Forfatter |
|
-Lars- Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|

Som det fremgår, så har jeg placeret Concept subben lige til højre for den vestre fronthøjtaler. Jeg har fået af vide at en sub helst skal stå helt inde i hjørnet. Men betyder det noget at det er fronthøjtaleren der står i hjørnet og med subben lige ved siden af?
Grunden til at jeg helst vil have dem stående på den måde er at hvis jeg bytter om på de to, så skal jeg rykke den højre fronthøjtaler lidt til venstre, og så er der ikke plads til den hvide stol.
__________________ NAD 743v2, Dali Concept 6, 2 + Center
Mit surround
Film
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
så må du væk med den hvide stol  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
-Lars- Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
så må du væk med den hvide stol  |
|
|
Forstået på den måde at der er af AFGØRENDE betydning at det er subben som står i hjørnet og ikke fronthøjtaleren? __________________ NAD 743v2, Dali Concept 6, 2 + Center
Mit surround
Film
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, du vil nok få den bedste virkning ved at den står i hjørnet, men prøv at flytte lidt rundt på den først i rummet og find det sted du syntes den spiller bedst
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal I med en sub
|
Til top |
|
|
MC_Disko Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha det ser jo fint ud, og flot farve  tjek mit system  men hvorfor faldt dit valg på concept 2 og ikke 1 ? er der en væsentlig "hørbar" forskel ? hvordan spiller din concept sub ? jeg er i tvivl om en concept 12 levere nok punch ? hva syntes du om den ?  mvh / Michael
__________________ Se min lille bio her.
|
Til top |
|
|
-Lars- Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Disco
Yep, Concept i kirsebær ser p***e godt ud :-)
Jeg købte Concept 2 som baghøjtalere fordi min lokale Hifiklubben fortalte at Concept 6 og 2 indeholder samme størrelse højtalere. Dog har 6´eren jo en 6½ tomme mere end 2´eren. Men jeg tror nu nok at jeg kunne have nøjes med Concept 1 og stadig få god lyd som baghøjtaler.
Nu har min Concpt sub kun været sat til i en dags tid, men jeg syntes nu den spiller ret godt. Har både set landgangen i Saving Private Ryan, set Faithless "Live at Alexandra Palace" og Roger Wates "In the Flesh Live", samt hørt lidt blandet cd og radio.
Dog skal jeg rode lidt med indstillingerne i Crossover Freq, for det har jeg ærligt talt ikke forstand på. Så hvis du har nogle gode råd er jeg meget modtagelig __________________ NAD 743v2, Dali Concept 6, 2 + Center
Mit surround
Film
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan den "Bette" forstærker virkelig trække de højttalere ??
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 26 November 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion, nu er 50 watt faktisk meget til højttalere af den størrelse, og da fordelingen sjældent er 50 watt hele vejen rundt får fronterne måske 70 watt nogle gange, hvor de bagerste ikke får så meget. Og subben gør som regelt også at man ikke behøver spille så højt fordi bas-effekten er mere intens end uden sub.
Så jeg tror ikke der er meget at hente ved at smide ekstra effekt i anlægget, medmindre man vil spille meget meget højt, men jeg kan jo tage fejl.
|
Til top |
|
|