| Forfatter |
|
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 06 April 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
AM-E skrev:
... Fint at I holder rap og Hip Hop adskilt - det ER to vidt forskellige ting.
|
|
|
Nu hører jeg mest klassisk, jazz, techno, Tom Waits og andet, der ikke underkaster sig genrebeskrivelse. Så på den baggrund ville det være rart om du kunne uddybe, hvad du her skriver.
Jeg troede egentlig bare at rap var en del af hæp håp-kulturen Men det er vel ikke det du mener med at det er to forskellige ting.
Mener du at der er tale om to musikalske genrer, lissom når jeg skelner mellem barok og højromantik eller deep house og IDM? |
|
|
AM-E: Når du uddyber forskellen på Hip Hop og Rap, så opret en ny tråd til dette. (lav et link i denne tråd). Meningen med denne tråd var ikke at diskutere Hip Hop/Rap, selvom jeg selv har bidraget til dette..
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 06 April 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klaus Kokholm skrev:
Madonnas nye synes jeg egentlig er okay på sine egne præmisser. Hun har trods alt samplet al det gamle disco med både kærlighed til originalerne og et glimt i øjet. Jeg forventer heller ikke de store dybe overvejelser om livet, døden, universet og al det der fra et album der hedder "Confessions on the Dancefloor". Hun er mig bekendt også den første der nogensinde har fået lov til at sample ABBA. Det er i mine øjne lidt af et kvalitetsstempel, for Bjørn&Benny er MEGET kræsne med hvad de giver tilladelse til. mvh Klaus
|
|
|
Helt korrekt.. Det er første gang de giver tilladelse til at låne af deres musik.. Og det kan jo sagtens forstå... Det kan faktisk kun blive ødelagt, men Madonna har gjort det med en hvis form for respekt for nummeret.. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke nogen som har samplet på Kim Larsens "Midt om natten"?....jeg husker det ikke som værende ret vellykket...
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 06 April 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
Er der ikke nogen som har samplet på Kim Larsens "Midt om natten"?....jeg husker det ikke som værende ret vellykket... |
|
|
Hvis du tænker på "City of Dreams" med "The Loft", så synes jeg faktisk det er udemærket 
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtomsen skrev:
prse skrev:
Er der ikke nogen som har samplet på Kim Larsens "Midt om natten"?....jeg husker det ikke som værende ret vellykket... |
|
|
Hvis du tænker på "City of Dreams" med "The Loft", så synes jeg faktisk det er udemærket  |
|
|
He he  det er det nok, det var vist noget med at de var de første der fik lov til at sample Kim Larsen.
|
| Til top |
|
| |
gunbox Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 06 April 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtomsen skrev:
prse skrev:
|
|
Hvis du tænker på "City of Dreams" med "The Loft", så synes jeg faktisk det er udemærket 
|
|
|
The Loft er da elendigt. Især når de siger "In the middle of the night"...der må Kim sgu krumme tæer.
Der er jo også Outlandish og deres Aicha som er stjålet fra en franskmand. Eller "Supreme" med Robbie hvor han både stjæler fra "I will survive" (som ikke har forjent bedre), men også fra et violinstykke som han bruger i starten.
Og...oh yeah. Som gammel 80'er fan kan jeg ikke lide Lady Violets version af Limahls gamle "Inside to outside" __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 09 April 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om den "nye" version er mere vellykket end den gamle, kommer tit an på "beskueren"!
Kender vedkommende den originale? Er den så gammel, at de bedre kan forholde sig til den "nye"?
"I gamle dage" kom der en coverversion frem af Lesley Gore´s It´s my party (and I cry if I wont to).
Jeg husker ikke hvad "kunstnerne" hed, men originalversionen kunne vi SQ ikke lide!
Vi ville have nyt og så op i lommen med, at der fandtes en kedeligere version!
20 år senere gentager det sig så, men nu kan jeg bedre lide originalen! Underligt?
Note: Man har altid stjålet med arme og ben, til alle tider!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop fået fingre i en cd der hedder "A punk tribute to Metallica" og hold da op den er forværdelig, om man kan lide originalerne eller ej, det er simpelthen det væreste jeg endnu har oplevet.... Hold jer fra den Metallica fans!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det værste eksempel jeg kan komme på pt. er Pernille Rosendahls (Swan Lee) version af DAD's Laugh'n half, jeg troede det var løgn da jeg hørte den.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt nok Juul,den synes jeg faktisk er OK.
Og det er sgu forræderisk når hjernen siger nej, - og ørerne så siger ja ? ?
Samme oplevelse m Madonnas American Pie version !
Og Whiskey in the Jar m "Metal" (orig er forøvrigt ikke m Thin Lizzy)
Jeg er 50 ! - og har sandt for dyden hørt trends komme og gå.Alle "tider og genrer" har ligesom haft deres klassikere,der så er blevet kopieret - år senere.
Lurer lidt på hvilke klassikere Hip Hop og Teckno efterlader ? ? - formodentlig noget kopi sample ! ?
Men der er også nogle urørlige ? - findes der feks ret mange "helligbrøde" af Sweet Home Alabama ?
|
| Til top |
|
| |
Adamfelix Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
|
The knifes - Haertbeat
af Jose Gonzales originale, det lyder så monster grimt!
|
|
|
det er så The Knife der har lavet det nummer...
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
|
Men der er også nogle urørlige ? - findes der feks ret mange "helligbrøde" af Sweet Home Alabama ?
|
|
|
hehe, sidder faktisk lige nu og hører Leningrad Cowboys "version" og den er da for sjov...
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte fonylig Nelly Furtados udgave af "Crazy" (Gnarls Barkley)...det var ikke helt skidt....
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Det værste eksempel jeg kan komme på pt. er Pernille Rosendahls (Swan Lee) version af DAD's Laugh'n half, jeg troede det var løgn da jeg hørte den. |
|
|
Ja... der ramte de godt ved siden af.
Hvis de nu havde arrangeret den om til easylistening version eller noget.... men nej. De spiller den bare - praktisk taget ligesom DAD. Riff for Riff. Det er kedeligt og helt misforstået.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Sjovt nok Juul,den synes jeg faktisk er OK.
|
|
|
Hehe, ja smag og behag er heldigvis forskellig, første gang jeg hørte den troede jeg at det var Creamy eller Tatau, som havde fundet på at mishandle den, men havde ikke troet at Pernille Rosendahl kunne finde på sådant et stunt. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har i ikke hørt den nye hippe og trendie sanger Paris Hilton.... og den nye sang hun har lavet!!! sh*t den er lam og en dårlig efterligning!!!!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo...
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om den kvalificerer sig, da det vel nærmest er et samarbejde, med hader virkelig Sergio Mendes & Black Eyed Peas udgave af førstnævntes klassiker Mais Que Nada. I mine øjne er det tæt på helligbrøde at ødelægge det ultimative easy listening nummer. I det hele taget er Black Eyed Peas voldsomt overeksponeret.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|