Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 05:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: nye selector (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 23
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Kan der ikke være nogle HDMI udgange der sender signalet (har lidt mistanke til især Denon HDMI udgange) med en for svag effekt og derved ville man kunne få problemer med lange HDMI kabler ?

HD selector kan måske lide af samme problem 

HDMI er desværre ikke problemløs af bruge hvis du har Pj. og derved skal bruge lange HDMI kable, en form for forstærkning af signalet kan måske komme på tale.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Nalle skrev:
Burde der være noget i vejen ved, både at have billede på fjernsynet via scart og billede på projektoren via HDMI?

Nej. Personligt bruger jeg Component til mit TV og HDMI til min projektor, og det fungerer fint sammen.

Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:

HDMI er desværre ikke problemløs af bruge hvis du har Pj. og derved skal bruge lange HDMI kable, en form for forstærkning af signalet kan måske komme på tale.

Selv med 15 meter af billigt hdmi kabel har jeg ingen problemer. og signalet løber gennem en manual hdmi omskifter  så dvd's signal også kan nå projektoren.

Jeg bruger component udgangen til mit TV

Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Er det egentligt den samme "transmission" på dr og tv2`s "normale" transmission som ikke er HD, altså med kamera vinkler og kommentatorer osv, eller er det en helt anden "udsendelse" Og det er naturligvis VM udsendelserne jeg tænker på.

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Er det egentligt den samme "transmission" på dr og tv2`s "normale" transmission som ikke er HD, altså med kamera vinkler og kommentatorer osv, eller er det en helt anden "udsendelse" Og det er naturligvis VM udsendelserne jeg tænker på.

Studieoptagelser er ikke i HD.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Nej men er selve "kampen" samme billede som ved normalt dr eller tv2 signal blot i HD kvalitet eller er det en halt anden "optagelse"

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Nej men er selve "kampen" samme billede som ved normalt dr eller tv2 signal blot i HD kvalitet eller er det en halt anden "optagelse"

Stort set - du kan læse mere om kameraplacering osv. her: http://www.scalahifi.dk/filer/bagomvm.pdf

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Maxn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Hvor længe går der før at der er billed på, med et nyt selector kort

Mvh. Max
Til top Vis Maxn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maxn

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Maxn skrev:
Hvor længe går der før at der er billed på, med et nyt selector kortMvh. Max

Den tid det tager maskinen at starte op og derfra og ca. 2-3 uger frem, der kan du se alle kanaler, hvorefter de lukker ned og kun de eksisterende fra din kanal pakke og dem du yderligere har valgt at abonnere på, vil være mulige at se.
Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

hans123 skrev:

Selv med 15 meter af billigt hdmi kabel har jeg ingen problemer. og signalet løber gennem en manual hdmi omskifter  så dvd's signal også kan nå projektoren.

Jeg bruger component udgangen til mit TV

Hans

hvilken omskifter bruger du

Til top Vis urte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af urte

boffer24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hmm nu har jeg også fået min selector...Monster billede, men hvordan får jeg undertekster på C More HD uden brug af scart? Umiddelbart skal jeg ind og hente dem via tekst tv, men det kan jeg ikke få frem via hdmi....
Til top Vis boffer24's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boffer24

DanLeander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Er det lykkes nogen at føre HDMI signalet gennem Philips DFR9000 (Digital Surround Receiver). http://www.p4c.philips.com/files/d/dfr9000_01/dfr9000_01_dfu _dan.pdf

Mit TV er Philips 37pf9830 http://www.p4c.philips.com/files/3/37pf9830_10/37pf9830_10_d fu_dan.pdf

Selector og TV er forbundet med 2m HDMI kabler til receiveren.

Det er ikke lykkedes mig at føre signalet igennem receiveren. Receiveren understøtter HDCP.

Selectoren virker fint direkte forbundet til TV'et.

Jeg synes dog at der et lidt problemer ved panorering. Bør man slå alle billede behandlinges features fra (f.eks. Pixel Plus 2), da signalet jo burde være helt "rent"? Jeg synes dog ikke det gør billedet bedre. Desuden er det jo lidt besværligt at slå disse features til og fra afhængigt om hvad man ser.

Til top Vis DanLeander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanLeander

SuperBilleN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Hej.

Nu har jeg endnu engang set fodbold i Hd på min nye selector, men jeg syntes der er en del fejl i billedet. kan det passe.?

når der zoomes ind på spillerne er baggrunden grumset,uklart ligner lidt pixelfejl.

når man ser billedet fra siden-oppefra, og når billedet bevæger sig fra side til side, er det ligesom der er nogle linier lodret ned af billedet med ca 3 cm mellemrum.
er det kun mig som har oplevet dette.?

