| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
pulse83net skrev:
I forhold til DVD, hvordan ser det så ud?  |
|
|
Der er ingen tvivl om, at den højere opløsning spiller ind - det er synbart med det samme. Jeg synes dog allerede efter et par timers "kiggeri", at jeg har spottet et par komprimerings-artifacts. Om dette skyldes kildematerialet eller "TDC" kan jeg ikke afgøre endnu (før jeg har fået kigget noget mere )
Man skal også lige huske på, at kanalerne i Canal Digital pakken (altså til den gamle selector i SD) stod afsindigt godt og en hel del bedre end de andre kanaler på selector (tæt på dvd kvalitet).
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lille tip til de heldige der har fået boksen 
På HD prøvekanalen (VM fodbold kanalen) vises der i øjeblikket forskellige testmønstre, som man kan bruge til basal kalibrering (pluge patterns, overscan osv.)
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal jeg indstille selectoren på i hdmi-udgangen (720p, 1080i)? Jeg har et Pioneer 436 XDE plasma.
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har idag fået min HD selector (TDC ballerup) . Billedet på C more HD ser rigtig godt ud via HDMI. Har prøvet at køre med et 15 meter langt scartkable for at se forskellen men det var ikke muligt da billedet kun var sort & hvidt ,har prøvet alle indstillingerne . Jeg mener at have læst/hørt at den nye selector ikke kan vise tekster via HDMI men da jeg kørt lidt rundt på kanalerne og kom forbi Canal + var der tekster på i 10-20 sekunder .
Her er de problemer jeg har oplevet de første timer med selectoren.
- Har desværre været ude for at billede via HDMI begyndte at blinke men det kunne afhjælpes ved at slukke & tænde selectoren(måske en software opdatering kan fjerne det problem).
- Opdatering som gør at man kan se alle kanaler i 16/9 via HDMI
.
Jeg tog lige et screen shots af mit billede. Køre med en Panasonic PT-AE900E projektor & et 104" greylinelærred fra Qualityscreen. Der kommer nogle flere screen shots på min hjemmeside

|
| Til top |
|
| |
Bushmaster Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har nu kæmpet med den nye selector og mit Pana pv60 plasma hele eftermiddagen
Jeg får ikke noget billede når hdmi indgangen bruges - skærmen er blå (ved c more hd kanalen)
Når jeg skifter fra ex scart til hdmi ses billede 1/2 sec hvorefter den bliver blå igen.
hdmi fungerer fint når dvd afspilleren bruges.
Nogen der har en ide om hvad der er galt? er der ikke undertekster på c more hd?
Til dem der jagter en selector havde de klokken 1515 stadig 5 stk hos alfa view på peder bangs vej frederiksberg( måske snart 6 stk......)
Bushmaster
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
| Hvad skal jeg indstille selectoren på i hdmi-udgangen (720p, 1080i)? Jeg har et Pioneer 436 XDE plasma. |
|
|
720p (ved HD) og 576i ved alm. tv
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bushmaster skrev:
|
Jeg får ikke noget billede når hdmi indgangen bruges - skærmen er blå (ved c more hd kanalen)
Når jeg skifter fra ex scart til hdmi ses billede 1/2 sec hvorefter den bliver blå igen.
Bushmaster
|
|
|
Det lyder lidt som det samme jeg har været ude for. Har du prøvet at slukke og derefter tænde selectoren igen eller måske tage strømmen fra den i et par minutter .
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
720p (ved HD) og 576i ved alm. tv |
|
|
Hvis nu scaleren i Selectoren er så dårlig som du siger, hvorfor så vælge 720p ved HD?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
jdg1 skrev:
|
|
|
|
Hvis nu scaleren i Selectoren er så dårlig som du siger, hvorfor så vælge 720p ved HD? |
|
|
Fordi signalet allerede er i 720p - dvs. at selectoren hverken skal de-interlace eller skalere signalet 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bushmaster skrev:
|
Hej
Jeg har nu kæmpet med den nye selector og mit Pana pv60 plasma hele eftermiddagen
hdmi fungerer fint når dvd afspilleren bruges.
Nogen der har en ide om hvad der er galt? er der ikke undertekster på c more hd?
Til dem der jagter en selector havde de klokken 1515 stadig 5 stk hos alfa view på peder bangs vej frederiksberg( måske snart 6 stk......)
Bushmaster
|
|
|
Det lyder som et HDCP issue - har din skærm en eller anden "status skærm" hvor man kan se hvilken type signal den modtager?
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
lunddal skrev:
jdg1 skrev:
|
|
|
Hvis nu scaleren i Selectoren er så dårlig som du siger, hvorfor så vælge 720p ved HD? |
|
|
Fordi signalet allerede er i 720p - dvs. at selectoren hverken skal de-interlace eller skalere signalet  |
|
|
Eh? CMore HD sender da i 1080i, medmindre de har ændret noget i de seneste uger, og VM bliver også i 1080i.
|
| Til top |
|
| |
Bushmaster Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
Bushmaster skrev:
|
Bushmaster
|
|
|
Det lyder lidt som det samme jeg har været ude for. Har du prøvet at slukke og derefter tænde selectoren igen eller måske tage strømmen fra den i et par minutter .
|
|
|
Har prøvet det før - denne gang lod jeg den stå 5 min strømløs. Og vupti nu virker det????
Boksen er nu ret varm - specielt på undersiden er den meget meget varm.
Men undertekster er der stadig ikke noget af.
Bushmaster
__________________ Mvh
Bushmaster
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
jdg1 skrev:
lunddal skrev:
jdg1 skrev:
|
|
|
|
|
Fordi signalet allerede er i 720p - dvs. at selectoren hverken skal de-interlace eller skalere signalet 
|
|
|
Eh? CMore HD sender da i 1080i, medmindre de har ændret noget i de seneste uger, og VM bliver også i 1080i. |
|
|
Whooops.... (huskede forkert der)
Så skal den selvfølgelig stå på 1080i 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
|
- Opdatering som gør at man kan se alle kanaler i 16/9 via HDMI
.
|
|
|
Det tror jeg desværre ikke. Ifølge Lars (Larl) fra recordere.dk, så ligger begrænsingen i selve HDMI standarden og der er således intet at gøre ved det.
Det eneste man kan håbe på er, at kanalerne i fremtiden bliver bedre til at udsende deres programmer og film i flaget 16:9
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skulle være Dolby digital 5,1 lyd på C MORE HD men de 2 film som er blevet vist 7/6 kl 21.00 & 22.20 have ikke Dolby digital lyd men er det TDC eller Canal + som har skyldlen for den manglen Dolby digital 5,1 lyd . Nogle af de andre Canal + kanaler har vist film med Dolby digital 2,0 & 5,1 lyd og der virkede det fint.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan den ikke selv vælge om den skal sende ud i 720p eller 1080i (over HDMI) efter hvordan at program marialet er udsendt ?
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen vedr. hvilken opløsning den skulle stå på. Der havde jeg allerede stillet den. 
biojensen skrev:
|
Der skulle være Dolby digital 5,1 lyd på C MORE HD men de 2 film som er blevet vist 7/6 kl 21.00 & 22.20 have ikke Dolby digital lyd men er det TDC eller Canal + som har skyldlen for den manglen Dolby digital 5,1 lyd . Nogle af de andre Canal + kanaler har vist film med Dolby digital 2,0 & 5,1 lyd og der virkede det fint.
|
|
|
Jeg har slet ikke kunne få nogen kanaler til at afspille digital lyd (Dolby Digital). Jeg går ud fra at det er en COAX udgang der sidder bagpå selectoren, og denne er forbundet til min forstærker. Jeg har i lydindstillinger sat den til "AC3".
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
|
Tak for hjælpen vedr. hvilken opløsning den skulle stå på. Der havde jeg allerede stillet den. 
biojensen skrev:
|
|
|
|
Jeg har slet ikke kunne få nogen kanaler til at afspille digital lyd (Dolby Digital). Jeg går ud fra at det er en COAX udgang der sidder bagpå selectoren, og denne er forbundet til min forstærker. Jeg har i lydindstillinger sat den til "AC3".
|
|
|
Ja og det skal sættes op inde i opsætningen (mener dog den står på det som default).
Pt. er det kun nogle film Canal Plus kanalerne (altså Canal Plus pakken i SD og HD) der sendes i 5.1 - ikke alle!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
| Kan den ikke selv vælge om den skal sende ud i 720p eller 1080i (over HDMI) efter hvordan at program marialet er udsendt ? |
|
|
Nej - ikke endnu. En "auto" funktion er nævnt i manualen, men den er ikke til at finde i opsætningsmenuen.
|
| Til top |
|
| |
Samsung-fan Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|