Forfatter |
|
First_Sound Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 18 April 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til alle jeg har prøvet med en blok hvor jeg bi-amp den til de 2 højtt. via a+b udgangen og da jeg satte den anden blok (brok.) til var der meget mere styr på bassen men måske skulle jeg prøve at sætte de 2 blokke til i Bi-amp lige et spørgsmål ang.den lave impedanser(Hvorfor bliver den halv og der med lyder dårlig) og tak for jeres indlæg.
VH First_Sound
|
Til top |
|
|
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
Sendt: 18 April 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Nilsson Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 143
|
Sendt: 18 April 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Hurtig]
Du skulle prøve at nøjes emd en effektforstærker... Jeg har aldrig oplevet nogen forstærker, der lydmæssigt er blevet bedre af brokobling... tværtom! Men der kommer mere effekt ud af det.
Så kan du jo altid koble en mere på, når du skal spille ULTRA højt
Hej
jeg har to 80es og de er bedst når de er brokoplet på mine ATC 100
alt bliver bedre
mvh Nilsson
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 18 April 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den impedans forstærkeren ser halveres ved brokobling, idet du får dobelt spændingssving. Dermedtrækker højtaleren dobbelt strø. Og da hver enkelt forstærker kun kan "se" sit eget spændingssving, vil den iflg ohms lov se det som en halveret impedans.
Desuden ligger man de to kanaler i serie, hvorved den resulterende kapacitet i forsyningen halveres. Altså giver brokobling 3-4 gange større effekt, samtidig med at strømforsyningens kapacitet halveres.... Altså en enorm underdimensionering. Hvad mon det betyder for lydkvaliteten??

Til gengæld kan ma spille MEGET højere.
Når jeg især synes du skal overveje det i dit setup, skyldes det at dine Infinity'er er ret tunge at drive. De har en temmelig svær impedanskurve, der kræver en del strøm af forstærkeren. Til gengæld kræver de ikke voldsomt mange watt for at spille højt. Og når du brokobler ødelægger du netop evnen til at levere strøm, til fordel for mange watt. Altså lige det modsatte af hvad Infinity'erne kræver.
Prøv at lytte lidt til det igen.... Hvis du ikke spiller voldsomt højt, er jeg slet ikke i tvivl om, at en enkelt forstærker vil spile bedre, end 2 brokoblede. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
First_Sound Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok nu har jeg jo kun to indgange på forforstærkeren hvordan forbinder jeg så de to blokke så de bliver bi-amp skal de gøres i balanceret eller i fono indgangen ???
VH First_Sound
|
Til top |
|
|
Nørvang Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 18 April 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
First_Sound skrev:
Nørvang skrev:
Jeg har et par Wharfedale på min 55, på min 220 har jeg mine jamo baghøjtaler og centerhøjtaler på.
Jeg prøvet for en del år siden infinity kappa på mine Rotel effektblokke.Fortryder lidt at jeg ikke købte den den gang men pengepungen var ikke til det den gang .
|
|
|
Du skal være glad at du ikke prøvet det med rotel jeg prøvet selv et par rb980 to stk det var slet ikke nok power og hvis du så er glad for at spille højt i nogle timer så dør de roteler så der er ikke tvivl om at de skal have noget krudt.
VH First_Sound
|
|
|
Jeg prøvet dem på 2 stk. 960 som var brokoblet og rigtigt nok som du skirver kunne jeg ikke spille højt længe.
Men ved normal stue behov var det ok at høre på.
__________________ Nørvang
Mit anlæg
Vincent 233
Vincent HDCD Player CD-S3
System Audio 1550
Sony DVP-S 725D.
KISS DP558.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40420&KW=N% F8rvang
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 18 April 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
First_Sound skrev:
Ok nu har jeg jo kun to indgange på forforstærkeren hvordan forbinder jeg så de to blokke så de bliver bi-amp skal de gøres i balanceret eller i fono indgangen ?? |
|
|
Du skal have en Y-splitter som deler dit phonosignal i to. Kan bla. købes hos av-connection.dk
|
Til top |
|
|
First_Sound Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
First_Sound skrev:
Ok nu har jeg jo kun to indgange på forforstærkeren hvordan forbinder jeg så de to blokke så de bliver bi-amp skal de gøres i balanceret eller i fono indgangen ?? |
|
|
Du skal have en Y-splitter som deler dit phonosignal i to. Kan bla. købes hos av-connection.dk
|
|
|
Tak det vil jeg prøve men kan det ikke gøres i Balnceret.
VH First_Sound
|
Til top |
|
|
Nilsson Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 143
|
Sendt: 18 April 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
First_Sound skrev:
L.B. skrev:
[QUOTE=First_Sound]Ok nu har jeg jo kun to indgange på forforstærkeren hvordan forbinder jeg så de to blokke så de bliver bi-amp skal de gøres i balanceret eller i fono indgangen ?? |
|
|
|
|
|
Tak det vil jeg prøve men kan det ikke gøres i Balnceret.
VH First_Sound
Hej
hvis det er E80es forforstærkeren du bruger er der to phono udgange og en balanceret
så behøver du ikke at splitte det op 
hilsen Nilsson
|
Til top |
|
|
First_Sound Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det prøvet og jeg kan kun sige at med mit øre er der i forskel at med brok. stor bund og dårlig diskant og en ok mellem tone men meget højt kan det sku spille ,og med bi-amp er bassen lidt mindre markant ,men over ok og diskanten er blevet meget bedre, mellem tonen syndes jeg er det samme så alt i alt syndes jeg det spiller med en bedre lyd i hele højtt. billede. tak for jeres indlæg omkring brokk. og bi-amp jeg tror personlig at det er en sag for hver enkelt og deres højtt.
VH First_Sound
|
Til top |
|
|