Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Fronstof af? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 05 April 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
MichaelJDK skrev:

Jeg oplever også et flottere lydbillede og en generalt bedre lyd ved at fjerne stoffet. Jeg havde haft HTerne i ca. 1 år, før jeg prøvede at fjerne frontstoffet, da det er en lille smule bøvlet at fjerne, men meget flot når det sidder på, men det ligger på en hylde pt.

Frontstof: af med det - hvis man spørger mig

og på med det når man får gæster med pilfingre - især dem med meget små pilfingre

Ja, nemlig ja. Katte/hunde og andre farlige dyr forbydes adgang!
Men synes faktisk mine Jamo D-590 er rigtigt flotte med frontstof. Stof kan være pænt. Også på damer...

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 April 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Det er svært at sige for og imod, jeg vil dog sige at de fleste højtalere lyder klart bedst uden, men jeg har altså faktisk været ude for højtalere hvor frontstoffet har hjulpet til med til at dæmpe reflektioner i rummet og har givet fastere og dybere bas, så her forstrak jeg det på, ligeledes blev stereo perspektivet forbedret med frontoffet på. Samme højtalere i et andet rum lød så bedre der uden frontstof, så det kan have lidt at gøre med placering og rummet de står i , så der er ikke noge facitliste på det desværre.

Min nuværende Tannoy skal så absoludt IKKE have frontstof på, men her er det også tydeligt at se at det kun er ment som pynt og tannoy selv anbefaler at man fjerner det ved seriøs lytning.

Infinity Renaissance serie forholder sig dog andeleses, de skal have frontstof på som beskrevet længere oppe.Højtaleren er ganske enkelt indmålt med det på og man ødelægger gradvis limen der skal holde stoffet tæt på båndenhederne hvis man bliver ved med at pille det af og på.

McDave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 April 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

nogel frontstof har også en dedikeret funktion... her tænker jeg på Vienne Accoustic Hayden, hvor der siddder en spredelinse foran diskanten...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes