Emne: "Lynkinesere" eller ej? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er efterhånden en del kinesisk grej på markedet, lige fra HT til hvad ved jeg. Personligt synes jeg at meget af det er rigtig flot AT SE PÅ og kunne godt tænke mig at stifte bekendskab med noget af det. Dog synes jeg at man indimellem ser folk herinde som ikke er specielt vild med det, men hvorfor?
Er det for billigt?
Er det BARE fordi det er kinesisk og ikke håndsamlet engelsk eller amerikansk grej?
Eller hvad er grunde til det?
Michael
|
| Til top |
|
| |
fo2graf1 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Michael
Personligt finder jeg det sku sørgeligt, at hvis der f.eks står Red Rose by Mark Levinson, på en forstærker til 70.000 kr, så er det, det vildt fede pis. Men står der Korsun V8i på den samme forstærker, og en pris på ca 9000 kr, så er det sku noget kineser skod
MVH
|
| Til top |
|
| |
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hopper lige med på en lytter, da jeg også ofte er faldet over negative kommentare om kinesisk grej. Nu ejer jeg selv en Korsun v8i, så kan slet ikke følge tankegangen om at alt kinesisk grej er skod.
Det glæder mig at der er flere og flere danske butikker og importører af kinesisk grej, da jeg synes man får MEGET for pengene.
Men som sagt hvad bunder jeres udsagn i?
Mvh Christian
|
| Til top |
|
| |
fo2graf1 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Her er lige et kort uddrag fra en Kineser test, som jeg finder rammer hovedet på sømmet...
Chinese electronics do not come with the baggage of American and European gear. No long-winded papers on how the product has the only circuit that runs faster than light; no tedious inventories of exotic components; no lengthy reports of performance. There is no biography of the designer, who modestly admits that he invented the Internet while working as a concert pianist. The Chinese products arrive without a manual, quality control documentation, or letters telling the consumer how astute he is. The box contains an amp and a power cord: you figure how to put them together.
The audio critic writing about these products, therefore, doesn't waste his time or yours on a recitation of the product's innards ("cryo-treated perfect crystal goulash wire" and "rhodium-plated pure kryptonite transducer"). The situation is analogous to the art critics who analyzed the cave drawings of Western Europe: since the primitive images of men and animals were over 20,000 years old, it was impossible to write about the artists' influences, where they studied, or their early struggles and later successes. Writing about art instead of the artist led to the New Criticism, which swept a bunch of vacuity off the library shelves. If nothing else, the Chinese gear will get us to focus on the sound, instead of the story.
MVH
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
fo2graf1 skrev:
Hej igen
Her er lige et kort uddrag fra en Kineser test, som jeg finder rammer hovedet på sømmet...
Chinese electronics do not come with the baggage of American and European gear. No long-winded papers on how the product has the only circuit that runs faster than light; no tedious inventories of exotic components; no lengthy reports of performance. There is no biography of the designer, who modestly admits that he invented the Internet while working as a concert pianist. The Chinese products arrive without a manual, quality control documentation, or letters telling the consumer how astute he is. The box contains an amp and a power cord: you figure how to put them together.
The audio critic writing about these products, therefore, doesn't waste his time or yours on a recitation of the product's innards ("cryo-treated perfect crystal goulash wire" and "rhodium-plated pure kryptonite transducer"). The situation is analogous to the art critics who analyzed the cave drawings of Western Europe: since the primitive images of men and animals were over 20,000 years old, it was impossible to write about the artists' influences, where they studied, or their early struggles and later successes. Writing about art instead of the artist led to the New Criticism, which swept a bunch of vacuity off the library shelves. If nothing else, the Chinese gear will get us to focus on the sound, instead of the story.
MVH |
|
|
Gider du oversætte den?
Teknisk engelsk er desværre ikke min stærke side.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Maurice Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til prisen er det sikkert ok produkter. Man kan jo også få et kinesisk ROLEX ur til 200 kr. Det er også ok til prisen. Hvor flot er det at spinde guld på andres ideer og innovation?
Det er også nemt at holde omkostningerne nede, når du giver folk 5 kr i timen, uden pension og sygesikring af nogen art... Det er sgu ikke altid sjovt at være arbejder i Kina.
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi kunne jo lave en lytteaften med lidt "Kineser Skod", jeg stiller gerne noget til rådighed, så kan vi jo diskutere "Skod" bagefter.
Selvsyn/selvlyt er nok bedre end løse rygter og lign.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
fo2graf1 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Chiller- skrev:
Jeg hopper lige med på en lytter, da jeg også ofte er faldet over negative kommentare om kinesisk grej. Nu ejer jeg selv en Korsun v8i, så kan slet ikke følge tankegangen om at alt kinesisk grej er skod.
Det glæder mig at der er flere og flere danske butikker og importører af kinesisk grej, da jeg synes man får MEGET for pengene.
Mvh Christian |
|
|
Rolig Chiller
Jeg mente det sku ironisk. Jeg ved sku godt, hvad der ville få forstærker pladsen herhjemme. Så ville der jo også være over 80.000 kr, til nye plader
Har du haft kvalitetsproblemer med din Korsun? Synes heller ikke, at der er kommet det store om lydkvaliteten, i din tråd...
Måske noget du skulle overveje? Tror der er mange som er nysgerrige.
MVH
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
|
Vi kunne jo lave en lytteaften med lidt "Kineser Skod", jeg stiller gerne noget til rådighed, så kan vi jo diskutere "Skod" bagefter.
mvh.
|
|
|
Du har ret ang lønninger og så videre og et eller andet sted er det da ikke godt for dem, men hvis jeg skal være ærlig, så kommer det ikke mig ved hvad folk får i løn i andre lande. Det som kommer mig ved og som jeg er interesseret i er, om grejet er i orden eller ej. Lidt omvendt kan man jo sige med B&O feks. Deres medarbejdere får gode danske lønninger, fair nok, men gør det deres produkter bedre af den grund?
Michael
|
| Til top |
|
| |
fo2graf1 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
mvh. |
|
|
Hej Gorm
Jeg mente Kineser Skod ironisk. Det fremgår forhåbenligt...
Håber på en invitation.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Raincoat Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er selv ejer af en kina forstærker, jeg synes den spiller fint. Men dog må jeg sige at foreksempel servive prisen på den er temmelig høj, knap 9000 kr for nye rør og justering. En anden ting jeg tit synes at opleve ved kina grej er at det ikke har så meget personlighed i spille stilen som meget euro og us grej, hvor man tit oplever et mærke der lyder på en bestemt måde, hvilket jeg egentlig tror betyder meget for mange, om de vil det eller ej.
Det ovenstående engelske citat, er jeg helt på linje med, alt idag fra tandbørster til biler bliver solgt på et net af historier der omgiver det. Her halter kineserne bagefter.
Bare et par tanker
Mvh
|
| Til top |
|
| |
fo2graf1 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maurice skrev:
Til prisen er det sikkert ok produkter. Man kan jo også få et kinesisk ROLEX ur til 200 kr. Det er også ok til prisen. Hvor flot er det at spinde guld på andres ideer og innovation?
Det er også nemt at holde omkostningerne nede, når du giver folk 5 kr i timen, uden pension og sygesikring af nogen art... Det er sgu ikke altid sjovt at være arbejder i Kina.
|
|
|
Jeg kan sku ikke se problemet her... Hellere 5 kr i timen end, at hele familien sulter i hjel. Husk nu, at de kan leve for den løn.
Husk nu også på, at rigtigt mange "fine" Europæriske og Amerikanske firmaer, fremstiller deres grej i .... KINA
MVH
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
fo2graf1 skrev:
Hej Michael
Personligt finder jeg det sku sørgeligt, at hvis der f.eks står Red Rose by Mark Levinson, på en forstærker til 70.000 kr, så er det, det vildt fede pis. Men står der Korsun V8i på den samme forstærker, og en pris på ca 9000 kr, så er det sku noget kineser skod
MVH |
|
|
Se der har du nemlig ret!! Det er totalt til grin.
Men der sidder vitterligt folk herinde, der har formået at overbevise sig selv om, at den fra Red Rose vil lyde bedre. Snop snop snop!!! Men prøv at forklare at de er ens og bygget samme sted, og derfor lyder ens... det bliver svært   .
Tilfældet med Korsun og Red Rose er lidt specielt fordi det vitterligt er samme produkt... Hvor amerikanerne bare skruer "lidt" højere op for prisen.
Mange andre kinesiske produkter er knap så heldige. Ofte er de lavet med de bedste intentioner, og der benyttes fine kredsløb og masser af rigtig gode komponenter. Problemet er bare, at mange af produkterne er blevet lavet lige hurtigt nok.Man har glemt at lytte under udiklingen... Mange tror simpelthen ikke det er nødvendigt, hvis bare man benytter de bedste komponenter.
Resultatet er ofte, at produkterne imponerer på et eller andet punkt.Eks masser af detaljer eller virkelig styr på højtalerne. Problemet er bare, at der ikke er en helhed. Og det er den der er svær at frembringe. Det kan nok så gode komponenter ikke klare, med mindre man virkelig lyttetuner.
Når man lytter til forskelligt grej, vil man i øvrigt kunne konstatere, at en del store og etablerede producenter udvikler udstyr på samme måde. På den måde kan man lave en wow oplevelse, fordi der nu er fokuseret på et særligt område. Det blæser man så helt vildt op, og kunderne imponeres. Næste år laver nab så noget der fokuserer på noget andet, og så kan man lave en ny wow-oplevelse. Men generelt vil man opdage, at uanset hvor god diskanet osv, så er der sjældent en helhed. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det dyreste i en god rørforstærker, er trafoerne.
Her vejer, og fylder, en billig trafo ca. det samme som en god og dyr. Man kan tit se at billige udgangstrafoer har svært ved at holde en frekvensgang der bare holder sig indenfor +- 3dB.
Igen tror jeg at de ville skrive det, hvis det var trafoer af særlig god kvalitet der var brugt. Den slags plejer man at være stolt af.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raincoat skrev:
|
Hej
Jeg er selv ejer af en kina forstærker, jeg synes den spiller fint. Men dog må jeg sige at foreksempel servive prisen på den er temmelig høj, knap 9000 kr for nye rør og justering. En anden ting jeg tit synes at opleve ved kina grej er at det ikke har så meget personlighed i spille stilen som meget euro og us grej, hvor man tit oplever et mærke der lyder på en bestemt måde, hvilket jeg egentlig tror betyder meget for mange, om de vil det eller ej.
Det ovenstående engelske citat, er jeg helt på linje med, alt idag fra tandbørster til biler bliver solgt på et net af historier der omgiver det. Her halter kineserne bagefter.
Bare et par tanker
Mvh
|
|
|
Service prisen er ikke højere eller mindre på Kina grej end på andet grej, da de dele der bruges er af samme type og kvalitet som i det meste andet grej, i de produkter jeg har stiftet bekendtskab med.
Med hensyn til personlighed i spillestilen tror jeg nu ikke Kineserne halter bagefter, hvor meget forskelligt Kinesisk udstyr har du lyttet på ?
Det er da rigtigt at Kineserne startede med at kopiere, men de kan faktisk godt selv efterhånden, hvilket mange af deres nye produkter også afspejler.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Raincoat Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. Du sikkert ret, bare min oplevelse. Jeg har vel hørt en håndfuld, det er muligvis et spinkelt grundlag..
Jeg skriver ikke de halter bagefter i spille stillen, det vel mere en smagssag, jo klart de har egen klang, men jeg synes nu tit i sær euro rør grej har mere personlighed i spille stillen. Det skal ikke ses som en kritik af hverken det ene eller andet. Jeg er selv glad for min spark, den sparker sgu røv..
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
Raincoat skrev:
|
Hej
Bare et par tanker
Mvh
|
|
|
Service prisen er ikke højere eller mindre på Kina grej end på andet grej, da de dele der bruges er af samme type og kvalitet som i det meste andet grej, i de produkter jeg har stiftet bekendtskab med.
Med hensyn til personlighed i spillestilen tror jeg nu ikke Kineserne halter bagefter, hvor meget forskelligt Kinesisk udstyr har du lyttet på ?
Det er da rigtigt at Kineserne startede med at kopiere, men de kan faktisk godt selv efterhånden, hvilket mange af deres nye produkter også afspejler.
mvh.
|
|
|
Lige nøjagtigt - det er værd at bemærke at alle er startet med at kopiere andre. Der er ingen der har fået ideen ud af den blå luft - var der ikke andre til at inspirere, var der ikke mange produkter at vælge mellem. Japanerne startede nøjagtigt som kineserne med at kopiere (for at tage et eksempel), men de kan i den grad selv finde ud af det.
Kineserne gør på samme måde - det, der har adskilt en del af mærkerne, er at de er vovede med deres design osv. De prøver nye og meget anderledes ting, som ikke ligner alt det andet.
I forbindelse med at de forskellige producenter har hver deres historie kan jeg kun sige jeg behøver ingen historie bag et produkt. Det er ikke historien der skal spille - det skal apparatet, og hvis det skulle vise sig at spille godt, er det bedøvende ligegyldigt hvor det kommer fra. Det er evnen til at lave noget der fungerer, som giver grobund for fremtidige produkter.
Kineserne vil fremad, og hvis ellers der er en grad af seriøsistet bag, skal de skam være velkomne. De skal bare komme på en ordentlig måde..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er vel at det netop ikke gir særlig meget for pengene!!!
På udstillinger og i enkelte forretninger har jeg lagt ører til udstyr fra Kina. Og jeg tror da nok de kan noget, men designe det tekniske så resultatet lyder godt har de åbenbart svæt ved. Det er papir-drager det jeg har lyttet til, flot imponerende, lækker at se på, men hold da k.... hvor har det skuffet lydmæssigt. Sidst var det den monstrøse DK-design som er lavet i Kina, føj for dælen for en agrasiv lyd.
Af andre emner har været Spark's rørgrej, ja kedeligt er det jeg husker, skuffende.
Nå, men en kineser aften som det er foreslået lyder da spændende, måske har jeg haft persille i ørerne de gange jeg omtaler.
mvh. Asger
|
| Til top |
|
| |
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
fo2graf1 skrev:
-Chiller- skrev:
|
Mvh Christian
|
|
|
Rolig Chiller
Jeg mente det sku ironisk. Jeg ved sku godt, hvad der ville få forstærker pladsen herhjemme. Så ville der jo også være over 80.000 kr, til nye plader
Har du haft kvalitetsproblemer med din Korsun? Synes heller ikke, at der er kommet det store om lydkvaliteten, i din tråd... Måske noget du skulle overveje? Tror der er mange som er nysgerrige.
MVH |
|
|
Har ikke haft kvalitetsproblemer med min Korsun. Den hverken brummer eller gør andre unoder.
Jeg føler ikke rigtig jeg kan komme med en udtalelse omkring lydkvaliteten, da jeg samtidig med jeg fik den nye AMP, også fik nye højtalere. Så har ikke rigtig noget at sammenligne med. Kun at lyden blev klasser bedre.. Men om det var højtalerne, cd'en eller amp'en der gjorde det skal være uvist.
Lover at komme med en anmeldelse så snart jeg får noget at sammenligne med.
Jeg synes man får rigtig meget for pengene, ved at købe de kinesiske produkter. Men igen, det får man også andre steder hvis man kigger sig lidt for.
Mvh Christian
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm kan man sige, og nu spørger jeg måske dumt, at kinesergrej lyder og ér lige som japaneser grej i deres klang?
Jeg er IKKE til sony og hvad det ellers hedder fra Japan, men det kan vel ikke komme bag på nogen med min signatur 
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|