Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Musikalsk voldtægt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 April 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Anders K skrev:

Min favorit hade cover er den måde Puff Daddy neglede "every breath you take" på.

Ikke så meget fordi det ikke lød godt, men der var intet nyt eller spændende over det, det var rent tyveri

Anders K

Sean Combs aka Puff Daddy aka P. Diddy aka Krudt Børge, er ikke ligefrem kendt som den mest innovative "hiphop" kunstner. Han har "voldtaget" alletiders klassikere fra Public Enemy, Sting til Tha Luniz...

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 April 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Uden at have hørt alle sangene fra Madonna´s "nyeste", men er der ikke stjålet med arme og ben?

De numre jeg har hørt, har grundbeats fra min ungdoms ørehængere alle sammen!

"Hung up" er da for fed!    Det synes jeg faktisk er et godt eksempel på en "vellykket voldtægt"
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 04 April 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Puff daddy opfandt den moderne hiphopskabelon:

1. tag et gammelt nummer, folk kender i forvejen
  2. pift det op med nye friske beats
  3. tilføj noget prale-rap om hvor mange penge du har/hvor mange bitches du stemplede i nat/hvor stor en bandit du har/hvor mange gange du er blevet skudt eller har været i fængsel, osv....
klam dollarpop der sælger. Det er det de unge vil ha'..... Og P.daddy-diddy, 50Cent, Jay-Z og de andre griner hver gang de er nede og hente en ny lastvognladning diamanter!!!

Madonnas nye synes jeg egentlig er okay på sine egne præmisser. Hun har trods alt samplet al det gamle disco med både kærlighed til originalerne og et glimt i øjet. Jeg forventer heller ikke de store dybe overvejelser om livet, døden, universet og al det der fra et album der hedder "Confessions on the Dancefloor". Hun er mig bekendt også den første der nogensinde har fået lov til at sample ABBA. Det er i mine øjne lidt af et kvalitetsstempel, for Bjørn&Benny er MEGET kræsne med hvad de giver tilladelse til.

-Det som Helmut Lotti har gjort ved Elvis er en vederstyggelighed.  Jeg er ligeglad med at han har en klar og ren stemme. Det er uden sjæl og følelse. Det gør mig trist at nogen vil udsætte sig for den slags.

mvh Klaus

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2006 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Anders K skrev:

Min favorit hade cover er den måde Puff Daddy neglede "every breath you take" på.

Ikke så meget fordi det ikke lød godt, men der var intet nyt eller spændende over det, det var rent tyveri

Anders K

Til gengæld spinner Gramsespektrum videre på Puff's voldtægt, og resultatet er..... 

"acustic dreams...den bedste opsamlingscd... nogensinde...overhovedet..."

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 April 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Piobyte; jeg kender som sagt flere, som har lige akkurat den "udgivelse".

Man kan da sagtens sætte den på og så få en griner! (Eller en græder!)

Men den bør ikke stå i pladesamlingen; tænk hvis andre så den! (Den bør ligge i den aflåste  skuffe beregnet til Disky-records og den slags!)

PRSE; når jeg hører den "nyeste" fra Madonna, leder jeg hele tiden efter min ungdoms hits. Hendes musik kommer så i anden række, desværre! (Jeg hader ikke Madonna, jeg har da selv Dick Tracy)

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 April 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Piobyte; jeg kender som sagt flere, som har lige akkurat den "udgivelse".

Man kan da sagtens sætte den på og så få en griner! (Eller en græder!)

Men den bør ikke stå i pladesamlingen; tænk hvis andre så den! (Den bør ligge i den aflåste  skuffe beregnet til Disky-records og den slags!)

PRSE; når jeg hører den "nyeste" fra Madonna, leder jeg hele tiden efter min ungdoms hits. Hendes musik kommer så i anden række, desværre! (Jeg hader ikke Madonna, jeg har da selv Dick Tracy)

Jeg tror den er blandt mine pc spil , savner den ikke 

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 April 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Klaus Kokholm skrev:
Puff daddy opfandt den moderne hiphopskabelon:

1. tag et gammelt nummer, folk kender i forvejen
  2. pift det op med nye friske beats
  3. tilføj noget prale-rap om hvor mange penge du har/hvor mange bitches du stemplede i nat/hvor stor en bandit du har/hvor mange gange du er blevet skudt eller har været i fængsel, osv....

klam dollarpop der sælger. Det er det de unge vil ha'..... Og P.daddy-diddy, 50Cent, Jay-Z og de andre griner hver gang de er nede og hente en ny lastvognladning diamanter!!!

mvh Klaus

Tvivler på jeg NOGENSINDE har hørt noget dummere. Enten siger du det af mangel på viden eller osse kan du bare ikke lide hip-hop.

Korrekt, Diddy samplede "every breath you take" og rappede over dette. Men har du overhovedet lyttet til det han siger?

Han rapper om hvordan det var da han og Notorious B.I.G. hang ud sammen og om hvor meget han savner ham. Og oven i det har han fået B.I.G.'s enke til at synge omkvædet ( kan dog ikke lige i skrivende stund huske hvad hun hedder). Kan du se at det jeg har skrevet = "Every breath you take". Hvis ikke må du sige til, skal da nok oversætte sangen for dig, hvis det er der skoen trykker...

Desuden er det LANGT fra alle rappere der kun rapper om hvor mange penge de har og deres bling-bling om halsen. Og i dette vil jeg give dig ret, det er noget værre pjat.

Men der er ingen rappere, som er populære, der udelukkende har lavet den slags "bling-bling-rap".

50 cent har bl. a. lavet Candyshop ( direkte forfærdentlig sang ), men har altså osse lavede nogle gode som fx 21 questions, der omhandler ham og hvordan han savner kæresten.

Dog er min favorit-rapper, Jay-Z. Han leger med ordene som ingen anden og mig bekendt har han kun lavet ingen"bling-rap", Big Pimpin', som jeg personligt finder god.

Bare fordi at rappere laver et par bling-raps, stempler du dem automatisk som værende direkte dårlige kunstere og kritiserer hiphop-kulturen generelt? Tag dig sammen...

Synes din kommentar er direkte tåbelig og uden argumenter.

Nosferatu

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 05 April 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Haha. Nosferatu. Og du taler om en sko der trykker!!

Jeg er også selv helt vild med hvordan rappere som regel fanger den dybere mening med livet Og jeg synes det er smukt når Nik & Jay synger om kærlighed...

Tjek overskriften på tråden. Det der er emnet er ikke om P. Daddy Diddy Waddu synger om bling men nærmere, at han ødelagde en god sang med sit l**tenummer.  Men take it away...Defender of Hip Hop and humanity

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 April 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

gunbox skrev:

Jeg er også selv helt vild med hvordan rappere som regel fanger den dybere mening med livet Og jeg synes det er smukt når Nik & Jay synger om kærlighed...

Tjek overskriften på tråden. Det der er emnet er ikke om P. Daddy Diddy Waddu synger om bling men nærmere, at han ødelagde en god sang med sit l**tenummer.  Men take it away...Defender of Hip Hop and humanity

Nå ja, Nik & jay er rappere, havde jeg helt glemt.................

Skal musik handle om den dybere mening i livet?? "Beep! Vi er nu landet i den post-modernistiske tid, hvor sange ikke har dybere mening, men er et udtryk for forfatterens holdninger og synspunkter. Beep! "

Hvad er det helt præcist du har imod hiphop?

Nosferatu

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 05 April 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
LouBP skrev:
The knifes - Haertbeat

af Jose Gonzales originale, det lyder så monster grimt!

Hov det er lige omvendt - The Knife har lavet originalen og Gonzales har lavet coverversionen.

Originalen er lysår bedre efter min mening .

Nå for helvd, har altid troet det var omvendt Der kan man bare se... MEn synes Knife versionen var ELENDIG!

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 05 April 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

nosferatu89 skrev:
Dog er min favorit-rapper, Jay-Z. Han leger med ordene som ingen anden og mig bekendt har han kun lavet ingen"bling-rap", Big Pimpin', som jeg personligt finder god.

Bare fordi at rappere laver et par bling-raps, stempler du dem automatisk som værende direkte dårlige kunstere og kritiserer hiphop-kulturen generelt? Tag dig sammen...

Synes din kommentar er direkte tåbelig og uden argumenter.

Nosferatu

Helt enig, det er intet i vejen med en hel kultur kun fordi der findes nogle talentløse lavpander der har havnet i medias søgelys. Jeg er selv mest til metal, og også der finder man udskuddene der brender ned kirker, og tror de er fandens gave til menneskeheden. Jeg vil da ikke af den grund stemple all metal musik som ubrugeligt.

Når det gelder rap er Jay Z sammen med Mos Def (han kan lege med ord!!) og en del af NWAs game materiale blandt mine favoritter.

Men så tilbage til topic.

Værste cover ever er absolut alle versioner af Chaka Chans "Ain't Nobody". Den KAN ikke gøres bedre enn orginalen, men det har ikke hindret mange i at forsøge

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 05 April 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

nosferatu89 skrev:
gunbox skrev:

Nå ja, Nik & jay er rappere, havde jeg helt glemt.................

Skal musik handle om den dybere mening i livet?? "Beep! Vi er nu landet i den post-modernistiske tid, hvor sange ikke har dybere mening, men er et udtryk for forfatterens holdninger og synspunkter. Beep! "

Hvad er det helt præcist du har imod hiphop?

Nosferatu

Først og fremmest, så sagde jeg INTET om, at Nik & Jay er rappere. Men det er måske netop derfor der ikke er nogen der synes deres musik er fedt. De synger jo også både om kærlighed og alle de lækre damer - lidt ligesom rappere.

Jeg har intet specielt imod hip-hop. Det ligger bare sådan, at jeg ikke mener de populære rappere har ret meget at byde på. Langt de fleste er jo supep kommercielle; synger lidt om bling og damer så de unge fyre køber deres plader og synger lidt om kærlighed så pigerne også synes det er søde og følsomme.

Det er ikke hip-hop jeg har noget imod. Men jeg er dybest set ligeglad med Combs' sang til sin ven og hvad Jay-Z mener om ting. Så hvis det er det de vil synge om, skal de huske at putte noget god musik bag...og meget gerne deres egen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 April 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Så skal I SQ få modspil:

Rap er ikke sang, knap nok recitering.  

"Musikken" består typisk af en ikke dyb, men kraftig basgang, en cola-kælling på kor og så en triangel!

Grundbeatet er (næsten) altid tyvstjålet, men ungdommen kender ikke originalen, så de æder det som værende nyt!

9 ud af 10 tekster handler da bare om deres ghetto-liv! Nåh, der bor de ikke mere! Desuden er de dybt kriminelle kokain-misbrugere og velsagtens også sagsøgte i hoved og r*v! Nogen er da!

Nix; jeg lytter til al slags musik, men noget er mere amatøragtigt end andet!

Til sidst: Nik og Jay; det er for børn. Og de skal moderere deres tekster, således at ungdommen ikke bringes i fordærv. Ellers kommer jeg bare med et kilo fy og hælder det op i deres næse med en skruekompressor, SQ!

Note: Der er lavet afstand imellem mine "vredesudbrud", så kan man bare bruge citér-knappen, når jeg skal have tilbage! Og god fornøjelse!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Timidus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 April 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Jeg så Moby...umm..synge en cover udgave af Sweet Child of Mine, opført live på en eller anden tysk tv kanal.

Til top Vis Timidus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Timidus

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 05 April 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Så skal I SQ få modspil:

"Musikken" består typisk af en ikke dyb, men kraftig basgang, en cola-kælling på kor og så en triangel!

Grundbeatet er (næsten) altid tyvstjålet, men ungdommen kender ikke originalen, så de æder det som værende nyt!

9 ud af 10 tekster handler da bare om deres ghetto-liv! Nåh, der bor de ikke mere! Desuden er de dybt kriminelle kokain-misbrugere og velsagtens også sagsøgte i hoved og r*v! Nogen er da!

Til sidst: Nik og Jay; det er for børn. Og de skal moderere deres tekster, således at ungdommen ikke bringes i fordærv. Ellers kommer jeg bare med et kilo fy og hælder det op i deres næse med en skruekompressor, SQ!

Note: Der er lavet afstand imellem mine "vredesudbrud", så kan man bare bruge citér-knappen, når jeg skal have tilbage! Og god fornøjelse!

Rap, Ja det er verdens ringeste "Musik".. det er det værste 100 %, især dansk... Kan slet ikke klare alt det, LOC, Jokeren, whatever, det er jo ens det hele, det samme gælder techno!

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 05 April 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ganske rigtigt ikke lide hiphop!!!!

Det meste af det er lige så væmmeligt som det Helmut Lotti har gjort ved Elvis!! Der er ganske få jeg kan holde ud at høre:
Beastie Boys, Eminem (undtagen det sidste album), Missy Elliott, MC Einar og Malk de Koijn. Bortset fra dem går der laaaang tid mellem jeg hører noget hiphop jeg kan holde ud i længere tid ad gangen.

Det meste andet, er i mine ører fuldkommen ligegyldigt!

mvh Klaus

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
F.Christians skrev:

Så skal I SQ få modspil:

Rap, Ja det er verdens ringeste "Musik".. det er det værste 100 %, især dansk... Kan slet ikke klare alt det, LOC, Jokeren, whatever, det er jo ens det hele, det samme gælder techno!

De tager jo også sig selv alvorligt.......her bliver jeg nødt til at slå et slag for Østkysthustlers...oldschool, men det holder 100%

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Men diskussionen omkring hip hop er vist blevet for omfattende og generel, så jeg opfordrer til at fortsættes diskussionen i en ny tråd. 

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 April 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Metallica´s fortolkning af "whistey in the jar" kunne også være et eksempel på musikalsk voldtægt. I og for sig kan jeg godt lide nummeret, også i Metallica´s fortolkning, men det er unægtelig noget andet end originalen.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Duffmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 April 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Nu handler det ikke så meget om musikalsk voldtægt (så vidt jeg ved) men her er lige et lille citat fra Jokkerens nye sang:

Jokkeren: HEY, Street Maaaaaaaaaas, stik mig lige nogen probs, så bliver jeg top glad.

Street Maaaaaaaas: Klap dig selv på skul'ern.

Hvem kan virkelig helt ærligt andet end elske sådan noget?

Jeg spørger bare...

Til top Vis Duffmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duffmann

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum