Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Har i set/hørt denne her?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 11 April 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Måtte forlade demoen pga dårlig utålelig lyd.

Du må være ekstrem sart og fintfølende hvis lyd kan synes så grimt i dine ører.. hvordan klarer du hverdagen?

Jeg må indrømme at jeg tvivler på at du har hørt forstærkeren med et korrekt opstillet sæt højttalere i et behageligt akustisk miljø....
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 April 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Nå nå DJ Sønne,

Jeg klarer skam hverdagen fint med masser af god musik, jeg må sætte min lid til at det spillede som det skulle. Opsætningen var på hifi-messen sidste vinter på hotel Scandic i Kbh.

Måske var ham som lavede demoen halvdøv, men han valgte at spille god dynamisk, akustisk musik, så langt så godt, men lyden var uudholdelig skarp, kantet ja man fristes til at tro at klumpen klippede konstant, men de interressante visere var jo ikke oppe i faresconen, så min konklussion var at ja sådan skal den nok lyde.

Til sammenligning var der jo også god lyd på selvsamme udstilling. Det var med Red Roses integrerede + deres nye små 2-vejs højtalere samt en lækker pladespiller fra hvad er det nu de hedder, tysk firma som laver ret smukke og velklingende pladespillere fortrindsvis i acryl.

Din tone DJ-S, den klær dig altså ikke...

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Dave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Sendt: 11 April 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Måske var ham som lavede demoen halvdøv, men han valgte at spille god dynamisk, akustisk musik, så langt så godt, men lyden var uudholdelig skarp, kantet ja man fristes til at tro at klumpen klippede konstant, men de interressante visere var jo ikke oppe i faresconen, så min konklussion var at ja sådan skal den nok lyde.

Jeg vil lige komme med en forsigtig indskydelse, at jeg nu har haft DK'en i ca. 1 år, og kan ikke genkende din beskrivelse af dens lyd. Jeg er af den opfattelse af man skal passe på med at fælde generelle domme over udstyr der kun er lyttet til ved en enkelt demo. Lydoplevelse er en personlig sag, og ens udtalelser burde afstemmes herefter.

Til top Vis Dave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dave

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 April 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Nå nå DJ Sønne,

Jeg klarer skam hverdagen fint med masser af god musik, jeg må sætte min lid til at det spillede som det skulle. Opsætningen var på hifi-messen sidste vinter på hotel Scandic i Kbh.

Til sammenligning var der jo også god lyd på selvsamme udstilling. Det var med Red Roses integrerede + deres nye små 2-vejs højtalere samt en lækker pladespiller fra hvad er det nu de hedder, tysk firma som laver ret smukke og velklingende pladespillere fortrindsvis i acryl.

Din tone DJ-S, den klær dig altså ikke...

Nå nå Mercury,

Hifi skal ikke høres på messer.. det skal høres i vante akustiske omgivelser, ellers har du ikke en ærlig chance for at sammenligne det med noget som helst. At det lyder dårlig i en bestemt kombination, en bestemt akustik og med et givent baggrundstøjniveau, er ikke ensbetydende med at produket er dårligt og ikke kan levere et godt resultat. Mange har en tendens til at kigge på prislappen først, dernæst mærket(brand'et) og hvad der dertil kommer af snobberi.

Min tone Mercury, den klæder mig helt fint...

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hvorherre bevares DJ-S,

Hvordan synes du selv den lyder?

Sjovt nok kunne det setup du undlader at kommentere i en identisk suite spille ganske fantastisk, så jo man kan sagtens få en fornemmelse af kvaliteter på en messe, men jo derhjemme kender man jo både rum og anlæg.

Ærgeligt at DK-maskinen spillede så dårligt nu den er så billig.

Måske var den defekt?

Hvor mener du jeg snobber? Det vellydende anlæg var som jeg husker det billigere, drop det DJ, pas på dine ører de der Behringer kan spille hulens højt, og ja de lyder jo som om man putter musikken under en osteklokke og ja de er lyttet hos Åge.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 April 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Hvorherre bevares DJ-S,

Hvordan synes du selv den lyder?

Sjovt nok kunne det setup du undlader at kommentere i en identisk suite spille ganske fantastisk, så jo man kan sagtens få en fornemmelse af kvaliteter på en messe, men jo derhjemme kender man jo både rum og anlæg.

Ærgeligt at DK-maskinen spillede så dårligt nu den er så billig.

Måske var den defekt?

Hvor mener du jeg snobber? Det vellydende anlæg var som jeg husker det billigere, drop det DJ, pas på dine ører de der Behringer kan spille hulens højt, og ja de lyder jo som om man putter musikken under en osteklokke og ja de er lyttet hos Åge.

Hov, så røg niveauet ned et sted hvor jeg ikke kan være med længere... hyg dig.

PS. Behringerne er et værktøj, ikke en hifigengiver.

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Nå DJ måtte tjekke ud,

Ærgeligt at han ikke kunne besvare det meget enkle, men ret så centrale spørgsmål om hvordan han selv synes DK-maskinen lyder, måske har han slet ikke i praksis hørt den og som så mange teoretiserer omkring hvad der lyder godt eller skidt.

Dårligt værktøj, dårligt håndværk, men måske er ambitionerne ikke højere end som så....

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 11 April 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Kan I ikke holde jer til PB eller i det mindste til emnet...
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes