| Forfatter |
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan der ikke være nogle HDMI udgange der sender signalet (har lidt
mistanke til især Denon HDMI udgange) med en for svag effekt og derved
ville man kunne få problemer med lange HDMI kabler ?
HD selector kan måske lide af samme problem 
HDMI er desværre ikke problemløs af bruge hvis du har Pj. og derved
skal bruge lange HDMI kable, en form for forstærkning af signalet kan
måske komme på tale.
|
| Til top |
|
| |
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nalle skrev:
| Burde der være noget i vejen ved, både at have billede på fjernsynet via scart og billede på projektoren via HDMI? |
|
|
Nej. Personligt bruger jeg Component til mit TV og HDMI til min projektor, og det fungerer fint sammen.
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
HDMI er desværre ikke problemløs af bruge hvis du har Pj. og derved skal bruge lange HDMI kable, en form for forstærkning af signalet kan måske komme på tale.
|
|
|
Selv med 15 meter af billigt hdmi kabel har jeg ingen problemer. og signalet løber gennem en manual hdmi omskifter så dvd's signal også kan nå projektoren.
Jeg bruger component udgangen til mit TV
Hans
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det egentligt den samme "transmission" på dr og tv2`s "normale" transmission som ikke er HD, altså med kamera vinkler og kommentatorer osv, eller er det en helt anden "udsendelse" Og det er naturligvis VM udsendelserne jeg tænker på.
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Er det egentligt den samme "transmission" på dr og tv2`s "normale" transmission som ikke er HD, altså med kamera vinkler og kommentatorer osv, eller er det en helt anden "udsendelse" Og det er naturligvis VM udsendelserne jeg tænker på.
|
|
|
Studieoptagelser er ikke i HD.
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej men er selve "kampen" samme billede som ved normalt dr eller tv2 signal blot i HD kvalitet eller er det en halt anden "optagelse"
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
| Nej men er selve "kampen" samme billede som ved normalt dr eller tv2 signal blot i HD kvalitet eller er det en halt anden "optagelse" |
|
|
Stort set - du kan læse mere om kameraplacering osv. her: http://www.scalahifi.dk/filer/bagomvm.pdf
|
| Til top |
|
| |
Maxn Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor længe går der før at der er billed på, med et nyt selector kort
Mvh. Max
|
| Til top |
|
| |
Thunder Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maxn skrev:
| Hvor længe går der før at der er billed på, med et nyt selector kortMvh. Max |
|
|
Den tid det tager maskinen at starte op og derfra og ca. 2-3 uger frem, der kan du se alle kanaler, hvorefter de lukker ned og kun de eksisterende fra din kanal pakke og dem du yderligere har valgt at abonnere på, vil være mulige at se.
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hans123 skrev:
|
Selv med 15 meter af billigt hdmi kabel har jeg ingen problemer. og signalet løber gennem en manual hdmi omskifter så dvd's signal også kan nå projektoren.
Jeg bruger component udgangen til mit TV
Hans
|
|
|
hvilken omskifter bruger du
|
| Til top |
|
| |
boffer24 Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm nu har jeg også fået min selector...Monster billede, men hvordan får jeg undertekster på C More HD uden brug af scart? Umiddelbart skal jeg ind og hente dem via tekst tv, men det kan jeg ikke få frem via hdmi....
|
| Til top |
|
| |
DanLeander Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det lykkes nogen at føre HDMI signalet gennem Philips DFR9000 (Digital Surround Receiver). http://www.p4c.philips.com/files/d/dfr9000_01/dfr9000_01_dfu _dan.pdf
Mit TV er Philips 37pf9830 http://www.p4c.philips.com/files/3/37pf9830_10/37pf9830_10_d fu_dan.pdf
Selector og TV er forbundet med 2m HDMI kabler til receiveren.
Det er ikke lykkedes mig at føre signalet igennem receiveren. Receiveren understøtter HDCP.
Selectoren virker fint direkte forbundet til TV'et.
Jeg synes dog at der et lidt problemer ved panorering. Bør man slå alle billede behandlinges features fra (f.eks. Pixel Plus 2), da signalet jo burde være helt "rent"? Jeg synes dog ikke det gør billedet bedre. Desuden er det jo lidt besværligt at slå disse features til og fra afhængigt om hvad man ser.
|
| Til top |
|
| |
SuperBilleN Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Nu har jeg endnu engang set fodbold i Hd på min nye selector, men jeg syntes der er en del fejl i billedet. kan det passe.?
når der zoomes ind på spillerne er baggrunden grumset,uklart ligner lidt pixelfejl.
når man ser billedet fra siden-oppefra, og når billedet bevæger sig fra side til side, er det ligesom der er nogle linier lodret ned af billedet med ca 3 cm mellemrum.
er det kun mig som har oplevet dette.?
Jeg køre med et 2m. hdmi arogon kabel fra hifi-klubben til 499,- kan
det være dette, kunne det skyldes mit antennakabel? eller er det
boksen. syntes kun at det er noget som jeg bemærker når jeg ser fodbold
i 1080i. ikke på HD film kanalen. Hvis jeg tjekker signal styrken i boksen svinger den fra 169-171
på hd more oplever jeg noget flimmer engang imellem som om at signalet ikke er stærkt nok.
mærker også de andre fejl på boksen som nævnes her på siderne.
Har også oplevet at når jeg trykker på nu og næste knappen så hopper
den ind i radio kanalerne. ( nu og næste programmerne passer hellere
ikke med tidspunktet )
Ville gerne have den funktion med i boksen så den kan opscaleré det SD
signal til et 37" LCD tv så man slipper for at se de sorte bjælker.
Mvh
SuperBilleN
|
| Til top |
|
| |
Maxn Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan også genkende de samme ting som "SuperBilleN" skrev. Har prøvet at sammenligne HDMI med component og der er ikke den store forskel på billedet, men HDMI er da lidt bedre, men det løser ikke de omtalte problemer. Mit HDMI kabel er et: QED Qunex HDMI-P fra hifil-kubben og det er kun på en meter. så det skulle ikke fejle noget.
TV: LE 40m61
Mvh Max
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
SuperBilleN skrev:
Hej.
Nu har jeg endnu engang set fodbold i Hd på min nye selector, men jeg syntes der er en del fejl i billedet. kan det passe.?
når der zoomes ind på spillerne er baggrunden grumset,uklart ligner lidt pixelfejl.
når man ser billedet fra siden-oppefra, og når billedet bevæger sig fra side til side, er det ligesom der er nogle linier lodret ned af billedet med ca 3 cm mellemrum. er det kun mig som har oplevet dette.?
Jeg køre med et 2m. hdmi arogon kabel fra hifi-klubben til 499,- kan det være dette, kunne det skyldes mit antennakabel? eller er det boksen. syntes kun at det er noget som jeg bemærker når jeg ser fodbold i 1080i. ikke på HD film kanalen. Hvis jeg tjekker signal styrken i boksen svinger den fra 169-171
på hd more oplever jeg noget flimmer engang imellem som om at signalet ikke er stærkt nok.
mærker også de andre fejl på boksen som nævnes her på siderne.
Har også oplevet at når jeg trykker på nu og næste knappen så hopper den ind i radio kanalerne. ( nu og næste programmerne passer hellere ikke med tidspunktet )
Ville gerne have den funktion med i boksen så den kan opscaleré det SD signal til et 37" LCD tv så man slipper for at se de sorte bjælker.
Mvh SuperBilleN |
|
|
Video-optagelser i HD er noget af det sværeste for en skærm at de-interlace og skalere. Og da skærme har forholdsvis dårlig de-interlacing og skalering (i det hele taget og i særdeleshed ved HD) er det ikke så mærkeligt at du oplever "fnidder" med billedet.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maxn skrev:
Kan også genkende de samme ting som "SuperBilleN" skrev. Har prøvet at sammenligne HDMI med component og der er ikke den store forskel på billedet, men HDMI er da lidt bedre, men det løser ikke de omtalte problemer. Mit HDMI kabel er et: QED Qunex HDMI-P fra hifil-kubben og det er kun på en meter. så det skulle ikke fejle noget.
TV: LE 40m61
Mvh Max
|
|
|
Det har intet med kabler eller valg af udgang at gøre - se ovenstående 
|
| Til top |
|
| |
Maxn Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også fejl i billedet på "c-more hd" når scart-udgangen benyttes, så det må da være signalet der er dårligt, for det er jo ikke hd signal på scart, så skal tv'et jo bare vise det som sd, eller er det bare mig der ikke forstår det?
|
| Til top |
|
| |
Samsung-fan Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
scart kan ikke vise et hd signal.
c-more hd står kanon flot ,jeg bruger bare scart udgangen endnu
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad kan man bruge HD selector til nu når VM i fodboldt snart er færdig, ud over C-more ??????
Og i det nye år hvad bliver prisen så for C-more, og kommer der måske andre HD kanal på ????
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
| Hvad kan man bruge HD selector til nu når VM i fodboldt snart er færdig, ud over C-more ?????? |
|
|
Mht. HDTV så er C More HD foreløbig det eneste tilbud. Men det er planen at der kommer flere tilbud senere.
janwa skrev:
| Og i det nye år hvad bliver prisen så for C-more, og kommer der måske andre HD kanal på ???? |
|
|
Efter nytår bliver kanalen en del af den normale Canal+ pakke. Så det er vel 220-250 kr om måneden - for alle filmkanalerne.
/Lars
__________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |