Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
Sendt: 19 November 2003 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
Hej SES!
Fremragende! Den knægt er noget særligt. Fik lyttet lidt til Rachmaninoff nr. 3 med ham også. Hans emotionelle spektrum er ganske udædvanligt stort og så af en 21 årig. Det lover godt. Jeg kunne godt drøme om, at høre ham i Schumanns klaverkoncert også. Og selfølgelig også i visse af Beethovens og Brahms koncerter.
Gid nogen gad optage en stribe sonater med ham a´la Denon, Beethoven og Bruno Leonardo Gelber. Jeg kunne lige høre Brahms, Beethoven, Chopin, Liszt m.fl. spillet af ham.
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
Sendt: 19 November 2003 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
Ja der kommer en 10-20 løver hver år, og nu er det 40'år jeg hører med. Så det bliver til nogle stykker. Kan ikke spise med hver gang, og lytter mig frem til hvem der fortolker så jeg "spiller med". Andnes, Aimard er mine favo af de ret nye.
En pianist hvis tekniske og musikalske jeg synes er i særklasse er Marc Andre Hamelin. Hans snupper en af Ludwigs klaverkoncerter og spiller orkesterstemmen også - stadig (har ikke kontrolleret) kun 10 fingre.
Skal iøvrigt høre en ung finne spille Brahms viol på torsdag (mangler kun billet, håber på knap udsolgt).
Sendt: 19 November 2003 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
Hej SES! Så godt den var på vej. Har i øvrigt Andsnes med Griegs klaver + Shumann på EMI. Her skuffer Shumann fælt synes jeg, når man nu har Argeriech Harnoncourt. Jeg har også en vellykket én på Denon, hvor jeg bare ikke husker hvem stjernen er, men det faktisk den der lyder langt bedst af dem jeg har.
Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
Sendt: 26 November 2003 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
Hej Kurt,
Jeps - jeg har netop fået købt den. Det blev i SACD udgaven, da det var den eneste de havde tilbage, men den kan også spilles på en alm. CD-adspiller.
Jeg har kun fået hørt den en gang kort, og det var meget lovende. Den virkede til at være knap så hurtig som de andre udgaver jeg har hørt. Men hvis jeg skal være ærlig, så ved jeg ikke ret meget om klassisk musik. Derfor har jeg lidt svært ved at fortælle hvordan den indspilning skiller sig ud.
Jeg har derfor også investeret i en brugt vinyludgave af denne klaverkoncert. Det er en Decca-indspilning med Vlademir Ashkenazy og Lorin Mazel sammen med London Symfoniorkester. Så en af de næste par dage vil jeg prøve at sammenligne indspilningerne.
Og derudover har jeg lånt Klassisk for Dummies. Håber den kan lære mig lidt om klassisk musik.
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
Sendt: 26 November 2003 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
SES. skrev:
LangeLange er snart i København - torsdagskoncert med Rach 2, check dato på drklassisk og køb billeter.
Mange tak for den information. Det ville være en katastrofe at misse den slags musikalske verdensbegivenheder.
Har straks skaffet et par billetter, så den smukke unge hustru kan blive luftet og få indsprøjtning med Rach. 2. Den har aldrig nogen sinde svigtet mig.
Sendt: 27 November 2003 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
Mikke skrev:
SES. skrev:
LangeLange er snart i København - torsdagskoncert med Rach 2, check dato på drklassisk og køb billeter.
Mange tak for den information. Det ville være en katastrofe at misse den slags musikalske verdensbegivenheder.
Har straks skaffet et par billetter, så den smukke unge hustru kan blive luftet og få indsprøjtning med Rach. 2. Den har aldrig nogen sinde svigtet mig.
MVH
Mikke
Heldige asen! Os med småbørn og adresser på den absolut rigtige side af bæltet, må jo så vente og høre ham en anden gang. Til den tid spiller han sikkert også meget meget bedre
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
Sendt: 27 November 2003 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
Småbørn? Ja det har jeg også. Det startede med at jeg satte Rach. 2. med Earl Wild og Horenstein på grammofonen. Det var så smukt at skaden var sket inden 2 sats var færdig. Hun begyndte at æde saltlakrids og brække sig.
Senere prøvede vi Rach. 3. med Watts og Ozawa. Den var så ringe at hun hellere ville i seng. Så var den gal igen.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum