| Forfatter |
|
yokeren Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
malkekoen skrev:
| Kan nogle af de billige vidundre køre 1:1 pixelmapping? |
|
|
Der er et link længere op. Dér er information og hente med lidt tålmodighed:o)
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette TV har ikke HDMI, vel? Synes jeg, jeg har læst et eller andet sted...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
runelolk Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Dette TV har ikke HDMI, vel? Synes jeg, jeg har læst et eller andet sted... |
|
|
Endnu en der ikke har tålmodighed nok til at læse hele tråden :-) - men nej, den har DVI - så du må kører lyden gennem seperat kabel, men da de "indbyggede" højtalerne nappe kan give nogen fornuftig lyd, må det under alle omstændigheder være at fortrække at kører lyden gennem sit anlæg.
yokeren skrev:
|
Fik mit tv i går. Og er indtil vidre MEGET tilfreds:o) Der er godt billed med analog ved kabel tv. Nem bruger menu. Så fodbold på 3+ og INGEN ghostning. Rigtig godt billed taget i betragtning af analog signal.
Søgte efter digital signal men den fandt intet, hvilket jeg ikke forstår???? For den burde da finde DR 1 og TV2.
Designet er flot i den prisklasse, højtalerene får det til at se lidt "billigere" ud men det er ok set i forhold til pris.
Pc via vga er super. DVI vil blive prøvet senere.
MEN når jeg kører lyden ud af Extended output får jeg en "skrat" lyd ved hver kanalskift! Er det megeet normalt ved alle skærme eller er der noget der følger denne?
|
|
|
Har ikke hørt om den skrat lyd andre steder, LC-3201'en jeg prøvede i TC havde heller ikke denne lyd - der skulle angiveligt være "on site" support på Hyundai i DK, så prøv at skrive en mail til Hyundai om det er en fejl ved dit produkt, eller om det er forventeligt!
I øvrigt tillykke med skærmen, jeg fik en mail fra midtdata i går hvor de sagde at deres leverandør havde ukendt leveringstid på skærmen :-( - tror s.. snart jeg bestiller en Q321 som dig
UPDATE til jer der overvejer at købe Q320 eller andre Hyundai skærme i Tyskland eller Sverige. Jeg skrev til Hyundai's kontor i Tyskland, og spurgte dem om man vil kunne få sin tysk/svenske inkøbte skærm repareret i DK, her er deres positive svar:
Dear Mr. Lolk,
Thank you for your interest in our products.
Sure you can get your warranty repair in Denmark, even if you bought your unit in Germany or Sweden.
If you will need the Service then please just write us a short E-Mail and I will send you all necessary contacts.
Thank you
Best regards
Tony Kong
Service Key Account Britain, Scandinavia & Baltic Area
Hyundai ImageQuest Europe GmbH Geheimrat-Hummel-Platz 2 65239 Hochheim -Germany-
Phone +49 ( 0 ) 6146 904-418 Fax +49 ( 0 ) 6146 904-410 eMail H.Kong@hyundaiQ.de URL www.hyundaiQ.de
|
| Til top |
|
| |
Tempus Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
malkekoen skrev:
| Kan nogle af de billige vidundre køre 1:1 pixelmapping? |
|
|
Wow, ifølge de svenske links kan det lade sig gøre. Gode nyheder!
|
| Til top |
|
| |
runelolk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lader til at det er så godt som umuligt at opdrive en Q920 i DK, så jeg endte med at køre over grænsen og hente en til kun 1193€ (små 9K), den kunne endda hentes med en dags varsel!
Skærmen er i et utroligt flot finish, og er bortset fra navnet på fronten fuldstændig magen til Marantz LC3201.
Billedet fra den indbyggede digitaltuner står flot, og billeder fra min computer via VGA står knivskarpt. Har for sjov hentet et par WMVHD videoer, det er intet mindre en WOW!
Nu har jeg kun kørt med skærmen i et par timer, men jeg er allerede meget imponeret over at man kan få så meget TV for 9K (+387kr i benzin).
/lolk
|
| Til top |
|
| |
yokeren Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
runelolk skrev:
Det lader til at det er så godt som umuligt at opdrive en Q920 i DK, så jeg endte med at køre over grænsen og hente en til kun 1193€ (små 9K), den kunne endda hentes med en dags varsel!
Skærmen er i et utroligt flot finish, og er bortset fra navnet på fronten fuldstændig magen til Marantz LC3201.
Billedet fra den indbyggede digitaltuner står flot, og billeder fra min computer via VGA står knivskarpt. Har for sjov hentet et par WMVHD videoer, det er intet mindre en WOW!
Nu har jeg kun kørt med skærmen i et par timer, men jeg er allerede meget imponeret over at man kan få så meget TV for 9K (+387kr i benzin).
/lolk
|
|
|
Tjek PB. :o)
|
| Til top |
|
| |
Moooi Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi vil gerne have nogle billeder og mere info om tv`et hvis I har tid 
Er kanal skiftet langsomt som på en del andre LCD tv ?? Kan højtalere tages af ??
|
| Til top |
|
| |
yokeren Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moooi skrev:
|
Vi vil gerne have nogle billeder og mere info om tv`et hvis I har tid 
Er kanal skiftet langsomt som på en del andre LCD tv ?? Kan højtalere tages af ??
|
|
|
Den skifter hurtigt, det samme som crt eller hurtigere. Og højtalerne kan tages af:o) Der er info og hente i tråden men ellers så spørg løs.
Det med 1:1 pixelmapping har jeg ikke helt styr på hvordan man ser og med hvilke film. Men er villig til at teste hvis nogen kan forklare mig hvordan.
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 254
|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOV............... Kan højttalerne tages af???????? Det ændrer lige en masse for mig..... Synes nemlig at det var det eneste der skæmmede denne skærm. Er de svære at afmontere?
Dvs. at man får en fin rektangulær skærm ???
Og................ vil også meget gerne høre omkring 1:1 pixelmapping via dvi......
Og...og..... er der nogen af jer der har set det sat op imod samsung 32m61?
|
| Til top |
|
| |
runelolk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
malkekoen skrev:
|
HOV............... Kan højttalerne tages af???????? Det ændrer lige en masse for mig..... Synes nemlig at det var det eneste der skæmmede denne skærm. Er de svære at afmontere?
Og................ vil også meget gerne høre omkring 1:1 pixelmapping via dvi......
|
|
|
Når man modtager skærmen er højtalerne ikke monteret, og de har heller ikke været det på min skærm - men det er i øvrigt ret let og burde ikke tager mere end 2 min, selv med 10 tommelfingre.
Uden højtalerne er skærmen bare super flot, jeg vil dog (selv om at jeg ved at Yokeren til evigt vil påstå det modsatte), sige at Q920 modellen er flottest, da den har en sort "højglanspoleret" glasramme som man kender det fra Pioneer og de dyrere Samsung modeller, modsat den sorte (grimme) plastikramme på Q921 modellen :b - lad os endelig få en flamewar over det emne!
1:1 pixelmapping emnet er vist lidt kontroversielt, har læst på et svensk forum at det skulle kunne lade sig gøre, men vist kun via VGA - har ikke selv rodet så meget med det endnu da jeg læser til eksamen! Sammenligningen med 32m61 er pt. på standby af samme årsag :-(
/lolk
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
runelolk - mange tak for den hurtige tilbagemelding (og du må se at rive et par timer ud af kalenderen til at kigge samsung )...
hehe - jeg er selv til 320 looket........
1:1 - samsung kan det via vga, så mon ikke hyundai kan via dvi? men kunne nu være rart med en faktuel oplysning - specielt når ½ af brugen bliver PC.
men har du/I nogensomhelst fornemmelse af billedkvaliteten vs samsungen (m61)?
|
| Til top |
|
| |
runelolk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
malkekoen skrev:
|
runelolk - mange tak for den hurtige tilbagemelding (og du må se at rive et par timer ud af kalenderen til at kigge samsung )...
hehe - jeg er selv til 320 looket........
1:1 - samsung kan det via vga, så mon ikke hyundai kan via dvi? men kunne nu være rart med en faktuel oplysning - specielt når ½ af brugen bliver PC.
men har du/I nogensomhelst fornemmelse af billedkvaliteten vs samsungen (m61)?
|
|
|
Jeg overvejede oprindeligt at købe en Marantz LC3201 (der i følge Marantz er en "tunet" Q320). Billedkvaliteten på LC3201 er efter min subjektive mening fuldt ud lige så god som M61, samme observation gjorde sig gældende for flere af mine kammerater og sælgeren i TapeConnection i Århus.
Jeg har dog ikke set Q320 ved siden af andre skærme, så det er lidt svært at sige at billedet herpå er lige så godt som på LC3201 - og som du kan læse længere oppe i tråden angiver Marantz at de har foretaget en del justeringer på skærmen, således at den skulle vise et bedre billede end Q320.
Jeg kan dog umiddelbart ikke se at Marantz LC3201 viser et billede der er 4000 DKR mere værd!
|
| Til top |
|
| |
yokeren Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
runelolk skrev:
malkekoen skrev:
|
|
|
|
Når man modtager skærmen er højtalerne ikke monteret, og de har heller ikke været det på min skærm - men det er i øvrigt ret let og burde ikke tager mere end 2 min, selv med 10 tommelfingre.
Uden højtalerne er skærmen bare super flot, jeg vil dog (selv om at jeg ved at Yokeren til evigt vil påstå det modsatte), sige at Q920 modellen er flottest, da den har en sort "højglanspoleret" glasramme som man kender det fra Pioneer og de dyrere Samsung modeller, modsat den sorte (grimme) plastikramme på Q921 modellen :b - lad os endelig få en flamewar over det emne!
1:1 pixelmapping emnet er vist lidt kontroversielt, har læst på et svensk forum at det skulle kunne lade sig gøre, men vist kun via VGA - har ikke selv rodet så meget med det endnu da jeg læser til eksamen! Sammenligningen med 32m61 er pt. på standby af samme årsag :-(
/lolk
|
|
|
Hov hov!! Bare fordi jeg ikke er til "glimmer" skærme:o) Bryder mig ikke om glasrammel da det reflekterer alt lys. Er mest til den simple stil og så er min HELT i sort:o) Mindes vist der er grå ramme på Q320...?
Med hensyn til højtalerne så har du helt sikkert ret, kan bare ikke køre uden endnu...pis!!!
|
| Til top |
|
| |
yokeren Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
yokeren og runelolk, har sendt pm
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
yokeren, også selvom mit grafikkort kun kan sende i 1360 og ikke 1366 (det er et Asus 7900GT)?
|
| Til top |
|
| |
yokeren Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
malkekoen skrev:
| yokeren, også selvom mit grafikkort kun kan sende i 1360 og ikke 1366 (det er et Asus 7900GT)? |
|
|
Sender selv i 1360. Så det virker:o)
|
| Til top |
|
| |
Badsted Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har lige oprettet min profil her, da jeg har fulgt lidt med i denne tråd. Det er bl.a. oplysningerne heri, der har fået mig til at bestille (og i dag modtage ) et Hyundai Q321.
Generelt er jeg meget tilfreds med TV'et, som vinder ved en direkte sammenligning med mit Sony CRT 4:3 TV.
Men jeg kan ikke få DVB subtitles til at virke. Jeg får kun mulighed for at vælge mellem 'None' og 'OFF', og der kommer ingen undertekster 
Er der nogen, som har det til at virke på et Hyundai Qxxx TV?
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
| Til top |
|
| |
runelolk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Badsted skrev:
|
Hej
Har lige oprettet min profil her, da jeg har fulgt lidt med i denne tråd. Det er bl.a. oplysningerne heri, der har fået mig til at bestille (og i dag modtage ) et Hyundai Q321.
Generelt er jeg meget tilfreds med TV'et, som vinder ved en direkte sammenligning med mit Sony CRT 4:3 TV.
Men jeg kan ikke få DVB subtitles til at virke. Jeg får kun mulighed for at vælge mellem 'None' og 'OFF', og der kommer ingen undertekster 
Er der nogen, som har det til at virke på et Hyundai Qxxx TV?
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
|
|
Jeg har også problemer med DVB undertekster, jeg kan godt få underteksterne frem, men de ligner noget der er løgn - har snakket med Yokeren om problemet og han foreslog at det havde noget med dårligt signal at gøre (lyder underligt), men jeg har rigtig nok kun 40% signal.
Andre der har oplevet dette problem med DVB undertekster?
|
| Til top |
|
| |
Badsted Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken model TV har du? Marantz eller Hyundai?
Får du mulighed for at vælge andet end 'None' og 'OFF' i subtitle menuen?
Det burde vel egentlig ikke være signalets kvalitet, der afgjorde underteksternes udseende, da de enten er der eller ikke, men jeg er nu ikke helt sikker.
Jeg har også 'kun' 55 % i level og 45 % i quality her til formiddag.
Derudover står der Tx Mode Auto, Bandwith 8 MHz, Guard Interval 1/4 og Mapping 64-QAM.
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
| Til top |
|
| |