| Forfatter |
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
| Synes i virkeligt at 2500 er dyrt? |
|
|
Næh 
HDTV bokse koster i det prisleje allerede, og denne er incl. abonnement til VM i HD, og jeg er ret sikker på at TDC binder penge efter hver eneste af dem (hvis alle udgifter regnes med).
Men det er interessant hvad den kan bruges til efter VM, altså udover at være en Selector med digital HDMI udgang. Der skulle gerne komme nogle flere kanaler snart, som f.eks. HD-Discovery, så der også er lidt perspektiv i investeringen. Nye HDTV kanaler vil dog helt sikkert koste et abonnement, mon ikke TDC kommer med en lille HDTV pakke på et senere tidspunkt.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Det er jo latterligt dyrt hvis det er rigtigt, husk lige på at det er en "Sagem", og det sutter.... Jeg forstår ikke at de ikke finder et ordentligt mærke istedet for...
|
|
|
   Jeg synes også TDC skal gå væk fra det franske l... - men indtil da må vi jo nøjes. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Tommy21 skrev:
Det er jo latterligt dyrt hvis det er rigtigt, husk lige på at det er en "Sagem", og det sutter.... Jeg forstår ikke at de ikke finder et ordentligt mærke istedet for...
|
|
|

Jeg synes også TDC skal gå væk fra det franske l... - men indtil da må vi jo nøjes.
|
|
|
Nu laver Sagem jo også andet end tuner-boxe, så man skal ikke hele produktlinien over én kam.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
Nu laver Sagem jo også andet end tuner-boxe, så man skal ikke hele produktlinien over én kam. |
|
|
Jeg kender primært Sagem fra deres tuner-/selectorbokser og deres mobiltelefoner. De produktgrupper stinker. Hvad Sagem ellers laver og kvaliteten heraf skal jeg ikke udtale mig om. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
| Jeg kender primært Sagem fra deres tuner-/selectorbokser og deres mobiltelefoner. De produktgrupper stinker. Hvad Sagem ellers laver og kvaliteten heraf skal jeg ikke udtale mig om. |
|
|
Ja, pas på med at genere dem for meget - så bliver du måske afvist næste gang du betaler med Dankortet (Sagem leverer også Dankort terminaler)
Men bortset fra det, så kender vi jo ikke deres nye produkter. Det er svært at sige at de nye HD-Selector er dårlige, når de slet ikke er kommet endnu.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
|
Ja, pas på med at genere dem for meget - så bliver du måske afvist næste gang du betaler med Dankortet (Sagem leverer også Dankort terminaler) |
|
|
Ja, det er rigtigt, det har jeg godt set. Om dankortterminalerne fungerer tilfredsstillende må PBS så vide  . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
Men bortset fra det, så kender vi jo ikke deres nye produkter. Det er svært at sige at de nye HD-Selector er dårlige, når de slet ikke er kommet endnu.
|
|
|
Du har muligvis ret, men de billeder jeg har set af den nye selector viser, at Sagem fortsat ensidigt hælder til scart og så HDMI. Efter min mening burde der som minimun også være S-video og component udgang. Men det er jo nok for meget at forlange  . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
futt Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad skal du bruge den nye selector til hvis du vil bruge S-video , så kan du lige så godt købe en af de gamle , det er jo kun sjovt at have den nye fordi den har HDMI så man kan se HD tv
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
futt skrev:
| hvad skal du bruge den nye selector til hvis du vil bruge S-video , så kan du lige så godt købe en af de gamle , det er jo kun sjovt at have den nye fordi den har HDMI så man kan se HD tv |
|
|
Jeg har en af "de gamle" (Sagem60), og jeg gider ikke have 2 stående. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
futt Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
me hvad skal du bruge den nye til hvis dit tv ikke har HDMI ? så kan du lige så godt bruge den gamle
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
futt skrev:
| me hvad skal du bruge den nye til hvis dit tv ikke har HDMI ? så kan du lige så godt bruge den gamle |
|
|
Mon ikke der kan komme s-video ud af scart på den nye HD boks.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
futt skrev:
| me hvad skal du bruge den nye til hvis dit tv ikke har HDMI ? så kan du lige så godt bruge den gamle |
|
|
Jeg skal tilslutte både projektor og tv. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hans123 skrev:
|
Mon ikke der kan komme s-video ud af scart på den nye HD boks.
|
|
|
Det kan man jo med Sagem60, så mon ikke. Men personligt har jeg mere brug for component end S-video. Men med dedikeret S-video udgang slipper man for scart -> S-video converter. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
larl skrev:
|
|
|
|
Du har muligvis ret, men de billeder jeg har set af den nye selector viser, at Sagem fortsat ensidigt hælder til scart og så HDMI. Efter min mening burde der som minimun også være S-video og component udgang. Men det er jo nok for meget at forlange .
|
|
|
Hvad i alverden skal du bruge s-video til? 
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
futt skrev:
|
|
Jeg skal tilslutte både projektor og tv.
|
|
|
Det sammer her.
Derfor skal jeg nok have denne splitter:

2 x Hdmi ind ( en fra selectoren og en fra min DVD )
Og den har 2 aktive udgange på samme tid,
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hans123 skrev:
Derfor skal jeg nok have denne splitter:
2 x Hdmi ind ( en fra selectoren og en fra min DVD )
Og den har 2 aktive udgange på samme tid,
|
|
|
Spændende. Har du noget mere info om den, evt. link? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Hvad i alverden skal du bruge s-video til?  |
|
|
Forhåbentlig ikke noget. Men da ikke alle displays i dag har scartindgang, er det rart med alternativer. Med min nuværende projektor og selector hiver jeg S-video ud via scart. Selvom component havde være at foretrække. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
s-video er altså fy-skamme
Har din projektor ikke RGBs indgang? Alternativt ville jeg købe en konverter (eller en scaler) og konvertere signalet fra RGB til component.
Jeg tvivler stærkt på at s-video har nok "båndbredde" til at overføre HD-signaler - og da slet ikke i en tilfredsstillende kvalitet (sidstnævne gælder så sandelig også SD-signaler).
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
De laver også en 4x2, kan så brugest til DVD, HD-DVD/Blu-Ray (når det
kommer), HD TV tuner plus en form for spillebox med HDMI eller DVI ud.
|
| Til top |
|
| |