Emne: Køb fra tyskland ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var lige præcis noget af det jeg snakkede om, vedr. den rigtige lokal pusher!
Jeg går da også ind for de små butikker, men når snakken falder på fona, merlin, hifiklubben o.s.v. kan det være lige gyldigt. De har i forvejen så stor avance, at vil de ha´ mersalg, er det bare at sætte prisen ned.
Er der i øvrigt problemer med at staten ikke får nok penge i kassen (moms) kan de jo bare prøve lave reglerne om.......det har du sikkert ikke noget imod i bruxels (staveplade).
|
| Til top |
|
| |
Jens krogsgaard Branchemedlem

Best-Seat
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er forhandler, og jeg synes dette er er interessant debat, I har gang I. Tillad mig derfor at komme med nogle betragtninger:
Hvis man ikke har rigtig mange penge, er det at opbygge en hjemmebiograf eller et godt HiFi anlæg, noget der gøres over tid, og i det tempo man kan spare sammen til de komponenter, man ønsker sig.
Hvis man mener, at man har al den forstand, der skal til for at stykke sit anlæg sammen uden hjælp, kan man sagtens gøre som nogle i dette forum, nemlig købe udstyr hos den ene eller den anden forhandler, eller snart i Danmark, snart i Tyskland etc.
De kunder der opfører sig på denne måde, betragtes ikke som en given forretnings stamkunder, og disse kunder får derfor ikke den samme service, som den kunde der er loyal overfor sin "pusher".
Heldigvis er det langt de færreste forbrugere, der køber varige forbrugsgoder over nettet og i udlandet. De fleste vil gerne have en forhandler, de kan vende tilbage til, og som kan hjælpe dem, hvis der opstår problemer. For mit eget vedkommende har jeg da en stor del kunder, der kommer igen og igen, fordi de ønsker at drøfte deres behov med en person, der kender deres vaner og eksisterende installation.
Jeg er ikke specielt utilfreds over, at der er nogle få personer, der køber i udlandet. Det giver fra tid til anden nogle indlæg, hvor man kan se folk skrige deres vrede eller fustration ud over leverancer, der er defekte eller udebliver osv. Disse indlæg bruger jeg da flittigt, når jeg støder på kunder, der lufter tanken om at købe i f.eks. Tyskland (og det sker rent faktisk ind i mellem) - og med succes!
Dog kan det være træls, at bruge timer på at demonstrere produkter og forklare sammenhænge for een kunde, blot for at se ham købe udstyret, hvor det er få hundrede kroner billigere, men hvor der absolut ingen service følger med.
Fra tid til anden møder jeg disse kunder i dette eller andre fora, hvor de beklager sig over det ene, eller alligevel ikke kan forstå det andet osv. I de tilfælde tænker jeg, at så findes der alligevel en gud, og jeg håber at pågældende person har lært en lektie, men jeg ved det ikke, for sandt at sige har de tabt min interesse.
Som forhandler i Danmark må man tilpasse sig det faktum, at Tyskland har lavere moms, og at de store tyske forhandlere kan indkøbe varene væsentlig billigere end de danske distributører. Denne tilpasning finder jeg egentlig ikke vanskelig, for jeg sælger ikke papkasser med varer, jeg sælger varer i sammenhæng og sammen med installation og service.
Nu er vi så tilbage ved mit udgangspunkt: Hvis man som kunde ikke behøver den service, jeg tilbyder, og man selv vil tage ansvaret for at tingene virker, så kan man sagtens købe, hvor det er aller billigst. Men hvis man holder sig til en forhandler, er det dog langt fra sikkert, at det er dyrere i det lange løb.
Og så lige til ctacta:
Der findes altså reelle veluddannede forhandlere i dette land, der ikke er sat på jorden for at bedrage deres kunder med falske førpriser og snik-snak. Vi er ikke så store i landskabet, men vi er der!
Og Slotski skal da også have et ord med på vejen:
En Panasonic PT-AE300 sælges i Danmark for kr. 14.995,-. Det er stadig et par tusinde mere, end du tilsyneladende har betalt for et tilsvarende apparat i Tyskland. Ser vi kun på pris (vi går nemlig ud fra, at du ikke er en af dem, der bliver nød til at sende projektoren til garantireparation), er f.eks en virksomhed som min ikke konkurrencedygtig. Men køber du f.eks. projektor + loftsbeslag + kvalitetslærred, vil du finde at prisforskellen er snævret betragteligt ind - og i nogle tilfælde er vi endog billigere end i Tyskland.
Med venlig hilsen __________________ Jens Krogsgaard, Best-Seat, http://www.best-seat.dk
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 03:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jens,
Så firkantet og simpel er verden nu ikke. Hvis du tror dette, så må jeg desværre nok sige at du går en sikker død i møde i nær fremtid. Som erhvervsdrivende.
Dell Computer sælger uden fysiske butikker og via nettet. Og deres omsætning vokser og vokser. Det skyldes primært at mange køber ny hardware og ikke som førstegangskøber, men 2. og 3. Derfor ved de også hvad de vil have, og hvis ikke, så researcher de selv og stiller krav. Blade, websites og forumer som dette, gør at man kan udveksle erfaring om det ene og det andet.
Det vil derfor også i fremtiden handle om at detailledet forsvinder eller reduceres betydeligt. Du nævner selv at du laver forskelsbehandling, yder forskelig service. Jeg har dog svært ved at se hvordan du i alverden kan se om folk er den ene type eller den anden. Eller skal jeg forstå det sådan at man først før en service når man er kunde hos dig?
Angående garanti, så er det meget simpelt. Alle de kendte mærker har aut. servicecentre overalt i EU, også i Danmark. Går ens Sony fjernsyn i stykker (købt i tyskland) så er det bare at rette henvendelse til Sony DK og få navn og adr. på et servicecenter i nærheden af en. Og så sende det afsted i en 3 x 34 eller egen bil hvis man gider det. Tingene laves, Sony betaler, og man er derefter glad og tilfreds.
Hvad man skal bruge forhandleren til i dette tilfælde har jeg kun dårlig erfaring med. Ofte oplever man at forhandleren blot forsinker service. Dvs. at han venter med at sende tingene ind til det passe ham, eller han har lidt mere at sende ind.
Der hvor de danske forhandlere skal tage sig sammen er i deres vejledning og rådgivningsfase. Presales som det pænt hedder. Der er man ofte alt for ringe. Bevares man kan heller ikke skære alle over samme kam, men gennemsnittet er rystende efter min mening. Måske også en årsag til at B&O stiller ekstremt store krav til deres forhandlere og dem der skal sælges deres produkter.
Det var blot hvad jeg havde at sige inden jeg lægger mig ind igen.
|
| Til top |
|
| |
Essoxfly Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 03:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undertegnede bruger ikke under 90% af egne midler i små butikker (Posthuset undtaget) hvor man altid kan få en god betjening, og vare af en kvalitet som jeg vil have, det uanset om vi taler koraller, fluegrej, dagligvarer eller Hifi. For mit vedkommende må det jo så "bare" koste lidt mere. Det betyder så også at jeg bor i noget der ligner en papkasse og er helt vildt misundelig på Hr. Bojers sofa.
Jeg kan skam godt forstå folk der handler over landegrænser, ikke mindst folk med kone, børn, bil og hus. At de kan få/ta sig råd til de søde ting kan til tider undre mig når jeg tænker på min sidste samboende kæreste som jo kunne finde på at blive sur bare fordi man kommer til at bruge en halv månedsløn på et billede og derfor skal leve af forårsruller de næste tyve dage.
Mvh. Essoxfly, som ikke hopper på den sidste nye mode, og iøvrigt mener at livet er for kort til at stå i kø ved kassen i Bilka blandt plagende og skrigende børn. __________________ Mvh. Essoxfly.
Det er oplevelsen der tæller.
|
| Til top |
|
| |
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.P. skrev:
|
Det vil sige at du vil hellere kæmpe en kamp mod regeringen, købe dit hifi i tyskland, og lade din lokale hifi pusher dreje nøglen om.
Det holder bare ikke, for hvis kunderne gjore forhandlerne opmærksomme på, at de kan få varene til en mindre pris i tysland, eller andre lande for den sags skyld. så tror jeg faktisk at alle har en chance for at forhandle sig ned til en fornuftig pris.
På den måde vil priserne nok falde hen ad vejen, så gør forhandlerne opmærsomme på at de er dyre i forhold til andre, pres derefter prisen og køb hos en DANSKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!/DANSK forhandler.
Med venlig hilsen en der støtter de lokale hifi pushere så meget jeg kan.
|
|
|
Lad os håbe at tyskerne ikke begynder at tænke på samme snæversynede måde! Så vil eksporten og turismen få hårde vilkår!
Lad det være sagt, hvis en forhandler formår at give rådgive mig, og sætte sig ind i mine behov (I mit tilfælde, vil dét ofte gøre manden til SÆLGER), så betaler jeg gerne lidt mere for varen. Desværre er der kun én forhandler i Aalborg som har formået at gøre dette.. og i en by hvor der er i hvert fald 3 gange så mange butikker, der gerne vil betegne sig selv, som seriøse HIFI forhandlere, så er det for dårligt. Denne ene forhandler har så heldigvis nogle produkter der passer til mine behov.... men var valget faldet på nogle Denon-dimser, så havde jeg handlet syd for grænsen, og derved sparet mange penge.
Men hvis du tror at alle kan presse prisen hos den lokale forhandler (det er jo ikke sikkert at vores talegaver er så gode som dine), og han så bare sætter prisen ned for alle, så er du forkert på den. En rabat på 10-20%, skal tages ud af et dækningsbidrag på måske 30%, og så er der ikke meget tilbage til omkostningerne.
Cabal
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rabatjægere! 
Prøv at forestille jer, at der ikke er butikker i Danmark hvor I kan se/høre det udstyr I køber i Tyskland, hvordan vil I så finde frem til det rigtige produkt. Jeg har svært ved at forstå, hvis div anbefalinger på internettet eller en anmeldelse i et fagblad alene kan afgøre valget for jer.
Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent skrev:
|
Hej rabatjægere! 
Prøv at forestille jer, at der ikke er butikker i Danmark hvor I kan se/høre det udstyr I køber i Tyskland, hvordan vil I så finde frem til det rigtige produkt. Jeg har svært ved at forstå, hvis div anbefalinger på internettet eller en anmeldelse i et fagblad alene kan afgøre valget for jer.
Mvh
Bent
|
|
|
Når Dell computer kan gøre det år efter år, så er jeg sikker på at andre mærker og segmenter også kan med tiden Hvorfor betale for at høre på en uviden sælger der er mest interesseret i at sælge en forsikring, når slutprisen er afgørende for mange? Hvorfor betale mere for en vare end nødvendigt? Det handler ikke om rabatjagt for rabattens skyld, men om at betale no more no less for et produkt. Og det er med eller uden danske forhandlere. Jeg kan sagtens leve uden! Jeg kunne også forestille mig at producenterne har en række showrooms i landet, hvor man kan se (ikke købe) de mange modeller.
Hvad er det lige for en "service" man ofte betaler formuer for herhjemme? Er det bare afdrag på forhandlerens kassekredit, afdrag på bil, hus, familieforøgelse og lidt smarttalk? Eller får man virkelig valuta for pengene herhjemme? Er det bare så godt at handle herhjemme? Og er servicen bare så fantastisk at man ikke kan leve uden? Jeg spørg bare du 
|
| Til top |
|
| |
Pete Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke anderledes med Hi-Fi end med så mange andre varer. Nogle lægger vægt på god service og kvalitet og handler i IRMA, mens andre køber ind i ALDI eller Netto. Vi har ikke alle sammen de samme ønsker og krav til service.
Jeg selv ynder at handle i min lokale Hi-Fi forretning med venlige og fagligt dygtige sælgere. Der har jeg købt hele mit nuværende setup.
I sommer købte jeg dog for første gang et andet sted. det blev en SONY SACD afspiller i Tyskland hos Mediacheckpoint. Som studerende kunne jeg ikke finde de ekstra 5800 Kr. som det ville koste mig at handle den hos min lokale forhandler. Så jeg bestilte den via Internettet. For det var den jeg ville have. Og selvom mange måske ikke kan forstå mig, så behøvede jeg ikke at se den eller prøvelytte den. Jeg forudbestilte den, så jeg havde den nærmest direkte fra fabrikken.
Det har jeg ikke fortrudt. Jeg fik en kanon maskine og opnåede en stor besparelse og fik tillige 3 års totalgaranti. Som beskrevet ovenfor er det hverken mere eller mindre besværligt at få den repareret, fordi man har købt den i udlandet.
Internetsalget er for mig at se at spirende område, hvor vi kun har set toppen af isbjerget. Hvis man ved, hvad man vil ha', så er det sgu da nemt at bestille online. I fremtiden vil mange andre varekategorier også blive store på nettet, tror jeg.
Og så til det moralske. Jeg synes da måske nok, at det er et problem, at folk får demonstreret produkterne i en forretning for derefter at gå hjem og bestille dem på nettet. Men vi kan jo ikke opdrage folk, og det skal vi vel heller ikke. Så det er altså desværre først og fremmest en lussing til nogle forhandlere, som bliver nødt til at positionere sig anderledes end konkurrenterne på nettet. De må slå noget mere på muligheden for fx service, hjemlån af produkter, demonstrationer, demo-aftener m.m. Ellers bliver nogle forhandlere overhalet inden om, er jeg bange for.
Med venlig hilsen
Pete
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen rabatjægere,
Jeg kan virkelig ikke se hvad Dell computere har med sagen at gøre. Om en computer er god eller dårlig, afhænger vel hovedsageligt om den er langsom eller hurtig. Der er selvfølgelig flere faktorer der spiller ind, om hvorvidt computeren er hurtig eller ej, men det er alt sammen noget du kan læse dig til ved at se på specifikationerne. Så enkelt er det bare ikke når det gælder det udstyr folk diskuterer her på siden, her er man efter min mening simpelthen nødsaget til at lette røven fra skrivebordsstolen og komme ud og opleve grejet.
Jeg kan kun give dig ret hvad angår de store kæders elendige service og uvidenhed, men det er vel også de mindre butikker, der tilbyder en seriøs vejledning, som flere her i forummet mener at man bør støtte. Der er selvfølgelig ingen grund til at støtte en tåbelig sælger, der egentlig hellere vil sælge forsikringer, men betal dog de 10-20% ekstra det typisk koster at handle i en god dansk butik, frem for en tilfældig internet biks. Du får som kunde en bedre service og garanti og måske vigtigst af alt, du kan opleve alt det spændende udstyr du vil inden du køber det.
Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen rabatjægere,
Jeg kan egentlig godt forstå hvorfor I køber lidt billigere produkter over nettet, hvor man måske ikke nødvendigvis synes at man behøver at se varen før køb. Men jeg nægter at tro, at I er villige til at købe dyrt udstyr uden at have set eller hørt det inden køb. Man er naiv hvis man tror at al handel, lige fra mælk til hifi kommer til at foregå på nettet - hvor mange vil mon købe en bil på nettet, uden først at have kørt en prøvetur i den.
Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror heller ikke at det er størstedelen, der køber "uprøvet" varer hjem over nettet.
M.h.t. køb herhjemme, kan jeg ikke se nogen grund til at skulle betale 20% eller mere for den samme vare. Føler jeg mig tryg et sted, og ikke bondefanget, vil jeg da gerne betale 10% mere.......men så heller ikke mere. Avancen er for stor for mange steder.....også hos de små. Se nu f.eks. på tapeconnection.....for 5 år siden, var de billige......det er de langt fra idag. Der har foretningen fået et godt navn, og vokset sig store = der skal tjenes flere penge! Det er lidt det samme med hifiklubben(dog uden butikker). Et relativt nyt sted som hifi-import, hvordan kan det lade sig gøre at de kan sælge så meget billigere, end andre steder i dk? Selvom vi inberegner lager husleje løn til medarbejdere etc. så hænger det ikke rigtigt sammen.
Jeg mener at flere butikker, må handle efter princippet der hedder "mersalg". Der tror jeg at der kan hentes kunder hjem fra tyskland igen.
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor får du så "prøvet" varerne henne?
Hifi-import køber sikkert også varerne der hvor det er billigst, måske samme sted som de tyske internet bikse.
Det kan godt være at du mener, at det er de samme varer du køber i Tyskland. Det er det selvfølgelig også, hvis man udelukkende mener at varen består af det stykke udstyr man lige har erhvervet sig. Den varer du køber i en rigtig seriøs butik består jo også af en købsoplevelse, med demonstration, opsætning, vejl. etc. Varen er derfor langt mere end blot en papkasse med et apperat indeni, du kan derfor ikke forvente at den kun koster 10% mere, hvilket i øvrigt kun svarer til momsforskellen.
Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2003 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det skal så lige tages med et gran salt. De har jo alle en profit, på det de sælger. Jeg ved godt at der er 9% forskel i moms, men køber man fra tyskland, betaler man som regel også en del i fragt.
At jeg så har valgt at sætte grænsen omkring de 10% er så bare min vurdering, netop fordi jeg en så udemærket idé om hvor stor avancen er. De forskellige steder bruger næppe tid/penge på at uddanne personale, eller at aflønne experter indenfor området. At der så er nogen der vælger at arbejde, for den lave løn, er så en helt anden historie.
|
| Til top |
|
| |
Jens krogsgaard Branchemedlem

Best-Seat
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
Hej Jens,
Så firkantet og simpel er verden nu ikke. Hvis du tror dette, så må jeg desværre nok sige at du går en sikker død i møde i nær fremtid. Som erhvervsdrivende.
Dell Computer sælger uden fysiske butikker og via nettet. Og deres omsætning vokser og vokser. Det skyldes primært at mange køber ny hardware og ikke som førstegangskøber, men 2. og 3. Derfor ved de også hvad de vil have, og hvis ikke, så researcher de selv og stiller krav. Blade, websites og forumer som dette, gør at man kan udveksle erfaring om det ene og det andet.
Det vil derfor også i fremtiden handle om at detailledet forsvinder eller reduceres betydeligt. Du nævner selv at du laver forskelsbehandling, yder forskelig service. Jeg har dog svært ved at se hvordan du i alverden kan se om folk er den ene type eller den anden. Eller skal jeg forstå det sådan at man først før en service når man er kunde hos dig?
|
|
|
ctacta, vi er egentlig ikke uenige. Det var faktisk det ,jeg forsøgte at sige med mit indlæg. Hvis man som forhandler forsøger at konkurrere kun på pris, har man tabt på forhånd. Det man skal sælge på er istedet alt det, der er "udenom" papkassen med udstyr. Det er det jeg gør, og som jeg lever af i bedste velgående.
Ligeledes er det sådan, at hvis man som forbruger har den fornødne viden, kan man sagtens købe på postordre - ingen tvivl om det. Det jeg pointerer er blot, at det ikke er alle forbrugere, der er sikre på, at de besidder nok viden til, at køb fra f.eks. tyskland vil blive en succes for dem. - Og det er her, en forhandler kan være rar at diskutere sit valg med.
Jeg er også enig med dig i, at der sandsynligt bliver luget ud i forhandlerne. Det er jeg ikke bange for - er man bange for konkurrence, er denne branche bestemt ikke noget, man skal bevæge sig ind i.
Med hensyn til service kommer det an på, hvordan vi definerer dette begreb. Alle der henvender sig til mig, deler jeg gerne min viden med. Hvis det er et udtryk for god service, så får alle en god service hos mig. Men i min verden er dette kun en naturlighed, når man driver virksomhed. Næ, god service er meget mere end telefoniske råd. Det er hjælp med opsætning, sørge for at alle kabler er til stede, at checke om f.eks. antennesignaler er tilstrækkelige, låne udstyr hvis uheldet er ude og apparater skal til reparation, tweake og kalibrere etc. etc.
Denne form for service opnår en "shopper" ikke, mest fordi vi aldrig når at lære ham at kende, men også fordi det er vanskeligt at forsvare, at bruge ressourcer på personer, der ikke forstår sammenhængen mellem den gode service og pris. - Det siger næsten sig selv!
Jeg vil også tilføje, at når man som jeg har beskæftiget sig i denne branche i mere end 20 år, så bliver man ganske god til, at skelne mellem de kunder der shopper rundt, og dem der er interesseret i et fornuftigt samarbejde
ctacta skrev:
|
Angående garanti, så er det meget simpelt. Alle de kendte mærker har aut. servicecentre overalt i EU, også i Danmark. Går ens Sony fjernsyn i stykker (købt i tyskland) så er det bare at rette henvendelse til Sony DK og få navn og adr. på et servicecenter i nærheden af en. Og så sende det afsted i en 3 x 34 eller egen bil hvis man gider det. Tingene laves, Sony betaler, og man er derefter glad og tilfreds.
Hvad man skal bruge forhandleren til i dette tilfælde har jeg kun dårlig erfaring med. Ofte oplever man at forhandleren blot forsinker service. Dvs. at han venter med at sende tingene ind til det passe ham, eller han har lidt mere at sende ind.
Der hvor de danske forhandlere skal tage sig sammen er i deres vejledning og rådgivningsfase. Presales som det pænt hedder. Der er man ofte alt for ringe. Bevares man kan heller ikke skære alle over samme kam, men gennemsnittet er rystende efter min mening. Måske også en årsag til at B&O stiller ekstremt store krav til deres forhandlere og dem der skal sælges deres produkter.
Det var blot hvad jeg havde at sige inden jeg lægger mig ind igen.
|
|
|
Jeg har ikke kendskab til hvordan Sony tackler garantisager på udstyr købt udenfor Danmark, men jeg ved, at bl.a. Panasonic har den holdning, at man skal indlevere sin defekte projektor gennem den forhandler, hvor man har købt den. Herefter skal Panasonic nok reparere den. Det er nu frit for enhver at regne ud, hvor besværligt det er, hvis man f.eks. har købt sin projektor i Tyskland.
Jeg kan forstå, at du har haft nogle rigtig kedelige oplevelser med forhandlere, og jeg skal da skynde mig at sige, at jeg kun kan give dig ret i, at de forhandlere der sylter reparationer, og som giver en lodret dårlig rådgivning, ingen berettigelse har på markedet, og vi kan da kun håbe på, at de bukker under i konkurrencen, så niveauet alt andet lige højnes.
Med venlig hilsen __________________ Jens Krogsgaard, Best-Seat, http://www.best-seat.dk
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|