Jeg køre med et 2m. hdmi arogon kabel fra hifi-klubben til 499,- kan det være dette, kunne det skyldes mit antennakabel? eller er det boksen. syntes kun at det er noget som jeg bemærker når jeg ser fodbold i 1080i. ikke på HD film kanalen. Hvis jeg tjekker signal styrken i boksen svinger den fra 169-171

på hd more oplever jeg noget flimmer engang imellem som om at signalet ikke er stærkt nok.

mærker også de andre fejl på boksen som nævnes her på siderne.

Har også oplevet at når jeg trykker på nu og næste knappen så hopper den ind i radio kanalerne. ( nu og næste programmerne passer hellere ikke med tidspunktet )

Ville gerne have den funktion med i boksen så den kan opscaleré det SD signal til et 37" LCD tv så man slipper for at se de sorte bjælker.

Mvh
SuperBilleN
Til top Vis SuperBilleN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SuperBilleN

Maxn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2006 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

Kan også genkende de samme ting som "SuperBilleN" skrev. Har prøvet at sammenligne HDMI med component og der er ikke den store forskel på billedet, men HDMI er da lidt bedre, men det løser ikke de omtalte problemer. Mit HDMI kabel er et: QED Qunex HDMI-P fra hifil-kubben og det er kun på en meter. så det skulle ikke fejle noget.

TV: LE 40m61

Mvh Max 

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

SuperBilleN skrev:
Hej.

Nu har jeg endnu engang set fodbold i Hd på min nye selector, men jeg syntes der er en del fejl i billedet. kan det passe.?

når der zoomes ind på spillerne er baggrunden grumset,uklart ligner lidt pixelfejl.

når man ser billedet fra siden-oppefra, og når billedet bevæger sig fra side til side, er det ligesom der er nogle linier lodret ned af billedet med ca 3 cm mellemrum.
er det kun mig som har oplevet dette.?

Jeg køre med et 2m. hdmi arogon kabel fra hifi-klubben til 499,- kan det være dette, kunne det skyldes mit antennakabel? eller er det boksen. syntes kun at det er noget som jeg bemærker når jeg ser fodbold i 1080i. ikke på HD film kanalen. Hvis jeg tjekker signal styrken i boksen svinger den fra 169-171

på hd more oplever jeg noget flimmer engang imellem som om at signalet ikke er stærkt nok.

mærker også de andre fejl på boksen som nævnes her på siderne.

Har også oplevet at når jeg trykker på nu og næste knappen så hopper den ind i radio kanalerne. ( nu og næste programmerne passer hellere ikke med tidspunktet )

Ville gerne have den funktion med i boksen så den kan opscaleré det SD signal til et 37" LCD tv så man slipper for at se de sorte bjælker.

Mvh
SuperBilleN

Video-optagelser i HD er noget af det sværeste for en skærm at de-interlace og skalere. Og da skærme har forholdsvis dårlig de-interlacing og skalering (i det hele taget og i særdeleshed ved HD) er det ikke så mærkeligt at du oplever "fnidder" med billedet.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Maxn skrev:
Kan også genkende de samme ting som "SuperBilleN" skrev. Har prøvet at sammenligne HDMI med component og der er ikke den store forskel på billedet, men HDMI er da lidt bedre, men det løser ikke de omtalte problemer. Mit HDMI kabel er et: QED Qunex HDMI-P fra hifil-kubben og det er kun på en meter. så det skulle ikke fejle noget.

TV: LE 40m61

Mvh Max 

Det har intet med kabler eller valg af udgang at gøre - se ovenstående

Maxn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Det er også fejl i billedet på "c-more hd" når scart-udgangen benyttes, så det må da være signalet der er dårligt, for det er jo ikke hd signal på scart, så skal tv'et jo bare vise det som sd, eller er det bare mig der ikke forstår det?

Samsung-fan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

hej

scart kan ikke vise et hd signal.

c-more hd står kanon flot ,jeg bruger bare scart udgangen endnu

Til top Vis Samsung-fan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Samsung-fan

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Hvad kan man bruge HD selector til nu når VM i fodboldt snart er færdig, ud over C-more ??????

Og i det nye år hvad bliver prisen så for C-more, og kommer der måske andre HD kanal på ????
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Hvad kan man bruge HD selector til nu når VM i fodboldt snart er færdig, ud over C-more ??????

Mht. HDTV så er C More HD foreløbig det eneste tilbud. Men det er planen at der kommer flere tilbud senere.

janwa skrev:
Og i det nye år hvad bliver prisen så for C-more, og kommer der måske andre HD kanal på ????

Efter nytår bliver kanalen en del af den normale Canal+ pakke. Så det er vel 220-250 kr om måneden - for alle filmkanalerne.

/Lars

<< Forrige Side af 23 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes