Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: nye selector (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 23
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Intet held ved QAM 256. Nogen der har forslag til et netværksnummer?
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Bugget mht. 16:9 gælder også component outputtet.

16:9 virker dog fint ved scart udgangen - til gengæld er billedkvaliteten på scart udgangen markant dårligere end på den gamle boks.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Jeg tror ikke helt jeg forstod din beskrivelse af problemet.

Jeg læste din beskrivelse som at 4:3 vises som 4:3, og 16:9 vises som 16:9. Men det lyder jo ikke som en bug, så måske jeg misforstod dig

/Lars

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

jdg1 skrev:

Jeg tror ikke helt jeg forstod din beskrivelse af problemet.

Jeg læste din beskrivelse som at 4:3 vises som 4:3, og 16:9 vises som 16:9. Men det lyder jo ikke som en bug, så måske jeg misforstod dig

/Lars

Ja, med mindre noget er specifikt flaget som 16:9, så vises det i et 4:3 vindue. På den gamle boks (og hvis du vælger scart ud på den nye) så bliver 4:3 (og ikke-flaget 16:9) strukket ud til 16:9.

Der er uden tvivl tale om en bug, for i menuen kan man vælge mellem 16:9 og 4:3 på HDMI outputtet, men der sker ingen ting, når man skifter i mellem disse to settings.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Boksens egen opskalering og de-interlacing af sd-materiale er heller ikke noget at råbe hurra for (kan slet ikke måle sig med min iscan VP30).

Jeg håber at TDC tilføjer en eller anden smart feature, så jeg ikke skal bakse med at skifte frem og tilbage mellem 576 output og 720 output afhængig af hvilken kilde der er tale om.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Ja, med mindre noget er specifikt flaget som 16:9, så vises det i et 4:3 vindue. På den gamle boks (og hvis du vælger scart ud på den nye) så bliver 4:3 (og ikke-flaget 16:9) strukket ud til 16:9.

Der er uden tvivl tale om en bug, for i menuen kan man vælge mellem 16:9 og 4:3 på HDMI outputtet, men der sker ingen ting, når man skifter i mellem disse to settings.

Nå, det er på HDMI.

Nej, det er ingen bug. Du kan ikke have 4:3 / 16:9 omskiftning i et HDMI signal.

Det signal er digitalt, og på mange måder mere fastlåst end et analogt signal.

/Lars

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

larl skrev:
jdg1 skrev:

Nå, det er på HDMI.

Nej, det er ingen bug. Du kan ikke have 4:3 / 16:9 omskiftning i et HDMI signal.

Det signal er digitalt, og på mange måder mere fastlåst end et analogt signal.

/Lars

hmm...fair nok. Men hvorfor er der så mulighed for at skifte det særskilt for HDMI inde i menuen og hvorfor gælder denne "begrænsning" så også component udgangen?

Hvis det virkelig passer, så kommer jeg næppe til at bruge boksen ret meget til SD tv.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Men hvorfor er der så mulighed for at skifte det særskilt for HDMI inde i menuen og hvorfor gælder denne "begrænsning" så også component udgangen?

Jeg har ikke den Selector selv, så du må ikke blive så specifik i dine spørgsmål

Jeg ved bare, dels fra det TDC og andre har fortalt, og fra mine egne erfaringer med HDMI på DVD og projektor, at det er et ret fastlåst format. Lige så snart jeg vælger HDMI på projektoren, så disables næsten alle de funktioner der ellers er til at ændre billedformat.

Component burde ikke være begrænset, men der ligger ingen information til TV'et om 4:3 eller 16:9 i selve signalet. Kan du skifte format på TV'et når det viser component?

/Lars

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Kan sagtens skifte format med component. Problemet er dog, at boksen udsender et 4:3 signal med mindre der er tale om et specifikt flaget 16:9 signalet.

Og igen, hvorfor er der i menuen givet mulighed for at skifte, hvis det alligevel ikke er muligt?

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Får man egentligt et nyt kort til Selectoren med, eller beholder man bare det gamle? :/
Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Kan sagtens skifte format med component. Problemet er dog, at boksen udsender et 4:3 signal med mindre der er tale om et specifikt flaget 16:9 signalet.

Hvorfor er det et problem? Der er da ikke noget værre end at se et 4:3 billede strukket ud i 16:9.

Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

pulse83net skrev:
Får man egentligt et nyt kort til Selectoren med, eller beholder man bare det gamle? :/

Læs mit svar

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37853&PN=0& TPN=8
Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

@jdg1
Fik du billede på?
Mener at QAM 64 passer, men den skal vist søge på 6875 kan det ikke passe?
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Sidder og leger med boksen nu. Min bror droppede lige forbi med en boks fra butikken. Følger med i oplevelserne her .. er for doven til at teste med andet end scart ligenu, da jeg æder samtidig
Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

pulse83net skrev:

Du skal bruge det gamle

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Thunder skrev:
pulse83net skrev:

Læs mit svar

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37853&P N=0& TPN=8

Super. Så er der en ting mindre at bekymre sig om.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

pulse83net skrev:

jdg1 skrev:

Hvorfor er det et problem? Der er da ikke noget værre end at se et 4:3 billede strukket ud i 16:9.

Jeg kan sagtens følge dig mht. 4:3

Problemet er bare, at det er meget sjældent at tv-stationerne udstyrer deres 16:9 udsendelser med et 16:9 flag. Med den nye selector bliver et ikke-flaget 16:9 signal (og de dominerer klart 16:9 flagede udsendelser) presset sammen i et 4:3 signal.

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
pulse83net skrev:

jdg1 skrev:

Jeg kan sagtens følge dig mht. 4:3

Problemet er bare, at det er meget sjældent at tv-stationerne udstyrer deres 16:9 udsendelser med et 16:9 flag. Med den nye selector bliver et ikke-flaget 16:9 signal (og de dominerer klart 16:9 flagede udsendelser) presset sammen i et 4:3 signal.

Ahh. Okay. Ja, det er jo ikke så godt.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Funktionen er uden tvivl bugged - går man ind og vælger 576i ud, så gør det rent faktisk en forskel om vælger "4:3" eller "16:9" eller "auto".

Problemet er dog bare her, at den zoomer helt forkert i "auto" og vælger man "4:3" lave den et centreret zoom og sætter man den i "16:9" så zoomer den på samme måde som ved de højere opløsninger.

Det lugter lidt.....

Samsung-fan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

er den nye hd selector ude nu? hvornår kommer den i aabenraa tdc butik?
Til top Vis Samsung-fan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Samsung-fan

<< Forrige Side af 23 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes