Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 16:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Musikalsk voldtægt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
andefeldt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 April 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Nej, nu må jeg lige ud med det.

Det værste eksempel kan da kun være

Scissor Sisters - Comfortably Numb

Pink Floyds klassiker er ikke blot blevet voldtaget. Den er blevet voldtaget, spyttet på, sparket da den lå ned, latterliggjort for så at blive voldtaget igen!

Den slags burde man kunne ryge i spjældet for!

Anders
Til top Vis andefeldt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andefeldt

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 April 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

ha ha ....nu hvor vi er ved Pink Floyd.....Korns udgave af Another Brick in the Wall Part II....det virker hverkent som en super hård voldtægt, ej heller et godt nummer...mere sådan en lunken fornemmelse.....en voldtægt med tøj på måske...ligesom i amerikanske film...
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

andefeldt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Sendt: 05 April 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige, at jeg aldrig har været begejstrede for PF covers. Men da jeg så KoRn på Roskilde Festival, hørte jeg første deres version af Another Brick In The Wall + Goodbye Cruel World, måtte jeg faktisk indrømme, at de gør det godt! Det er anderledes ja, men faktisk ok. Dog er PF's version jo langt federe!

Anders
Til top Vis andefeldt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andefeldt

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Sendt: 05 April 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Duffmann skrev:

Nu handler det ikke så meget om musikalsk voldtægt (så vidt jeg ved) men her er lige et lille citat fra Jokkerens nye sang:

Jokkeren: HEY, Street Maaaaaaaaaas, stik mig lige nogen probs, så bliver jeg top glad.

Street Maaaaaaaas: Klap dig selv på skul'ern.

Hvem kan virkelig helt ærligt andet end elske sådan noget?

Jeg spørger bare...

Hvad er det i har imod hiphop? jeg har ærlig talt svært ved at forstå det.

Vi er enige om at selve musikken, beatet, ligger der jo ikke noget videre arbejde i. Det er teksterne der slår igennem. Det er her at rappernes talent eller mangel på samme skinner igennem.

Nosferatu

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

andefeldt skrev:
Jeg må sige, at jeg aldrig har været begejstrede for PF covers. Men da jeg så KoRn på Roskilde Festival, hørte jeg første deres version af Another Brick In The Wall + Goodbye Cruel World, måtte jeg faktisk indrømme, at de gør det godt! Det er anderledes ja, men faktisk ok. Dog er PF's version jo langt federe!

Anders

Jeg så samme koncert ('04?), men jeg fik sgu ikke hørt da de spillede det nummer...jeg gik midt i koncerten for at se den sidste del af Tim C samtidig med.

Det er et ok nummer i sig selv når Korn spiller den, problemet er bare, som du nævner, at man samtidig ved hvor fed originalen er, og så virker det lige pludselig som en lunken fornemmelse...men hvis man ikke har hørt originalen, kan man sikkert blive begejstret.

Btw.....Det var satme en fed koncert Korn gav!! ...bare ærgeligt at der var så mange psykopater oppe foran hvor jeg stod..
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 05 April 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Marilyn Manson: Tainted love. Uhh, det er stygt

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 06 April 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

nosferatu89 skrev:
Duffmann skrev:

Nu handler det ikke så meget om musikalsk voldtægt (så vidt jeg ved) men her er lige et lille citat fra Jokkerens nye sang:

Jokkeren: HEY, Street Maaaaaaaaaas, stik mig lige nogen probs, så bliver jeg top glad.

Street Maaaaaaaas: Klap dig selv på skul'ern.

Hvem kan virkelig helt ærligt andet end elske sådan noget?

Jeg spørger bare...

Hvad er det i har imod hiphop? jeg har ærlig talt svært ved at forstå det.

Vi er enige om at selve musikken, beatet, ligger der jo ikke noget videre arbejde i. Det er teksterne der slår igennem. Det er her at rappernes talent eller mangel på samme skinner igennem.

Nosferatu

Det er jo nok der problemet ligger. De fleste hip-hop fans synes, at flere rappere er "da sh*t" til at skrive tekster. Det må de egentlig også gerne, jeg mener bare ikke deres talent er større end fx. rockmusikeres, og så vil jeg hellere have musikken med i købet...

Clifton: Ja, den var styg. Jeg har også altid haft et problem med "As" når det er George Michael udgaven. Eller "ghetto superstar" (islands in the stream)!!

Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 April 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

All saints - Under the bridge er storslem.

Mener også jeg har hørt Jessica Simpson synge One, og fuldstændig ødelægge den.

Og skal vi have noget dansk med, så må det være Me & My og Sleeping my day away.

Og som en anden nævner, så gør det sgu ondt som musikelsker, at mange går rundt og tror at alle de covers der bliver spyttet ud er originale. Jeg har intet imod covers som sådan, det er da fint med et frisk perspektiv på sangene, kunne bare godt ønske der blev gjort mere ud af at få givet credit til de originale kunstnere.

Til top Vis Kjeldbjerg25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldbjerg25

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 April 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

nosferatu89 skrev:
Klaus Kokholm skrev:
Puff daddy opfandt den moderne hiphopskabelon:

1. tag et gammelt nummer, folk kender i forvejen
  2. pift det op med nye friske beats
  3. tilføj noget prale-rap om hvor mange penge du har/hvor mange bitches du stemplede i nat/hvor stor en bandit du har/hvor mange gange du er blevet skudt eller har været i fængsel, osv....

klam dollarpop der sælger. Det er det de unge vil ha'..... Og P.daddy-diddy, 50Cent, Jay-Z og de andre griner hver gang de er nede og hente en ny lastvognladning diamanter!!!

mvh Klaus

Tvivler på jeg NOGENSINDE har hørt noget dummere. Enten siger du det af mangel på viden eller osse kan du bare ikke lide hip-hop.

Korrekt, Diddy samplede "every breath you take" og rappede over dette. Men har du overhovedet lyttet til det han siger?

Han rapper om hvordan det var da han og Notorious B.I.G. hang ud sammen og om hvor meget han savner ham. Og oven i det har han fået B.I.G.'s enke til at synge omkvædet ( kan dog ikke lige i skrivende stund huske hvad hun hedder). Kan du se at det jeg har skrevet = "Every breath you take". Hvis ikke må du sige til, skal da nok oversætte sangen for dig, hvis det er der skoen trykker...

Desuden er det LANGT fra alle rappere der kun rapper om hvor mange penge de har og deres bling-bling om halsen. Og i dette vil jeg give dig ret, det er noget værre pjat.

Men der er ingen rappere, som er populære, der udelukkende har lavet den slags "bling-bling-rap".

50 cent har bl. a. lavet Candyshop ( direkte forfærdentlig sang ), men har altså osse lavede nogle gode som fx 21 questions, der omhandler ham og hvordan han savner kæresten.

Dog er min favorit-rapper, Jay-Z. Han leger med ordene som ingen anden og mig bekendt har han kun lavet ingen"bling-rap", Big Pimpin', som jeg personligt finder god.

Bare fordi at rappere laver et par bling-raps, stempler du dem automatisk som værende direkte dårlige kunstere og kritiserer hiphop-kulturen generelt? Tag dig sammen...

Synes din kommentar er direkte tåbelig og uden argumenter.

Nosferatu

Som inkarneret hiphop fan kan jeg ikke undgå at fælde en tåre på baggrund af dit indlæg - som er ufrivillig komisk

Du snakker om viden og Hip Hop. Sjovt nok befinder de kunstnere, du nævner ikke under kategorien Hip Hop, men rap - Men lad det ligge. Diskussionen kan vi tage op en anden god gang.

Desuden kan jeg ikke se, hvor Klaus K i sit indlæg, angriber selve Hip Hop kulturen?

Til alle kritikere herinde:

Fint at I holder rap og Hip Hop adskilt - det ER to vidt forskellige ting. Men at påstå Hip Hop kunstere er talentløse og deres musik ligeså, viser da bare jeres total mangel på indsigt i selve genren. Ja gu' vist er der meget crap, men hvad benchmarker i med? Rap på MTV?

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
nosferatu89 skrev:
Klaus Kokholm skrev:

3. tilføj noget prale-rap om hvor mange penge du har/hvor mange bitches du stemplede i nat/hvor stor en bandit du har/hvor mange gange du er blevet skudt eller har været i fængsel, osv....

klam dollarpop der sælger. Det er det de unge vil ha'..... Og P.daddy-diddy, 50Cent, Jay-Z og de andre griner hver gang de er nede og hente en ny lastvognladning diamanter!!!

mvh Klaus

Tvivler på jeg NOGENSINDE har hørt noget dummere. Enten siger du det af mangel på viden eller osse kan du bare ikke lide hip-hop.

Korrekt, Diddy samplede "every breath you take" og rappede over dette. Men har du overhovedet lyttet til det han siger?

Han rapper om hvordan det var da han og Notorious B.I.G. hang ud sammen og om hvor meget han savner ham. Og oven i det har han fået B.I.G.'s enke til at synge omkvædet ( kan dog ikke lige i skrivende stund huske hvad hun hedder). Kan du se at det jeg har skrevet = "Every breath you take". Hvis ikke må du sige til, skal da nok oversætte sangen for dig, hvis det er der skoen trykker...

Desuden er det LANGT fra alle rappere der kun rapper om hvor mange penge de har og deres bling-bling om halsen. Og i dette vil jeg give dig ret, det er noget værre pjat.

Men der er ingen rappere, som er populære, der udelukkende har lavet den slags "bling-bling-rap".

50 cent har bl. a. lavet Candyshop ( direkte forfærdentlig sang ), men har altså osse lavede nogle gode som fx 21 questions, der omhandler ham og hvordan han savner kæresten.

Dog er min favorit-rapper, Jay-Z. Han leger med ordene som ingen anden og mig bekendt har han kun lavet ingen"bling-rap", Big Pimpin', som jeg personligt finder god.

Bare fordi at rappere laver et par bling-raps, stempler du dem automatisk som værende direkte dårlige kunstere og kritiserer hiphop-kulturen generelt? Tag dig sammen...

Nosferatu

Som inkarneret hiphop fan kan jeg ikke undgå at fælde en tåre på baggrund af dit indlæg - som er ufrivillig komisk

Du snakker om viden og Hip Hop. Sjovt nok befinder de kunstnere, du nævner ikke under kategorien Hip Hop, men rap - Men lad det ligge. Diskussionen kan vi tage op en anden god gang.

Desuden kan jeg ikke se, hvor Klaus K i sit indlæg, angriber selve Hip Hop kulturen?

Altså: forskellen på en ægte hep-hopper og en wannabe-hep-hopper, går ved indgangen til BurgerKing....

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
AM-E skrev:
nosferatu89 skrev:
Klaus Kokholm skrev:

mvh Klaus

Nosferatu

Altså: forskellen på en ægte hep-hopper og en wannabe-hep-hopper, går ved indgangen til BurgerKing....

Nu er jeg hverken, pr. din definition, en "ægte hep-hopper" eller en "wanna-be-hep-hopper". Skal det tages som en tilsvining?

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Nej...har du ingen selvironi?

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Kender du gramsespektrum?

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

prse skrev:

Jo da, men det er nok din mangel på humor, der gør udslaget.

Whatever floats your boat, skipper.

Og ja, jeg kender skam Gramsespektrum.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 April 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Angående rap; så lånte jeg min mindste-søster´s "Verdens længste rap", og jeg lånte den i meget lang tid!

Den er grineren, men stor kunst er det SQ ikke!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

prse skrev:

AM-E skrev:

[Jo da, men det er nok din mangel på humor, der gør udslaget.

Whatever floats your boat, skipper

Og ja, jeg kender skam Gramsespektrum.]

...lad os sige den skid er slået...

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Angående rap; så lånte jeg min mindste-søster´s "Verdens længste rap", og jeg lånte den i meget lang tid!

Nej, det er der vist aldrig nogen der har påstået...

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Som jeg skrev før...Hvis I benchmarker, eller sætter lighedstegn mellem Hip Hop (eller rap) og Østkyst Hustlers el. 50 Cent, så er det sku da klart, at man synes rap er uintelligent musik for folkemassen. Jeg bruger da heller ikke Linkin Park eller Blink 182 som fællesbetegnelse for rock, vel?

Prøv at grave lidt dybere. Der findes skam masser af solid Hip Hop med kunsteriske genistreger. Men vi har jo alle vidt forskellige smag. Jeg prøver skam heller ikke at pådutte folk, hvad de skal lytte til, og hvad der er rigtigt og forkert. Jeg siger bare, at man skal give genren en retfærdig chance, istedet for at stemple det som værende l*rt eller "u-kunstnerisk" uden at have hørt det først.

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 April 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
... Fint at I holder rap og Hip Hop adskilt - det ER to vidt forskellige ting.

Nu hører jeg mest klassisk, jazz, techno, Tom Waits og andet, der ikke underkaster sig genrebeskrivelse. Så på den baggrund ville det være rart om du kunne uddybe, hvad du her skriver.

Jeg troede egentlig bare at rap var en del af hæp håp-kulturen Men det er vel ikke det du mener med at det er to forskellige ting.

Mener du at der er tale om to musikalske genrer, lissom når jeg skelner mellem barok og højromantik eller deep house og IDM?

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Jeg ville heller ikke bruge Østkysthustlers som genrebeskrivende for Hip Hop eller Rap....men det er vel rap, om man kan li det det eller ej?....

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes