Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 17:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: "Lynkinesere" eller ej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fo2graf1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 03 April 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Hmm kan man sige, og nu spørger jeg måske dumt, at kinesergrej lyder og ér lige som japaneser grej i deres klang?

Jeg er IKKE til sony og hvad det ellers hedder fra Japan, men det kan vel ikke komme bag på nogen med min signatur

Hej

Kort: Lyder alt Japansk grej da ens?

MVH
Til top Vis fo2graf1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fo2graf1

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 03 April 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

fo2graf1 skrev:
rattanhuset skrev:

Hmm kan man sige, og nu spørger jeg måske dumt, at kinesergrej lyder og ér lige som japaneser grej i deres klang?

Jeg er IKKE til sony og hvad det ellers hedder fra Japan, men det kan vel ikke komme bag på nogen med min signatur

Hej

Kort: Lyder alt Japansk grej da ens?

MVH

Okey okey forkert formuleret, men meget af det lyder nu i mine ører meget ens, med mindre man virkelig er oppe i en pris der ikke er til at betale, hvis vi snakker om "de alm mærker" der sælges alle steder.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

fo2graf1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006
Sendt: 03 April 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hej igen

rattanhuset:

Mit sammenligningsgrundlag er for dårligt...endnu. Har hørt lidt forskelligt, men ikke herhjemme...endnu.
Men synes der har været en rimelig forskel, de gange hvor der er skiftet, frem og tilbage med f.eks forstærker, i det samme setup.

MVH
Til top Vis fo2graf1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fo2graf1

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 03 April 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

hør lige,

jeg mener at I farer lidt for hurtigt frem med visse påstande:

nu er det sådan at Red Rose ikke kun er "rebadgede" produkter fra østen...nogle af deres første transistorbaserede grejer var/er sikkert, og et par af deres højttalere sikkert også.

men derefter må I slappe lidt af med "svineriet"; mener jeg.

RRM's udgåede rørgrej er på ingen måde "kina-grej"; det er amerikansk designet og amerikansk produceret(Audio Prism, Washington, opkøbt af Red Rose og videreudviklet/modificeret)

de har haft svenske Bengtsson(http://www.transmissionaudio.com/pages/738782/index.htm) til at udvikle en af deres højttalere.

og deres nyere højttalere er så vidt jeg ved heller ikke nogle kina-kopier.

bottomline er, at jeg mener at I lige skulle nuancere jeres udfald en anelse.....

(og JA, jeg har RRM rørgrej og JA, det spiller efter min mening virkelig godt - men jeg kunne da sagtens finde på at prøve andet også! men det er ikke sagen vedkommende...)

mvh

Til top Vis willold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af willold

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 April 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

For mit eget vedkommende så bryder jeg mig bare ikke om klangen i Kina-grej, jeg synes det spiller alt for lyst klingende - lidt fiset om man vil og uden noget pondus i bunden. Jeg har tilgode at høre en kineser trykke en god omgang rock af    

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 April 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Kig lige lidt bagud i bagagen og bakspejlet. I de sene 60'ere og starten af 80'erne var Japan-grej meget HOT, sidenhen flyttede disse "oprindelige" japanske produkter produktionsland til Honkong og andre asiatiske områder, senest China. Hvad er der galt i det...forbrugerne får mere value for money. I dag ser vi jo ikke ned på "japsergrej" .....eller hur?

PS. At mennesker ikke skal sidde "lænket" til deres arbejdsplads for at vi kan få det billigere siger sig selv, og her er det helt klart os forbruger der må vælge den rette "producent" - svært at gennemskue, men enorme mængder Europærisk elektonik bliver altså masseproduceret helt andre steder end vi forestiller os! 

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Mik

Jeg ser bestemt ikke NED på japaner grej, men det som jeg har hørt er ikke noget for mig og derfor holder jeg mig fra det, synes det mangler "sjæl". Jeg har været vejen igennem noget japan ting tidligere i mit korte liv, og dengang var det fint. Men som jeg ofte oplever det, så kan japan grej spille tordende højt til forholdsvis billige penge men så er det også sagt, sådan som jeg ser det. At man får hvad man betaler for, synes jeg man kan vende og dreje som man vil, forstået på den måde at det grej som jeg har nu faktisk ikke var dyrer end det som jeg havde tidligere, men der er focusereret på nogle andre ting i det. Det dur ikke til at spille en koncertsal op med 800 mennesker sådan som japangrejet kunne, men det LYDER bedre. Derfor er det et valg man må gøre sig...Vil man spille højt eller vil man kunne lytte til sin mulig og nyde det i mange timer dagligt uden at få hovedpine.

Michael

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 April 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Mik

Jeg ser bestemt ikke NED på japaner grej, men det som jeg har hørt er ikke noget for mig og derfor holder jeg mig fra det, synes det mangler "sjæl". Jeg har været vejen igennem noget japan ting tidligere i mit korte liv, og dengang var det fint. Men som jeg ofte oplever det, så kan japan grej spille tordende højt til forholdsvis billige penge men så er det også sagt, sådan som jeg ser det. At man får hvad man betaler for, synes jeg man kan vende og dreje som man vil, forstået på den måde at det grej som jeg har nu faktisk ikke var dyrer end det som jeg havde tidligere, men der er focusereret på nogle andre ting i det. Det dur ikke til at spille en koncertsal op med 800 mennesker sådan som japangrejet kunne, men det LYDER bedre. Derfor er det et valg man må gøre sig...Vil man spille højt eller vil man kunne lytte til sin mulig og nyde det i mange timer dagligt uden at få hovedpine.

Michael

Mit indlæg burde havde den lille "finesse" indbygget; at det meste grej du i dag tror er US eller EU - made, enten er udviklet/og eller produceret i Kina, that's it! Medmindre vi taler grej produceret i små mængder = sandsynligvis mindre end 10.000 enheder WW. 

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 03 April 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Har selv en Kina forsterker (XTZ 100), og mottar i morgen en Kina CD-Afspiller(Original A8T),  er under den oppfattelse at en får meget for pengene når det kommer til KinaHifi.  

moller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 April 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Har i et par år haft en af de mindre kendte Kinesere på "besøg" en Xindak forstærker den spiller skisme fremragende ,men der er nok en masse fordomme i det her emne.Giv tid så skal i nok lære at de kan noget de Kinafolk.

Hvis du skulle have lyst at få en lytter lige nu,så er der en masse importører der er ved at få det på hylderne.Husk lav altid din egen bedømmelse.

Til top Vis moller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moller

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 03 April 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Det eregentligt sjovt at der er så meget modvilje mod kina-fi.

Uanset hvilket produkt der anvendes inden for hifi eller at andet for den sags skyld så er det efterligninger af noget originalt, men det er jo det der på sigt giver udvikling - hvis du skal differentiere dig i markedet er du pine-død nødvendig til at kunne fremvise et bedre, billigere eller flottere produkt.

Personligt er jeg ganske begejstret for kina-fi -  reelt set er der jo ikke sket nogen væsentlige landvindinger på hi-fi området de sidste mange år, der anvendes eksotiske materialer (alt for ofte for salgssummens skyld frem for lyden). Når så at kinesere, formosaianere, japanere kan producere tingene billigere hvorfor skal der kastes løs med fy-ord, det er da i alles interesse (løn og personalepolitikker diskutere jeg ikke, det er politik og jeg nægter at tro at nogen køber HiFi ud fra humanitære årsager).

Det er klart at pioneerene på high-end området ikke fokusere på volumenproduktion, der er i gamet for at sælge gode produkter til der absolut maksimale pris - i det at det ikke er hjernekirugi at skykke en vellydende forstærker sammen er det vel naturligt at de der er i stand til at producere til lavpris køber en, skiller den ad, laver en mangen til - det samme sker på alle områder.

Se for eksempel de utallige 2-vejs / 2,5 vejs konstruktioner med scanspeak enheder - der er modeller til 2-3 kilo og det samme til 20-30 kilo - basalt set er det det samme.

Jeg hilser kina-fi velkommen og der skal købes noget mere - ML/Accu/Anote er der ikke råd til - kan jeg kommer det meste af vejen til en pris jeg kan betale - så kan jeg jo gøre det jeg gerne vil - høre musik og samtidig have råd til at leve/bo of drikke rødvin.

Lad os stoppe det arrogante ævle-bævle og tørt konstatere virker produktet overbevisende så køb det - skulle det tage livet af nogle vestlige producenter, så er det ærgeligt, men så har de ikke forstået markedet - endnu er HiFi ikke på finansloven med kulturstøtte, det var måske en ide.

MVH

Morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 April 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

Det eregentligt sjovt at der er så meget modvilje mod kina-fi.

Uanset hvilket produkt der anvendes inden for hifi eller at andet for den sags skyld så er det efterligninger af noget originalt, men det er jo det der på sigt giver udvikling - hvis du skal differentiere dig i markedet er du pine-død nødvendig til at kunne fremvise et bedre, billigere eller flottere produkt.

Personligt er jeg ganske begejstret for kina-fi -  reelt set er der jo ikke sket nogen væsentlige landvindinger på hi-fi området de sidste mange år, der anvendes eksotiske materialer (alt for ofte for salgssummens skyld frem for lyden). Når så at kinesere, formosaianere, japanere kan producere tingene billigere hvorfor skal der kastes løs med fy-ord, det er da i alles interesse (løn og personalepolitikker diskutere jeg ikke, det er politik og jeg nægter at tro at nogen køber HiFi ud fra humanitære årsager).

Det er klart at pioneerene på high-end området ikke fokusere på volumenproduktion, der er i gamet for at sælge gode produkter til der absolut maksimale pris - i det at det ikke er hjernekirugi at skykke en vellydende forstærker sammen er det vel naturligt at de der er i stand til at producere til lavpris køber en, skiller den ad, laver en mangen til - det samme sker på alle områder.

Se for eksempel de utallige 2-vejs / 2,5 vejs konstruktioner med scanspeak enheder - der er modeller til 2-3 kilo og det samme til 20-30 kilo - basalt set er det det samme.

Jeg hilser kina-fi velkommen og der skal købes noget mere - ML/Accu/Anote er der ikke råd til - kan jeg kommer det meste af vejen til en pris jeg kan betale - så kan jeg jo gøre det jeg gerne vil - høre musik og samtidig have råd til at leve/bo of drikke rødvin.

Lad os stoppe det arrogante ævle-bævle og tørt konstatere virker produktet overbevisende så køb det - skulle det tage livet af nogle vestlige producenter, så er det ærgeligt, men så har de ikke forstået markedet - endnu er HiFi ikke på finansloven med kulturstøtte, det var måske en ide.

MVH

Morten

Sikke en omgang bavl på godt jydsk, når man kopierer noget som lyder godt og resultatet ikke lyder godt, ja så er det ikke en kopi, men et plagiat.

Hvorfor lyder Spark, Vincent, DK-design så elendigt som det gør?????????

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 April 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Der er efterhånden en del kinesisk grej på markedet, lige fra HT til hvad ved jeg. Personligt synes jeg at meget af det er rigtig flot AT SE PÅ og kunne godt tænke mig at stifte bekendskab med noget af det. Dog synes jeg at man indimellem ser folk herinde som ikke er specielt vild med det, men hvorfor?

Er det for billigt?

Er det BARE fordi det er kinesisk og ikke håndsamlet engelsk eller amerikansk grej?

Eller hvad er grunde til det?

Michael

Jeg er da slet ikke i tvivl om, at kinesisk grej kan lyde fremragende trods den allestedsnærværende lave pris.

Gorm skriver tidligere at service koster det sammme og stort set er det samme som på andet udstyr.

Personligt har jeg været draget af de "vanvittigt-meget-for-pengene" kineser-apparater. Men hvorfor er det så billigt? Ja, der er efterhånden kun produktionsomkostninger tilbage. Det koster meget lidt at producere fordi lønnen er lav og bla. bla. bla., men jeg har svært ved at udtale en sætning hvor ordene kina - godt arbejdsmiljø - rettigheder - gode arbejdsvilkår - fagforening - personale pleje indgår. Vil jeg støtte sådanne virksomheder? Nej!

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 03 April 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke den store kenskab til de kinisiske produkter, grunden til jeg ikke køber dem er ikke lyden, med uvisheden om de er bygget under ortenlige arbejds forhold / vilkår for de ansatte.

Det svære er bare køber man dem ikke støtter man dem ikke, og det giver dem endnu dårligere betingelser .

Men køber man dem støtter man dem der tilbyder de arbejdende dårlige kår

Men jeg har valgt det første, hvis en forhandler kan/kunne påvise mig at produkterne var bygget under ortenlige arbejds forhold / vilkår for de ansatte kunne jeg skam godt overveje at købe de kinisiske produkter, de få jeg har hørt har lydt ganske fornuftige.

Jeg må indrømme jeg har selv en Kina DAC, og lyden og kvalliteten fejler ikke noget, det er desværre først senere jeg har fået øjene op for det jeg har beskrevet ovenstående.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Henrik5
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 April 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Man kunne umiddelbart få det indtryk at kineserne (ligesom japanerne i 70'erne og 80'erne) generelt nemmere kan sælge deres produkter på kvantitet (lav kilo og watt pris),  prangende 'moderne' design med masser af blåt lys, køleribber og fjernbetjeninger i massivt stål, istedet for lydkvalitet. Flot forarbejdet stål, gode komponenter og topspecifikationer skaber jo ikke nødvendigvis en god forstærker.

Og derfor ville jeg nu hellere vælge 'lidt men godt' ,f.eks en Densen B-110 produceret under ordentlige forhold  i DK, med superlyd og livsvarig garanti,  end unødvendigt mange watt fra een af de utallige formodentligt sjælløse kinesiske forstærkere.   

Men det kunne jo som nævnt allerede  komme an på en prøve, for der er jo ofte undtagelser der bekræfter reglen....

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:
rattanhuset skrev:

Der er efterhånden en del kinesisk grej på markedet, lige fra HT til hvad ved jeg. Personligt synes jeg at meget af det er rigtig flot AT SE PÅ og kunne godt tænke mig at stifte bekendskab med noget af det. Dog synes jeg at man indimellem ser folk herinde som ikke er specielt vild med det, men hvorfor?

Er det for billigt?

Er det BARE fordi det er kinesisk og ikke håndsamlet engelsk eller amerikansk grej?

Eller hvad er grunde til det?

Michael

Jeg er da slet ikke i tvivl om, at kinesisk grej kan lyde fremragende trods den allestedsnærværende lave pris.

Gorm skriver tidligere at service koster det sammme og stort set er det samme som på andet udstyr.

Personligt har jeg været draget af de "vanvittigt-meget-for-pengene" kineser-apparater. Men hvorfor er det så billigt? Ja, der er efterhånden kun produktionsomkostninger tilbage. Det koster meget lidt at producere fordi lønnen er lav og bla. bla. bla., men jeg har svært ved at udtale en sætning hvor ordene kina - godt arbejdsmiljø - rettigheder - gode arbejdsvilkår - fagforening - personale pleje indgår. Vil jeg støtte sådanne virksomheder? Nej!

Du er inde på noget rent etisk nu omkring vilkårene for arbejderne og så videre. Vi er for så vidt enige, problemet er bare i dagens danmark at næsten uanset hvad vi køber, det være sig tøj, møbler og så videre, så kan vi næsten ikke undgå at støtte den slags-Desværre!

Michael

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 April 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

willold skrev:

hør lige,

jeg mener at I farer lidt for hurtigt frem med visse påstande:

nu er det sådan at Red Rose ikke kun er "rebadgede" produkter fra østen...nogle af deres første transistorbaserede grejer var/er sikkert, og et par af deres højttalere sikkert også.

men derefter må I slappe lidt af med "svineriet"; mener jeg.

RRM's udgåede rørgrej er på ingen måde "kina-grej"; det er amerikansk designet og amerikansk produceret(Audio Prism, Washington, opkøbt af Red Rose og videreudviklet/modificeret)

de har haft svenske Bengtsson(http://www.transmissionaudio.com/pages/738782/index.htm) til at udvikle en af deres højttalere.

og deres nyere højttalere er så vidt jeg ved heller ikke nogle kina-kopier.

bottomline er, at jeg mener at I lige skulle nuancere jeres udfald en anelse.....

(og JA, jeg har RRM rørgrej og JA, det spiller efter min mening virkelig godt - men jeg kunne da sagtens finde på at prøve andet også! men det er ikke sagen vedkommende...)

mvh

Der er korrekt, at deres første lille tovejs var udviklet af Bo Bengtsson. Den nuværende er ikke, den er fremstillet i Kina.

Jeg har nu et par Vincent 991 monoblokke hjemme, og de har highend lyd. Deres lyd er klasser over hvad der er forventeligt til prisen.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 April 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Tjae, jeg har "kina-højttalere", og de banker alt andet jeg har hørt op til den 3 dobbelte pris - både hvad lyd og finish/håndværk angår!...Og det er alt fra "made in denmark", "made in sweden", "made in austria" osv...Men det kan være de kloge hoveder med små-fordomme overfor kinesisk hifi, kan fortælle mig, hvad der er galt med mig??

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 April 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Kina-grej er da helt ok. Jeg køber det bare ikke. Det ser så flot og nydeligt ud, men kigger man efter er der som regel sprunget over, hvor gærdet er lavest.

Xindak Gold netkabel. Gad vide, hvad DEMKO ville sige til dem? Isolering på lederne lavet med VVS-tape!

Se efter på mange KINA-forstærkere. Bygget ganske elendigt! Især mekanisk er de et mareridt. Alt deres rør/transistor mix. Man er nødt til at slukke. Opvarmet grej lyder bedre.

Jeg fatter simpelthen ikke, når vi nu i Danmark laver ganske gode produkter; Thule, Densen, Holfi, Gryphon og flere andre, samt flere mærker af højttalere, at det skal være nødvendigt at købe Low-Fi i Kina.

Men det kan da godt være, jeg er mindre klog

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 April 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Korsun D9 5.1 analog amp, og den spiller RIGTIG godt, og den er ihvertfald ikke "lys" i lyden, tvætimod...

Derfor har jeg også matched den med en "original 2008" cd-afspiller som også er en kinesisk fætter som er modificeret med opamps og M-caps. den er meget "lys" og detaljeret.

Og så har jeg et Xindak Gold signalkabel, som iøvrigt koster 6000 kroner herhjemme og det sparker også r..

Højttalerkabler er Xindak FS-1

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum