG... hvis du havde et knivskarpt billede i forvejen Læs lige mit indlæg først: jeg skrev: Billedkvaliteten er generelt lige så dårlig med eller uden selector , kan der jo ike komme de store forbedringer, og som du selv skriver er der forberinger på een af kanalerne Ja der er en forbedring ved en af kanalerne fra at være elendig til mindre elendig, sååå... de har jo holdt hvad de har lovet Du skulle tilfældigvis ikke være salgschef hos TDC.. både skriftlig og mundtlig!!!

ta en kiks! Nej tak, jeg vil nøjes med valnød kagen.

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 April 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Hvor når kommer HD box'en fra TDC. og til hvilken pris ?

Og kan de forudbestilles, og hvor ?

Hvad ville det koste at bruge den om året, alså udgifter til kort (på SD box'en koster det jo 200,- kr. og året til kort) ?

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes