Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: nye selector (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 23
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Maxn skrev:
Er der nogen der køre med component på deres HD-box, og hvordan er det i forhold til hdmi, og har man både mulighed for 720p og 1080i

Mvh Max

Kører component til mit TV og hdmi til min projektor  man har mulighed for begge opløsninger.

Jeg kan ikke se forskel når jeg vælger det ene frem for det andet format.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Claus_DK skrev:

Så blev jeg endelig ringet op af den TDC butik, hvor jeg bestilte, som så har lagt min box til side!

Kan desværre ikke hente den før den 16 juni da jeg er i udlandet og arbejde! ak, nå men med de bruger rapporter jeg læser her lader det til, at mine forventninger ikke bliver infriet alligevel :/

/claus

Du har vel købt den pga. muligheden for HD? I så fald burde den kunne indfrie dine forventninger

Jaja klart det :)

Så skal jeg gøre mig mere forstået.

Havde også sat næsen op efter bedre signal på SD. Grunden til dette er, at jeg forventede, eftersom man nu kan køre via HDMI, at man kunne køre et virkelig godt rent digitalt signal fra selectoren til ens PJ/TV. Efter hvad jeg kan læse her, så performer den nye selector ikke bedre end den gamle på det punkt. DET er ærgeligt. Man skulle tro at undtagelsen af en gang D/A konvertering ville have en indflydelse.

Jeg håber de får løst dette problem således den er lige så god med SD som den gamle i det mindste.

Bottom line: Jeg glæder mig helt vildt til at se HD derhjemme i stuen! Endelig vores tur i dk!

Mvh

claus

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Dem af Jer der har HD Selectoren...

Udfyldte I nogen formularer eller noget da I afhentede den? Eller købte I den bare ligesom alle mulige andre varer?

Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

pulse83net skrev:

Udfyldte I nogen formularer eller noget da I afhentede den? Eller købte I den bare ligesom alle mulige andre varer?

Da jeg allerede havde et abonnement (faktisk 2 stk.) kunne jeg bare hente boksen.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

OK. Jeg har allerede abonnement, så der skulle ikke være nogen problemer der. Takker.
Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

pulse83net skrev:
OK. Jeg har allerede abonnement, så der skulle ikke være nogen problemer der. Takker.

Faktisk - når jeg tænker nærmere over det, så skulle jeg udfylde en enkelt side med navn, adresse osv. (min korttidshukkommelse er ikke så god )

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

pulse83net skrev:

købte den bare - har abb. i forvejen.

Der er iøvrigt heller ikke nogle rabatter mht. programpakker, som der var på Sagem 60. Men det kræver et "kort" som koster 199,- per år, hvis ikke du i forvejen har abb.

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Betalte bare med dankort ved kassen   intet med at skrive navn,  og ja jeg har kort fra min sagem 60

Hans

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Grunden til at jeg spørger er at min lokale forhandler har lagt en HD Selector til side til mig, men før jeg kan få den skal han først sætte sig ind i noget kontrakt/formular-pjat, og jeg vil jo bare gerne have min Selector hurtigst muligt. Jeg tror at han tror at jeg vil oprette et Selector abonnement. Men han har lovet at ringe senere idag, når jeg kan hente den. Bare irriterende at vente, når man ved at der er få timer til kick-off.

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

SÅ fik jeg endelig fat på en HD-Selector. Har dog ikke sluttet den til endnu. Jeg skulle simpelthen skrive en helt ny kontrakt, med billed-id og det hele. Min 2tal forhandler fortalte mig noget meget interessant:

Der vil blive slukket for HDTV signalet om 5-6 dage hos alle dem der ikke har fornyet deres kontrakt da de købte HD-Selectoren. Det sagde han at TDC havde sagt da han ringede derind. Hvor meget sandhed der er i det, er ikke til at vide, men det skal da nok blive interessant at se hvad der sker om 5-6 dage for alle dem der ikke har skrevet ny kontrakt.

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

pulse83net:

Der vil ikke blive slukket for dit eller andres HD signal. Du putter dit kort i og kører som du plejer. "rettet tekst fordi jeg ikke fik læst præcist hvad du skrev" Tag du det blot roligt og nyd din digital modtager

Mht. til proceduren ved salget, så kan jeg af gode grunde, ikke komme med svar der, da jeg ikke har haft fornøjelsen, endnu, at sælge en HD Selector Kan forestille mig at man lige smutter ind i oprettelses skærmbilledet og registrere adresse og evt. eksisterende kundenummer, samt indtaster maskinens serie nummer til senere brug, ved evt. defekt app. osv. Så er man ihvertfald sikker på at kabeltv ved at der er solgt en HD maskine på kundenummeret/adressen, da det bliver gemt online i systemet.

Er der tvivl, så kan i minde mine kære kollegaer om at der eksistere et forhandler nummer til kabeltv/selector service

*TDC slaven*
Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Hvor kan man købe den henne? Og hvad koster den?

Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

peterakastorm skrev:
Hvor kan man købe den henne? Og hvad koster den?

Hvis den er på lager .. her:
liste over forhandlere

2495kr. Læs om den på recordere.dk eller side 8 i denne tråd *mit indlæg*

futt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2006
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

2tal på østerbrogade i kbh har mange hd selector. købte min der og var dernede igen i dag og købe noget andet og der havde de stadig 20 stk tilbage
Til top Vis futt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af futt

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endelig sat den til, men ikke uden problemer.

Jeg får ikke noget billede hvis jeg kører HDMI igennem min forstærker (Denon AVC-A11XV) til min projektor (Sanyo PLV-Z4). Billedet står blot og blinker konstant med 1 sek. interval. Samme problem opstår hvis jeg kører uden om forstærkeren; direkte fra Selector til projektor. Kører jeg derimod HDMI fra Selector direkte ind i mit TV (Panasonic 37-PV60E), kører det fint. Virkeligt smukt billede.

Derudover forsvinder lyden ca. hvert 5. minut via HDTV. Det kan dog snildt løses ved at trykke på mute-knappen to gange. Lidt irriterende at gøre hvert 5. minut.

Men nu hvor jeg ser hvor smukt billedet er på mit plasma-TV, ærgrer det mig endnu mere at jeg ikke kan få billedet op på mit lærred.

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Thunder skrev:
pulse83net:

Der vil ikke blive slukket for dit eller andres HD signal. Du putter dit kort i og kører som du plejer. "rettet tekst fordi jeg ikke fik læst præcist hvad du skrev" Tag du det blot roligt og nyd din digital modtager

Mht. til proceduren ved salget, så kan jeg af gode grunde, ikke komme med svar der, da jeg ikke har haft fornøjelsen, endnu, at sælge en HD Selector Kan forestille mig at man lige smutter ind i oprettelses skærmbilledet og registrere adresse og evt. eksisterende kundenummer, samt indtaster maskinens serie nummer til senere brug, ved evt. defekt app. osv. Så er man ihvertfald sikker på at kabeltv ved at der er solgt en HD maskine på kundenummeret/adressen, da det bliver gemt online i systemet.

Er der tvivl, så kan i minde mine kære kollegaer om at der eksistere et forhandler nummer til kabeltv/selector service

*TDC slaven*

Jeg er skam heller ikke nervøs for at de slukker. Jeg har jo tegnet nyt abonnement. Det er mere alle dem der ikke har tegnet nyt abonnement, jeg er bekymret for.

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

pulse83net skrev:
Jeg er skam heller ikke nervøs for at de slukker. Jeg har jo tegnet nyt abonnement. Det er mere alle dem der ikke har tegnet nyt abonnement, jeg er bekymret for.

Jeg må forholde mig til det som min kabeltv konsulent informere mig om, mht. at det ikke er nødvendigt at gentegne kontrakt, men at man blot skal være i besiddelse af et selector kort. Jeg har været i kontakt med ham 2 gange siden de sidste 2 uger. Senest for 2 dage siden. At man udfylder kontakt info og serienummer ved køb af digital modtager samt modtager en underskrift, det har altid været normal procedure. Hvis du allerede var kunde, så har du ikke tegnet ny kontrakt, da du isåfald ville have fået et nyt kundenummer.

Epedemic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 03:16 | IP-adresse registreret  

Hmm, ang det med kortet, så tror jeg ikke der sker noget... VM HD kanalen er en Free-to-air kanal, som kan ses af mit dvb-c kort uden jeg har indsat mit tdc smartcard... (i øvrigt samme situation med dr1+2 i 4:3 og tv2)... Det er vel en såkaldt "must-carry" kanal, da det i princippet bare er videresendt kanal fra dr1/tv2... Og C More HD er jo som bekendt gratis året ud... Så tvivler på TDC vælger at lukke for signalet og kræve man har købt deres (usle?) Selector HD, eller en ekstra programpakke... Det ville nemlig være underligt når man har hørt om folk der har købt selve boxen uden at oplyse noget som helst...

Selvfølgelig kan der være visse butikker der ikke helt fatter proceduren, som fx. da jeg opgraderede fra den gamle sagem 40xx til sagem 60, der havde jeg mit gamle kort med, men de ville alligevel oprette et nyt... (som så gjorde jeg havde alle kanaler gratis i 14 dage :P, så jeg brokker mig ikke ;) )
Til top Vis Epedemic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Epedemic

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2006 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

på intro aften for HD selectoren hos TDC fortalte de at den bare kører vidre med de gamle kort.

Mvh Hans

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2006 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Fra TDC's side

Pris

Prisen for Selector HD inkl. adgang til alle 64 VM-kampe i HD-format er 2495 kr. Med i prisen får du C MORE HD filmkanalen frem til 31. decmber 2006.

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=P12800143181145880515135&_nfls=false

Intet om nyt kort.

Hans

<< Forrige Side af 23 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum